Skocz do zawartości

opony letnie 17"


costam000

Rekomendowane odpowiedzi

jakiego producenta macie opony letnie (17", 215/50/17) ??

Moje obecne Bridgestone Turanza już nie będą nadawać się na kolejny sezon, więc już szukam czegoś w zamian. Nie chce znowu Turanzy bo dosyć szybko się starły, poza tym nowe kosztują wiele złota frown.gif Czytam dobre opinie o oponach marki Nexen N3000. Czy ktoś je użytkuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ci powiem ze tez bede stal przed takim dylematem, ale mysle nad 225/45/17 bo jest rozpietosc

> cenowa miedzy 215/50/17 a 225/45/17

tylko są 2 minusy tego rozwiązania:

1. duża (prawie 2% różnica w średnicy)

opona wzorcowa (215/50/17) 646.8 mm 0 mm 0 %

zamiennik 1 (225/45/17) 634.3 mm -12.5 mm -1.97 %

zamiennik 2 (205/60/16) 652.4 mm 5.6 mm 0.86 % (takie założyłem zimowe)

Różnica w prędkości

  50 km/h 100 km/h 150 km/h

zamiennik 1 49.01 km/h 98.03 km/h 147.04 km/h

zamiennik 2 50.43 km/h 100.86 km/h 151.29 km/h

2. Ten rozmiar nie został wskazany w homologacji Cromy - możliwe problemy z upezpieczycielami w razie BUUMMM passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają bardzo fajnie ale jak trzyma... confused.gif I zapewne są bardzo głośne - widać to po konstrukcji bieżnika ( z tego co widzę wszystkie kostki są identycznej szerokości... a nie powinny być )

Ja zostanę przy Turanzie od Japończyków wink.gifok.gif Słusze jednak bardzo dobre opinie o Nokianach... mam na zimę z przodu ale nie potwierdzam.. lepiej trzymaja Hankooki z korei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, dlaczego jest taka różnica cenowa między 215/50/17 a 225/45/17 ?? w rozmiarze 225... za 500 zł/szt wybieram co chce w Pirelli, w 215 nie ma szans......

powiem szczerze że zastanawiam się nad tymi 225 wink.gif

i jak już pytałem - napiszcie na jakich oponach jeździcie teraz, ale napiszcie też zimowe - myślę że pomoże to chociaż troszkę komuś w wyborze. Zacznę ja:

Letnie: 215/50/17 Bridgestone Turanza (u mnie do wymiany)

Zimowe: 215/55/16 Pirelli SottoZero (jeszcze ten sezon, następny do wymiany frown.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turanzy ER300 w rozmiarze 205/55 r16 miałem w Mondeo. Na dwóch kompletach zrobiłem 50kkm (myślę, że drugi komplet zrobił jeszcze z 10kkm po sprzedaży samochodu). Zdzierają się szybko, ale są to najlepsze opony jakich używałem. Mokro czy sucho, dawały naprawde sprawnie radę waytogo.gif.

Teraz w Bravo mam Bridgestone Potenza RE050A 225/45 r17 i muszę przyznać, że takich już nie chcę smile.gif. Na suchym trzymają zacnie, na mokrym puszczają bardzo szybko - trzeba się mocno pilnować, by w coś nie przydzwonić w przypadku zapomnienia się wink.gif.

Następnym kompletem w powyższym rozmiarze będą Continentale Sport Contacty 3, czytałem dużo pozytywnych opinii na ich temat, a więc liczę na to że się sprawdzą waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiego producenta macie opony letnie (17", 215/50/17) ??

> Moje obecne Bridgestone Turanza już nie będą nadawać się na kolejny sezon, więc już szukam czegoś w

> zamian. Nie chce znowu Turanzy bo dosyć szybko się starły, poza tym nowe kosztują wiele złota

> Czytam dobre opinie o oponach marki Nexen N3000. Czy ktoś je użytkuje ?

To Chińska guma, całkiem dobrze to wygląda i jeździ. Jest tylko małe ale - jest nieprzewidywalna na mokrym! Ale cena czyni cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turanzy ER300 w rozmiarze 205/55 r16 miałem w Mondeo. Na dwóch kompletach zrobiłem 50kkm (myślę, że

> drugi komplet zrobił jeszcze z 10kkm po sprzedaży samochodu). Zdzierają się szybko, ale są to

> najlepsze opony jakich używałem. Mokro czy sucho, dawały naprawde sprawnie radę .

> Teraz w Bravo mam Bridgestone Potenza RE050A 225/45 r17 i muszę przyznać, że takich już nie chcę .

> Na suchym trzymają zacnie, na mokrym puszczają bardzo szybko - trzeba się mocno pilnować, by w

> coś nie przydzwonić w przypadku zapomnienia się .

> Następnym kompletem w powyższym rozmiarze będą Continentale Sport Contacty 3, czytałem dużo

> pozytywnych opinii na ich temat, a więc liczę na to że się sprawdzą .

