Skocz do zawartości

Engine small problem


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - od pewnego czasu zauważyłem, że przy łagodnym rozpędzaniu w zakresie obrotów 1300 - 2000 czasem występuje takie szarpnięcie, coś jakby nagle silnik nie dostał paliwa. Częściej dzieje się tak kiedy hamuje silnikiem i później dodam gazu, ale nie mocno tylko tak łagodnie. Kiedy rozpędzam z mocniej wciśniętym pedałem gazu to nie zaobserwowałem takich objawów - ciągnie równo do ponad 4 tysięcy bez jakiegoś zauważalnego spadku mocy. Spojrzałem ostatnio w książkę serwisową i wychodzi, że filtr paliwa zmieniałem przy 23 tysiącach przebiegu, a obecnie mam prawie 84 tysiące - czy zanieczyszczony filtr paliwa może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to mam i to w zasadzie od nowości - podobno któraś wersja softu eliminuje tą przypadłość. Ja zdecydowałem się na wgranie najnowszego kilka miesięcy temu i faktycznie zjawisko występuje znacznie rzadziej, ale dalej występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też to mam i to w zasadzie od nowości - podobno któraś wersja softu eliminuje tą przypadłość. Ja

> zdecydowałem się na wgranie najnowszego kilka miesięcy temu i faktycznie zjawisko występuje

> znacznie rzadziej, ale dalej występuje.

A ktoś wie kiedy była ostatnia modyfikacja softu? Ja mam soft sprzed ponad 2 lat - przy okazji montażu manetki tempomatu mi wgrali. Póki co wymienię filtr paliwa (w necie najtaniej za 209 zeta znalazłem frown.gif ), może to jednak jego zapchanie jest powodem tych objawów. Tak jak napisałem, jakby silnik przez chwilę nie dostał paliwa...

Ps. znalazłem taniej, 170 za Filtrona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ktoś wie kiedy była ostatnia modyfikacja softu? Ja mam soft sprzed ponad 2 lat - przy okazji

> montażu manetki tempomatu mi wgrali. Póki co wymienię filtr paliwa (w necie najtaniej za 209

> zeta znalazłem ), może to jednak jego zapchanie jest powodem tych objawów. Tak jak napisałem,

> jakby silnik przez chwilę nie dostał paliwa...

> Ps. znalazłem taniej, 170 za Filtrona

Miałem wgrywany jakiś świeży. W domu sprawdzę dokładną datę programu, mam zgrane kompletne logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze piszesz o podobnym zjawisku jakie wystepuje rowniez u mnie, i powiem Ci ze mam tak od nowosci, tak wiec kompletnie sie tym nie przejmuje. Najwidoczniej jest jakas niedorobka w sofcie. Bylem z tym w serwisie, nic nie stwierdzili, poza tym musialoby to byc powtarzalne zeby w ogole mogli to zdiagnozowac, a wywolanie tego zjawiska na żądanie jest chyba niemozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle ze piszesz o podobnym zjawisku jakie wystepuje rowniez u mnie, i powiem Ci ze mam tak od

> nowosci, tak wiec kompletnie sie tym nie przejmuje. Najwidoczniej jest jakas niedorobka w

> sofcie. Bylem z tym w serwisie, nic nie stwierdzili, poza tym musialoby to byc powtarzalne

> zeby w ogole mogli to zdiagnozowac, a wywolanie tego zjawiska na żądanie jest chyba

> niemozliwe.

Tak, sprawa dotyczy 1.6/2.0 występuje rzadko i nie da się jej wywołać na żądanie.

Pytanie, do tych co byli u CINKA, czy program fachowca temat rozwiązuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, sprawa dotyczy 1.6/2.0 występuje rzadko i nie da się jej wywołać na żądanie.

