simek18 Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Cześć, Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4 cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Astra gsi,bmw 318is, omega v6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Astra gsi,bmw 318is, omega v6 Astra to chyba fwd, chyba, że paruje się ze skrzyniami z omegi, v6 oplowskie to chyba kloce i o słabej opinii. IS fajny, też o nim ew myślę, ale może jakaś jeszcze alternatywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Astra to chyba fwd, chyba, że paruje się ze skrzyniami z omegi, Znajomy miał to w kadecie RWD. v6 oplowskie to chyba kloce i o > słabej opinii. IS fajny, też o nim ew myślę, ale może jakaś jeszcze alternatywa? Moim zdaniem 2,0 z opla najtańsze i najbardziej idiotoodporne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Cześć, > Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4 > cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w > zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o > idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +. 1.8 2.0 v6 z mazdy ( mx3 xedos ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 miałem ten sam dylemat i stanęło na iS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Cześć, > Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4 > cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w > zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o > idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +. K-seria 1.8 VVC z Rovera. Owszem, bywa problematyczny ale na pewno jest najlzejszy. Co prawda oryginalnie tylko FWD lub MR-RWD ale chlopaki pakuja go do Polonezow ze skrzynia z K14 wiec na klasyczne RWD tez sie nada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > 1.8 2.0 v6 z mazdy ( mx3 xedos ) Ani lekki, ani prosty, ani mocny jak na swoja konstrukcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > K-seria 1.8 VVC z Rovera. Owszem, bywa problematyczny ale na pewno jest najlzejszy. Co prawda > oryginalnie tylko FWD lub MR-RWD ale chlopaki pakuja go do Polonezow ze skrzynia z K14 wiec na > klasyczne RWD tez sie nada. To ma najprawdopodobnije do terenowki isc, przegrzeje sie jeszcze w czasie jazdy probnej, uklad chlodzenia jest dosc problematyczny, zapowietzra sie, no i ten termostat w czarnej d mysle ze is z bmw albo opel c20ne z jakas fajna glowica bedzie git, ze wskazaniem raczej na lekko dlubnietego opla, ze wzgledu na wytrzymalosc i malo skomplikowana instalacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > To ma najprawdopodobnije do terenowki isc, przegrzeje sie jeszcze w czasie jazdy probnej A tego to juz kolega nie napisal. Jesli do terenowki to wiadomo, ze bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Cześć, > Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4 > cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w > zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o > idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +. Fordowskie 2.0 DOHC występowały wersjach o mocy w okolicach tych 150KM. Silniki jeździły w Sierrach, trochę nowsze w Escortach. Ogólnie mam na myśli silnik od RS2000. A jak nie, to jest jeszcze poczciwy 2.3 DOHC, który jeździł w Scorpio - RWD ze skrzynią MT75 - oraz w Galaxy. Te silniki bardzo często służą do budowy jakis kit carów czy innych wydumek, dobrze nadają się na swap i jest sporo ludzi, którzy sie na tym znają. A jak chcesz więcej KM, to już półka wyżej, czyli Cosworth. Pozdrawiam Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 wiem po sobie że M42 albo M44 może być ok -spokojnie wytrzymuje "ubytki" oleju rzędu 2,5l -żeby to przegrzać to trzeba umieć -bardzo fajnie się wkręca -nie jest najtańszy ale dość tani -jest dostępny -jest do niego od groma gratów seryjnych i "rajdowych" -w razie przypływu gotówki można łatwo zdłubać -ma 143 kucyki -jest w miarę lekki -skrzynia do tego kosztuje 300zł jest idiotoodporna i ma dość krótkie przełożenia -Jakby nie patrzeć to stare, porządne BMW, jeszcze nie słyszałem żeby ktoś narzekał na ten silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > wiem po sobie że M42 albo M44 może być ok z tego co się orientuję M44 jest dośc cieżko przeszczepić - kłopoty z immo itp, dlatego miedzy innymi zrezygnowałem z tego silnika - choć ma niewątpliwy plus w postaci braku klapy - ale to można rozwiązać ecumasterem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > Ani lekki, ani prosty, ani mocny jak na swoja konstrukcje. no to G13BB ze swifta na motolotnie sie nada tylko kuni trocha mniej niz przewidziano bo tylko 101 z 1298ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > Cześć, > Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4 > cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w > zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o > idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +. Jeżeli musisz mieć gotowy zestaw to praktycznie tylko jakieś BMW zostaje, ew. Volvo z serii 700. Bo jak możesz rzeźbić, to dobre śliniki, to jakiś ABF [2.0 16v 150KM z Golfa], może jakieś