Skocz do zawartości

Warto kupić takie auto?


brydzia123321

Rekomendowane odpowiedzi

> http://otomoto.pl/skoda-felicia-C23772361.html

> Silnik 1.9 diesel na dojazdy ok.3km do pracy i codziennej jeździe tylko po mieście ?

> Czy taki zwykły 1.9 diesel nie ma problemów z odpalaniem w zimie?

> Czy lepiej może kupić benzynkę

> Dzięki za wszystkie sugestie

Na tak krótkie dystanse? Moim zdaniem tylko benzyna... A jeszcze lepiej autonogi 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie auto do normalnej codziennej jazdy po mieście .Rocznie ok 12 tys.

> Tylko chyba taki diesel spali max.7l a benzyna pewnie też gdzieś tyle

Mam Felicie Diesla, producent podaje w jeździe miejskiej 7,2l/100km, jak wiadomo zazwyczaj zaniżają, nie jeżdżę na takich krótkich dystansach to Ci nie powiem, IMO kupowanie diesla na 3km w jedną stronę mija się z celem, przy takich przebiegach tylko benzyna, licz się że co tydzień/dwa zimą będziesz musiał doładować akumulator nawet przy sprawnym układzie ładowania. Jeżeli chodzi o Felicice Diesla, zimą nie ma żadnych problemów z odpalaniem.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://otomoto.pl/skoda-felicia-C23772361.html

> Silnik 1.9 diesel na dojazdy ok.3km do pracy i codziennej jeździe tylko po mieście ?

> Czy taki zwykły 1.9 diesel nie ma problemów z odpalaniem w zimie?

> Czy lepiej może kupić benzynkę

> Dzięki za wszystkie sugestie

Felcia jak to Felcia , ma swoje wady i zalety . Dieselek prosty , ale połączenie tych dwóch ogniw to pomyłka. Znana jest mała sztywnosc karoserii, przy wibracjach i ciężarze diesla, to auto rozpada się w oczach. Moim tylko skromnym zdaniem bardziej NoPb będzie pasowało. Kiedyś w robocie bujałem sie Felcią z silnikiem 1.6 , naprawde żwawo to chodziło i spalanie rzadko przekraczało 8 l .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepiej poszukaj seciento lub matiza z lpg na 1 lub 2 generacji lpg

Do tej pory potrzebowałem auta tylko do pracy i kupiłem sobie Tico ,które jeżdzi bezawaryjnie ale teraz jak urodziła mi się córka to szukam czegoś większego ale tylko do miasta jako drugiego auta noi cena max 4tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> licz się że co

> tydzień/dwa zimą będziesz musiał doładować akumulator nawet przy sprawnym układzie ładowania.

bzdura... jeżeli akumulator i układ ładowania jest sprawny, w żadnym pojeździe nie będzie takiej potrzeby - nawet w tym, który jeździ codzinnie 3 km. Chyba, że rozruch trwa dłużej niż jazda - jak odpalasz pół godziny kręcąc rozrusznikiem - to fakt - ładowac trzeba, ale ja mam na myśli sprawny pojazd, sprawny akumulator i sprawny układ ładowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bzdura... jeżeli akumulator i układ ładowania jest sprawny, w żadnym pojeździe nie będzie takiej

> potrzeby - nawet w tym, który jeździ codzinnie 3 km. Chyba, że rozruch trwa dłużej niż jazda -

> jak odpalasz pół godziny kręcąc rozrusznikiem - to fakt - ładowac trzeba, ale ja mam na myśli

> sprawny pojazd, sprawny akumulator i sprawny układ ładowania...

powiedz to elantrze 2,0CRDI,mazdzie 2,0DITD czy teraz primerze 2,2DCI-dziwnym trafem kazdy wymaga[l] doladowania co jakis czashehe.gif

a alternatory laduja jak glupie ok.gif

czas zapalania auta-elantra i primera ok.1,5 sekundy;mazda-0,2 sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedz to elantrze 2,0CRDI,mazdzie 2,0DITD czy teraz primerze 2,2DCI-dziwnym trafem kazdy wymaga

> doladowania co jakis czas

> a alternatory laduja jak glupie

> czas zapalania auta-elantra i primera ok.1,5 sekundy;mazda-0,2 sekundy.

to kup raz nowy akumulator i zapomnisz o ładowaniu akumulatora prostownikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to kup raz nowy akumulator i zapomnisz o ładowaniu akumulatora prostownikiem

w elantrze byl nowy,w primerze jest roczny ok.gif

niestety ale podgrzewane fotele,szyby,dmuchawy,klima i przede wszystkim swiece biora sporo pradu no.gif

a 4km do pracy rano pokonuje w 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w elantrze byl nowy,w primerze jest roczny

> niestety ale podgrzewane fotele,szyby,dmuchawy,klima i przede wszystkim swiece biora sporo pradu

nie ma to znaczenia, ile masz tego wypasu. Też mam w swoim pojeździe prądożerne wyposażenie - i nie mam potrzeby doładowywania akumulatora. I silnik tu nie ma znaczenia. Sprawny pojazd nie wymaga doładowania akumulatora, pod warunkiem że akumulator jest sprawny. Nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach (powtarzam wszystkich - co praktycznie się nie zdarza w normalnej eksploatacji) bilans prądowy ZAWSZE wyjdzie na plus - czyli zawsze akumulator będzie ładowany z alternatora. A to, że jedziesz krótko - to i krótko będzie się ładował, ale na pewno uzupełni zużyty prąd na rozruch. Być może masz zbyt małe akumulatory w tych pojazdach, zainwestuj raz w większy pojemnościowo i problemy się skończą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma to znaczenia, ile masz tego wypasu. Też mam w swoim pojeździe prądożerne wyposażenie - i nie

