jacek76 Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Witajcie. Ni z tego ni z owego pojawił mi sie błąd poduszki. Po przekręceniu kluczyka kontrolka AIR BAG na chwilę zgaśnie i znów się zaświeca , czyli jest awaria cały czas jest. Poduszki mam tylko dwie i napinacze. Próbowałem odczytać błędy interfejsem VAGowym i Chevrolet explorerem ale program "mówi" , że brak połączenia z pinem numer jakiśtam. Wiecie może jakim fejsem to sczytać lub jak przerobić vagowy żeby zadziałało? P.S. Znalazłem Chevrolet Explorera po czesku , ale i tak z poduchami sie nie łaczy... Tu jest czeska wersja http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopic.php?f=37&t=15304 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Maja 2012 Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 > Witajcie. > Ni z tego ni z owego pojawił mi sie błąd poduszki. Po przekręceniu kluczyka kontrolka AIR BAG na > chwilę zgaśnie i znów się zaświeca , czyli jest awaria cały czas jest. Poduszki mam tylko dwie > i napinacze. > Próbowałem odczytać błędy interfejsem VAGowym i Chevrolet explorerem ale program "mówi" , że brak > połączenia z pinem numer jakiśtam. > Wiecie może jakim fejsem to sczytać lub jak przerobić vagowy żeby zadziałało? > P.S. > Znalazłem Chevrolet Explorera po czesku , ale i tak z poduchami sie nie łaczy... > Tu jest czeska wersja > http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopic.php?f=37&t=15304 Zamiast bawić się w jakieś odczyty, popraw kostkę pod fotelem kierowcy i gitara. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 20 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 > Zamiast bawić się w jakieś odczyty, popraw kostkę pod fotelem kierowcy i gitara. W moim L nie ma poduszek bocznych i nie ma kostek pod fotelem. Są tylko dwie poduszki i napinacze , a do napinaczy przewody idą we wiązce wzdłuż progu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomii1982 Napisano 20 Maja 2012 Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 > Witajcie. > Ni z tego ni z owego pojawił mi sie błąd poduszki. Po przekręceniu kluczyka kontrolka AIR BAG na > chwilę zgaśnie i znów się zaświeca , czyli jest awaria cały czas jest. Poduszki mam tylko dwie > i napinacze. > Próbowałem odczytać błędy interfejsem VAGowym i Chevrolet explorerem ale program "mówi" , że brak > połączenia z pinem numer jakiśtam. > Wiecie może jakim fejsem to sczytać lub jak przerobić vagowy żeby zadziałało? > P.S. > Znalazłem Chevrolet Explorera po czesku , ale i tak z poduchami sie nie łaczy... > Tu jest czeska wersja > http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopic.php?f=37&t=15304 W VAG-u z pinu 7 na ABS 12, poduszki 13. Mi tak podpowiedział kolega "Nuki_tsw" i tak mi to chodzi z rosyjską wersją "Chevrolet Explorer" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Maja 2012 Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 > W moim L nie ma poduszek bocznych i nie ma kostek pod fotelem. > Są tylko dwie poduszki i napinacze , a do napinaczy przewody idą we wiązce wzdłuż progu. Ups... To jak tak to nie wiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 21 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > W VAG-u z pinu 7 na > ABS 12, poduszki 13. > Mi tak podpowiedział kolega "Nuki_tsw" i tak mi to chodzi z rosyjską wersją "Chevrolet Explorer" A jeszcze raz i łopatologicznie mógłbyś? Pin 7 przepiąć pod 12 a 12 pod 13 , tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomii1982 Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > A jeszcze raz i łopatologicznie mógłbyś? > Pin 7 przepiąć pod 12 a 12 pod 13 , tak? Pin 7 z interfejsu na pin 12 jeśli chodzi o ABS lub na pin 13 jeśli chodzi o poduszki powietrzne W załączniku zdjęcie Ja sobie dorobiłem trzy przewodziki z odpowiednimi końcówkami i przekładam z interfejsu pin 7 na odpowiedni pin w złączu w zależności co chcę diagnozować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomii1982 Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > A jeszcze raz i łopatologicznie mógłbyś? > Pin 7 przepiąć pod 12 a 12 pod 13 , tak? zdjęcie złącza diagnostycznego w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > zdjęcie złącza diagnostycznego w aucie A do czego służą styki nr 5 i 8 (widzę, że też są obsadzone)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomii1982 Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > A