Skocz do zawartości

Torowe Porsche 924 by Walenda Motorsport


AdamWalenda

Rekomendowane odpowiedzi

> A przyslales soft? mam go na dysku, ale w wirtulace pod win7. Nie wiem czy to odpale pod win8. Jak

> możesz to podeslij pliz.

Niestety, po przeszukaniu dysku nie znalazłem Cartestu. Co w sumie mnie nie dziwi - działałem na wersji DOSowskiej a system stoi na Win7.

Pierwsza pozycja w google...

Lenistwo - straszny grzech smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pan Adam troszkę się rozpędził z tym momentem obrotowym

Wcale tak nie uważam...

> powiedzmy, że uogólnił, zaokrąglił i... i dobrze, że się wycofał.

Też chyba nie do końca wycofał...

> Bo bym podał dwa samochody z takimi samymi pojemnościowo silnikami, oba z turbo, tą samą masą, tym

> samym momentem maksymalnym i... dramatycznie różnych osiągach.

Quote:

Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie obrotów.


Czy pisał gdzieś o maksymalnym momencie obrotowym? Przecież pisał o tym, że ważna jest jego charakterystyka, o której szczegółach się nie rozpisał.

Zarówno maksymalny moment jak i maksymalną moc można sobie wsadzić w... rubryczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie obrotów.

> Czy pisał gdzieś o maksymalnym momencie obrotowym? Przecież pisał o tym, że ważna jest jego

> charakterystyka, o której szczegółach się nie rozpisał.

To nie on pisał, tylko skopiował ze strony Goduli, który wykłada wiedzę podstawową domorosłym tuningowcom i robi to niezbyt dobrze, bo pisanie, że moc maksymalna określa tylko prędkość maksymalną, a moment odpowiada za przyspieszenie jest urban legend krążącą od czasów pierwszych TDI-ków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie on pisał, tylko skopiował ze strony Goduli, który wykłada wiedzę podstawową domorosłym

> tuningowcom i robi to niezbyt dobrze, bo pisanie, że moc maksymalna określa tylko prędkość

> maksymalną, a moment odpowiada za przyspieszenie jest urban legend krążącą od czasów

> pierwszych TDI-ków.

Fajną macie dyskusję zlosnik.gif

czy ktoś już wypadł na to, że KM(kW) to jest właściwie wynik równania momentu razy obroty, coś jak prąd i napięcie w elektryce... nie, to za trudne...

jak pojemność szufli na węgiel i szybkości szuflowania... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajną macie dyskusję

> czy ktoś już wypadł na to, że KM(kW) to jest właściwie wynik równania momentu razy obroty, coś jak

> prąd i napięcie w elektryce... nie, to za trudne...

> jak pojemność szufli na węgiel i szybkości szuflowania...

Czemu służy Twój post? Sugerujesz, że ktoś tu tego nie rozumie i jeszcze nam na szufelki to tłumaczysz? Skąd Tyś się urwał?! screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu służy Twój post? Sugerujesz, że ktoś tu tego nie rozumie i jeszcze nam na szufelki to

> tłumaczysz? Skąd Tyś się urwał?!

Sądzę, że sugeruje to, że był ciekawy wątek, ale oczywiście trzeba go zepsuć standardową kłótnią o przewadze mocy nad momentem, czy też odwrotnie... Idźcie sobie stąd do innego wątku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu służy Twój post? Sugerujesz, że ktoś tu tego nie rozumie i jeszcze nam na szufelki to

> tłumaczysz? Skąd Tyś się urwał?!

Kolega Bednar już to świetnie wyjaśnił....

