Skocz do zawartości

[L] Błąd poduszki poraz enty


jacek76

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Ni z tego ni z owego pojawił mi sie błąd poduszki. Po przekręceniu kluczyka kontrolka AIR BAG na chwilę zgaśnie i znów się zaświeca , czyli jest awaria cały czas jest. Poduszki mam tylko dwie i napinacze.

Próbowałem odczytać błędy interfejsem VAGowym i Chevrolet explorerem ale program "mówi" , że brak połączenia z pinem numer jakiśtam.

Wiecie może jakim fejsem to sczytać lub jak przerobić vagowy żeby zadziałało?

P.S.

Znalazłem Chevrolet Explorera po czesku smile.gif , ale i tak z poduchami sie nie łaczy...

Tu jest czeska wersja

http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopic.php?f=37&t=15304

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Ni z tego ni z owego pojawił mi sie błąd poduszki. Po przekręceniu kluczyka kontrolka AIR BAG na

> chwilę zgaśnie i znów się zaświeca , czyli jest awaria cały czas jest. Poduszki mam tylko dwie

> i napinacze.

> Próbowałem odczytać błędy interfejsem VAGowym i Chevrolet explorerem ale program "mówi" , że brak

> połączenia z pinem numer jakiśtam.

> Wiecie może jakim fejsem to sczytać lub jak przerobić vagowy żeby zadziałało?

> P.S.

> Znalazłem Chevrolet Explorera po czesku , ale i tak z poduchami sie nie łaczy...

> Tu jest czeska wersja

> http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopic.php?f=37&t=15304

Zamiast bawić się w jakieś odczyty, popraw kostkę pod fotelem kierowcy i gitara.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast bawić się w jakieś odczyty, popraw kostkę pod fotelem kierowcy i gitara.

W moim L nie ma poduszek bocznych i nie ma kostek pod fotelem.

Są tylko dwie poduszki i napinacze , a do napinaczy przewody idą we wiązce wzdłuż progu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Ni z tego ni z owego pojawił mi sie błąd poduszki. Po przekręceniu kluczyka kontrolka AIR BAG na

> chwilę zgaśnie i znów się zaświeca , czyli jest awaria cały czas jest. Poduszki mam tylko dwie

> i napinacze.

> Próbowałem odczytać błędy interfejsem VAGowym i Chevrolet explorerem ale program "mówi" , że brak

> połączenia z pinem numer jakiśtam.

> Wiecie może jakim fejsem to sczytać lub jak przerobić vagowy żeby zadziałało?

> P.S.

> Znalazłem Chevrolet Explorera po czesku , ale i tak z poduchami sie nie łaczy...

> Tu jest czeska wersja

> http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopic.php?f=37&t=15304

W VAG-u z pinu 7 na

ABS 12, poduszki 13.

Mi tak podpowiedział kolega "Nuki_tsw" i tak mi to chodzi z rosyjską wersją "Chevrolet Explorer"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim L nie ma poduszek bocznych i nie ma kostek pod fotelem.

> Są tylko dwie poduszki i napinacze , a do napinaczy przewody idą we wiązce wzdłuż progu.

Ups... To jak tak to nie wiem.

niewiem.gif

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W VAG-u z pinu 7 na

> ABS 12, poduszki 13.

> Mi tak podpowiedział kolega "Nuki_tsw" i tak mi to chodzi z rosyjską wersją "Chevrolet Explorer"

A jeszcze raz i łopatologicznie mógłbyś?

Pin 7 przepiąć pod 12 a 12 pod 13 , tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeszcze raz i łopatologicznie mógłbyś?

> Pin 7 przepiąć pod 12 a 12 pod 13 , tak?

Pin 7 z interfejsu na pin 12 jeśli chodzi o ABS lub na pin 13 jeśli chodzi o poduszki powietrzne

W załączniku zdjęcie

Ja sobie dorobiłem trzy przewodziki z odpowiednimi końcówkami i przekładam z interfejsu pin 7 na odpowiedni pin w złączu w zależności co chcę diagnozować

post-138977-14352516478377_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dziś nareszcie zebrałem się żeby skasować ten błąd poduszki , i udało się. Błędów było 5 , ale jakie to nie wiem bo opis był w krzaczkach. Grunt , że poducha sie nie świeci i wiem jak ją skasować w razie czego.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> A do czego służą styki nr 5 i 8 (widzę, że też są obsadzone)?