ER 300 to fajne gumy, jednak mają swoje wady. Moim zdaniem nie nadają się na wykoleinowane i dziurawe drogi, których w Polsce mamy większość. Te opony powodują ciągnięcie w koleinach i mają twarde boki, co powoduje przenoszenie wszelkich nierówności na auto. Bardzo dobre trzymanie i trakcja, jedna z najlepszych opon - jednak tak jak napisałem, na równej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Następnym kompletem w powyższym rozmiarze będą Continentale Sport Contacty 3, czytałem dużo

> pozytywnych opinii na ich temat, a więc liczę na to że się sprawdzą .

Też zastanawiałem się nad Conti, jednak wszędzie o nich mówią, że ścierają się jak "gumka Myszka"... yikes.gif

Wiem, że jeśli opona ma być przyczepna, to nie może być twarda.. ale nie może też znikać w oczach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są Wasze opinie o Goodyear Eagle NCT5..??

Ja je dostałem mocno zjeżdzone, więc trudno mi oceniać...

Czy jeśli macie je w dobrym stanie , to jesteście zadowoleni, kupicie je ponownie? Jakie + i -?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ER 300 to fajne gumy, jednak mają swoje wady. Moim zdaniem nie nadają się na wykoleinowane i

> dziurawe drogi, których w Polsce mamy większość.

W IRL koleiny występują sporadycznie, więc nie wiem jak się w takiej sytuacji zachowują wink.gif.

> Te opony powodują ciągnięcie w koleinach i

> mają twarde boki, co powoduje przenoszenie wszelkich >nierówności na auto.

Na Mondeo to wrażenia jakoś specjalnie nie robiło - komfort był odpowiedni, ale co do twardości boków muszę przyznać Ci rację smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ER 300 to fajne gumy, jednak mają swoje wady. Moim zdaniem nie nadają się na wykoleinowane i

> dziurawe drogi, których w Polsce mamy większość. Te opony powodują ciągnięcie w koleinach i

> mają twarde boki, co powoduje przenoszenie wszelkich nierówności na auto. Bardzo dobre

> trzymanie i trakcja, jedna z najlepszych opon - jednak tak jak napisałem, na równej drodze.

Ale do Cromy sa zalecane opony z wzmocnionym rantem... sam obecnie kupiłem takowe ER300 na lato ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz w Bravo mam Bridgestone Potenza RE050A 225/45 r17 i muszę przyznać, że takich już nie chcę .

> Na suchym trzymają zacnie, na mokrym puszczają bardzo szybko - trzeba się mocno pilnować, by w

> coś nie przydzwonić w przypadku zapomnienia się .

> Następnym kompletem w powyższym rozmiarze będą Continentale Sport Contacty 3, czytałem dużo

> pozytywnych opinii na ich temat, a więc liczę na to że się sprawdzą .

conti poleca Ci jeszcze szybciej niz RE050A zlosnik.gif

ja chyba zapodam teraz P7 Cinturato na przod, bo nowe RE050A bez podmianek osiami na przodzie leca mi w jeden sezon zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> conti poleca Ci jeszcze szybciej niz RE050A

> ja chyba zapodam teraz P7 Cinturato na przod, bo nowe RE050A bez podmianek osiami na przodzie leca

> mi w jeden sezon

Potenzy ktore mam z tylu, maja juz 45kkm i wciąż wyglądają całkiem dobrze. Myślę, że jeszcze z 15kkm zrobię na tym komplecie (to oznacza jakiś rok jazdy zlosnik.gif). Potem wrzucę coś innego zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też może na lato sprawi sobie 17...

Croma mo dosyc duze wneki na kola, wiec 17 tam pasuje idelanie, nie ktorzt powiedza ze nawet ona jest za mala.Ale jak dla mnie na lato to minimum 17 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Croma mo dosyc duze wneki na kola, wiec 17 tam pasuje idelanie, nie ktorzt powiedza ze nawet ona

> jest za mala.Ale jak dla mnie na lato to minimum 17

zapodaj 18.... świetnie wygląda na nich 033102bebe_1_prv.gif

u mnie max to 16... ciągle po krawężnikach muszę jeździć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapodaj 18.... świetnie wygląda na nich

> u mnie max to 16... ciągle po krawężnikach muszę jeździć....

No ja nie musze jezdzic po kraweznikach zlosnik.gifzlosnik.gif

I tak mucka na szczescie wyzej zawieszona nis Stilo JTD.

A co do 18 to chetnie takie zalozyl

Alu 1

lub takie

Alu 2

tylko nie nasz rozstaw sick.gif

PS.

16 to na Polskie drogi optymalna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie max to 17 smile.gif taki złoty środek chociaż ostatnio widziałem Cromę na 18 http://www.sklep.amicar.com.pl/felga-aluminiowa-18-fiat-croma-p-317.html i powiem że naprawdę pięknie wyglądała..

pewnie zostanę przy 16 a patrząc na różnicę ceny między 215/55 a 205/55 wybór padnie na opcje nr 2:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki rozmiar dostałem przy zakupie samochodu więc nie było sensu brać innych jak te były dobre:) po

> tym sezonie dopiero będę zmieniał tylko jeszcze się zastanawiam czy 205/55/16 (bo tańsze) czy

> też może na lato sprawi sobie 17...

