Skocz do zawartości

Astra F 1.6 16v kod błędu 10 5


kuba88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem: podczas dłuższej jazdy jak silnik się nagrzeje mam problem z obrotami które oscylują około 1300 obr/min (jak wszystko było ok to obroty byly na 900). Po krótkim postoju na takich obrotach zapala sie check silnika. Sprawdziłem kod błędu metodą "Drucika" i kontrolka miga 10 razy sekunda przerwy 5 razy i 3 sekundy i od nowa 10 migniec i 5 migniec. Na forum wyczytałem że może to być czujnik temperatury kolektora dolotowego. I mam pytanie czy ten błąd to jest właśnie ten czujnik a jeśli tak to gdzie on sie znajduje.

Z góy dziękuje za pomoc.

P.S. Odrazu mówię że jeżeli chodzi o astre to narazie jestem laikiem bo mam ją krótko a wcześniej miałem pożeracza dróg czyli cinkola 700 wink.gifpanic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na

> forum wyczytałem że może to być czujnik temperatury kolektora dolotowego. I mam pytanie czy

> ten błąd to jest właśnie ten czujnik a jeśli tak to gdzie on sie znajduje.

20.GIF

14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie

15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie

Czujnik na fotce w załączniku, ale to jest temp. do kompa.

post-39453-1435251429411_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłem kod błędu metodą "Drucika" i

> kontrolka miga 10 razy sekunda przerwy 5 razy i 3 sekundy i od nowa 10 migniec i 5 migniec.

źle coś odczytujesz te mignięcia, u Ciebie kody są 4-cyfrowe

"10" oznacza zero

wymigaj jeszcze raz uważniej

kody masz tutaj: http://www.astra.auto.pl/content/view/292/61/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm a może to jest ten kod "0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego"

najprawdopodobniej

> i dlatego mam

> za wysokie obroty.

kod błędu to skutek, a nie przyczyna :-D

przyczyną może być nieszczelność w dolocie, zasyfiony EGR, itd.

zacząłbym od obejrzenia dolotu, czyszczenia przepustnicy, silnika krokowego

manuale znajdziesz tutaj: http://www.astra.auto.pl/content/category/3/17/48/

> Jutro wymigam jeszcze raz i dam znać. Może uda się jakiś filmik nagrać i

> wrzucić

nie widzę przeszkód :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo w x16xel były i 2 i 4-cyfrowe, zależnie od rocznika chyba

> ale i w 1996 były już 4-cyfrowe, w x16sz® też się zdarzały...

> mniejsza o to zresztą, skoro miga 10 razy, to na pewno są 4-cyfrowe

Teraz wszystko jasne...Dieki.. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego.

Warunki zaistnienia błędu (TIS2000):

- Silnik w temperaturze roboczej

- Nie zapamiętane następujące kody usterek: P0120, P0500

- Przystosowanie nastawnika prędkości obrotowej biegu jałowego. Obwód regulacji zamknięty

- Moduł sterujący rozpoznaje poprzez wewnętrzny analityczny układ logiczny zakłócenie działania w obwodzie prądowym. (Zwarcie do masy/zwarcie lub przerwa w obiegu prądowym)

- Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 20 s

Dotyczy zacisków:

15, 16, 30, 31 (X46)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczyścić przepustnice i zajrzeć do silniczka krokowego?

Jesli obroty są zbyt wysokie i wtedy zapala się CE to znaczy, że silniczek krokowy za bardzo otwiera kanał i nie może go zamknąć. Zjawisko występuje sporadycznie, więc gniazdo raczej jest czyste, ja obstawiałbym usterkę krokowca w położeniu schowanego tłoczka, może się zacina i nie chce wyjść (silniczek pobiera większy prąd, bo pracuje na zwarciu, a ECM wywala odpowiedni błąd) i właśnie tam bym zajrzał, przedmuchał, wyczyścił, nasmarował.

Jest sposób na rozruszanie krokowca:

- zapłon wyłączony,

- drucik w złaczu diagnostycznym, jak do migania błędów,

- krokowiec trzymasz w ręce, wtyczka podłaczona, grzybek zabezpieczasz lekko palcem, aby nie wyskoczył:

- wtedy druga osoba włacza stacyjkę w pozycję "zapłon", ale nie uruchamia silnika.

- krokowiec zaczyna wysuwać i chować tłoczek, a ty nie możesz tylko dopuścić, aby grzybek wypadł całkowicie. Krokowiec zmienia kierunek ruchu grzybka, jak napotka opór. Możesz teraz przedmuchiwać go, psikać WD-40 itp

- wyłaczenie stacyjki powinno nastąpić, gdy krokowiec ma wsuniety tłoczek (żeby się zmieścił na swoje miejsce), ale nie za bardzo (bo po uruchomieniu silnika skoczą obroty)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy.

Dzisiaj szukając jak mam się zabrać za ten silniczek krokowy znalazłem takie urządzonko z z dwoma wężykami ale jeden był odpięty . i moje pytanie brzmi: czy przez to że jeden wężyk jest odpięty może to powodować falujące obroty? Z tego co wyczytałem jest to zawó podciśnienia więc może on jest odpowiedzialny za zbyt wysokie obroty?

dodaje zdjęcie:959343e69305b3acm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.