Jeden z najciekawszych wątków na całym autokąciku i nagle zaczyna się dyskusja na poziomie gimnazjum....

jeśli już piszę, to wrzucę coś ekstra:

cartestem nie obliczysz osiągów na podstawie samej mocy z żadną dokładnością a jedynie możesz się zmieścić na podstawie rachunku prawdopodobnieństwa, program sam sobie uzupełnia moment/obroty/moc danymi liniowymi jeśli ich nie podasz.

jest nowy cartest i nie wymaga dosu, tylko javy. jest znacznie lepszy i ma zniesiony limit 10 tyś obrotów, dzięki czemu mogę sobie obliczać osiągi motocykla, wpływ zmiany przełożeń i setki innych rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega Bednar już to świetnie wyjaśnił....

> Jeden z najciekawszych wątków na całym autokąciku i nagle zaczyna się dyskusja na poziomie

> gimnazjum....

> jeśli już piszę, to wrzucę coś ekstra:

> cartestem nie obliczysz osiągów na podstawie samej mocy z żadną dokładnością a jedynie możesz się

> zmieścić na podstawie rachunku prawdopodobnieństwa, program sam sobie uzupełnia

> moment/obroty/moc danymi liniowymi jeśli ich nie podasz.

Nie na podstawie rachunku prawdopodobieństwa, lecz na podstawie zależności fizycznych.

Jeśli auto ma moc maks 100 KM przy 6500 rpm to nie może mieć 1000Nm przy 2000 rpm bo to ograniczenie fizyczne.

Moc w zakresie obrotów użytecznych będzie od zera do kilkunastu procent niższa od mocy maksymalnej. Biorąc średnia wartość da sie w sposób bardzo bliski rzeczywistości obliczyć osiągi. Informacja o maksymalnym momencie może w niewielkim stopniu ten wynik doprecyzować (zwiększyć odrobine dokładność wyliczeń). Natomiast sam moment obrotowy nie mówi o osiągach absolutnie nic. Znacznie jednak dokładniejsze od mocy maksymalnej i momentu obrotowego byłoby podanie średniej mocy w uzytecznym zakresie obrotów. Dotyczy to w szczególności silników o dużej mocy w stos do masy auta.

> jest nowy cartest i nie wymaga dosu, tylko javy. jest znacznie lepszy i ma zniesiony limit 10 tyś

> obrotów, dzięki czemu mogę sobie obliczać osiągi motocykla, wpływ zmiany przełożeń i setki

> innych rzeczy...

Podeslesz mi na mejla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie na podstawie rachunku prawdopodobieństwa, lecz na podstawie zależności fizycznych.

> Jeśli auto ma moc maks 100 KM przy 6500 rpm to nie może mieć 1000Nm przy 2000 rpm bo to

> ograniczenie fizyczne.

> Moc w zakresie obrotów użytecznych będzie od zera do kilkunastu procent niższa od mocy maksymalnej.

> Biorąc średnia wartość da sie w sposób bardzo bliski rzeczywistości obliczyć osiągi.

> Informacja o maksymalnym momencie może w niewielkim stopniu ten wynik doprecyzować (zwiększyć

> odrobine dokładność wyliczeń). Natomiast sam moment obrotowy nie mówi o osiągach absolutnie

> nic. Znacznie jednak dokładniejsze od mocy maksymalnej i momentu obrotowego byłoby podanie

> średniej mocy w uzytecznym zakresie obrotów. Dotyczy to w szczególności silników o dużej mocy

> w stos do masy auta.

> Podeslesz mi na mejla?

Przecież dałem Ci bezpośredniego linka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do chomika? Już pisałem. Nie korzystam.

dokładnie, nie popierajmy okradania autorów tak cennych aplikacji..

nową wersję można kupić na stronie:

http://www.cartestsoftware.com/index.php

jak już sobie kupisz, albo użyjesz darmowej starej wersji, to oblicz osiągi 1,5 tonowego samochodu z silnikiem od motocykla który ma np. 105KM i moment max 60Nm... i porównaj z normalnym silnikiem który też ma 105KM i moment 170Nm i zobacz czy się zmieścisz w 10% zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, nie popierajmy okradania autorów tak cennych aplikacji..

