Skocz do zawartości

Zblokowana skrzynia


Tribal

Rekomendowane odpowiedzi

Pany mam problema a mianowicie skrzynia mi się zblokowała i nie mogę jechać do przodu nawet na luzie wsteczny wchodzi i da rade jechać ale co mi po tym, jest jakiś sposób bez demontażu na jej odblokowanie na czas holu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tam Ci się spierniczyło, ale jak nie idzie w żaden sposób wrzucić luzu (zakładam, że linki obczajałeś i ręcznie wybierakiem próbowałeś go wyluzować oink.gif ), to jedyne co pozostaje to podnieść dziada, zlac olej, wyjąc półosie i jakimiś mega śrubami piździachnymi skręcić zwrotnice - jednym słowem całe koła, bo inaczej Ci się rozjadą po 2 metrach. Ja w ten sposób przejechałem z 7km :D oczywiście powoli i z rozwagą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co tam Ci się spierniczyło, ale jak nie idzie w żaden sposób wrzucić luzu (zakładam, że

> linki obczajałeś i ręcznie wybierakiem próbowałeś go wyluzować ), to jedyne co pozostaje to

> podnieść dziada, zlac olej, wyjąc półosie i jakimiś mega śrubami piździachnymi skręcić

> zwrotnice - jednym słowem całe koła, bo inaczej Ci się rozjadą po 2 metrach. Ja w ten sposób

> przejechałem z 7km :D oczywiście powoli i z rozwagą

Przeciez piasta kola trzymaja sie na mcpersonie i wahaczu, a nie na polosi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez piasta kola trzymaja sie na mcpersonie i wahaczu, a nie na polosi

Przeciez piasta jest wcisnięta w wewnętrzną bieżnie łozyska. Zewnętrzna bieżnia jest wcisnięta w zwrotnicę i zabezpieczona "segerem". Wewnętrzną bieżnie "trzyma" własnie półos (przegub zewnętrzny) i jak nie bedzie skręcone (śrubą, przegubem) to piasta wyjedzie razem z kołem w pole...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że można, jedyną rzeczą jaką trzeba zrobić to skręcić łożysko żeby się nie rozjechało (duże podkładki i śruba z nakrętką). Skąd Wy kudzie bierzecie takie pomysły w ogóle że półoś tzryma zwrotnice, haha. CZyli co - jechałeś z rozwagą bo jeden niebezpieczny ruch i by Ci się koła rozjechały jedno w prawo drugie wlewo, tak? No ubaw po pachy spineyes.gif A co cię dzieje w takim razie ze sworzniami wahaczy, McPhersonami i drążkami kierowniczymi? Znikają czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez piasta jest wcisnięta w wewnętrzną bieżnie łozyska. Zewnętrzna bieżnia jest wcisnięta w

> zwrotnicę i zabezpieczona "segerem". Wewnętrzną bieżnie "trzyma" własnie półos (przegub

> zewnętrzny) i jak nie bedzie skręcone (śrubą, przegubem) to piasta wyjedzie razem z kołem w

> pole...

swietnie opisałeś dokładnie tak jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co tam Ci się spierniczyło, ale jak nie idzie w żaden sposób wrzucić luzu (zakładam, że

> linki obczajałeś i ręcznie wybierakiem próbowałeś go wyluzować ), to jedyne co pozostaje to

> podnieść dziada, zlac olej, wyjąc półosie i jakimiś mega śrubami piździachnymi skręcić

> zwrotnice - jednym słowem całe koła, bo inaczej Ci się rozjadą po 2 metrach. Ja w ten sposób

> przejechałem z 7km :D oczywiście powoli i z rozwagą

Źle przeczytałeś biegi wchodzą wszystkie ale tylko na wstecznym da rade jechać. Do przodu jedzie tylko 30 cm i blokada, na luzie tak samo tylko do tyłu można go pchać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobny temat przerabiałem w swoim parchu, u mnie stanęło łożysko igiełkowe na 1 biegu. skrzynia w

> tył na lewo i do rozbiórki. Zaoszczędziłem na oleju, nalałem hipol hehe

nie bardzo rozumiem dałeś ją rade jakoś odblokować czy demontaż ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Pany macie jakiś pomysł ?skrzynia i tak na złom idzie to może na chama spróbować go pociągnąć ale czy to nie uszkodzi zamachu albo czegoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany macie jakiś pomysł ?skrzynia i tak na złom idzie to może na chama spróbować go pociągnąć ale

> czy to nie uszkodzi zamachu albo czegoś ?

zdejmij kola, odkrec sruby sworzni wahaczy, zdjemij zwrotnice ze sworzni, wyciag półośie, skrec wszystko do kupy i przeholuj przephaj... bo skrzynie raczej cieżko Ci bedzie wydrzec w warunkach polowych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co tam Ci się spierniczyło, ale jak nie idzie w żaden sposób wrzucić luzu (zakładam, że

> linki obczajałeś i ręcznie wybierakiem próbowałeś go wyluzować ), to jedyne co pozostaje to

> podnieść dziada, zlac olej, wyjąc półosie i jakimiś mega śrubami piździachnymi skręcić

> zwrotnice - jednym słowem całe koła, bo inaczej Ci się rozjadą po 2 metrach. Ja w ten sposób

> przejechałem z 7km :D oczywiście powoli i z rozwagą

Ja tak miałem ostatnio na superoesie. Wybierak pękł i wpadł do środka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys tak mialem. ale bylem jeszcze mlody i mowie, co, nie pojdzie... zapialem jedynke i dzida...chrupnelo, zajzalem pod auto i ze skrzyni wodospad oleju...okazalo sie, ze pekla satelitka w dyfrze i blokowala kolo dyfra o obudowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie rozdupcyło łożysko i cała skrzynia poszła, pękła obudowa i jak ładowaliśmy auto na lawete to już na zablokowanych kołach a przy zrzucaniu auta się odblokowała ale połowa dyfra została na płycie pod silnikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.