> Pytanie, do tych co byli u CINKA, czy program fachowca temat rozwiązuje?

mam to samo...rzadko, bo rzadko, ale czasami jest - najczęściej na 5 biegu, kiedy delikatnie przyspieszam to przy 2000 obr szarpnie. czasami na trójce...dodam, że egr zaślepiony (softowo i fizycznie)

silnik 1.6 120 KM, po remapie, bez egr i dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ktoś wie kiedy była ostatnia modyfikacja softu? Ja mam soft sprzed ponad 2 lat - przy okazji

> montażu manetki tempomatu mi wgrali. Póki co wymienię filtr paliwa (w necie najtaniej za 209

> zeta znalazłem ), może to jednak jego zapchanie jest powodem tych objawów. Tak jak napisałem,

> jakby silnik przez chwilę nie dostał paliwa...

> Ps. znalazłem taniej, 170 za Filtrona

niestety filtr nie pomógł w moim przypadku. coś drogo za filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam to samo...rzadko, bo rzadko, ale czasami jest - najczęściej na 5 biegu, kiedy delikatnie

> przyspieszam to przy 2000 obr szarpnie. czasami na trójce...dodam, że egr zaślepiony (softowo

> i fizycznie)

> silnik 1.6 120 KM, po remapie, bez egr i dpf.

U mnie do tej pory nie było takich objawów frown.gif teraz co jakiś czas zdarzy się takie czknięcie. A jak smiga taki 1.6 po remapie i bez tych eko ustrojstw? jak spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie do tej pory nie było takich objawów teraz co jakiś czas zdarzy się takie czknięcie. A jak

> smiga taki 1.6 po remapie i bez tych eko ustrojstw? jak spalanie?

chodzi o to, ze u mnie to tez sie pojawilo niedawno tj z 10-15 ooo km temu, a teraz mam 63000.

na pewno remap daje wieksza przyjemnosc z jazdy tym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów z silnikiem ciąg dalszy... Dzisiaj kiedy jechałem do drugiej pracy w trakcie parkowania na chodniku nagle włączyła się kontrolka wtrysku paliwa i silnik zgasł. Stało się to w chwili kiedy dość ostro "zaatakowałem" krawężnik. Później silnik dało się uruchomić i praktycznie jeździ normalnie, ale kontrolka pali się cały czas. Na wszelki wypadek zamówiłem już filtr paliwa i w piątek podjadę na diagnostykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odepnij przeplywke i zobacz czy odpali ci auto lepiej czy gorzej.kontrolka wtryskiwacza nie oznacza

> ze jest zepsuty;/ awaria jednego ciagnie za soba lancuszek.....

Odpala bez problemu, tylko kontrolka się pali. Zaraz po tym jak mi zgasł próbowałem odpalić i nie było żadnego problemu. I w jeździe też nie ma różnicy poza tym, że pali się kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem wgrywany jakiś świeży. W domu sprawdzę dokładną datę programu, mam zgrane kompletne logi.

A czy ten nowy program to nie jest upgrade do Euro5? Cztałem jakieś 2 lata temu w Quattroruote, że dla wersji Euro4 jest dostępny soft, po którym autko staje się Euro5. Nawet robili pomiary drogowe i poza niewielkim "przymuleniem" nie zauważyli większej różnicy w jeździe. Spalanie na porównywalnym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> filterek paliwa sobie wymien ale raczej przyczyna moze byc zacinajacy sie egr

Niestety, kolega chyba miał rację... Jestem po diagnostyce w ASO - Examiner wywala błąd egr frown.gif Zapytałem już o ew koszt - robocizna 280 pln, a reszta zależy od tego co z tym egr jest dokładnie nie teges. Robota na 3 godziny. A żeby było śmieszniej to kontrolka EOBD przed wyjazdem do ASO przestała się świecić. Filtr dostałem z promocji oryginalny za cenę Filtrona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może lepiej wyciąć w cholerę ustrojstwo i zrobić od razu program?

Taka opcja też jest brana pod uwagę smile.gif Ale od wczoraj rana znowu wszystko OK! Przejechałem autostradą 20 km i zgasła. Zauważyłem, że jak pali się ta lampka to szarpnięcia w pracy silnika są zdecydowanie częstsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka opcja też jest brana pod uwagę Ale od wczoraj rana znowu wszystko OK! Przejechałem autostradą

> 20 km i zgasła. Zauważyłem, że jak pali się ta lampka to szarpnięcia w pracy silnika są

> zdecydowanie częstsze.