do czego służą styki nr 5 i 8 (widzę, że też są obsadzone)? takiej wiedzy to ja nie posiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > takiej wiedzy to ja nie posiadam wujek google wie wszsytko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > wujek google wie wszsytko Akurat w tym przypadku to wiedza zbyt ogólna. "Vendor option" to może być wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Dziś nareszcie zebrałem się żeby skasować ten błąd poduszki , i udało się. Błędów było 5 , ale jakie to nie wiem bo opis był w krzaczkach. Grunt , że poducha sie nie świeci i wiem jak ją skasować w razie czego. Dziękuję wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > A do czego służą styki nr 5 i 8 (widzę, że też są obsadzone)? 5 to druga masa. W Laczku masy z pinów 4 i 5 są spięte "na krótko". W innych autach jest rozdział na masę "zwykłą" i "do diagnostyki" i stąd te dwa piny. 8 to diagnostyka układu "anti-theft". W przypadku mojego wozu sprowadza się to do układu sterującego centralnym zamkiem z pilota. Jako rozszerzenie na tym sterowniku mógł być też alarm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Koledzy na chwilę wrócę do starego wątku. Mam pytanie, mając chevrolet expolorer RU v 1.5 komputer z win XP to jak kupię taki przewód link to będę mógł sprawdzić błedy np poduszek powietrznych w lacetti aveo? > 5 to druga masa. W Laczku masy z pinów 4 i 5 są spięte "na krótko". W innych autach jest rozdział > na masę "zwykłą" i "do diagnostyki" i stąd te dwa piny. > 8 to diagnostyka układu "anti-theft". W przypadku mojego wozu sprowadza się to do układu > sterującego centralnym zamkiem z pilota. Jako rozszerzenie na tym sterowniku mógł być też > alarm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Sam kabel powinien być OK, ale co do tego, czy w obu modelach połączysz się z poduszkami, to nie wiem. Mogą być różne sterowniki, program pewnie nie obsługuje wszystkich jak leci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > W moim L nie ma poduszek bocznych i nie ma kostek pod fotelem. > Są tylko dwie poduszki i napinacze , a do napinaczy przewody idą we wiązce wzdłuż progu. Czy ktoś może to potwierdzić? Czy w laczku z dwiema poduchami nie ma tej kostki? Byłem u elektryka z miesiąc temu i facet twierdził że nie ma kostki od poduszki pod fotelem a komp pokazał błąd poduszki pasażera a nie kierowcy. Myślałem że coś ściemnia i nie sprawdził. Dziś błąd wywaliło znowu w trasie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Czy ktoś może to potwierdzić? Czy w laczku z dwiema poduchami nie ma tej kostki? Byłem u elektryka > z miesiąc temu i facet twierdził że nie ma kostki od poduszki pod fotelem a komp pokazał błąd > poduszki pasażera a nie kierowcy. Myślałem że coś ściemnia i nie sprawdził. Dziś błąd wywaliło > znowu w trasie :/ Pod fotelem u siebie widzę tylko złączkę od sygnalizacji niezapiętych pasów. Napinacze są przy słupku, więc i tam idą kable. Pewnie złączki pod fotelem są, jeśli auto ma poduszki boczne w oparciach foteli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Pod fotelem u siebie widzę tylko złączkę od sygnalizacji niezapiętych pasów. > Napinacze są przy słupku, więc i tam idą kable. > Pewnie złączki pod fotelem są, jeśli auto ma poduszki boczne w oparciach foteli. Czyli gdzie mam szukać źródeł spadku napięcia w układzie skoro nie mam kostki pod fotelem? Czy ktoś miał usterkę niezwiązaną z kostką pod fotelem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoLLaB Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czy ktoś może to potwierdzić? Czy w laczku z dwiema poduchami nie ma tej kostki? Byłem u elektryka > z miesiąc temu i facet twierdził że nie ma kostki od poduszki pod fotelem a komp pokazał błąd > poduszki pasażera a nie kierowcy. Myślałem że coś ściemnia i nie sprawdził. Dziś błąd wywaliło > znowu w trasie :/ Miałem ten sam problem w zeszłym roku. Byłem z tym u elektryka, jako, że było zimno i w końcu się nie zabrałem (sprawdziłem tylko te pod siedzeniami, ale nic nie pomogło poprawienie). Elektryk stwierdził, że to faktycznie wtyczka od poduchy pasażera. U mnie stwierdził, że była faktycznie poluzowana (widoczna ponoć pod schowkiem). Poprawił i przyczepił ją jakoś do innych, bo ta była tak luźno, że latała sobie jak chciała - a ponieważ tam było złączenie, twierdził że błąd mógł pojawiać się i znikać). Samego błędu stwierdził, że nie