Skocz do zawartości

jaka instalacja?


LOST

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jakich tu pełno na dodatek pacjent dość znany Panda 1,2 8v 60km ale,

Jak szukałem w necie to są artykuły z rożnych okresów, a widzę że w LPG się sporo zmienia - nigdy nie miałem do czynienia z LPG ale do pandy chyba założę. Moje wymagania;

1. Ma nie być super tanio przy montażu by później mieć problemy, a na odwrót ma być bezproblemowo w dalszej perspektywie.

2. Instalacja ma być sensownie dobrana do mocy auta i wygody eksploatacji ma się nie kłócić z instalacją el. auta i sczytywać dane z sond lambda, dogadywać się z kompem etc.

3. Mile widziana opcja wykorzystania tej instalacji po zmianie silnika na 1,2 16v fiata z punto - robienie takiej druciarni mam w planach.

4. Bezwarunkowo instalacja ma nie śmierdzieć z klimy i nawiewów oraz gdy stoi w garażu, ma być nie szkodliwa dla silnika(w miarę możliwości, nie chce jak sąsiad zachwycać się ze jego skoda nawet po regulacji gazu pojechała z bagażnikiem rowerowym na wakacje no normalnie dało radę NIE NIE NIE to ma jeździć!! - w perspektywie czasu oszczędna. Mile widziany wlew pod klapką wlewu PB. Instalacja do ogarnięcia w użytkowaniu prze nie znającego się na LPG ale nie technicznego ignoranta trochę przy aucie potrafię zrobić smile.gif

Czy instalacja w takim aucie ma sens ?

Proszę również o doradzenie ew. warsztatu w okolicach EZG, LDZ ? Nie znam się na gazie i nie wiem jakie listwy sterowniki matrixy czy inne cuda - nie wiem kto co produkuje i przed czy po misce ryżu.

Proszę o porady !!

pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie Tech 214, Stag 300ISA2, lub podobne

Parownik Tomasetto Alaska

Wtryskiwacze Hana (czarne)

zbiornik fi 600/200 (34l. gazu) w koło

Reszta zależy od Ciebie. W sieci są fabryczne instrukcje i programy udostępniane przez Techa i AC , więc po (kilkukrotnym) przeczytaniu ogarniesz instalację lepiej niż niejeden gazownik (program też można zasysnąć, a kabelek kupić). Oczywiście jeśli zdecydujesz się sam zakładać. Jeśli nie, omijaj zakłady, które nie zdejmują kolektora do wiercenia. Plastikowy kolektor kusi, żeby tego nie robić, ale nie o sam materiał chodzi. Żeby wywiercić dobrze trzeba zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sterowanie Tech 214, Stag 300ISA2, lub podobne

> Parownik Tomasetto Alaska

> Wtryskiwacze Hana (czarne)

> zbiornik fi 600/200 (34l. gazu) w koło

> Reszta zależy od Ciebie. W sieci są fabryczne instrukcje i programy udostępniane przez Techa i AC ,

> więc po (kilkukrotnym) przeczytaniu ogarniesz instalację lepiej niż niejeden gazownik (program

> też można zasysnąć, a kabelek kupić). Oczywiście jeśli zdecydujesz się sam zakładać. Jeśli

> nie, omijaj zakłady, które nie zdejmują kolektora do wiercenia. Plastikowy kolektor kusi, żeby

> tego nie robić, ale nie o sam materiał chodzi. Żeby wywiercić dobrze trzeba zdjąć.

jedna z łódzkich firm zaproponowała mi ;

Do zaproponowanie mamy system sekwencyjnego wtrysku gazu firmy BRC model

Sequent 24 MY 11 w skład wchodzi:

-Sterownik BRC sequent 24.11

-reduktror BRC genius mb

- wtryskiwacze BRC MY 09 ( nowa cicha technologia)

- zbiornik firmy STAKO najwyższa jakość, do wyboru , my proponujemy zbiornik

w miejsce koła zapasowego

Koszt tego zestawu wraz z montażem wynosi 2700 złotych brutto z FV,

homologacją, TDT, 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów i krajowa gwarancja

w 60 punkach sieci BRC.