> nową wersję można kupić na stronie:

> http://www.cartestsoftware.com/index.php

Już raz kupiłem i nie mam ochoty płacić drugi raz.

BTW potrzebuję jeszcze rozmiary kół tych aut!

> jak już sobie kupisz, albo użyjesz darmowej starej wersji, to oblicz osiągi 1,5 tonowego samochodu

> z silnikiem od motocykla który ma np. 105KM i moment max 60Nm... i porównaj z normalnym

> silnikiem który też ma 105KM i moment 170Nm i zobacz czy się zmieścisz w 10%

Po pierwsze rozmawiamy o autach, a po drugie to zależy przede wszystkim od skrzyni biegów. Jeśli będę mógł tak zestopniowac biegi by wykorzystać dobrze moc, to sie zmieszczę w 10 procent. Zwróć uwagę ze diesel będzie miał 105 KM i blisko 300Nm i tez sie zmieści w tych 10 procent.

Zauważ, że auta F1 też mają silniki które się kręcą do 18 tys rpm ze śmiesznymi wartościami momentu obr (mniej niż dwulitrowe diesle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Oczywiście tych co rozchodza się do kielichów od środka nie bedzie, natomiast bedą te co odchodza z "A" do kielichów (na fotce widac ich fragment) + mam rozpórkę Staffa do niego i to powinno fajnie usztywnić smile.gif

Jak już skończę to zamieszczę foty.

Elementy odebrane z proszku smile.gif

f7ea7b9c1f31fe2d.jpg

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie odchudania mojego auta, jeśli ktoś zna dokładną wagę tam gdzie napisałem "???" to prosze o pomoc w uaktualnieniu listy. Na bierząco bedę ważył pozostałe elementy i poszerzał listę modyfikacji.

CO WYLECIAŁO/ WYLATUJE:

- Klaposzyba (oryginalna 19 kg)

- Szyby boczne (wagi nie znam)

- Dzrzwi boczne (~25 kg uzbrojone x 2 szt)

- Maska (oryginalna 20 kg)

- Mechanizm podnoszenia szyb ( 2 szt. ???)

- Uszelki listwy szyb (???)

- Boczki tapicerskie (???)

- Podłokietniki (???)

- Oryginalne Lusterka boczne (???)

- Komplet wykładzin (???)

- Maty wytłumiające (???)

- Oryginalne pasy bezpieczeństwa (~ 4 kg)

- Deska rozdzielcza (???)

- Konsola środkowa (???)

- Oryginalne fotele (~ 30 kg)

- Błotniki (???)

- Nosek (???)

- Zbiornik paliwa oryginalny z wlewem i przewodami (???)

- Zderzak przedni (???)

- Zderzak tylki (???)

- Lampy w zderzaku S2 (???)

- Akumulator (???)

- Maty termoizolacyjne w komorze silnika (???)

- Lampy oryginalne z silniczkiem i mechanizmem (???)

- Zamek maski z linką i rączką (???)

- Kirunkowskazy boczne S2 (???)

- Kolektor + K-Jet (???)

- Koło zamachowe (8,70 kg)

- Alternator

- Uszczelki drzwi (???)

- Dzwignia ręcznego, linki i szczęki (???)

- Podłoga bagażnika z miejscem na koło zapsaowe (3 kg)

- Fragment pasa przedniego (2 kg)

- Nadkola (???)

- Podsufitka + gabki (???)

- Belka tył zawias, wał 924, dogleg (???)

- Zaciski tarcze 924 (???)

CO WLATUJE:

- Klaposzyba (poliwęglan 3-4 kg)

- Szyby boczne (poliweglan ???)

- Drzwi boczne laminat (3 kg x 2 szt.)

- Maska (laminat 5,7 kg)

- Lusterka Engelmany lub lekkie motocyklowe (~1 kg)

- Fotele kubełkowe Mirco (???)

- Pasy punktowe (???)

- Kierunkowskazy przednie S2 (???)

