Skocz do zawartości

Rysy na szybie- czy idzie to usunąć/spolerować


Sylwester

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wsiadam dzisiaj do samochodu i widzę, że przedniej szybie pojawiło się kilkadziesiąt rysek o długości od kilku do kilkudziesięciu mm. Głębokość na oko niewielka(w nocy mieliśmy wichurę więc coś najwyraźniej przeleciało po szybie).

Czy można to jakoś usunąć/spolerować czy pozostaje tylko wymiana szyby? Aha szyba z podgrzewaniem więc wymiana tania nie będzie, a poza tym ktoś mi się kiedyś przyczepi, że nie oryginalna więc auto pewnie przerobione z przystanku wink.gif

Poradźcie proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Wsiadam dzisiaj do samochodu i widzę, że przedniej szybie pojawiło się kilkadziesiąt rysek o

> długości od kilku do kilkudziesięciu mm. Głębokość na oko niewielka(w nocy mieliśmy wichurę

> więc coś najwyraźniej przeleciało po szybie).

> Czy można to jakoś usunąć/spolerować czy pozostaje tylko wymiana szyby? Aha szyba z podgrzewaniem

> więc wymiana tania nie będzie, a poza tym ktoś mi się kiedyś przyczepi, że nie oryginalna więc

> auto pewnie przerobione z przystanku

> Poradźcie proszę

jeśli ryski są wyczuwalne paznokciem to daj spokój z polerowaniem. poleruje się dobrze tylko "zmatowienie" od pracy wycieraczkami na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety wyczuwalne - prawdopodobnie wiatr porwał kawałek papy i ta przejechała po szybie.

No nic - trzeba szykować kasę sick.gif

Edyta

Jak zobaczyłem ile kosztuje szyba z podgrzewaniem i czujnikiem deszczu to .... doszedłem do wniosku, że te rysy aż tak bardzo nie przeszkadzają zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety wyczuwalne - prawdopodobnie wiatr porwał kawałek papy i ta przejechała po szybie.

> No nic - trzeba szykować kasę

> Edyta

> Jak zobaczyłem ile kosztuje szyba z podgrzewaniem i czujnikiem deszczu to .... doszedłem do

> wniosku, że te rysy aż tak bardzo nie przeszkadzają

A od czego jest AC szyby?

Po 3 latach szyba przednia nadaje się w naszych warunkach do wymiany. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeden problem - nie mam AC szyby więc pomysł można wyrzucić do kosza

jeśli szyba nie jest pokryta warstwą antyrefleksyjną ( np ma takie Opel Zafira czy np Scenic) możesz próbować spolerować- koszt to tlenek ceru ( biały - nie mylić z różem polerskim) ok 25 pln do tego filc polerski na rzep do maszyny polerskiej (ok 10 pln w Casto) mieszasz z wodą do konsystencji papki i jazda

Pamiętaj o zwilżaniu szyby podczas polerowania no i oklejeniu wszystkiego wokół ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli szyba nie jest pokryta warstwą antyrefleksyjną ( np ma takie Opel Zafira czy np Scenic)

A w ogóle to czy istnieje mozliwośc zamontowania takiej szyby na zamówienie do innych modeli samochodów? Czy ten antyrefleks to coś zauważalnie daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w ogóle to czy istnieje mozliwośc zamontowania takiej szyby na zamówienie do innych modeli

> samochodów? Czy ten antyrefleks to coś zauważalnie daje?

jeśli w Twoim modelu takowa szyba występowała jako opcja to tak

co daje? zmniejsza nagrzewanie wnętrza - szczególnie w wanach gdzie szyba ma dużą powierzchnię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli w Twoim modelu takowa szyba występowała jako opcja to tak

nie wystepowala

> co daje? zmniejsza nagrzewanie wnętrza - szczególnie w wanach gdzie szyba ma dużą powierzchnię

Ale Ty piszesz o szybach atermicznych (zielonkawych; ja mam taka), a mnie chodzi o pokryte warstwa antyodblaksową - coś takiego jak np. w okularach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to masz zwykłą

> tak piszę o czymś takim jak np w okularach

> o tutaj masz foto- klik

ale antyrefleks a atermicznosc to ciutke jednak roznica jest

szyba antyrefleksyjna jest w jakims stopniu rowniez atermiczna ale atermiczna nie jest juz koniecznie antyrefleksyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale antyrefleks a atermicznosc to ciutke jednak roznica jest

> szyba antyrefleksyjna jest w jakims stopniu rowniez atermiczna ale atermiczna nie jest juz

> koniecznie antyrefleksyjna

Generalnie w przypadku samochodowych szyb chodzi o tą pierwszą funkcję i taki cel ma ta powłoka ok.gif

niestety nie da się ich polerować no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby operacja tlenek ceru nie powiodła się, zapraszam do NordGlassu.