Jak bym instalował propozycję Orochimaru to reduktor Tomasetto Alaska nie za słaby ?w sensie nei przy 60km ale czy miał by też zastosowania w 1,2 16v z punto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalka BRC jest też bardzo dobra. Tylko - z racji tego, że to kit z dobranymi do siebie elementami - jest dość pobłażliwa jeśli chodzi o montaż. W rezultacie tego jest lubiana przez gazowników bo, jak to mówią, nawet małpa założy BRC. Dlatego bardzo często nie zdejmują kolektora, a montaż wygląda jakby elementy wyjąć z pudełka i wrzucić pod maskę. I często w takiej postaci działa.

Co do Alaski to obrabia ona 90KM, więc do 1,2 16V starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instalka BRC jest też bardzo dobra. Tylko - z racji tego, że to kit z dobranymi do siebie

> elementami - jest dość pobłażliwa jeśli chodzi o montaż. W rezultacie tego jest lubiana przez

> gazowników bo, jak to mówią, nawet małpa założy BRC. Dlatego bardzo często nie zdejmują

> kolektora, a montaż wygląda jakby elementy wyjąć z pudełka i wrzucić pod maskę. I często w

> takiej postaci działa.

> Co do Alaski to obrabia ona 90KM, więc do 1,2 16V star

No właśnie to BRC tak jakoś nie do końca inna sprawa, że czytałem o możliwości natrysku specjalnego płynu na gniazda zaworowe jako dodatek do BRC i o ile w Pandzie to nie ma znaczenia o tyle mam jeszcze Hondę 2,0vtec którą po pomyślnym przetestowaniu Pandy na gazie myślę też zagazować, a właśnie w hondach gniazda zaworowe przy LPG dostają po tyłku frown.gif

Za Brc przemawia popularność, jednak sterownik który podałeś jest opisywany jako uczący się na podstawie map benzyny bardzo kusząca propozycja montaż też nie taki straszny co ew. z legalizacją?

Wtryski hanny czarne są najsłabsze ale powinny wystarczyć czy jest jakaś duża (znacząca różnica między czarnymi a czerwonymi w aucie o małej mocy?

Orochimaru dzięki za zainteresowani i podpowiedzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrysk płynu, czyli lubryfikacja to taki "chłyt martekingowy". Nie ma wiarygodnych testów, że działa na coś poza kieszenią sprzedawcy. Przy dobrze wyregulowanej instalacji EGT na gazie nie jest dużo większa niż na benzynie.

Z tym uczeniem się sterownika też ostrożnie. Pomaga w regulacji, ale - przynajmniej na razie - nie działa zbyt dobrze jeśli puści się go samopas. Z legalizacją nie ma problemu. Robi to zakład, który montuje. Jak zamontujesz sam, to też da się to zrobić.

Czarne Hanki, dla Twojego silnika są nawet trochę za duże. Ale można to skompensować zmniejszając ciśnienie na reduktorze. 100-konny silniczek też napędzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze pytanie za 100 punktów gdzie kupić ew. montować w łodzi i okolicach co kto może polecić

> ?

Poszukaj na ZOT, było wiele awantur o to.

Ja montowałem w Blokman.pl, działa, ale było na początku kilka poprawek i niestety jak się umawiasz na 13:00 to zaczną się Tobą zajmować o 14:30, chyba że przyjeżdżasz na przegląd gwarancyjny za 140zł(filterki za 20zł+5 minut roboty we własnym zakresie) to zajmują się Tobą prawie od ręki.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że masz Pandę 1,2 masz może w niej instalację KME ? Jakie masz podzespoły ? Jak się sprawuje

> ? Możesz coś opisać?

> pozdrawiam

miałem więcej zostało mi się 2, przebiegi 240kkm zakładaliśmy przy 5km jak odebraliśmy z salonu w 2007 chodziło to na valtekach ,akme,silver i nie było żadnych kłopotów zlosnik.gif

zamiast wtryskiwaczy magic wybrał bym rega omvl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie nie bawił w wynalazki, tylko brał markowe, np. BRC czy Landi...Chcesz mieć dobrze więc nie kombinuj.