- Odchudzony zderzak przedni S2 (???)

- Odchudzony, nawiercany zderzak tył (???)

- Aluminiowy zbirnik paliwa + swirlpot (2 kg)

- Klatka (???)

- Lekki kolektor ssący (alu) + Gaźniki Kawa + Filtr (3 kg)

- Lekie koło zamachowe (???)

- Rozpórka Staffa (???)

- Lekki akumulator (2,4 kg)

- Koło zamachowe (4,60 kg)

- Odchudzona deska rozdzielcza (???)

- Błotniki laminat (???)

- Nosek laminat (???)

- Lampy przednie GTP repliki laminat i poliwęglan (???)

- Zamki maski (???)

- Hydrauliczny ręczny + dźwignia (1 kg)

- Skrzynia 944 belka tył, wał, S2 Zawias przód S2 (???)

- Zaciski Brembo S2 Tarcze S2 nawiercane (???)

Tam gdzie jest znaczek "~" moge się mylić, wiec jeśli ktoś zna dokładną wage prosze o pomoc.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej uaktualniona lista z odchudzania:

CO WYLECIAŁO/ WYLATUJE:

- Klaposzyba (19,9 kg)

- Szyby boczne (???)

- Drzwi boczne (~25 kg uzbrojone x 2 szt)

- Maska (20 kg)

- Mechanizm podnoszenia szyb ( 2 szt. ???)

- Uszczelki listwy szyb (2 kg)

- Boczki tapicerskie przednie (???)

- Podłokietniki boczków przednie (???)

- Oryginalne lusterka boczne (???)

- Komplet wykładzin, wygłoszeń (24,2 kg)

- Oryginalne pasy bezpieczeństwa cały kpl. (5,2 kg)

- Podsufitka, wygłuszenie, listwa z lampką, daszki, listwy słupków (4,9 kg)

- Podłokietnik na tunelu + konsola środkowa (2,1 kg)

- Deska rozdzielcza bez zegarów, z przełącznikami i rurami nawiewu (4,15 kg)

- Schowek (0,9 kg)

- Listwy progowe (0,5 kg)

- Oryginalne fotele (~ 30 kg)

- Uszczelki drzwi (0,6 kg)

- Błotniki (6 kg x 2 szt.)

- Nosek (2,85 kg)

- Zbiornik paliwa oryginalny z wlewem i przewodami (???)

- Zderzak przedni (6,7 kg)

- Zderzak tylni (6,6 kg)

- Lampy w zderzaku S2 (3 kg)

- Akumulator (17,4 kg)

- Maty termoizolacyjne w komorze silnika (???)

- Lampy oryginalne z silniczkiem i mechanizmem (???)

- Zamek maski z linką i rączką, wspornikiem (1,1 kg)

- Kierunkowskazy boczne (0,1 kg)

- Kolektor + K-Jet + obudowa filtra + rozdzielacz (9 kg)

- Koło zamachowe (8,70 kg)

- Alternator (5,8 kg)

- Dźwignia ręcznego, linki i szczęki (1,8 kg)

- Podłoga bagażnika z miejscem na koło zapasowe (5 kg)

- Fragment pasa przedniego (2 kg)

- Nadkola (???)

- Belka tył 924 pod Doglega (???)

- Bębny + szczęki + cylinderki (???)

- Zawias przedni 924 (???)

- Wał 924 (???)

- Skrzynia Dogleg z olejem (58 kg)

- Zaciski z klockami 924 (4,1 kg x 2 szt.)

- Tarcze 924 (5,2 kg x 2 szt.)

- Wycieraczka tył z mechanizmem (???)

- Pompa paliwa + akumulatory (3 kg)

CO WLATUJE:

- Klaposzyba poliwęglan (~ 3 kg)

- Szyby boczne poliwęglan (???)

- Drzwi boczne laminat (3 kg x 2 szt.)