Tutaj, dzięki temu linkowi, można ocenić rozmiar strat i sprawdzić czy szyba jest do naprawy czy niestety do wymiany: http://www.nordglass.pl/pl,page,napr...y-wymiana.html

W celu umówienia się na naprawę szyby bądź jej wymianę, można również skorzystać z naszej całodobowej infolinii (801-181-181), bądź wysłać formularz online - my oddzwonimy! Wszelkie potrzebne informacje na: www.nordglass.pl

Plus rekomendowałbym jak najszybsze wybranie się do warsztatu, iż pozostawienie uszkodzeń mechanicznych na szybie to wielkie ryzyko ich powiększenia po pewnym czasie, a po kilku miesiącach - nawet dwukrotnie. Zalecałbym również zabezpieczenie odprysków przed zabrudzeniem - zaklejenie ich przeźroczystą taśmą klejącą ograniczy wnikanie kurzu i brudu.

Powodzenia z szybą!

Pozdrawiam!

post-155990-1435251763007_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby operacja tlenek ceru nie powiodła się, zapraszam do NordGlassu.

> Tutaj, dzięki temu linkowi, można ocenić rozmiar strat i sprawdzić czy szyba jest do naprawy czy

> niestety do wymiany: http://www.nordglass.pl/pl,page,napr...y-wymiana.html

Cos nie bardzo z wklejaniem linków grinser006.gif

Zainstalowałem własnie aplikację na komórkę ( Google Play). Tak na szybko to cos z polskimi znakami nie teges - sprawdźcie to i poprawcie smile.gif Z apki dowiedziałem się, że nie nalezy siadac za kierownica po spozyciu alkoholu clown.gif

> W celu umówienia się na naprawę szyby bądź jej wymianę, można również skorzystać z naszej

> całodobowej infolinii (801-181-181), bądź wysłać formularz online - my oddzwonimy! Wszelkie

> potrzebne informacje na: www.nordglass.pl

> Plus rekomendowałbym jak najszybsze wybranie się do warsztatu, iż pozostawienie uszkodzeń

> mechanicznych na szybie to wielkie ryzyko ich powiększenia po pewnym czasie, a po kilku

> miesiącach - nawet dwukrotnie. Zalecałbym również zabezpieczenie odprysków przed zabrudzeniem

> - zaklejenie ich przeźroczystą taśmą klejącą ograniczy wnikanie kurzu i brudu.

> Powodzenia z szybą!

> Pozdrawiam!

Dzięki, ale ja nie mam odprysków tylko drobniutkie ryski - pewnie poprzedni właściciel za bardzo skrobał na mrozie bądź oszczędzał na płynie do spryskiwacza grinser006.gif

A operację "tlenek ceru" zacznę na tylnej szybie - dla nabrania praktyki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Gdyby operacja tlenek ceru nie powiodła się,

No i sie nie powiodła. 2 godziny polerowania i efekt praktycznie zerowy, a jeszcze białe drobinki tlenku ceru (a kupiłem firmowy Bohle) osadziły się na szybie - teraz widać, ze jest na niej pełno maleńskich wgłębień - pewnie od piasku wyrzucanego przez koła samochodów jadących przez moim. Jedyny pozytywny aspekt to dobre umycie szyby.

Tak z ciekawości - Turtle Wax Glass polish - "maskuje rysy". To moze lepiej juz pokryć szybe jakś bezbarwna żywica epoksydową albo lakierem tak aby chemikalia wypełniły ryski i mikrowgłebienia? zlosnik.gif

Nie ma co - trzeba zbierać 5 stów na nowa szybe, albo tolerowac starą (którą będzie mozna wystawić na Allegro zlosnik.gif).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości - Turtle Wax Glass polish - "maskuje rysy".

Używam tego preparatu do zmywania wosku po myjni i tłustego brudu z błota śniegowego zimą. Innymi substancjami to się nie udawało dokładnie (żadne denaturaty i acetony nie brały tego tłustego syfu), jednak efektu jakiegokolwiek polerowania nie stwierdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości - czy osobne AC na szyby to tylko w naszym ciekawym kraju wystepuje?

Z tego co wiem, to w pizetju coś takiego jest, ale w razie coś, to oni decydują gdzie i jaką szybę wstawić. Jedynie w przypadku kiedy nie występuje zamiennik to idą do ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to była reklama? zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

No to ja dodam łyżkę dziegciu do tak słodkiej/miodowej wypowiedzi mojego przedmówcy.....

Ostatnio miałem okazję likwidować szkodę szybową w Nordglass. Wszystko pięknie-ładnie, obsługa cacy, ale......... dzień po odebraniu samochodu po wymianie przedniej szyby okazało się, że brakuje obydwu zaślepek w plastikowej maskownicy podszybia. Jak nic, "zgubiły się" podczas montażu lub zostały słabo przyklejone. Moja wina, że nie obejrzałem dokładnie podczas odbioru; speszyłem się po syna do przedszkola.

Po złożeniu reklamacji (telefonicznie) miła pani powiedziała, że skoro podpisałem protokół odbioru to teraz mój problem a nie ich. Prośba o kontakt z facetem, który przyjmował moją naprawę dała niewiele - niby oddzwonił, ale po ustaleniu, że zbada sprawę...... ślad wszelki zaginął.