Gadki typu BRC lubią montować bo nawet małpa założy bym sobie darował....BRC jeździ dobrze bo komplet jest sensownie dobrany przez producenta, a nie samowolka, a potem narzekania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym sie nie bawił w wynalazki, tylko brał markowe, np. BRC czy Landi...Chcesz mieć dobrze więc

> nie kombinuj.

> Gadki typu BRC lubią montować bo nawet małpa założy bym sobie darował....BRC jeździ dobrze bo

> komplet jest sensownie dobrany przez producenta, a nie samowolka, a potem narzekania.

Co to znaczy że chce mieć dobrze to żebym nie kombinował nie mam żadnego doświadczenia z instalacjami gazowymi, za BRC powiedzieli mi 3000zł tylko też nie wyróżniono mi jakie komponenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź instalke w której wszystko jest produkowane przez jednego producenta, odpowiednio dobrane i przetestowane (np. BRC) a nie wszystko z łapanki, wg. widzimisie montera.

Ja tak zrobiłem i 3ci rok jeżdżę tylko tankując i wymieniając filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> weź instalke w której wszystko jest produkowane przez jednego producenta, odpowiednio dobrane i

> przetestowane (np. BRC) a nie wszystko z łapanki, wg. widzimisie montera.

> Ja tak zrobiłem i 3ci rok jeżdżę tylko tankując i wymieniając filtry.

ok,

właśnie wróciłem z rozmowy z jednym z gazowników za BRC - cały zestaw BRC z gwarancją producenta autoryzowany przedstawiciel etc 2300zł

byłem też u innego i za KME powiedział mi 2000zł ew. przy modyfikacjach instalacji na wtryskiwacze hanny etc. 2500zł z tym, że mnie zraził tym że nie podpinają się pod sondę lambda bo wystarczy sczytywać informacje z mapy benzyny i wiercą kolektor bez wyjmowania go z auta - tak powinno być i ja się czepiam czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok,

> właśnie wróciłem z rozmowy z jednym z gazowników za BRC - cały zestaw BRC z gwarancją producenta

> autoryzowany przedstawiciel etc 2300zł

Ok, tylko, że za te piniondze, to chyba nie jest Sequent 24? Poniżej niego lepiej nie schodzić.

> byłem też u innego i za KME powiedział mi 2000zł ew. przy modyfikacjach instalacji na wtryskiwacze

> hanny etc. 2500zł z tym, że mnie zraził tym że nie podpinają się pod sondę lambda bo wystarczy

> sczytywać informacje z mapy benzyny i wiercą kolektor bez wyjmowania go z auta - tak powinno

> być i ja się czepiam czy jak?

Sonda nie musi być bezwzględnie podpięta, ale już wiercenie kolektora "z łapki", na aucie nie jest na pewno za dobrym pomysłem. Z drugiej strony, nie masz gwarancji, że ten od BRC tak nie będzie chciał robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, tylko, że za te piniondze, to chyba nie jest Sequent 24? Poniżej niego lepiej nie schodzić.

> Sonda nie musi być bezwzględnie podpięta, ale już wiercenie kolektora "z łapki", na aucie nie jest

> na pewno za dobrym pomysłem. Z drugiej strony, nie masz gwarancji, że ten od BRC tak nie

> będzie chciał robić.

Jak to rozpoznać ten rodzaj instalacji sequent 24 i jak to się ma do innych instalacji również nie BRC tylko np KME.

Gdzie montować w okolicach Łodzi, Zgierza, Aleksandrowaby to było sensowne?

Czemu jeszcze nie podjąłem decyzji gdzie montować i co dokładnie montować, a już się czuje oszukany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to rozpoznać ten rodzaj instalacji sequent 24 i jak to się ma do innych instalacji również nie

> BRC tylko np KME.

> Gdzie montować w okolicach Łodzi, Zgierza, Aleksandrowaby to było sensowne?

