zbik1967 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 Jak w temacie - od pewnego czasu zauważyłem, że przy łagodnym rozpędzaniu w zakresie obrotów 1300 - 2000 czasem występuje takie szarpnięcie, coś jakby nagle silnik nie dostał paliwa. Częściej dzieje się tak kiedy hamuje silnikiem i później dodam gazu, ale nie mocno tylko tak łagodnie. Kiedy rozpędzam z mocniej wciśniętym pedałem gazu to nie zaobserwowałem takich objawów - ciągnie równo do ponad 4 tysięcy bez jakiegoś zauważalnego spadku mocy. Spojrzałem ostatnio w książkę serwisową i wychodzi, że filtr paliwa zmieniałem przy 23 tysiącach przebiegu, a obecnie mam prawie 84 tysiące - czy zanieczyszczony filtr paliwa może być tego przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Spojrzałem ostatnio w > książkę serwisową i wychodzi, że filtr paliwa zmieniałem przy 23 tysiącach przebiegu, a > obecnie mam prawie 84 tysiące - czy zanieczyszczony filtr paliwa może być tego przyczyną? filterek paliwa sobie wymien ale raczej przyczyna moze byc zacinajacy sie egr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > filterek paliwa sobie wymien ale raczej przyczyna moze byc zacinajacy sie egr A gdyby to drugie to jak temu zaradzić? Jakieś czyszczenie wystarczy, czy raczej wymiana byłaby konieczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 Też to mam i to w zasadzie od nowości - podobno któraś wersja softu eliminuje tą przypadłość. Ja zdecydowałem się na wgranie najnowszego kilka miesięcy temu i faktycznie zjawisko występuje znacznie rzadziej, ale dalej występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > A gdyby to drugie to jak temu zaradzić? Jakieś czyszczenie wystarczy, czy raczej wymiana byłaby > konieczna? nie wiem jak z rozbieralnoascia egr w 1.6 wiec trudno mi powiedziec, jesli wymiana to spore koszty za oe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Też to mam i to w zasadzie od nowości - podobno któraś wersja softu eliminuje tą przypadłość. Ja > zdecydowałem się na wgranie najnowszego kilka miesięcy temu i faktycznie zjawisko występuje > znacznie rzadziej, ale dalej występuje. A ktoś wie kiedy była ostatnia modyfikacja softu? Ja mam soft sprzed ponad 2 lat - przy okazji montażu manetki tempomatu mi wgrali. Póki co wymienię filtr paliwa (w necie najtaniej za 209 zeta znalazłem ), może to jednak jego zapchanie jest powodem tych objawów. Tak jak napisałem, jakby silnik przez chwilę nie dostał paliwa... Ps. znalazłem taniej, 170 za Filtrona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > A ktoś wie kiedy była ostatnia modyfikacja softu? Ja mam soft sprzed ponad 2 lat - przy okazji > montażu manetki tempomatu mi wgrali. Póki co wymienię filtr paliwa (w necie najtaniej za 209 > zeta znalazłem ), może to jednak jego zapchanie jest powodem tych objawów. Tak jak napisałem, > jakby silnik przez chwilę nie dostał paliwa... > Ps. znalazłem taniej, 170 za Filtrona Miałem wgrywany jakiś świeży. W domu sprawdzę dokładną datę programu, mam zgrane kompletne logi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bigosss Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 Mysle ze piszesz o podobnym zjawisku jakie wystepuje rowniez u mnie, i powiem Ci ze mam tak od nowosci, tak wiec kompletnie sie tym nie przejmuje. Najwidoczniej jest jakas niedorobka w sofcie. Bylem z tym w serwisie, nic nie stwierdzili, poza tym musialoby to byc powtarzalne zeby w ogole mogli to zdiagnozowac, a wywolanie tego zjawiska na żądanie jest chyba niemozliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Mysle ze piszesz o podobnym zjawisku jakie wystepuje rowniez u mnie, i powiem Ci ze mam tak od > nowosci, tak wiec kompletnie sie tym nie przejmuje. Najwidoczniej jest jakas niedorobka w > sofcie. Bylem z tym w serwisie, nic nie stwierdzili, poza tym musialoby to byc powtarzalne > zeby w ogole mogli to zdiagnozowac, a wywolanie tego zjawiska na żądanie jest chyba > niemozliwe. Tak, sprawa dotyczy 1.6/2.0 występuje rzadko i nie da się jej wywołać na żądanie. Pytanie, do tych co byli u CINKA, czy program fachowca temat rozwiązuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Tak, sprawa dotyczy 1.6/2.0 występuje rzadko i nie da się jej wywołać na żądanie. > Pytanie, do tych co byli u CINKA, czy program fachowca temat rozwiązuje? mam to samo...rzadko, bo rzadko, ale czasami jest - najczęściej na 5 biegu, kiedy delikatnie przyspieszam to przy 2000 obr szarpnie. czasami na trójce...dodam, że egr zaślepiony (softowo i fizycznie) silnik 1.6 120 KM, po remapie, bez egr i dpf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > A ktoś wie kiedy była ostatnia modyfikacja softu? Ja mam soft sprzed ponad 2 lat - przy okazji > montażu manetki tempomatu mi wgrali. Póki co