> mam potrzeby doładowywania akumulatora. I silnik tu nie ma znaczenia. Sprawny pojazd nie

> wymaga doładowania akumulatora, pod warunkiem że akumulator jest sprawny. Nawet przy

> włączonych wszystkich odbiornikach (powtarzam wszystkich - co praktycznie się nie zdarza w

> normalnej eksploatacji) bilans prądowy ZAWSZE wyjdzie na plus - czyli zawsze akumulator będzie

> ładowany z alternatora. A to, że jedziesz krótko - to i krótko będzie się ładował, ale na

> pewno uzupełni zużyty prąd na rozruch. Być może masz zbyt małe akumulatory w tych pojazdach,

> zainwestuj raz w większy pojemnościowo i problemy się skończą.

fabryka chyba wie jaki powinien byc akumulator yikes.gif

gdzies czytalem ze auto po przejechaniu 10-15 minut uzupelnia caly ubytek energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ehe włacz np.webasto czy grzane fotele i jezdzij te 3km dziennie, do tygodnie Ci daje ze bedzie

> palił nawet na nowym akumie

codziennie uruchamiam dwie szyby ogrzewane, fotele, lusterka, dmuchawę, światła. Przy mrozach nawet -20 i mniej nie doładowuję akumulatora.

> w druga strone, po co ładowac akum duzej pojemnosci jak i tak nie bedzie doładowany

totalna bzdura wielokrotnie tu tłumaczona - po raz kolejny nie mam zamiaru, ale skoro tak sądzisz, to faktycznie nie warto z Tobą na ten temat rozmawiać, bo nie wiesz o czym mówisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fabryka chyba wie jaki powinien byc akumulator

> gdzies czytalem ze auto po przejechaniu 10-15 minut uzupelnia caly ubytek energii.

no właśnie.... rozruch, skrobanie szyby, powolne ruszenie z miejsca (bo zimny silnik) i jazda 3km wyjdzie ponad 10 minut.....sam sobie odpowiedziałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie.... rozruch, skrobanie szyby, powolne ruszenie z miejsca (bo zimny silnik) i jazda 3km

> wyjdzie ponad 10 minut.....sam sobie odpowiedziałeś.

ja pisalem o czasie calkowitym 5 minut-mroz -20 stopni widzialem ostatni raz 7 lat temu zlosnik.gif

fakty sa nieublagane-3 diesle i potrzeba ladowania.mialem tez primere benzynowa i tu doladowania nie trzeba bylo[a te same warunki].

problem jest w tym ze auta uzywamy razem z zona,ktora prace ma jeszcze blizej hehe.gifdoliczajac zakupy po drodze itp wychodzi ze dziennie auto jest 6-8 razy uruchamiane pokonujac przy tym w sumie jakies 15-20 km no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie, że tak.

> Testuję drugiego dyszla na krótkich odcinkach i ani razu w żadnym nie ładowałem aku.

Każdy ma swoje doświadczenia, pojazd pojazdowi nie równy, chcesz powiedzieć, że nowy akumulator, napięcie ładowania rzędu 13,8-14,4V, odpalanie przy największych mrozach 1-2s to źle?

W jakim czasie pokonasz 3km? Silnik praktycznie zimy, zima, dmuchawa chodzi, ogrzewanie szyby często też, światła włączone zawsze (auto było projektowane do jazdy na światłach w nocy a nie w dzień) i świece żarowe, które grzeją przez pierwsze 3 minuty i biorą jakieś jedynie 60A smile.gif oczywiście z czasem zakładam że mniej, dodaj do tego światłą, dmuchawy radio inne duperele i zobaczysz jaki będziesz miał bilans, alternator 70A, no i osiąga to przy odpowiednich obrotach a nie przy 1500-2000 na jakich jedziesz na początku tym dieslem w mróz.

Dla tego akurat modelu 3km w jedną stronę, i z powrotem to z punktu uzupełnienia energii zbyt mało aby uzupełnić straty baterii. Inna sprawa że przy takim stylu jazdy szukałbym benzyny tylko i wyłącznie, nawet bez lpg.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy ma swoje doświadczenia, pojazd pojazdowi nie równy, chcesz powiedzieć, że (...)

Co miałem powiedzieć - napisałem. grinser006.gif

Moje doświadczenie z gofrem tdi i mondkiem tdci jes takie, że - pomimo kilkuletnich aku - nie musiałem zadnego z nich doładowywać. Faktem jest, że jeżdżę praktycznie codziennie, ale krótkie odcinki - do przedszkola/szkoły/teściów - jakieś 1-2 km, potem do fabryki 5 km (aktualnie dłużej ze względu na nieszczęsne tunele facepalm%5B1%5D.gif) i nigdy prundu nie brakowało. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opłaca się kupować starego diesla do jazdy 3 km chyba że go będziesz grzał na postoju minimum 10 minut za każdym razem żeby akumulator doładować, najlepiej kupić jak najmniejsza benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.