> Czemu jeszcze nie podjąłem decyzji gdzie montować i co dokładnie montować, a już się czuje

> oszukany?

Witam zaproponowano mi instalacje ZENIT kompletną za 2100zł.

Co to jest ? Czy warto?

Jeden z gazowników zwrócił mi uwagę na to że on montuje całość na elastycznych przewodach i że to jest lepsze niż na miedzianych bo na miedzianych to jest to sztywne może się rozszczelnić etc.

Co polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to rozpoznać ten rodzaj instalacji sequent 24 i jak to się ma do innych instalacji

Najłatwiej rozpoznać instalację BRC po listwie wtryskowej. Jest dość charakterystyczna. Zobacz sobie np: w tym wątku, 51cent wkleił fotki. 2 pierwsze to BRC.

> Czemu jeszcze nie podjąłem decyzji gdzie montować i co dokładnie montować, a już się czuje

> oszukany?

Ale dlaczego? Nie czuj się oszukany, tylko lepiej poinformowany. Rynek instalatorów gazu jest u nas dość specyficzny. Jest mnóstwo różnych instalacji, a klienci nie znają się na nich. W rezultacie wielu kieruje się ceną, a gazownicy często to wykorzystują, nie informując ludzi, że tanie mięso to psy jedzą.

Użytkownik, dopiero gdy coś zaczyna szwankować, rozpoczyna dokształcanie się w temacie LPG i dopiero wtedy wychodzi na jaw, że ma zamontowane cuda na kiju.

> zaproponowano mi instalacje ZENIT kompletną za 2100zł.

> Co to jest ? Czy warto?

Osobiście wolałbym dopłacić 200zł do BRC, jeśli miałbym wybierać między nimi dwiema. Zenit nie jest zły, ale pewnie dostaniesz go w komplecie z wtryskiwaczami Valteka. Sequent IMHO lepszy, a wtryskiwacze BRC-owe pracują bezawaryjnie latami.

>Jeden z gazowników zwrócił mi uwagę na to że on montuje całość na elastycznych przewodach

Jest to lepsze... dla niego. Przewody elastyczne, tzw Faro, układa się dużo łatwiej niż miedziane. Dla Ciebie - jako klienta - nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam zaproponowano mi instalacje ZENIT kompletną za 2100zł.

Za taką cenę to spodziewałbym się instalacji z drutu i gałęzi. Nie oszczędzaj na montażu, bo to szybko się mści.

> Jeden z gazowników zwrócił mi uwagę na to że on montuje całość na elastycznych przewodach i że to

> jest lepsze niż na miedzianych bo na miedzianych to jest to sztywne może się rozszczelnić etc.

A jakie to ma znaczenie dla Ciebie? Zaletą tego przewodu jest jego łatwy montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za taką cenę to spodziewałbym się instalacji z drutu i gałęzi. Nie oszczędzaj na montażu, bo to

> szybko się mści.

> A jakie to ma znaczenie dla Ciebie? Zaletą tego przewodu jest jego łatwy montaż.

To jaka jest według Ciebie właściwa cena instalacji nie z drutu i gałęzi do samochodu typu fiat panda - czyli auta nie wybitnie zaawansowanego technicznie?

Pytanie ostateczne jaka może być dla mnie realna różnica w instalacji kompletnej KME na sterowniku NEVO a instalacją BRC?

Cenowo jest podobnie BRC trochę drożej wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jaka jest według Ciebie właściwa cena instalacji nie z drutu i gałęzi do samochodu typu fiat

> panda - czyli auta nie wybitnie zaawansowanego technicznie?

A to jest monopunkt, że to auto nie jest wybitnie zaawansowane technicznie? To musi od razu być mercedes?

> Pytanie ostateczne jaka może być dla mnie realna różnica w instalacji kompletnej KME na sterowniku

> NEVO a instalacją BRC?

> Cenowo jest podobnie BRC trochę drożej wychodzi.