Aha, byłem ciekaw. 17 fajne, tylko znowu nietypowy rozmiar i ceny opon wyższe niż bardziej typowych rozmiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja nie musze jezdzic po kraweznikach

Tak sie tobie wydaje.... zlosnik.gif

Jakiś miesiąc temu stałem w korku na 2-pasmowej jezdni i nagle karetka pcha się na bombach środkiem ..... shocked.gif no to trzeba zjechać a tu krawęzniki jak mur wysokie yikes.gif Jak bym miał 18" to bym sam zawału dostał a tak zlosnik.gif dałem radę ...... i to już nie pierwszy przypadek wink.gif Croma jest wysoka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TFU TFU TFU na psa urok oby tak dalej. cool.gif

Cinek zrobił kawał dobrej roboty claps.gif .

Jedyny problem to webasto, nie chce zaskoczyć niewiem.gif.

Znajomy elektryk twierdzi , że to kwestia zaprogramowania na nowo pilota.i sterowników ,a to troszkę eci peci kosztuje. Poza tym sciana.gif w Radomiu i okolicach nie ma serwisu , który zajmowałby się webasto w osobówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...

a powiedzcie mi

dlaczeko juz kilka razy spotkalem sie ze kupujecie ( piszę ogólnie ) oponki z indeksem Y i XL czyli wzmacniane?

ma to jakies uzasadneinie?

ja też zaczynam się zastanawiać

choć czas działa na moją niekorzyść ( ceny rosną )

> po wertowaniu opinii na naszych i zachodnich forach zakupiłem takie wynalazki

> Czekam na dostawę i założenie na poprostowane alusy

> Zobaczymy co to warte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ta 18 jest piekna, ale ciezko ja dostac jako uzywana.

Ja kupiłem na 18". Zniszczone były a po renowacji wyszło tak

285854204-P1010631_.JPG

Niestety co do rozmiaru zgadzam się, zawieszenie męczy się na naszych drogach.

post-7280-14352515948636_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ladnie wyglada na tych 18" i pasuje ten kolor felg do koloru nadwozia

jak swoich nie będę mył to tak samo będą wyglądały po 10 tyś km smile.gif to znaczy będą tak samo czarne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem na 18". Zniszczone były a po renowacji wyszło tak

> Niestety co do rozmiaru zgadzam się, zawieszenie męczy się na naszych drogach.

Gubią się te czarne felgi, mimo że 18tki to ich nie widać niestety, a szkoda bo taki ładny wzór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem na 18". Zniszczone były a po renowacji wyszło tak

> Niestety co do rozmiaru zgadzam się, zawieszenie męczy się na naszych drogach.

18" to akurat do auta. Niestety droga zabawa i drogi wiadomo.

Polerowane ramiona dalyby "takiej przestrzeni kołom

( to takie moje odczucie)

A one sa w macie czy polysku zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A one sa w macie czy polysku zrobione?

Matowe. Kolor to rada gościa z warsztatu i najważniejsze, potwierdzona przez moją lepszą połowę smile.gif

Co do doboru koloru to dla mnie może być, ja oglądam samochód od środka smile.gif

A opinie jak widać poniżej są różne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po wertowaniu opinii na naszych i zachodnich forach zakupiłem takie wynalazki

> Czekam na dostawę i założenie na poprostowane alusy

> Zobaczymy co to warte...

To napisz szczerze po założeniu i przejechaniu tysiaka, jak to się sprawuje, w szczególności na mokrym. Sam się zastanawiam nad Kumho lub Nankangiem, jednak własnie zachowanie na mokrym bardzo mnie interesuje. Obecnie mam Bridgestony Turanza ER 300, 215/55/16 i jedynym mankamentem jest ciagnięcie kierownicy na koleinach - na zimowych Dunlopach, problem nie występował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zastanawiam nad Kumho lub Nankangiem,

Ja wlasnie dzis dostalem NANKANGi NS 20, 95W XL po 312 zl sztuka

Wybralem bo mialem alternatywe:

Albo uzywki od 1000zl pewnie ze 3-4 letnie i 5mm bieznika lub nowe z Tajwanu.

Niespecjanie mialem ochote wkladac 3 tysiaki w gumy, na ktorych moze pojezdze rok, moze dwa, a moze krocej

To taki madry wybor.

Pewnie na dniach zaloze i przekaze opinie, a ze ma padac w weekend to moze idealnie bedzie okazja

Pracujac w reklamie niespecjalnie mam ochote bulic 2x wiecej jako zwrot kosztow promocji, tak, za darmo tego nie ma, to sa ogromne pieniadze idace w miliony na jedna kampanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.