wymienię filtr paliwa (w necie najtaniej za 209 > zeta znalazłem ), może to jednak jego zapchanie jest powodem tych objawów. Tak jak napisałem, > jakby silnik przez chwilę nie dostał paliwa... > Ps. znalazłem taniej, 170 za Filtrona niestety filtr nie pomógł w moim przypadku. coś drogo za filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > mam to samo...rzadko, bo rzadko, ale czasami jest - najczęściej na 5 biegu, kiedy delikatnie > przyspieszam to przy 2000 obr szarpnie. czasami na trójce...dodam, że egr zaślepiony (softowo > i fizycznie) > silnik 1.6 120 KM, po remapie, bez egr i dpf. U mnie do tej pory nie było takich objawów teraz co jakiś czas zdarzy się takie czknięcie. A jak smiga taki 1.6 po remapie i bez tych eko ustrojstw? jak spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > U mnie do tej pory nie było takich objawów teraz co jakiś czas zdarzy się takie czknięcie. A jak > smiga taki 1.6 po remapie i bez tych eko ustrojstw? jak spalanie? chodzi o to, ze u mnie to tez sie pojawilo niedawno tj z 10-15 ooo km temu, a teraz mam 63000. na pewno remap daje wieksza przyjemnosc z jazdy tym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Problemów z silnikiem ciąg dalszy... Dzisiaj kiedy jechałem do drugiej pracy w trakcie parkowania na chodniku nagle włączyła się kontrolka wtrysku paliwa i silnik zgasł. Stało się to w chwili kiedy dość ostro "zaatakowałem" krawężnik. Później silnik dało się uruchomić i praktycznie jeździ normalnie, ale kontrolka pali się cały czas. Na wszelki wypadek zamówiłem już filtr paliwa i w piątek podjadę na diagnostykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 odepnij przeplywke i zobacz czy odpali ci auto lepiej czy gorzej.kontrolka wtryskiwacza nie oznacza ze jest zepsuty;/ awaria jednego ciagnie za soba lancuszek..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > odepnij przeplywke i zobacz czy odpali ci auto lepiej czy gorzej.kontrolka wtryskiwacza nie oznacza > ze jest zepsuty;/ awaria jednego ciagnie za soba lancuszek..... Odpala bez problemu, tylko kontrolka się pali. Zaraz po tym jak mi zgasł próbowałem odpalić i nie było żadnego problemu. I w jeździe też nie ma różnicy poza tym, że pali się kontrolka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > Miałem wgrywany jakiś świeży. W domu sprawdzę dokładną datę programu, mam zgrane kompletne logi. A czy ten nowy program to nie jest upgrade do Euro5? Cztałem jakieś 2 lata temu w Quattroruote, że dla wersji Euro4 jest dostępny soft, po którym autko staje się Euro5. Nawet robili pomiary drogowe i poza niewielkim "przymuleniem" nie zauważyli większej różnicy w jeździe. Spalanie na porównywalnym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > filterek paliwa sobie wymien ale raczej przyczyna moze byc zacinajacy sie egr Niestety, kolega chyba miał rację... Jestem po diagnostyce w ASO - Examiner wywala błąd egr Zapytałem już o ew koszt - robocizna 280 pln, a reszta zależy od tego co z tym egr jest dokładnie nie teges. Robota na 3 godziny. A żeby było śmieszniej to kontrolka EOBD przed wyjazdem do ASO przestała się świecić. Filtr dostałem z promocji oryginalny za cenę Filtrona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > A czy ten nowy program to nie jest upgrade do Euro5? Nie wiem. Właśnie ja zaobserwowałem owo przymulenie po wgraniu nowego softu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2012 A u mnie dzisiaj po wczorajszym resecie ponownie w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka EOBD... chyba jednak szykuje się naprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > A u mnie dzisiaj po wczorajszym resecie ponownie w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka EOBD... > chyba jednak szykuje się naprawa To może lepiej wyciąć w cholerę ustrojstwo i zrobić od razu program? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > To może lepiej wyciąć w cholerę ustrojstwo i zrobić od razu program? Taka opcja też jest brana pod uwagę Ale od wczoraj rana znowu wszystko OK! Przejechałem autostradą 20 km i zgasła. Zauważyłem, że jak pali się ta lampka to szarpnięcia w pracy silnika są zdecydowanie częstsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Października 2012 Udostępnij Napisano 19 Października 2012 > Taka opcja też jest brana pod uwagę Ale od wczoraj rana znowu wszystko OK! Przejechałem autostradą > 20 km i zgasła. Zauważyłem, że jak pali się ta lampka to szarpnięcia w pracy silnika są > zdecydowanie częstsze. No i tak będzie, egr szwankuje i czas coś z nim zrobić. Soft z wycięciem EGR pomaga definitywnie + zaślepienie, ale trochę to kosztuje i nie jest ,,eko'' (ponoć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Sam nie wiem co zrobić, lampka zapaliła się