Ogólnopolska gwarancja, sieć serwisów i asistans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to jest monopunkt, że to auto nie jest wybitnie zaawansowane technicznie? To musi od razu być

> mercedes?

> Ogólnopolska gwarancja, sieć serwisów i asistans.

Wielo-punkt źle się wyraziłem jeśli chodzi o zaawansowanie konstrukcji chodziło mi o to, że jest to znana od lat 8 zaworowa jednostka fiata która nie powinna powodować problemów w obsłudze technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielo-punkt źle się wyraziłem jeśli chodzi o zaawansowanie konstrukcji chodziło mi o to, że jest to

> znana od lat 8 zaworowa jednostka fiata która nie powinna powodować problemów w obsłudze

> technicznej.

no właśnie "nie powinna" smirk.gif przez lata zmianiał sie osprzęt i sterowniki tego silnika , zależy na jaki sterownik silnika, może być problemowe lub nie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie "nie powinna" przez lata zmianiał sie osprzęt i sterowniki tego silnika , zależy na

> jaki sterownik silnika, może być problemowe lub nie

ok czyli nikt mi nie może odpowiedzieć czy BRC czy KME i czy ew. instalacje Zenit ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z instalacji, które tu podawałeś, brałbym (na Twoim miejscu) Sequenta 24 MY 11.

Czyli BRC. Piszesz, że z instalacji jakie tu podałem, a może możesz podpowiedzieć coś sensowniejszego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli BRC.

Bo tak byłoby najprościej i z dużą dozą pewności, że bez niespodzianek, bo po analizie tematu wnoszę, że w razie czego raczej nie masz zamiaru w tym dłubać.

>Piszesz, że z instalacji jakie tu podałem, a może możesz >podpowiedzieć coś sensowniejszego ?

Generalnie to można przeróżnie, byle na dobrych wtryskach i z ludzkim montażem. Ze względu na niezbyt dużą moc, co do reduktora też nie ma nie wiadomo jakich wymagań. Ja akurat mam Staga ISA2 z pojedynczymi Matrixami i sobię chwalę. KME+ Hana też na pewno będzie działać w sposób pewny i bezawaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo tak byłoby najprościej i z dużą dozą pewności, że bez niespodzianek, bo po analizie tematu

> wnoszę, że w razie czego raczej nie masz zamiaru w tym dłubać.

> Generalnie to można przeróżnie, byle na dobrych wtryskach i z ludzkim montażem. Ze względu na

> niezbyt dużą moc, co do reduktora też nie ma nie wiadomo jakich wymagań. Ja akurat mam Staga

> ISA2 z pojedynczymi Matrixami i sobię chwalę. KME+ Hana też na pewno będzie działać w sposób

> pewny i bezawaryjny.

No więc wychodzi taki zestaw; KOMPLET KME NEVO do tego wtryski Magic zbiornik w koło i tu zagwozdka bo tych płaskich podobno nie robią tzn. 19cm wysokich tylko 20cm wysokie o pojemności wodnej 40litrów będzie mi 1,3cm wystawać ponad wnękę koła. panel sterujący, filtry, reduktor etc. wszystko zestaw KME decyzja o montażu zapadła u tego człowieka bo jest on polecany przez mojego znajomego mechanika do którego mam zaufanie. Twierdzi on, że jest to facet który montuje instalacje z głową i przede wszystkim potrafi je odpowiednio zestroić.

Pan przyznał, że w Pandzie jeszcze nie montował ale w tym silniku jak najbardziej tak.

Przy ustalaniu montażu wyszedł pewien problem ja do tej pory bylem zwolennikiem wlewu pod klapką ale później stwierdziłem że by zmniejszyć ilość otworów w metalu lepiej na zderzaku Pan się zdziwił, że chce w zderzaku bo teraz wszyscy chcą wlew w klapce i oczywistym jest konieczność zabezpieczenia wierconych otworów itd.

Mam się zdecydować czy gdzie wlew jeżeli w zderzaku to postara mi się o czerwony (panda jest czerwona) jeżeli pod klapką to też ok nie robi mu to różnicy.

Gdzie robić wlew?