5 to druga masa. W Laczku masy z pinów 4 i 5 są spięte "na krótko". W innych autach jest rozdział na masę "zwykłą" i "do diagnostyki" i stąd te dwa piny.

8 to diagnostyka układu "anti-theft". W przypadku mojego wozu sprowadza się to do układu sterującego centralnym zamkiem z pilota. Jako rozszerzenie na tym sterowniku mógł być też alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Koledzy na chwilę wrócę do starego wątku. Mam pytanie, mając chevrolet expolorer RU v 1.5 komputer z win XP to jak kupię taki przewód link to będę mógł sprawdzić błedy np poduszek powietrznych w lacetti aveo?

> 5 to druga masa. W Laczku masy z pinów 4 i 5 są spięte "na krótko". W innych autach jest rozdział

> na masę "zwykłą" i "do diagnostyki" i stąd te dwa piny.

> 8 to diagnostyka układu "anti-theft". W przypadku mojego wozu sprowadza się to do układu

> sterującego centralnym zamkiem z pilota. Jako rozszerzenie na tym sterowniku mógł być też

> alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> W moim L nie ma poduszek bocznych i nie ma kostek pod fotelem.

> Są tylko dwie poduszki i napinacze , a do napinaczy przewody idą we wiązce wzdłuż progu.

Czy ktoś może to potwierdzić? Czy w laczku z dwiema poduchami nie ma tej kostki? Byłem u elektryka z miesiąc temu i facet twierdził że nie ma kostki od poduszki pod fotelem a komp pokazał błąd poduszki pasażera a nie kierowcy. Myślałem że coś ściemnia i nie sprawdził. Dziś błąd wywaliło znowu w trasie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś może to potwierdzić? Czy w laczku z dwiema poduchami nie ma tej kostki? Byłem u elektryka

> z miesiąc temu i facet twierdził że nie ma kostki od poduszki pod fotelem a komp pokazał błąd

> poduszki pasażera a nie kierowcy. Myślałem że coś ściemnia i nie sprawdził. Dziś błąd wywaliło

> znowu w trasie :/

Pod fotelem u siebie widzę tylko złączkę od sygnalizacji niezapiętych pasów.

Napinacze są przy słupku, więc i tam idą kable.

Pewnie złączki pod fotelem są, jeśli auto ma poduszki boczne w oparciach foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod fotelem u siebie widzę tylko złączkę od sygnalizacji niezapiętych pasów.

> Napinacze są przy słupku, więc i tam idą kable.

> Pewnie złączki pod fotelem są, jeśli auto ma poduszki boczne w oparciach foteli.

Czyli gdzie mam szukać źródeł spadku napięcia w układzie skoro nie mam kostki pod fotelem? Czy ktoś miał usterkę niezwiązaną z kostką pod fotelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś może to potwierdzić? Czy w laczku z dwiema poduchami nie ma tej kostki? Byłem u elektryka

> z miesiąc temu i facet twierdził że nie ma kostki od poduszki pod fotelem a komp pokazał błąd

> poduszki pasażera a nie kierowcy. Myślałem że coś ściemnia i nie sprawdził. Dziś błąd wywaliło

> znowu w trasie :/

Miałem ten sam problem w zeszłym roku. Byłem z tym u elektryka, jako, że było zimno i w końcu się nie zabrałem (sprawdziłem tylko te pod siedzeniami, ale nic nie pomogło poprawienie). Elektryk stwierdził, że to faktycznie wtyczka od poduchy pasażera. U mnie stwierdził, że była faktycznie poluzowana (widoczna ponoć pod schowkiem). Poprawił i przyczepił ją jakoś do innych, bo ta była tak luźno, że latała sobie jak chciała - a ponieważ tam było złączenie, twierdził że błąd mógł pojawiać się i znikać). Samego błędu stwierdził, że nie kasował, bo jak poprawił, to sam zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli gdzie mam szukać źródeł spadku napięcia w układzie skoro nie mam kostki pod fotelem? Czy ktoś

> miał usterkę niezwiązaną z kostką pod fotelem?

