qbadm Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Noszę się z zamiarem kupna golfa 4 po 2000r. Co do silnika to nie jestem pewien czy TDI czy jakiś benzyniak?? Egzemplarz z dieslem musi mnie czymś urzec, natomiast ewentualny benzyniak będzie zagazowany:) Na co zwrócić szczególnie uwagę przy kupnie, jakich silników, wersji unikać, co polecacie i jakie są najpopularniejsze usterki w 4-kach?? Dzięki za wszelakie sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 1,8TB jedyny słuszny silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 > 1,8TB jedyny słuszny silnik o ile w a3 sporo tego to w golfie mało w ogłoszeniach:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alek_M Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Też się noszę z zamiarem kupna takiej padaki i biorę pod uwagę dwa silniki 1.4 16V i 1.6 16V nie koniecznie z gazem, bo jak ktoś jeździł na ubogiej mieszance, to taki silnik długo nie podziała - zasłyszane od kumpla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinxxx Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Szukaj tedeika 110 mala modyfikacja u tunera i bedzie juz fajne wozidło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Szukaj tedeika 110 mala modyfikacja u tunera i bedzie juz fajne wozidło jako były posiadacz 1,8TB i obecny 110tdi będe sie upierał przy 1,8TB jesli bylyby w podobnym stanie, dodam więcej nawet mieć jeszcze do wyboru 130tdi również w podobnym stanie tybrałbym 1,8TB jesli w różnym to ten lepszy choć wszystkie silniki posiadałem w innych budach 1,8TB passat b5fl kilka msc temu 110tdi a4 b5 obecnie 130tdi b4 b6 obecnie brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Też się noszę z zamiarem kupna takiej padaki i biorę pod uwagę dwa silniki 1.4 16V i 1.6 16V nie > koniecznie z gazem, bo jak ktoś jeździł na ubogiej mieszance, to taki silnik długo nie > podziała - zasłyszane od kumpla ' Strzeż się 1.4 16v akq , chyba że lubisz dźwięk diesla w benzyniaku i osiągi na poziomie sc900 Poszukaj 1,6 8v sr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > ' > Strzeż się 1.4 16v akq , chyba że lubisz dźwięk diesla w benzyniaku i osiągi na poziomie sc900 > Poszukaj 1,6 8v sr tylko przy 1.6 musi uwazac na skrzynie biegow w ktorych puszczaja nity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > tylko przy 1.6 musi uwazac na skrzynie biegow w ktorych puszczaja nity Po 2002 problem ze skrzynia nieaktualny. Z tego co wiem to najgorsza bolaczka VW sa zamki / mikrostyki i przeciekajaca do srodka z roznych miejsc woda , wiec sprawdz czy wykladzina podłogowa pod spodem jest sucha. Jezeli myslisz o gazie to polecam 1.6 8V , chociaz z tego co widze i na 16 V ludziska nie narzekaja. Silnik 1.4 bedzie pewnie za wolny. Zawieszenie jest trwale. W jednostkach 16V podobno lubia padac cewki - dosc drogie. Hamulce daja rade. Czytajac rozne fora o Leonie (to samo co Golf IV) psuja sie raczej rozne drobiazgi: czasem ciezko otworzyc drzwi , lubia pekac jakies koleczka w podnosnikach szyb elektrycznych i potem jest problem , czasem wariuja wycieraczki - podobno mechanizm szybko sie wyciera i ciezko chodzi - oraz jakis magiczny przekaznik od wycieraczek pada , i rozne inne drobiazgi. Oczywiscie jak kupisz auto z pewnym przebiegiem to tych wszystkich uciazliwosci na raz miec nie bedziesz. Ja mam leona po 100kkm pewnego przebiegu i poki co odpukac tylko zamek wymienialem , ale to tez tylko dlatego ze mi sie oswietlenie wnetrza nie zapalalo . Jak sie pozniej okazalo sam go popsulem psikajac w zamek WD-40 i padl mikrostyk. Samochod srednio wyciszony, ze srednia iloscia miejsca. Spalanie 1.6 16V w miescie (Wawa) ok. 9,5-10L Generalnie tankujesz i jezdzisz. edit. cos mi sie jeszcze kojarzy - zreszta z AK. ze Golfy po ktoryms tam roku produkacji maja pod przednimi blotnikami jakas gabke w celu wyciszenia. Gabka ta nasiaka woda i powoduje korozje błotników - wiec moze warto zajrzec. Nie wiem tez jak tylna klapa przy klamce sie trzyma - czy czasem nie ma z nia problmow . Innych kłopotów z ruda brak. Pojechac gdzies ze sprzedajacym , sprawdzic zawias, hamulce, ukl. kierowniczy , tlumiki , czy auto nie bylo bite, podlaczyc pod kompa i nie powinno byc zle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > ' > Strzeż się 1.4 16v akq , chyba że lubisz dźwięk diesla w benzyniaku i osiągi na poziomie sc900 > Poszukaj 1,6 8v sr Czy ten 1.6 8v sr to jakaś ewolucja silnika z polo ?? Kumpel miał taki w polówce, 1.6 8v 75km na plastikowym dolocie, osiągi miał ten silnik świetne ale wiem, ze miał dużo problemów z falującymi obrotami:/ W golfie to ten sam motor ze zwiększoną mocą czy co to za silnik ten SR?