w ostatnim tygodniu tylko raz, a tak mam spokój. Tyle tylko, że szarpnięcia teraz są prawie zawsze wyczuwalne przy delikatnym rozpędzaniu w okolicy 1700 obr/min. Czy awaria definitywna egr może spowodować, że auto mi zgaśnie i nie odpalę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Sam nie wiem co zrobić, lampka zapaliła się w ostatnim tygodniu tylko raz, a tak mam spokój. Tyle > tylko, że szarpnięcia teraz są prawie zawsze wyczuwalne przy delikatnym rozpędzaniu w okolicy > 1700 obr/min. Czy awaria definitywna egr może spowodować, że auto mi zgaśnie i nie odpalę? tak... zrób porządek z egr, na początek czyszczenie kiedyś zimą -15st auto mi odpaliło bezproblemu, po 30sek zgasło i nie było już możliwości odpalić... wtedy byłem jeszcze nie "wtajemniczony", skończyło się na lawecie itd okazało się że egr się zablokował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Odświeżam temat. Miałem spokój przez ostatnie 3 tygodnie, lampka nie zapalała się - może dlatego że kilka razy przegoniłem autko autostradą, ale dzisiaj zapaliła się znowu i pojawił się dodatkowy objaw - auto nie ciągnie, z trudem dochodzi do 2 tyś obrotów i to wszystko. Kiedy wyłączyłem to auto znowu jechało dobrze, ale po kilku chwilach stania na jałowym biegu kiedy chciałem ruszyć to znowu zrobił się z niego muł. Czy to wszystko są objawy egr-a czy też coś innego może powodować "dolegliwości"? W poprzedniej Bravie 1.9 jtd podobne objawy miałem przy awarii przepływomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 > Odświeżam temat. Miałem spokój przez ostatnie 3 tygodnie, lampka nie zapalała się - może dlatego że > kilka razy przegoniłem autko autostradą, ale dzisiaj zapaliła się znowu i pojawił się > dodatkowy objaw - auto nie ciągnie, z trudem dochodzi do 2 tyś obrotów i to wszystko. Kiedy > wyłączyłem to auto znowu jechało dobrze, ale po kilku chwilach stania na jałowym biegu kiedy > chciałem ruszyć to znowu zrobił się z niego muł. Czy to wszystko są objawy egr-a czy też coś > innego może powodować "dolegliwości"? W poprzedniej Bravie 1.9 jtd podobne objawy miałem przy > awarii przepływomierza. Wszystko wskazuje na EGR, ale nie musi to być koniecznie jego kwestia. Jeśli sam nie jesteś obeznany w tych sprawach sugeruje "nie strzelać na ślepo" tylko jechać do kogoś kto to ogarnia, nie koniecznie ASO, oni mają skłonność do wymieniania wszystkiego po kolei co tylko wskaże komputer. Może do cinsoft'u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 > Może do cinsoft'u? Taka myśl też mi się gdzieś tam kołatała tym bardziej, że nie mam daleko. Tylko kiedy tam pojechać... czas to największy problem w moim przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 > dodatkowy objaw - auto nie ciągnie, z trudem dochodzi do 2 tyś obrotów i to wszystko. Kiedy > wyłączyłem to auto znowu jechało dobrze, ale po kilku chwilach stania na jałowym biegu kiedy > chciałem ruszyć to znowu zrobił się z niego muł. Czy to wszystko są objawy egr-a czy też coś Takie same objawy miałem jak odłączyłem kostkę zasilającą EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 > Takie same objawy miałem jak odłączyłem kostkę zasilającą EGR Czy może to świadczyć w takim razie o awarii samego egr-a czy tylko jego zasilania. Jak już pisałem na początku tego wątku problem zaczął się po dość ostrym najeździe na krawężnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Taka myśl też mi się gdzieś tam kołatała tym bardziej, że nie mam daleko. Tylko kiedy tam > pojechać... czas to największy problem w moim przypadku W moim przypadku nie tylko czas, ale i odległość grała rolę. Wizyta u Marcina i z furką wszystko ogarnięte. Zadzwoń do Niego i na pewno się dopasujecie terminami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > > Zadzwoń do Niego i na pewno się dopasujecie terminami. Jakiś tel na priva? Ok, już mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Jakiś tel na priva? http://www.cinsoft.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Mam nadzieję, że dzisiaj wrócę do domu. jak pojawia się ten objaw z ograniczeniem mocy i prędkości obrotowej silnika to po wyłączeniu silnika jakby robił się reset i auto po ponownym odpaleniu jakieś 2-3 km jedzie normalnie po czym znowu muli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Nie ma co czekac, tylko znajdz czas i podjedz do Cinka.Gorzej jak cos sie stanie gdy bedziesz chcial wyprzedzac i auto w polowie dystansu zlapie mula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Większość drogi do domu przejechałem dzisiaj na "muła" - wyprzedzanie traktora to był dramat Jutro dzwonię z rana. Tylko mimo wszystko nie chciałbym wywalać tego eko ustrojstwa wzorem kolegi Pado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.