No i tak będzie, egr szwankuje i czas coś z nim zrobić. Soft z wycięciem EGR pomaga definitywnie + zaślepienie, ale trochę to kosztuje i nie jest ,,eko'' (ponoć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem co zrobić, lampka zapaliła się w ostatnim tygodniu tylko raz, a tak mam spokój. Tyle tylko, że szarpnięcia teraz są prawie zawsze wyczuwalne przy delikatnym rozpędzaniu w okolicy 1700 obr/min. Czy awaria definitywna egr może spowodować, że auto mi zgaśnie i nie odpalę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam nie wiem co zrobić, lampka zapaliła się w ostatnim tygodniu tylko raz, a tak mam spokój. Tyle

> tylko, że szarpnięcia teraz są prawie zawsze wyczuwalne przy delikatnym rozpędzaniu w okolicy

> 1700 obr/min. Czy awaria definitywna egr może spowodować, że auto mi zgaśnie i nie odpalę?

tak... zrób porządek z egr, na początek czyszczenie

kiedyś zimą -15st auto mi odpaliło bezproblemu, po 30sek zgasło i nie było już możliwości odpalić... wtedy byłem jeszcze nie "wtajemniczony", skończyło się na lawecie itd

okazało się że egr się zablokował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżam temat. Miałem spokój przez ostatnie 3 tygodnie, lampka nie zapalała się - może dlatego że kilka razy przegoniłem autko autostradą, ale dzisiaj zapaliła się znowu i pojawił się dodatkowy objaw - auto nie ciągnie, z trudem dochodzi do 2 tyś obrotów i to wszystko. Kiedy wyłączyłem to auto znowu jechało dobrze, ale po kilku chwilach stania na jałowym biegu kiedy chciałem ruszyć to znowu zrobił się z niego muł. Czy to wszystko są objawy egr-a czy też coś innego może powodować "dolegliwości"? W poprzedniej Bravie 1.9 jtd podobne objawy miałem przy awarii przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odświeżam temat. Miałem spokój przez ostatnie 3 tygodnie, lampka nie zapalała się - może dlatego że

> kilka razy przegoniłem autko autostradą, ale dzisiaj zapaliła się znowu i pojawił się

> dodatkowy objaw - auto nie ciągnie, z trudem dochodzi do 2 tyś obrotów i to wszystko. Kiedy

> wyłączyłem to auto znowu jechało dobrze, ale po kilku chwilach stania na jałowym biegu kiedy

> chciałem ruszyć to znowu zrobił się z niego muł. Czy to wszystko są objawy egr-a czy też coś

> innego może powodować "dolegliwości"? W poprzedniej Bravie 1.9 jtd podobne objawy miałem przy

> awarii przepływomierza.

Wszystko wskazuje na EGR, ale nie musi to być koniecznie jego kwestia. Jeśli sam nie jesteś obeznany w tych sprawach sugeruje "nie strzelać na ślepo" tylko jechać do kogoś kto to ogarnia, nie koniecznie ASO, oni mają skłonność do wymieniania wszystkiego po kolei co tylko wskaże komputer. Może do cinsoft'u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dodatkowy objaw - auto nie ciągnie, z trudem dochodzi do 2 tyś obrotów i to wszystko. Kiedy

> wyłączyłem to auto znowu jechało dobrze, ale po kilku chwilach stania na jałowym biegu kiedy

> chciałem ruszyć to znowu zrobił się z niego muł. Czy to wszystko są objawy egr-a czy też coś

Takie same objawy miałem jak odłączyłem kostkę zasilającą EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka myśl też mi się gdzieś tam kołatała tym bardziej, że nie mam daleko. Tylko kiedy tam

> pojechać... czas to największy problem w moim przypadku

W moim przypadku nie tylko czas, ale i odległość grała rolę. Wizyta u Marcina i z furką wszystko ogarnięte. Zadzwoń do Niego i na pewno się dopasujecie terminami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.