Ja mialem uszkodzony modul/sterownik poduszek.

Nie musze pisac, ze wszelkie poprawianie wtyczek nic nie dawalo, kumaty elektronik zdiagnozowal temat w 5min, a samochod zostawilem mu na 2h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witam,

No i mnie spotkał "zaszczyt" oglądania kontrolki airbagu wink.gif

Poniżej zrzut z Launcha, pierwszy pokazuje błędy które pojawiają się za każdym razem przy podłączaniu kompa.

chewi.jpg

Po ich skasowaniu i odpaleniu kompa pojawiają się następujące błędy

25909831.jpg

Co o tym sądzicie? cfaniaczek.gif Poprawianie i zlutowanie wtyczek nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> No i mnie spotkał "zaszczyt" oglądania kontrolki airbagu

> Poniżej zrzut z Launcha, pierwszy pokazuje błędy które pojawiają się za każdym razem przy

> podłączaniu kompa.

> Po ich skasowaniu i odpaleniu kompa pojawiają się następujące błędy

> Co o tym sądzicie? Poprawianie i zlutowanie wtyczek nie pomogło.

high resistance sugeruje słaby styk

short/open sugeruje jakieś zwarcie lub brak styku

czyli jednak gdzieś jakaś złączka nie dobrze kontaktuje IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie wtyczki od układu airbag sprawdzone ( odpinane i podpinane ponownie). Błędy ciągle te

> same Zaczynam sie zastanawiać nad błedem w jednostce sterującej lub samej poduszce bocznej

> kierowcy.

Kolego przerabiałem temat, dobrze jest dostać się do sterownika przeczyścić styki pomiędzy kostką a sterownikiem, ponadto polutować styki pod fotelami od poduszek foteli. Czynności te zrobiłem i zapomniałem o problemie kontrolki air bag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również z dnia na dzień wyskoczył błąd poduszki. Pojawia się przy uruchomieniu auta, znika na ułamek sekundy i pojawia się znów już na stałe. Poprawiałem wtyczki pod fotelami, pod kierowcy mam zółtą wtyczkę i drugą od pasów, pod pasażerem mam tylko żółtą wtyczke. Auto to Lacetti 1.8 CDX. Rozpinałem te 3 wtyczki, podginałem piny, psikałem WD40 ale nic z tego, błąd świeci dalej. Być może wtyczki już kontaktują ale błąd musi zostać usunięty przez podłączenie kompa. Czytałem tu o kabelku VAG KKL i zamianie połączenia pinów. Patrzylem na allegro są takie kabelki większość te chinskie niebieskie z przełącznikiem. Czy taki kabel też się nadaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie również z dnia na dzień wyskoczył błąd poduszki. Pojawia się przy uruchomieniu auta, znika

> na ułamek sekundy i pojawia się znów już na stałe. Poprawiałem wtyczki pod fotelami, pod

> kierowcy mam zółtą wtyczkę i drugą od pasów, pod pasażerem mam tylko żółtą wtyczke. Auto to

> Lacetti 1.8 CDX. Rozpinałem te 3 wtyczki, podginałem piny, psikałem WD40 ale nic z tego, błąd

> świeci dalej. Być może wtyczki już kontaktują ale błąd musi zostać usunięty przez podłączenie

> kompa. Czytałem tu o kabelku VAG KKL i zamianie połączenia pinów. Patrzylem na allegro są

> takie kabelki większość te chinskie niebieskie z przełącznikiem. Czy taki kabel też się nadaje

> ?

Jak dobrze pamietam to bledy poduszko trzeba kasować, same nie znikaja, nawet jak usterka juz nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dobrze pamietam to bledy poduszko trzeba kasować, same nie znikaja, nawet jak usterka juz nie

> istnieje.

U mnie w Epice kontrolka zgasła sama, ale po ok. 2 tygodniach (akurat jak jechałem już do ASO hehe.gif).

Tym niemniej coś tam sczytali z komputera i poprawili złączkę pod fotelem. Od tamtego czasu (ok. rok) mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.