- Maska laminat (5,7 kg)

- Lusterka Engelmany lub lekkie motocyklowe (~1 kg)

- Fotele kubełkowe (8 kg x 2 szt.)

- Pasy punktowe (???)

- Kierunkowskazy przednie S2 (0,3 kg)

- Odchudzony zderzak przedni S2 (4 kg)

- Odchudzony, nawiercany zderzak tył (4 kg)

- Aluminiowy zbiornik paliwa + swirlpot (2 kg)

- Klatka (??? -oblicze jak będzie gotowa)

- Lekki kolektor ssący (alu) + Gaźniki Kawa + Filtr (3 kg)

- Rozpórka Staffa (0,5 kg)

- Lekki akumulator (8 kg)

- Koło zamachowe (4,60 kg)

- Odchudzona deska rozdzielcza (2 kg)

- Błotniki laminat (???)

- Nosek laminat (0,25 kg)

- Lampy przednie GTP repliki laminat i poliwęglan (0,6 kg)

- Zamki maski (???)

- Hydrauliczny ręczny + dźwignia (1 kg)

- Skrzynia 944 (???)

- Belka tył S2 (???)

- Wał z dzwonem S2 (???)

- Zawias przód S2 (???)

- Zaciski Brembo przednie S2 z klockami (3,4 kg x 2 szt.)

- Zaciski Brembo tył S2 z klockami (3,3 kg x 2 szt)

- Tarcze przednie S2 nawiercane (~ 6 kg x 2 szt. )

- Zwrotnice (~6 kg x 2szt)

- Pompka paliwa (0,1 kg)

Waga silnika bez płynów XK/XJ - 136kg

Tam gdzie jest znaczek"???" lub "~" mogę się mylić, wiec jeśli ktoś zna dokładną wagę proszę o pomoc.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

No dobra, głowica gotowa smile.gif

379280_462099390519527_1100366682_n.jpg

734835_462099400519526_1616187216_n.jpg

Nie mam gdzie trzymać motoru, wiec musze przygotowac komorę i ją wylakierować przed włożeniem silnika.

523263_462099417186191_1401112472_n.jpg

Generalnie i tak muszę go zamontować aby móc przygotowac kolektor wydechowy i pospawać kolektor ssący pod gaźniki Kawasaki.

269264_462099410519525_210138480_n.jpg

Bedę przerabiał jeszcze pas przedni i trochę z niego wycinał smile.gif

419754_462099430519523_28967625_n.jpg

Chyba jednak odpuszczam przebijanie sie z klatką do komory silnika, i tak jest sztywno, a pod maską będę jeszcze musiał upchnąć rozpórkę tak aby nie kolidowała z gaźnikami Kawasaki ifiltrem pipercrossa.

734899_462099447186188_1222864201_n.jpg

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Może lamerskie pytanie, specjalnie lakierowałeś w jasnym kolorze ?

> Ma to praktyczne zastosowanie, wycieki jak na dłoni ?

Całe auto w białym kolorze w barwach martni.

Wycieków z silnika nie będzie, silnik jest po generalce na nowych czesciach + modyfikowany.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Całe auto w białym kolorze w barwach martni.

ok.gif

> Wycieków z silnika nie będzie, silnik jest po generalce na nowych czesciach + modyfikowany.

Na starcie zapewne nie, ale wiesz, to nie auto do turlania się na zakupy do market'u, zapewne mniej zdzierży motogodzin niż standardowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na starcie zapewne nie, ale wiesz, to nie auto do turlania się na zakupy do market'u, zapewne mniej

> zdzierży motogodzin niż standardowy.

Auto ma wytrzymać jeden sezon w CA Cup, po sezonie idzie na mobile.eu i ebay, na sprzedaz, bo szykuje jeszcze replike Lotusa Seven na supechargerze z pełną klatką na tor, a to tylko tak w ramach hobby chciałem klasyka zrobić.

A jak bedzie zielony, czerwony, czarny to i tak, tak samo się ubrudzi smile.gif

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.