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisp Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 A co ma psikanie w bębenek zamka do padniętego mikrostyku??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Noszę się z zamiarem kupna golfa 4 po 2000r. Co do silnika to nie jestem pewien czy TDI czy jakiś > benzyniak?? Jeżeli benzyna do zgazowania to tylko 2.0 (ale mało tego) lub 1.6 8V (ale tez cudo to nie jest) inne to po prostu badziew Nie piszę tu o 1.8T bo chyba szkoda tego gazować i w przypadku jakiegoś błędu montażysty będzie O TDI się nie wypowiadam bo nie mam doświadczeń, ale jeździ fajnie Skąd wytrzasnąć 10-12 letniego TDI w dobrym stanie to też nie wiem Bolączki Golfów: - mikrostyki w zamkach - sprawdź czy działa oświetlenie wnętrza, - spryskiwacz tylnej wycieraczki - sprawdź czy psika w jedno miejsce, czy działa centralny zamek w tylnej klapie i czy po otwarciu klapy działa oświetlenie wnętrza bagażnika. - zacierające się wycieraczki z przodu (choć tego jeszcze nie przeżyłem ) Jeżeli ominiesz wszystkie 16 V, 20V i SDI to innych bolączek miał nie będziesz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Samą esencję przelałeś w tym poście. Nic dodać nic ująć. 99% wymienionych przez Ciebie usterek doświadczyłem w bliźniaczym Seacie Leonie 1M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > A co ma psikanie w bębenek zamka do padniętego mikrostyku??? Nie psikalem w bebenek , tylko w mechanizm. Podobno Wd-40 potem splywa do mikrostyku i powoduje jego uszkodzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Jeżeli benzyna do zgazowania to tylko 2.0 (ale mało tego) lub 1.6 8V (ale tez cudo to nie jest) > inne to po prostu badziew > Nie piszę tu o 1.8T bo chyba szkoda tego gazować i w przypadku jakiegoś błędu montażysty będzie > O TDI się nie wypowiadam bo nie mam doświadczeń, ale jeździ fajnie > Skąd wytrzasnąć 10-12 letniego TDI w dobrym stanie to też nie wiem > Bolączki Golfów: > - mikrostyki w zamkach - sprawdź czy działa oświetlenie wnętrza, > - spryskiwacz tylnej wycieraczki - sprawdź czy psika w jedno miejsce, czy działa centralny zamek w > tylnej klapie i czy po otwarciu klapy działa oświetlenie wnętrza bagażnika. > - zacierające się wycieraczki z przodu (choć tego jeszcze nie przeżyłem ) > Jeżeli ominiesz wszystkie 16 V, 20V i SDI to innych bolączek miał nie będziesz . kolega widzę pomyka golfikiem 1.4:) One też są kiepskie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > kolega widzę pomyka golfikiem 1.4:) One też są kiepskie?? Ja śmigam 1.4 16 V o kodzie BCA. Wszystkie usterki wymienione wyżej: mikrostyki zacierające się wycieraczki, spryskiwacz itd. miałem. Co do silnika to klekocze jak wszystkie nieudane benzyny VW z tego okresu i to w zasadzie wszystko. Auto ma 167 kkm, było serwisowane i jeździ bez problemów. Padła jedna cewka. Co klekotu to VW dalej chyba sobie z tym nie poradził bo Fabia II z 2007 1.6 16V po 100 kkm też już klekocze więc .... Demonem prędkości nie jest, przy wyprzedzaniu trzeba wysoko kręcić. Spalanie nie przekroczyło mi 10 LPG nigdy przy szybkiej jeździe i w mieście. Najmniej miałem 8,2 jak dobrze kojarze z prędkościami do 130 km/h. Analogicznie ostatnio w trasie do 130 km/h wziął ok. 6,7 benzyny 2 osoby + bagaże. Co do zamarzającej odmy to w tym silniku to nie występuje już, jest podgrzewana więc problemu z tym nie ma, nie wiem w których jeszcze to zmieniono ale wiem, że golfy z tymi silnikami