B16, B18, K20 z Hondy - ale tu musisz dorzeźbić kielich i skrzynię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > no to G13BB ze swifta > na motolotnie sie nada > tylko kuni trocha mniej niz przewidziano bo tylko 101 z 1298ccm Mozna kombinowac z dolem G16. Ale oba nijak sie maja do RWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > B16, B18, K20 z Hondy - ale tu musisz dorzeźbić kielich i skrzynię Ponoc mialo byc tanio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > Ponoc mialo byc tanio no... skoro już tak lecimy to nie wiem czy nie byłoby taniej upolować S14 BMW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Czyli zostaje hopel albo is. Zobaczymy co pierwsze trafi się w okolicy jeszcze w samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Astra to chyba fwd, Silniki jako takie nie sa produkowane jako scisle pod uklad rwd czy fwd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 Zgadza się, tylko czy akurat ten silnik będzie pasował do skrzyni od omegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Silniki jako takie nie sa produkowane jako scisle pod uklad rwd czy fwd. Ale osprzęt do nich już tak, w każdym raze oplowskie c20 podejdą praktycznie plug'n'play pod skrzynie od tylnonapędowych opli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Zgadza się, tylko czy akurat ten silnik będzie pasował do skrzyni od omegi. Ja pisalem ogolnie o silnikach a nie o przypadku tego oplowskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Ja pisalem ogolnie o silnikach a nie o przypadku tego oplowskiego A właśnie ten konkretny teraz był rozpatrywany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Silniki jako takie nie sa produkowane jako scisle pod uklad rwd czy fwd. Tu można by się spierać. Są silniki, które nie mają po bokach bloku/kadłuba miejsc do umocowania poduszek. Jedna poducha od przodu silnika, a reszta poduch mocowana do skrzyni. Zamocowanie takiego silnika wzdłużnie, razem ze skrzynią z RWD wymagało by niezłej rzeźby. Poza tym, silniki typowo pod FWD mają zazwyczaj miejsca mocowania poduszek w okolicy tyłu silnika, przy kole zamachowym i gdzieś z przodu silnika. Jestem pewien, że w dzisiejszych czasach większośc z nich nie ma juz dodatkowych miejsc mocowania w okolicy połowy długości bloku silnika, tak jak miały stare silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Astra to chyba fwd, chyba, że paruje się ze skrzyniami z omegi, v6 oplowskie to chyba kloce i o > słabej opinii. IS fajny, też o nim ew myślę, ale może jakaś jeszcze alternatywa? znajomy miał Ładę z 2.0 z Astry GSI - silnik był posadzony na skrzyni Forda Sierry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Mozna kombinowac z dolem G16. Ale oba nijak sie maja do RWD. oba byly montowane tez wzdluznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > oba byly montowane tez wzdluznie W sumie racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > W sumie racja tylko czemu w Samurajach i Vitarach wiele osób zmienia je na iSy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > tylko czemu w Samurajach i Vitarach wiele osób zmienia je na iSy ? Bo w terenie nie ma nic gorszego niz wysokoobrotowka, w ktorej ponizej 4000rpm nic sie nie dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Bo w terenie nie ma nic gorszego niz wysokoobrotowka, w ktorej ponizej 4000rpm nic sie nie dzieje? może, tylko po co wsadzać sobie na starcie gorsze i bardziej kłopotliwe rozwiązanie? IMO iS przy swojej popularności to optimum - części kosztują grosze a silnik jest lekki (sam w garażu przenosiłem bez skrzyni ) i popularny i jak nie jest dorżniety to trzyma fabryczne parametry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > Bo w terenie nie ma nic gorszego niz wysokoobrotowka, w ktorej ponizej 4000rpm nic sie nie dzieje? Pitolicie kolego, jeden z fajniejszych silnikow do samiego to 1,3 ze swifta gti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 > Pitolicie kolego, jeden z fajniejszych silnikow do samiego to 1,3 ze swifta gti oczywiscie lub 1.6 z glowica GTi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 > oczywiscie > lub 1.6 z glowica GTi ktore 1,6 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > ktore 1,6 ?? ej nie zadawaj mi trudnych pytan widzialem w sj g16 z glowa Gti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > ej nie zadawaj mi trudnych pytan > widzialem w sj g16 z glowa Gti juz doczytalem, g16a albo b, pytam dlatego ze g16a siedzu u mnie w samuraju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Cześć, > Potrzebuję silnik benzynowy z auta tylnonapędowego (żeby skrzynie ręczne też były dostępne), max 4 > cylindry w rzędzie albo nieduże V6. Moc najlepiej w granicach 150KM do tego lekki, tani w > zakupie i bezproblemowy w eksploatacji. Istnieje coś takiego? Na razie z braku laku myślę o > idiotoodpornym silniku opla c20ne, choć tutaj moc jest taka sobie... Za to reszta jest na +. Masz jeszcze 2.2 16V 147KM z Omegi, ale trochę skomplikowany jest. C20NE to może lepiej X20XEV? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.