Devolt Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Cześć, po raz kolejny mamy problem z przednim zawieszeniem. W stilo mojego taty, 5d 1,9 JTD 115KM 2002 rok, znowu obsiadły sprężyny z przodu. To są już nasze 3-cie sprężyny. Ręce opadają. Wyglądało to tak. Dopadła nas usterka - pękła jedna z przednich sprężyn. Wymieniliśmy je na takie jakie były w Intercarsie - firmy Magnum. Sprężyny obsiadły po kilku miesiącach, tak że miedzy kołem, a rantem nadkola ledwo wchodziły dwa palce. Podejrzeniem było to, że sprężyny zostały odwrotnie założone. Przełożyliśmy je na odwrót było trochę lepiej, ale znowu na kilka miesięcy. Tata obcierał osłoną o każdego leżącego policjanta...dlatego kupiliśmy kolejne dobrej firmy AP Sportfahrwerke. Cały komplet na przód i tył. Było dobrze przez jakiś 1,5 - 2 lata. Teraz jest znowu to samo każdy policjant musi być przejeżdżane ze szczególną ostrożnością, a ostatnio nawet strach wjechać na parking, bo zaczepia o kładzione słupki - blokady. Czy mieliście podobny problem? Dodam, że amorki też są nowe KAYABY. Nie wiem co mamy już robić, bez sensu kupować kolejne sprężyny żeby obsiadły po jakimś czasie. Może zamontować od kombi? Nie wiecie czy są mocniejsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 kupić fabryczne, uzupełnić profil i użyć szukajki Wszystkie inne niż fabryczne tak mają, a wyjątki potwierdzają regułę czytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 > kupić fabryczne, uzupełnić profil i użyć szukajki ha ha.. po 9 latach od rejestracji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devolt Napisano 1 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2012 > ha ha.. po 9 latach od rejestracji ? Przedstawiałem się. Wystarczy użyć szukajki A wracając do sprężyn, gdzie polecacie kupić, czy tylko ASO, bo jakoś nie wierzę w te "oryginały" z Allegro Chyba, że ktoś ma już sprawdzonego usera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 > Przedstawiałem się. Wystarczy użyć szukajki > A wracając do sprężyn, gdzie polecacie kupić, czy tylko ASO, bo jakoś nie wierzę w te "oryginały" z > Allegro > Chyba, że ktoś ma już sprawdzonego usera? akuki sie chyba zwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 > Przedstawiałem się. Wystarczy użyć szukajki > A wracając do sprężyn, gdzie polecacie kupić, czy tylko ASO, bo jakoś nie wierzę w te "oryginały" z > Allegro > Chyba, że ktoś ma już sprawdzonego usera? akuki( wyzej wspomniany ) to ASO na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Mam dokładnie to samo, co pół roku zmieniam spręzyny, każde kolejne siadają i trę osłoną o co się tylko da.... jedyne cywilizowane rozwiązanie to oryginalne spręzyny, najtaniej dostaniesz od akuki Do 5d i do kombi są te same. Pamiętaj też że łożyska te co wchodzą do kolumny powoli się wyrabiają i wchodzą coraz głębiej, wymieniając je na nowe powinieneś zyskać dodatkowe 1-2cm Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 Ja mam sprężyny kayaby i nic nie trę. Każda sprężyna osiada z czasem , takie jej życie Warto też nie pomylić się w doborze , np z 1.2 do 1.9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hocage Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 > kupiliśmy kolejne dobrej firmy AP > Sportfahrwerke. ...ja mam w moim wagonie "Monroły" i nie narzekam i nie trę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 zamontoj obnizajace o 30mm twarde:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devolt Napisano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2012 > zamontoj obnizajace o 30mm twarde:D Bardzo chętnie,tym bardziej, że ten stilo jest na małym dopingu, ma 146 KM. Ale to samochód ojca , a on ceni sobie komfort ponad wszystko. Ja mam Barchette i jest wystarczająco twarda Podsumowując, chyba jednak będziemy zmuszeni kupić nowe, tym razem oryginalne. Zastanawiam się czy na razie nie wystarczy wymienić łożysk, te 2 cm akurat by sporo dało, przynajmniej do puki nie nazbieramy na sprężyny;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 Obadaj jeszcze oznaczenia (z rachunku , pudełek) tych sprężyn magnuma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devolt Napisano 7 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2012 > Obadaj jeszcze oznaczenia (z rachunku , pudełek) tych sprężyn magnuma Tych magnumów to już dawno nie mamy, teraz są zamontowane AP Sportfahrwerke. Na pudełku jest napisane Fiat Stilo 1,9 JTD, niby ok. A wiecie jakie kropki powinny być na sprężynach i ile 2 czy 3? Bo to chyba oznacza twardość sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 > Tych magnumów to już dawno nie mamy, teraz są zamontowane AP Sportfahrwerke. Na pudełku jest > napisane Fiat Stilo 1,9 JTD, niby ok. > A wiecie jakie kropki powinny być na sprężynach i ile 2 czy 3? > Bo to chyba oznacza twardość sprężyny. we fiacie to mdel auta:P silnik i KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devolt Napisano 7 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Oczywiście jest to model który posiadamy. Czyli 1,9JTD 115 KM model 192 > we fiacie to mdel auta:P silnik i KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Wymień tylko i wyłącznie na sprężyny z ASO dedykowane do tego modelu. Rok temu kupowałem nowe w ASO i nie mam od tego czasu problemu z opadającymi sprężynami, a poprzednie nowe sprężyny z intercarsu wytrzymały niespełna pół roku. Do kupna był nawet potrzebny numer VIN, gdyż według sprzedającego do 1,9 jtd jest kilka modeli sprężyn, ale akurat do mojego odpowiedni był tylko jeden model spośród tych wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekqbn Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 Dokładnie, tylko oryginalne sprężyny. Wymieniłem prawie rok temu i trzymają auto ładnie. Poza "firmowymi" z ASO wszystkie z czasem siadają, nawet KAYABY. Trochę to dla mnie zagadkowe, przecież zrobić sprężyny to żadna filozofia a jednak fakty mówią za siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 13 Października 2012 Udostępnij Napisano 13 Października 2012 Ja mam ten sam problem: W środę wymieniam w aso sprężyny i amortyzatory przód w Stilo 1,2 i tuleje tylnej belki (cena z robocizną za wszystko oryginalne 2000 zł ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Poza > "firmowymi" z ASO wszystkie z czasem siadają, nawet KAYABY. Nie zauważam u siebie takiej tendencji. Rok temu zmieniłem wszystko (amorki i sprężyny - przód i tył). Zrobione już ponad 30 kkm po zmianie. KYB to żadna rewelacja ale nie bardzo widzę w czym miałyby ustępować oryginałom. A ceny w ASO? To jakaś pomyłka. Proponowano mi 280zł za jedną sprężynę przednią... Za 1081zł zmieniłem komplet (z robocizną). Za tuleje tylnej belki zapłaciłem 406zł (z wymianą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > W środę wymieniam w aso sprężyny i amortyzatory przód w Stilo 1,2 i tuleje tylnej belki (cena z > robocizną za wszystko oryginalne 2000 zł ) Taniej wyjdzie Ci umówić się w tym samym zakładzie co ja w Lublinie, kupić sprężyny i amorki KYB na Allegro. Nawet z kosztami podróży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Ja KYB mam drugi rok i widzę różnicę, dlatego chcę oryginały. Powiem tak, Tak naprawdę do 5d 1.2 sprężyn zamienników na przód nie ma. - też tak poiedzieli ASO. To, że sprzedają to tak po pół roku - 2 lat siadają, bo są miękkie. Ja miałam KYB i Lesjoforce. Stare oryginały zanim pękły były o niebo lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 MAM TAK SAMO JAK TY KOLEGO....KAYBA KOMPLET NA PRZODZIE I ORYGINALY POMIMO PRZEBIEGU 180TYS ZACHOWYWALY SIE LEPIEJ NIZ TE KYB NOWE...POZATYM AMORKI SERYJNE MIALY POZIOM 82% TLUMIENIA A NOWE KYB 84:( NASTEPNYM RAZEM MONTUJE SZTYWNE ZAWIASY:d BEDZIE BEZPIECZNIEJ A I KOMFORT ZBYTNIO NIE UCIERPI:d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > ... KOLEGO... Sory za OT Mimo wszystko. 280zł za jedną sprężynę nie dam, bo KYB będzie dwukrotnie tańszy a nie będzie dwa razy gorszy na pewno. U mnie oryginalne amorki, po 95kkm miały niewiele ponad 50% sprawności. I nie piszcie o wieku sprężyn czy amortyzatorów a o ich przebiegu. A tak na marginesie to czemu się drzesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Ja KYB mam drugi rok i widzę różnicę, dlatego chcę oryginały. Oryginały sprzedają i montują nie tylko w ASO. > Stare oryginały zanim > pękły były o niebo lepsze. Jak większość części z pierwszego montażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Gdyby ludzie wiedzieli ,że KYB robi amorki na 1 montaż do fiatów , a i zapewne sprężyny . Chociaż tutaj nie wiem czy nie lesjofors... Takie pitolenie o tym ,że oryginalne są lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Elementy zawieszen na 1 montaz fabryczny produkowane sa tylko i wylacznie w grupie Fiata,producentem amortyzatorow jest COFAP (dla stilo made in italia)dla magneti marelli.W prosty sposob mozna to sprawdzic czy kyb to tez producent dla fiata> po znaczku produktu oryginalnego>(sa pewne wyjatki w ktorych nie ma tego znaczka))http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/315f404eba16bcf7.