Ot, taka historyjka o obsłudze klienta. Pilnujcie swego, bo po podpisaniu papierów odbioru możecie się odwołać..... przez okno.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości - czy osobne AC na szyby to tylko w naszym ciekawym kraju wystepuje?

Niedawno wymieniałem pękniętą szybę przednią z OC. A konkretnie - na podstawie dodatkowego ubezpieczenia "szyby". Na szczęście je miałem, bo zapłacłem jedynie udział własny 25% kosztu szyby + robocizna.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to była reklama?

> No to ja dodam łyżkę dziegciu do tak słodkiej/miodowej wypowiedzi mojego przedmówcy.....

> Ostatnio miałem okazję likwidować szkodę szybową w Nordglass. Wszystko pięknie-ładnie, obsługa

> cacy, ale......... dzień po odebraniu samochodu po wymianie przedniej szyby okazało się, że

> brakuje obydwu zaślepek w plastikowej maskownicy podszybia. Jak nic, "zgubiły się" podczas

> montażu lub zostały słabo przyklejone. Moja wina, że nie obejrzałem dokładnie podczas odbioru;

> speszyłem się po syna do przedszkola.

> Po złożeniu reklamacji (telefonicznie) miła pani powiedziała, że skoro podpisałem protokół odbioru

> to teraz mój problem a nie ich. Prośba o kontakt z facetem, który przyjmował moją naprawę dała

> niewiele - niby oddzwonił, ale po ustaleniu, że zbada sprawę...... ślad wszelki zaginął.

> Ot, taka historyjka o obsłudze klienta. Pilnujcie swego, bo po podpisaniu papierów odbioru możecie

> się odwołać..... przez okno.

> Pozdrawiam

> Bartek

To trzeba było napisać skarge do dyrekcji firmy i rzecznika konsumentów. Jednak - jak sie czyta fora -jak ktos nie ustapi i walczy o swoje to potrafi to osiągnąć. To jest chory kraj, ale niestety także dzieki temu, ze ludzie sa leniwi i zbyt łatwo sobie odpuszczają.

A rozmowę z facetem trzeba było nagrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przepraszam za brak profesjonalizmu moich kolegów frown.gif Może nie jest to najszczęśliwsza historia, ale mimo wszystko jest to dobry przykład - uczulam Państwa, żeby sprawdzić auto po zabiegu przed podpisaniem protokołu odbioru! Jest to pierwszy taki przypadek, o którym słyszałem i obiecuję, iż będziemy walczyć z takim traktowaniem naszych klientów.

Pozdrawiam i przepraszam raz jeszcze!

www.nordglass.pl

całodobowa infolinia 801-181-181

Sebastian Nikulski

eRzecznik NordGlass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo przepraszam za brak profesjonalizmu moich kolegów Może nie jest to najszczęśliwsza

> historia, ale mimo wszystko jest to dobry przykład - uczulam Państwa, żeby sprawdzić auto po

> zabiegu przed podpisaniem protokołu odbioru! Jest to pierwszy taki przypadek, o którym

> słyszałem i obiecuję, iż będziemy walczyć z takim traktowaniem naszych klientów.

Do głowy mi nie przyszło, żeby sprawdzać zaślepki. Poza tym, mogły zostać źle włożone/przyklejone i odpaść podczas jazdy. Sprawdzenie (wzrokowe) podczas odbioru wykazałoby co najwyżej, że zaślepki są na swoim miejscu.

Szkoda już bić pianę o głupie dwa plastiki. Problem widzę tu inny - pierwsza reakcja w rozmowie z klientem to "Przecież podpisał pan protokół odbioru, więc o co chodzi?". To jest Obsługa Klienta, czy Spławianie Klienta?

Z samej usługi montażu jestem jak najbardziej zadowolony, żeby nie było.

Pozdrawiam

Bartek Chmielewski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz przepraszam za zachowanie kolegi i chciałem przekazać, iż sprawa została poruszona w zarządzie działu obsługi klienta w NordGlass. Miejmy nadzieję, że takie nieciekawe zachowania się już nie powtórzą! Dziękuję za uwagę! wink.gif

Pozdrawiam!

http://www.nordglass.pl

całodobowa infolinia: 801-181-181

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo przepraszam za brak profesjonalizmu moich kolegów Może nie jest to najszczęśliwsza

> historia, ale mimo wszystko jest to dobry przykład - uczulam Państwa, żeby sprawdzić auto po

> zabiegu przed podpisaniem protokołu odbioru!

hehe.gif

Ja najmocniej przepraszam jesli uraze, ale klient oczekuje fachowej obslugi i wykonania zadania na 100%. Co ma klient sprawdzac - czy kola przykrecone, czy mu czegos ze schowka nie zajumano... masakra.

BTW - skoro Wy, jako firma nie potrafiliscie wykazac, ze zaslepek nie bylo, to Wasz problem. To Wy mogliscie sprawdzic auto dokladnie przed wykonaniem pracy i sie potem podpierac dupokrytka, a nie na klienta zaganiac, ze nie sprawdzil hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.