MARS Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Cześć, powoli przymierzam się do zmiany auta. Zastanawiam się nad nowym clio i corsą. Mam pytanie odnośnie silników w renault: styknie do miasta ten 1,2l; 16V; 75KM ( waga auta: 980 kg )? Nie dają dużego wyboru silnika benzynowego: albo ten 1,2l albo trzycylindrówka 0,9l; 90KM ( waga lekko ponad 1t )- ten drugi bardzo mocno podraża zakup auta. Link do konfiguratora: silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Cześć, > powoli przymierzam się do zmiany auta. Zastanawiam się nad nowym clio i corsą. Mam pytanie odnośnie > silników w renault: styknie do miasta ten 1,2l; 16V; 75KM ( waga auta: 980 kg )? Nie dają > dużego wyboru silnika benzynowego: albo ten 1,2l albo trzycylindrówka 0,9l; 90KM ( waga lekko > ponad 1t )- ten drugi bardzo mocno podraża zakup auta. > Link do konfiguratora: silniki Corsę z 3 cylindrowym pseudosilnikiem bym odpuścił, samochód może ok, ale silnik padaka. Zdecydowanie Renault, silnik 1,2 16v do zwykłej jazdy wystarcza bez problemu. Spalnie pewnie gdzieś w okolicy 7 l w cyklu mieszanym, z tego co wiem od zaprzyjaźnionego pracownika ASO nie bardzo te silniki lubią LPG (głowica i zawory), ale wielu twierdzi inaczej i montują (ja odradzam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Cześć, > powoli przymierzam się do zmiany auta. Zastanawiam się nad nowym clio i corsą. Mam pytanie odnośnie > silników w renault: styknie do miasta ten 1,2l; 16V; 75KM ( waga auta: 980 kg )? Mama posiada w Twingo II ten benzynowy silnik, jak się go pokręci, to jest zaskakująco dynamiczny. W trasie bez problemu rozpędza się powyżej 150km/h, wyprzedzanie przy 2-óch osobach na pokładzie i bagażu nie robiło na tym autku wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Corsę z 3 cylindrowym pseudosilnikiem bym odpuścił, samochód może ok, ale silnik padaka. Chyba chciałeś napisać Renault? Ja pisałem o takim silniku w nowym clio. Nie wiem, czy corsa ma taki silnik. > Zdecydowanie Renault, silnik 1,2 16v do zwykłej jazdy wystarcza bez problemu. Spalnie pewnie gdzieś > w okolicy 7 l w cyklu mieszanym, z tego co wiem od zaprzyjaźnionego pracownika ASO nie bardzo > te silniki lubią LPG (głowica i zawory), ale wielu twierdzi inaczej i montują (ja odradzam) Jeżdżę 12. rok matizem ( od nowości ) i mam ok. 66 tys. km przebiegu. O żadnym gazie nie ma mowy- za małe przebiegi miesięczne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Mama posiada w Twingo II ten benzynowy silnik, jak się go pokręci, to jest zaskakująco dynamiczny. > W trasie bez problemu rozpędza się powyżej 150km/h, wyprzedzanie przy 2-óch osobach na pokładzie i > bagażu nie robiło na tym autku wrażenia. Auto będzie w zdecydowanej większości czasu eksploatowane w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Chyba chciałeś napisać Renault? Ja pisałem o takim silniku w nowym clio. Nie wiem, czy corsa ma > taki silnik. > Jeżdżę 12. rok matizem ( od nowości ) i mam ok. 66 tys. km przebiegu. O żadnym gazie nie ma mowy- > za małe przebiegi miesięczne . no to 3-cylindrowy nie będzie dla Ciebie problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Chyba chciałeś napisać Renault? Ja pisałem o takim silniku w nowym clio. Nie wiem, czy corsa ma > taki silnik. > Jeżdżę 12. rok matizem ( od nowości ) i mam ok. 66 tys. km przebiegu. O żadnym gazie nie ma mowy- > za małe przebiegi miesięczne . Fakt, nie wiedziałem, że nowe Clio ma takie ,,agregaty'' jak TCE http://www.renault.pl/samochody-nowe/samochody-osobowe/clio/nowe-clio-IV/focus-silniki/ Cóż, jeśli wymagania są niewysokie to pewnie i ten silnik da radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2012 > ...