kuba88 Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Witam, mam taki problem: podczas dłuższej jazdy jak silnik się nagrzeje mam problem z obrotami które oscylują około 1300 obr/min (jak wszystko było ok to obroty byly na 900). Po krótkim postoju na takich obrotach zapala sie check silnika. Sprawdziłem kod błędu metodą "Drucika" i kontrolka miga 10 razy sekunda przerwy 5 razy i 3 sekundy i od nowa 10 migniec i 5 migniec. Na forum wyczytałem że może to być czujnik temperatury kolektora dolotowego. I mam pytanie czy ten błąd to jest właśnie ten czujnik a jeśli tak to gdzie on sie znajduje. Z góy dziękuje za pomoc. P.S. Odrazu mówię że jeżeli chodzi o astre to narazie jestem laikiem bo mam ją krótko a wcześniej miałem pożeracza dróg czyli cinkola 700 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Na > forum wyczytałem że może to być czujnik temperatury kolektora dolotowego. I mam pytanie czy > ten błąd to jest właśnie ten czujnik a jeśli tak to gdzie on sie znajduje. 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie Czujnik na fotce w załączniku, ale to jest temp. do kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 > Sprawdziłem kod błędu metodą "Drucika" i > kontrolka miga 10 razy sekunda przerwy 5 razy i 3 sekundy i od nowa 10 migniec i 5 migniec. źle coś odczytujesz te mignięcia, u Ciebie kody są 4-cyfrowe "10" oznacza zero wymigaj jeszcze raz uważniej kody masz tutaj: http://www.astra.auto.pl/content/view/292/61/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 To jak to jest..? Ja mam F 1,6 16V i kody mam DWUCYFROWE.. A natomiast czujnik cieczy chłodzacej jest przy termostacie.. nie tam, gdzie pokazano powyzej... Czy sa rózne silniki..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba88 Napisano 8 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2011 hmm a może to jest ten kod "0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego" i dlatego mam za wysokie obroty. Jutro wymigam jeszcze raz i dam znać. Może uda się jakiś filmik nagrać i wrzucić Narazie wielkie dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 > To jak to jest..? Ja mam F 1,6 16V i kody mam DWUCYFROWE.. bo w x16xel były i 2 i 4-cyfrowe, zależnie od rocznika chyba ale i w 1996 były już 4-cyfrowe, w x16sz® też się zdarzały... mniejsza o to zresztą, skoro miga 10 razy, to na pewno są 4-cyfrowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 > skoro miga 10 razy, to na pewno są 4-cyfrowe Dokladnie tak jak Azja gada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 > hmm a może to jest ten kod "0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego" najprawdopodobniej > i dlatego mam > za wysokie obroty. kod błędu to skutek, a nie przyczyna :-D przyczyną może być nieszczelność w dolocie, zasyfiony EGR, itd. zacząłbym od obejrzenia dolotu, czyszczenia przepustnicy, silnika krokowego manuale znajdziesz tutaj: http://www.astra.auto.pl/content/category/3/17/48/ > Jutro wymigam jeszcze raz i dam znać. Może uda się jakiś filmik nagrać i > wrzucić nie widzę przeszkód :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 > bo w x16xel były i 2 i 4-cyfrowe, zależnie od rocznika chyba > ale i w 1996 były już 4-cyfrowe, w x16sz® też się zdarzały... > mniejsza o to zresztą, skoro miga 10 razy, to na pewno są 4-cyfrowe Teraz wszystko jasne...Dieki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba88 Napisano 9 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2011 tak jak wczoraj pisałem przesyłam filmik z migającą kontrolką wydaje mi się że to kod 0505 czyli ten bieg jałowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 9 Października 2011 Udostępnij Napisano 9 Października 2011 0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego. Warunki zaistnienia błędu (TIS2000): - Silnik w temperaturze roboczej - Nie zapamiętane następujące kody usterek: P0120, P0500 - Przystosowanie nastawnika prędkości obrotowej biegu jałowego. Obwód regulacji zamknięty - Moduł sterujący rozpoznaje poprzez wewnętrzny analityczny układ logiczny zakłócenie działania w obwodzie prądowym. (Zwarcie do masy/zwarcie lub przerwa w obiegu prądowym) - Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 20 s Dotyczy zacisków: 15, 16, 30, 31 (X46) Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba88 Napisano 9 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2011 acha, czyli rozumiem że wypadało by przeczyścić przepustnice i zajrzeć do silniczka krokowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 9 Października 2011 Udostępnij Napisano 9 Października 2011 > acha, czyli rozumiem że wypadało by przeczyścić przepustnice i zajrzeć do silniczka krokowego? Też. Możesz też zerknąć w złącze i posprawdzać zwarcie do masy albo przerwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 9 Października 2011 Udostępnij Napisano 9 Października 2011 > przeczyścić przepustnice i zajrzeć do silniczka krokowego? Jesli obroty są zbyt wysokie i wtedy zapala się CE to znaczy, że silniczek krokowy za bardzo otwiera kanał i nie może go zamknąć. Zjawisko występuje sporadycznie, więc gniazdo raczej jest czyste, ja obstawiałbym usterkę krokowca w położeniu schowanego tłoczka, może się zacina i nie chce wyjść (silniczek pobiera większy prąd, bo pracuje na zwarciu, a ECM wywala odpowiedni błąd) i właśnie tam bym zajrzał, przedmuchał, wyczyścił, nasmarował. Jest sposób na rozruszanie krokowca: - zapłon wyłączony, - drucik w złaczu diagnostycznym, jak do migania błędów, - krokowiec trzymasz w ręce, wtyczka podłaczona, grzybek zabezpieczasz lekko palcem, aby nie wyskoczył: - wtedy druga osoba włacza stacyjkę w pozycję "zapłon", ale nie uruchamia silnika. - krokowiec zaczyna wysuwać i chować tłoczek, a ty nie możesz tylko dopuścić, aby grzybek wypadł całkowicie. Krokowiec zmienia kierunek ruchu grzybka, jak napotka opór. Możesz teraz przedmuchiwać go, psikać WD-40 itp - wyłaczenie stacyjki powinno nastąpić, gdy krokowiec ma wsuniety tłoczek (żeby się zmieścił na swoje miejsce), ale nie za bardzo (bo po uruchomieniu silnika skoczą obroty) Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba88 Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 witam koledzy. Dzisiaj szukając jak mam się zabrać za ten silniczek krokowy znalazłem takie urządzonko z z dwoma wężykami ale jeden był odpięty . i moje pytanie brzmi: czy przez to że jeden wężyk jest odpięty może to powodować falujące obroty? Z tego co wyczytałem jest to zawó podciśnienia więc może on jest odpowiedzialny za zbyt wysokie obroty? dodaje zdjęcie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba88 Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Podpiąłem wężyk nic to nie dało, więc stwierdziłem że nie ma co sie z tym brandzlować i oddaje we wtorek auto do mechanika na czyszczenie przepustnicy, silniczka i sprawdzenie dolotu. Poinformuje o rezultatach Pzdr, dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > czy przez to że jeden wężyk jest > odpięty może to powodować falujące obroty? Jeśli tylko zaworek się otwiera to owszem. O zasysaniu lewego powietrza nie wspomnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.