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Miałem w ręcę amorki kyb zwrot z fiata. I te znaczki nic nie znaczą , trw wahacze ma ori vag , chociaż akurat trw mało się czai i widać zeszlifowane kółeczka audi Znaczek fiat/lancia bywa na ori częściach głównie tych dostępnych tylko w ASO , bo np nie ma zamiennika bloku silnika itd. Co nie zmienia faktu ,że nawet w zestawach INA rozrząd można znaleść pasek z napisem volkswagen przeznaczony do pudełek aso vag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Teraz mam oryginały i jest o niebo lepiej niż na kyb i lesjoforce. Jak wcześniej można było włożyć 2 palce między koło a nadkole, to teraz można całą rękę Amorki pewnie też oryginalne zrobiły swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 ...Raz na dlugi czas:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Teraz mam oryginały i jest o niebo lepiej niż na kyb i lesjoforce. > Jak wcześniej można było włożyć 2 palce między koło a nadkole, to teraz można całą rękę > Amorki pewnie też oryginalne zrobiły swoje. Oczywiście wiesz czemu są kropki na ori sprzętach ? Po to by kayabie,monrołowi itp firmach się nie pomyliło podczas produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devolt Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Hej no i stało się. Poszedłem za waszą radą i wymieniliśmy na oryginalne. Ale tym razem przezornie pojechaliśmy do ASO. Aby dali gwarancje. Za wymianę zapłaciliśmy niecałe 1300 zł ( sprężyny + górne mocowanie MCpersona+ robota). Narazie wchodzi prawie cała ręka, pomiędzy koło a nadkole:) Oby tak zostało. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Ile Za tą cene to jest całe zestaw amorki + sprężyny + robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Za tą cene to jest całe zestaw amorki + sprężyny + robota Tylko że nie w ASO. Jeśli liczyć łącznie z amorkami to myślę że podana kwota nie starczyłaby nawet na same części... Niedawno przerabiałem temat i po usłyszeniu cen oryginalnych części zdecydowałem się na KYB w niezależnym warsztacie (który dodatkowo w odróżnieniu od ASO potrafi ustawić geometrię tak że kierownica jest prosto) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 I co z tego że nie w ASO Też coś miałem zrobić w ASO MB ale jak usłyszałem ceny ( nawet z programem lojalnościowym ) to zleciłem to firmie która robi Mercedesy. W ten sposób zaoszczędziłem 1000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devolt Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Ile > Za tą cene to jest całe zestaw amorki + sprężyny + robota No niestety, jak chcemy mieć gwarancję no to nie było wyjścia. Gdyby nie nasze przygody z różnymi "zamiennikami", tak jak pisałem: Lesjofors, Magnum, po "tuningowe" Apsportfahrwerke wymienili byśmy sami. Ale za dużo to nas już kosztowało. Mam tylko nadzieję, że tym razem już nie obsiądą. Podczas wymiany okazało się, że auto siedziało praktycznie na poduszkach. Mało brakowało, a można było by coś urwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Ale gwarancje na co ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devolt Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Ale gwarancje na co ???? Na to że jak znowu obsiądą to można reklamować. Bo mamy kwita, że zostały fachowo zamontowane w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Dobry żart Byś postudiował którąś z nauk gdzie masz teorie sprężystości , itd to byś wiedział ,że sprężyna z ilością cykli osiada , jedna bardziej druga mniej zależnie od materiału z jakiego jest zroiona. To tak jakbyś chciał reklamować klocki ,bo się skończyły w tydzień. Mnie się kiedyś tak skończyły ori klocki z aso po 1 wyprawie w góry pełnym wozem 1300zł za 2 sprężyny + mocowania + montaż to rozbój w biały dzień. Spokojnie możnaby to zrobić za połowę ceny a i materiały nie byłyby gorszej jakości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekqbn Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 W przypadku Stilo temat spręzyn jest dokładnie przerobiony. Nie obsiadają tylko sprężyny z ASO. W ubiegłym roku kupiłem sprężyny z ASO za 400 zł, do tego amorki KYB, wymieniłem w niezależnym warsztacie i Stilak stoi dokładnie na tej samej wysokości. Po wymianie nie był podniesiony, tak jak to się dzieje na sprężynach KYB (które to KYB po roku nadają sie już do wymiany, tak siadają). Oczywiście oryginalne sprężyny też kiedyś siądą - ale nie po roku i kilkunastu tysiącach przejechanych km, tylko tak jak poprzednie, które miałem tzn. po 7 latach i prawie 200 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.