występują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > kolega widzę pomyka golfikiem 1.4:) One też są kiepskie?? IMHO razem z 1.6 16V są najgorsze. Nie piszę tu o dynamice, bo wbrew pozorom jest z tym całkiem nieźle. Zamarzają odmy, kiedyś jak mniej jeździłem zdarzyło mi się (ale bez konsekwencji). Z opowiadań znam kilka przypadków zatarcia silnika z tego powodu. W nowszych są one podgrzewane elektrycznie, w starszych można było dołożyć dogrzewanie za jakieś chore pieniądze. Jak sporo jeździsz problemu nie ma. Do 2001 roku mechanizm różnicowy był złożony na 9mm nity, które pękały, robiła się zwykle dziura w obudowie skrzyni .... remont lub inna skrzynia. W 2001 roku (można w ETKA sprawdzić konkretny VIN od którego jest zmiana) zaczęli to składać na 11 mm nity bądź śruby. Wieść niesie, że te już się nie zrywają, ale ... Klekoczą silniki, mnóstwo ludzi wymienia popychacze i cuduje z głowicą (zresztą sam wymieniłem ) Przyczyną są wadliwe tłoki. Niektóre egzemplarze palą sporo oliwy (mój na szczęście nie). Ja przyzwyczaiłem się do tego dzwięku i zlewam temat. Kiedyś pewno to się rop..... W zasadzie te trzy wady dyskwalifikują samochód z tymi silnikami, ale dołóżmy jeszcze (choć to już pierdoły): Dość skomplikowany rozrząd (dwa paski, dwa napinacze, dwie rolki prowadzace) na szczęście dzisiaj już się tego mechanicy nie boją a i ceny zrobiły się znośne. Czasami trzeba przeczyścić przepustnicę, falują obroty (nawet mechaniczny lamer zrobi to w 0,5 h). Dodajemy jeszcze pady cewki/cewek w zależności od rocznika oraz EGR no i chyba to wszystko . Ale, zeby nie było że tylko ględzę. Po 245 kkm mam jeszcze oryginalne zawieszenie z wyjątkiem wyjazdów zagranicznych wszystko po naszych drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Ja śmigam 1.4 16 V o kodzie BCA. Wszystkie usterki wymienione wyżej: mikrostyki zacierające się > wycieraczki, spryskiwacz itd. miałem. > Co do silnika to klekocze jak wszystkie nieudane benzyny VW z tego okresu i to w zasadzie wszystko. > Auto ma 167 kkm, było serwisowane i jeździ bez problemów. Padła jedna cewka. > Co klekotu to VW dalej chyba sobie z tym nie poradził bo Fabia II z 2007 1.6 16V po 100 kkm też już > klekocze więc .... > Demonem prędkości nie jest, przy wyprzedzaniu trzeba wysoko kręcić. Spalanie nie przekroczyło mi 10 > LPG nigdy przy szybkiej jeździe i w mieście. Najmniej miałem 8,2 jak dobrze kojarze z > prędkościami do 130 km/h. Analogicznie ostatnio w trasie do 130 km/h wziął ok. 6,7 benzyny 2 > osoby + bagaże. > Co do zamarzającej odmy to w tym silniku to nie występuje już, jest podgrzewana więc problemu z tym > nie ma, nie wiem w których jeszcze to zmieniono ale wiem, że golfy z tymi silnikami występują. co włąściwie klekocze w tych benzyniakach?? mowa oczywiście o silnikach 16v tak?? kolega miał w polo 1.6 8v i śmigało bardzo ładnie a i praca kulturalna, miało przebiegu 220kkm jak sprzedawał... czy 1.6 SR w golfie 4 to jakaś pochodna silnika z polo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > co włąściwie klekocze w tych benzyniakach?? mowa > oczywiście o silnikach 16v tak?? Tak, mowa o 16V ja piszę w szczególności o 1.4 16V a ten ma wiele wspólnego z 1.6 16V. Klekoczą tłoki, ale szczegółów nie znam. Tego jeszcze nie przerabiałem . Podobno ściera się warstwa teflonu którym są pokryte i robi się luz. Z tego by wynikało, że tłok uderza o gładź cylindra. Czytałem też, że to wynika z tego, że tłok w 1.4 jest bardzo krótki. Na naszym forum są osoby, które wymieniały tłoki w 1.4 16V więc może się odezwą i zdradzą szczegóły. Ja nie zamierzam aż tak w to wnikać. > czy 1.6 SR w golfie 4 to jakaś pochodna silnika z polo?? Nie jestem pewien, ale myśle, że to jest zasadniczo to samo. Na pewno różni się dolotem i zapewne "programem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alek_M Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Coraz dalej jestem od zakupu GIV, a coraz bliżej Mazdy 323F A po środku stoi moja Skoda 1.6 AEE z niezawodnym silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 polecam 1.6 8v 100KM mam ten motor w