Skocz do zawartości

Astra F 1.6 16v kod błędu 10 5


kuba88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem: podczas dłuższej jazdy jak silnik się nagrzeje mam problem z obrotami które oscylują około 1300 obr/min (jak wszystko było ok to obroty byly na 900). Po krótkim postoju na takich obrotach zapala sie check silnika. Sprawdziłem kod błędu metodą "Drucika" i kontrolka miga 10 razy sekunda przerwy 5 razy i 3 sekundy i od nowa 10 migniec i 5 migniec. Na forum wyczytałem że może to być czujnik temperatury kolektora dolotowego. I mam pytanie czy ten błąd to jest właśnie ten czujnik a jeśli tak to gdzie on sie znajduje.

Z góy dziękuje za pomoc.

P.S. Odrazu mówię że jeżeli chodzi o astre to narazie jestem laikiem bo mam ją krótko a wcześniej miałem pożeracza dróg czyli cinkola 700 wink.gifpanic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na

> forum wyczytałem że może to być czujnik temperatury kolektora dolotowego. I mam pytanie czy

> ten błąd to jest właśnie ten czujnik a jeśli tak to gdzie on sie znajduje.

20.GIF

14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie

15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie

Czujnik na fotce w załączniku, ale to jest temp. do kompa.

post-39453-1435251429411_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłem kod błędu metodą "Drucika" i

> kontrolka miga 10 razy sekunda przerwy 5 razy i 3 sekundy i od nowa 10 migniec i 5 migniec.

źle coś odczytujesz te mignięcia, u Ciebie kody są 4-cyfrowe

"10" oznacza zero

wymigaj jeszcze raz uważniej

kody masz tutaj: http://www.astra.auto.pl/content/view/292/61/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm a może to jest ten kod "0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego"

najprawdopodobniej

> i dlatego mam

> za wysokie obroty.

kod błędu to skutek, a nie przyczyna :-D

przyczyną może być nieszczelność w dolocie, zasyfiony EGR, itd.