Jeszcze jedno obiecuje, że już ostatnie pytanie gdzie macie zamontowaną centralkę ten przełącznik ? Pan chciał mi zamontować pod przyciskiem od el. szyb ja nie chce bo przypadkowo przełączę i wymyśliłem za drążkiem biegów tak by otwór wiercić w tej małej okrągłej krateczce - tylko nie wiem czy dobrze myślę czy źle ? Może coś podpowiecie?

Gdzie wlew ? Czy to z tym zbiornikiem tak jest bo podobno producent w słupsku, który produkował te płaskie stracił koncesję, więc pozostaje ten wyższy. Czy to nie będzie stanowiło problemu ? Gdzie centralkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> STAKO produkuje 18cm i 19cm, sprawdz sobie jakiś tekst

Tak wiem przecież pisałem o Stako ze słupska ze właśnie maja wstrzymana produkcje jeszcze jutro do nich zadzwonię się upewnić ale podobno w TV pokazywali ja nie oglądałem, że coś tam było nie tak bo zamiast reklamacji jeden z instalatorów zwrócił się do urzędu legalizującego zbiorniki i skończyło się na zatrzymaniu produkcji.

Ale zadzwonię do nich jutro.

Gdzie robić wlew?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie robić wlew?

To twój wybór...

Ja mam pod zderzakiem bo w klapce się nie dało, a zderzaka nie chciałem dziurawić. Jak stoisz z tyłu auta to korka nie widać zlosnik.gif. Jedyny minus to taki że czasem marudzą na stacji LPG przy tankowaniu. Wtedy mówię że przepisy nie określają gdzie ma być wlew gazu. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 2 szt. mam tu, i na stacjach chwalą że wygodnie tankować

Czykit jako osoba z doświadczeniem jeśli chodzi o KME wypowiedz się może co sądzisz o tej instalacji do Pandy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czykit jako osoba z doświadczeniem jeśli chodzi o KME wypowiedz się może co sądzisz o tej

> instalacji do Pandy?

nevo ok.gif tylko te wtryskiwacze magic bym odpuścił , wlał bym rega ale upakowanego pod fitrem pow. żeby było krótko przewodów do dysz w kolektorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nevo tylko te wtryskiwacze magic bym odpuścił , wlał bym rega ale upakowanego pod fitrem pow. żeby było krótko przewodów do dysz w kolektorze

No i REG ma dysze pod kątem 90° do osi cewek - więc pewnie się da to zrobić smile.gif

Ja mama z tyłu kolektora - od strony grodzi. Przewody o długości ok. 12cm, z tym że wwiercone do kolektora od dołu przy samej głowicy - kolektor był ściągany do wiercenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i REG ma dysze pod kątem 90° do osi cewek - więc pewnie się da to zrobić

> Ja mama z tyłu kolektora - od strony grodzi. Przewody o długości ok. 12cm, z tym że wwiercone do

> kolektora od dołu przy samej głowicy - kolektor był ściągany do wiercenia.

Osobiście zastanawiam się nad ew. dołożeniem do Hany pytanie co na to gazownik.

Mam problem ze zbiornikiem dzwoniłem do stalco i zbiornik 39litrów 600x190 będzie dostępny w przeciągu 2-3tygodni od ręki gazownik ma zbiornik 40l czyli 200mm wysoki i on wystaje z wnęki co robić? Jakie macie zbiorniki w Pandach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiście zastanawiam się nad ew. dołożeniem do Hany pytanie co na to gazownik.

Ja polecam, bo dokładność wtrysków jest większa i można dać pojedyncze, które łatwiej upchnąć pod filtrem.

> Mam problem ze zbiornikiem dzwoniłem do stalco i zbiornik 39litrów 600x190 będzie dostępny w przeciągu 2-3tygodni od ręki gazownik ma zbiornik 40l czyli 200mm wysoki i on wystaje z wnęki co robić? Jakie macie zbiorniki w Pandach?

W puntku mam 190 i wystaje, przy 200 wystawałby 1cm więcej. Czy to dużo czy mało - nie wiem ...

