Skocz do zawartości

Silnik R4 lub V6, RWD, lekki, tani, od czego?


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4 cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra to chyba fwd, chyba, że paruje się ze skrzyniami z omegi,

Znajomy miał to w kadecie RWD.

v6 oplowskie to chyba kloce i o

> słabej opinii. IS fajny, też o nim ew myślę, ale może jakaś jeszcze alternatywa?

Moim zdaniem 2,0 z opla najtańsze i najbardziej idiotoodporne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4

> cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w

> zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o

> idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +.

1.8 2.0 v6 z mazdy ( mx3 xedos ) hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4

> cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w

> zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o

> idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +.

K-seria 1.8 VVC z Rovera. Owszem, bywa problematyczny ale na pewno jest najlzejszy. Co prawda oryginalnie tylko FWD lub MR-RWD ale chlopaki pakuja go do Polonezow ze skrzynia z K14 wiec na klasyczne RWD tez sie nada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> K-seria 1.8 VVC z Rovera. Owszem, bywa problematyczny ale na pewno jest najlzejszy. Co prawda

> oryginalnie tylko FWD lub MR-RWD ale chlopaki pakuja go do Polonezow ze skrzynia z K14 wiec na

> klasyczne RWD tez sie nada.

To ma najprawdopodobnije do terenowki isc, przegrzeje sie jeszcze w czasie jazdy probnej, uklad chlodzenia jest dosc problematyczny, zapowietzra sie, no i ten termostat w czarnej d grinser006.gif mysle ze is z bmw albo opel c20ne z jakas fajna glowica bedzie git, ze wskazaniem raczej na lekko dlubnietego opla, ze wzgledu na wytrzymalosc i malo skomplikowana instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4

> cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w

> zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o

> idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +.

Fordowskie 2.0 DOHC występowały wersjach o mocy w okolicach tych 150KM. Silniki jeździły w Sierrach, trochę nowsze w Escortach. Ogólnie mam na myśli silnik od RS2000.

A jak nie, to jest jeszcze poczciwy 2.3 DOHC, który jeździł w Scorpio - RWD ze skrzynią MT75 - oraz w Galaxy.

Te silniki bardzo często służą do budowy jakis kit carów czy innych wydumek, dobrze nadają się na swap i jest sporo ludzi, którzy sie na tym znają.

A jak chcesz więcej KM, to już półka wyżej, czyli Cosworth.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem po sobie że M42 albo M44 może być ok wink.gif

-spokojnie wytrzymuje "ubytki" oleju rzędu 2,5l cool.gif

-żeby to przegrzać to trzeba umieć

-bardzo fajnie się wkręca

-nie jest najtańszy ale dość tani

-jest dostępny

-jest do niego od groma gratów seryjnych i "rajdowych"

-w razie przypływu gotówki można łatwo zdłubać

-ma 143 kucyki

-jest w miarę lekki

-skrzynia do tego kosztuje 300zł hehe.gif jest idiotoodporna i ma dość krótkie przełożenia

-Jakby nie patrzeć to stare, porządne BMW, jeszcze nie słyszałem żeby ktoś narzekał na ten silnik.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem po sobie że M42 albo M44 może być ok

z tego co się orientuję M44 jest dośc cieżko przeszczepić - kłopoty z immo itp, dlatego miedzy innymi zrezygnowałem z tego silnika zlosnik.gif - choć ma niewątpliwy plus w postaci braku klapy - ale to można rozwiązać ecumasterem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4

> cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w

> zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o

> idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +.

Jeżeli musisz mieć gotowy zestaw to praktycznie tylko jakieś BMW zostaje, ew. Volvo z serii 700.

Bo jak możesz rzeźbić, to dobre śliniki, to jakiś ABF [2.0 16v 150KM z Golfa], może jakieś B16, B18, K20 z Hondy - ale tu musisz dorzeźbić kielich i skrzynię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki jako takie nie sa produkowane jako scisle pod uklad rwd czy fwd.

Tu można by się spierać. Są silniki, które nie mają po bokach bloku/kadłuba miejsc do umocowania poduszek. Jedna poducha od przodu silnika, a reszta poduch mocowana do skrzyni. Zamocowanie takiego silnika wzdłużnie, razem ze skrzynią z RWD wymagało by niezłej rzeźby.

Poza tym, silniki typowo pod FWD mają zazwyczaj miejsca mocowania poduszek w okolicy tyłu silnika, przy kole zamachowym i gdzieś z przodu silnika. Jestem pewien, że w dzisiejszych czasach większośc z nich nie ma juz dodatkowych miejsc mocowania w okolicy połowy długości bloku silnika, tak jak miały stare silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra to chyba fwd, chyba, że paruje się ze skrzyniami z omegi, v6 oplowskie to chyba kloce i o

> słabej opinii. IS fajny, też o nim ew myślę, ale może jakaś jeszcze alternatywa?

znajomy miał Ładę z 2.0 z Astry GSI - silnik był posadzony na skrzyni Forda Sierry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo w terenie nie ma nic gorszego niz wysokoobrotowka, w ktorej ponizej 4000rpm nic sie nie dzieje?

może, tylko po co wsadzać sobie na starcie gorsze i bardziej kłopotliwe rozwiązanie? IMO iS przy swojej popularności to optimum - części kosztują grosze a silnik jest lekki (sam w garażu przenosiłem bez skrzyni zlosnik.gif ) i popularny i jak nie jest dorżniety to trzyma fabryczne parametry palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4

> cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w

> zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o

> idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +.

Masz jeszcze 2.2 16V 147KM z Omegi, ale trochę skomplikowany jest. C20NE to może lepiej X20XEV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.