toledo II od nowosci, za nami juz 183kkm (w tym 83kkm na LPG) i silnika oraz skrzyni nie dotkalem filtry, oleje, rozrzad (300zł) i swiece co 80kkm i do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > Tak, mowa o 16V ja piszę w szczególności o 1.4 16V a ten ma wiele wspólnego z 1.6 16V. > Klekoczą tłoki, ale szczegółów nie znam. Tego jeszcze nie przerabiałem . Podobno ściera się > warstwa teflonu którym są pokryte i robi się luz. Z tego by wynikało, że tłok uderza o gładź > cylindra. Czytałem też, że to wynika z tego, że tłok w 1.4 jest bardzo krótki. > Na naszym forum są osoby, które wymieniały tłoki w 1.4 16V więc może się odezwą i zdradzą > szczegóły. Ja nie zamierzam aż tak w to wnikać. > Nie jestem pewien, ale myśle, że to jest zasadniczo to samo. Na pewno różni się dolotem i zapewne > "programem". Z dużym zaciekawieniem czytam opinie o motorach 16v, bo mój wujek ma passata '98r z oryginalnym przebiegiem 290kkm i silnik pracuje normalnie:) Może to tylko wyjątek?? Poki co mysle o dieslu na pompie lub benzynce 1.6 8v:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Z dużym zaciekawieniem czytam opinie o motorach 16v, bo mój wujek ma passata '98r z oryginalnym > przebiegiem 290kkm i silnik pracuje normalnie:) Może to tylko wyjątek?? Poki co mysle o > dieslu na pompie lub benzynce 1.6 8v:) w passacie siedzi wlasie 1.6 8v 100km zreszta ten silnik byl klepny chyba do 2009/2010 roku gdzie 1.6 16v duzo wczesniej skonczyli robic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Ja mam 16V z 02roku. Poki co odpukac zero problemow - moze to tez jest kwestia sposobu eksploatacji. Oleju od przegladu do przegladu (15tys) nie musialem nawet kropli dolewac. Z tego co wiem , to tylko poprzedni wlasciciel jedna cewke wymienial. Teraz przy -22 pali za pierwszym razem. Co do skrzyn to tak jak juz pisalem od 2002r problem z nitami podobno nieznany. Z zadna odma problemow tez nie mam , ale faktycznie podobno 1.6 8V jest silnikiem mniej skomplikowanym , przez co i tanszym w eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcik186 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > Jeżeli benzyna do zgazowania to tylko 2.0 (ale mało tego) lub 1.6 8V (ale tez cudo to nie jest) > inne to po prostu badziew > Nie piszę tu o 1.8T bo chyba szkoda tego gazować i w przypadku jakiegoś błędu montażysty będzie > O TDI się nie wypowiadam bo nie mam doświadczeń, ale jeździ fajnie > Skąd wytrzasnąć 10-12 letniego TDI w dobrym stanie to też nie wiem > Bolączki Golfów: > - mikrostyki w zamkach - sprawdź czy działa oświetlenie wnętrza, > - spryskiwacz tylnej wycieraczki - sprawdź czy psika w jedno miejsce, czy działa centralny zamek w > tylnej klapie i czy po otwarciu klapy działa oświetlenie wnętrza bagażnika. > - zacierające się wycieraczki z przodu (choć tego jeszcze nie przeżyłem ) > Jeżeli ominiesz wszystkie 16 V, 20V i SDI to innych bolączek miał nie będziesz . Do tej listy dodałbym jeszcze padający włącznik świateł stopu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alek_M Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Czy ktoś ma info, w których modelach montowali tą wadliwą skrzynię biegów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 na początki rdzy na rantach przednich błotników bo ostatnio musiałem robić oba, rdza pojawia się na tylnej klapie pod szybą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > na początki rdzy na rantach przednich błotników bo ostatnio musiałem robić oba, rdza pojawia się na > tylnej klapie pod szybą i najczesciej wokol klamki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Czy ktoś ma info, w których modelach montowali tą wadliwą skrzynię biegów? do 2001r w silnikach 1.4 1.6 1.9 sdi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal0325 Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > i najczesciej wokol klamki To nie jest rdza tylko oksydujące aluminium na klamce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > do 2001r w silnikach 1.4 1.6 1.9 sdi włącznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.