Mam wrażenie, że w Pandzie 190 też będzie wystawała. Sprawdź dokładnie, bo może wejdzie Ci np. 630x200mm. Kwestia nie tylko średnicy, ale także krzywizny zewn. Wtedy pojemność jest znacząco większa i zasięg pewnie większy o ok. 50 km ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja polecam, bo dokładność wtrysków jest większa i można dać pojedyncze, które łatwiej upchnąć pod

> filtrem.

> W puntku mam 190 i wystaje, przy 200 wystawałby 1cm więcej. Czy to dużo czy mało - nie wiem ...

> Mam wrażenie, że w Pandzie 190 też będzie wystawała. Sprawdź dokładnie, bo może wejdzie Ci np.

> 630x200mm. Kwestia nie tylko średnicy, ale także krzywizny zewn. Wtedy pojemność jest znacząco

> większa i zasięg pewnie większy o ok. 50 km ...

Jak to ew. sprawdzić rozumiem że chodzi Ci o krzywiznę wnęki na ile się zwęża w stronę kanapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to ew. sprawdzić rozumiem że chodzi Ci o krzywiznę wnęki na ile się zwęża w stronę kanapy?

Średnicę to wiesz jaką ma koło i wnęka - to się da łatwo sprawdzić.

Ale jest jeszcze przekrój bryły - torus powinien w przekroju poprzecznym mieć kształt koła (w zasadzie dwóch), ale niektórzy producenci zbiorników robią tak,że w przekroju nie są koła tylko kwadraty (lub prostokąty) z mocno zaokrąglonymi kantami. Chodzi mi właśnie o stopień zaokrąglenia tego kantu. Może on nie pasować do zaokrąglenia w miejscu po kole zapasowym.

Oczywiści najlepiej jakby przymierzyć zbiornik do miejsca w którym będzie, ale gazownicy nie mają całego asortymentu zbiorników ...

Z kolei producenci zbiorników nie podają tego parametru ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średnicę to wiesz jaką ma koło i wnęka - to się da łatwo sprawdzić.

> Ale jest jeszcze przekrój bryły - torus powinien w przekroju poprzecznym mieć kształt koła (w

> zasadzie dwóch), ale niektórzy producenci zbiorników robią tak,że w przekroju nie są koła

> tylko kwadraty (lub prostokąty) z mocno zaokrąglonymi kantami. Chodzi mi właśnie o stopień

> zaokrąglenia tego kantu. Może on nie pasować do zaokrąglenia w miejscu po kole zapasowym.

> Oczywiści najlepiej jakby przymierzyć zbiornik do miejsca w którym będzie, ale gazownicy nie mają

> całego asortymentu zbiorników ...

> Z kolei producenci zbiorników nie podają tego parametru ...

Zbiornik wchodzi 600x180 lub 190 lub 200 oczywiście będzie trochę wystawał 2,5cm ten najwyższy ale chyba ten największy zamontuje.

Teraz szybka decyzja bo dziś muszę ja podjąć wlew gazu pod klapką czy na zderzaku ? Jeżeli na zderzaku to mi gazownik zamontuje pod kolor auta, a pod klapką nie da sie zamontować bez tej wkręcanej przejściówki podobno?

I gdzie zamontowaliście lub byście zamontowali przełącznik od gazu w Pandzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbiornik wchodzi 600x180 lub 190 lub 200 oczywiście będzie trochę wystawał 2,5cm ten najwyższy ale

> chyba ten największy zamontuje.

> Teraz szybka decyzja bo dziś muszę ja podjąć wlew gazu pod klapką czy na zderzaku ? Jeżeli na

> zderzaku to mi gazownik zamontuje pod kolor auta, a pod klapką nie da sie zamontować bez tej

> wkręcanej przejściówki podobno?

> I gdzie zamontowaliście lub byście zamontowali przełącznik od gazu w Pandzie?

Właśnie gazownik zrezygnował z montażu instalacji gazowej i nie wiem gdzie mam zamontować gaz jestem w punkcie wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.