kasował, bo jak poprawił, to sam zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czyli gdzie mam szukać źródeł spadku napięcia w układzie skoro nie mam kostki pod fotelem? Czy ktoś > miał usterkę niezwiązaną z kostką pod fotelem? Ja mialem uszkodzony modul/sterownik poduszek. Nie musze pisac, ze wszelkie poprawianie wtyczek nic nie dawalo, kumaty elektronik zdiagnozowal temat w 5min, a samochod zostawilem mu na 2h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marys85 Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Witam, No i mnie spotkał "zaszczyt" oglądania kontrolki airbagu Poniżej zrzut z Launcha, pierwszy pokazuje błędy które pojawiają się za każdym razem przy podłączaniu kompa. Po ich skasowaniu i odpaleniu kompa pojawiają się następujące błędy Co o tym sądzicie? Poprawianie i zlutowanie wtyczek nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 > Witam, > No i mnie spotkał "zaszczyt" oglądania kontrolki airbagu > Poniżej zrzut z Launcha, pierwszy pokazuje błędy które pojawiają się za każdym razem przy > podłączaniu kompa. > Po ich skasowaniu i odpaleniu kompa pojawiają się następujące błędy > Co o tym sądzicie? Poprawianie i zlutowanie wtyczek nie pomogło. high resistance sugeruje słaby styk short/open sugeruje jakieś zwarcie lub brak styku czyli jednak gdzieś jakaś złączka nie dobrze kontaktuje IMO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marys85 Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Wszystkie wtyczki od układu airbag sprawdzone ( odpinane i podpinane ponownie). Błędy ciągle te same Zaczynam sie zastanawiać nad błedem w jednostce sterującej lub samej poduszce bocznej kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Wszystkie wtyczki od układu airbag sprawdzone ( odpinane i podpinane ponownie). Błędy ciągle te > same Zaczynam sie zastanawiać nad błedem w jednostce sterującej lub samej poduszce bocznej > kierowcy. Kolego przerabiałem temat, dobrze jest dostać się do sterownika przeczyścić styki pomiędzy kostką a sterownikiem, ponadto polutować styki pod fotelami od poduszek foteli. Czynności te zrobiłem i zapomniałem o problemie kontrolki air bag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marys85 Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Wszystkie te operacje wykonalem Nie stwierdziłem również żadnych uszkodzeń wizualnych w sterowniku, a błąd jak jest tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remikm Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 U mnie również z dnia na dzień wyskoczył błąd poduszki. Pojawia się przy uruchomieniu auta, znika na ułamek sekundy i pojawia się znów już na stałe. Poprawiałem wtyczki pod fotelami, pod kierowcy mam zółtą wtyczkę i drugą od pasów, pod pasażerem mam tylko żółtą wtyczke. Auto to Lacetti 1.8 CDX. Rozpinałem te 3 wtyczki, podginałem piny, psikałem WD40 ale nic z tego, błąd świeci dalej. Być może wtyczki już kontaktują ale błąd musi zostać usunięty przez podłączenie kompa. Czytałem tu o kabelku VAG KKL i zamianie połączenia pinów. Patrzylem na allegro są takie kabelki większość te chinskie niebieskie z przełącznikiem. Czy taki kabel też się nadaje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > U mnie również z dnia na dzień wyskoczył błąd poduszki. Pojawia się przy uruchomieniu auta, znika > na ułamek sekundy i pojawia się znów już na stałe. Poprawiałem wtyczki pod fotelami, pod > kierowcy mam zółtą wtyczkę i drugą od pasów, pod pasażerem mam tylko żółtą wtyczke. Auto to > Lacetti 1.8 CDX. Rozpinałem te 3 wtyczki, podginałem piny, psikałem WD40 ale nic z tego, błąd > świeci dalej. Być może wtyczki już kontaktują ale błąd musi zostać usunięty przez podłączenie > kompa. Czytałem tu o kabelku VAG KKL i zamianie połączenia pinów. Patrzylem na allegro są > takie kabelki większość te chinskie niebieskie z przełącznikiem. Czy taki kabel też się nadaje > ? Jak dobrze pamietam to bledy poduszko trzeba kasować, same nie znikaja, nawet jak usterka juz nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Jak dobrze pamietam to bledy poduszko trzeba kasować, same nie znikaja, nawet jak usterka juz nie > istnieje. U mnie w Epice kontrolka zgasła sama, ale po ok. 2 tygodniach (akurat jak jechałem już do ASO ). Tym niemniej coś tam sczytali z komputera i poprawili złączkę pod fotelem. Od tamtego czasu (ok. rok) mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.