> Cóż, jeśli wymagania są niewysokie to pewnie i ten silnik da radę Czekaj- Ty piszesz o tym 3 cylindrowym 90KM? Z całą pewnością jest lepszy od tego 1,2l; 16V; 74KM, ale jest droższy o 5 tys.zł. Nie wiem, czy jest sens brania tego silnika "do miasta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_SC Napisano 17 Października 2012 Udostępnij Napisano 17 Października 2012 Musisz mieć świadomość, że ten 0,9 ma turbinę a to już wymusza specyfikę użytkowania i ew. koszty regeneracji/wymiany. 1,2 to wmiarę prosty i sprawdzony silnik więc do miasta powinien dać radę. Najlepiej umów się na jazdę próbną jednym i drugi i sam zdecyduj czy warto wydać te 5 kzł na ten pseudo ekosilnik. Z turbo napewno jeżdzi się przyjemniej ale czy wykorzystasz jego zalety w mieście > Czekaj- Ty piszesz o tym 3 cylindrowym 90KM? Z całą pewnością jest lepszy od tego 1,2l; 16V; 74KM, > ale jest droższy o 5 tys.zł. Nie wiem, czy jest sens brania tego silnika "do miasta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2012 Na początku listopada będzie do mnie dzwoniła kobitka z salonu Renault, aby się umówić na jazdę próbną. Będzie to silnik 1,2l. Łącznie w aucie będzie 5 osób, więc zobaczę, jak się Clio z nim "odpycha". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_SC Napisano 17 Października 2012 Udostępnij Napisano 17 Października 2012 Poszukaj jeszcze w okolicy dema z 0,9 i też się umów najlepiej w podobnym terminie aby mieć punkt odniesienia. > Na początku listopada będzie do mnie dzwoniła kobitka z salonu Renault, aby się umówić na jazdę > próbną. Będzie to silnik 1,2l. Łącznie w aucie będzie 5 osób, więc zobaczę, jak się Clio z nim > "odpycha". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2012 > Poszukaj jeszcze w okolicy dema z 0,9 i też się umów najlepiej w podobnym terminie... Taka demówka do jazdy próbnej jest w Bydgoszczy. Może faktycznie podjadę... Tylko te 5 tys. drożej za 3 cylindry . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 corsa ok, ale odpusc silnik 1.0, jezdzilem takim przez kilka dni, mialem wrazenie, ze lepiej sie zbiera seicento 900, masakra na maxa, corsa ok auto, ale szedlbym w clio badz fabie, a moze i pod uwage wzial kia venga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > corsa ok, ale odpusc silnik 1.0, jezdzilem takim przez kilka dni, mialem wrazenie, ze lepiej sie > zbiera seicento 900, masakra na maxa, corsa ok auto, ale szedlbym w clio badz fabie, a moze i > pod uwage wzial kia venga Oczywiście mowa o lepszym, mocniejszym silniku corsy . Fabia odpada- podobno bardzo praktyczne auto, ale... zupełnie nam się nie podoba. Co innego nowe clio- jest po prostu... ( a co tam, facet też może tak napisać ) PIĘKNE! Vengę ma mój sąsiad z automatyczną skrzynią biegów- wydaje się dość ciężkim samochodem- przyjrzę się jemu bliżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Ja bym wziął proste 1.2 16V. Sam miałem i podkręconego turbodiesla i VR6 i w sumie wszystko jest fajne jak jest nowe. A po jakimś czasie okazuje się że najmniej problematyczne są najprostsze konstrukcje. Jeżeli robisz małe przebiegi, głównie po mieście, bez gazu, poprzednie auto miałeś 12 lat, to bym nie brał 'wynalazków' tylko 'zwykły silnik'. A przy przebiegach rzędu 5 tysięcy km na rok to imo szkoda dopłacać 5kPLN jak i tak będzie głównie stało w garażu czy tam pod blokiem. Dopłacić można za większą budę jeżeli potrzebna ale nie za silnik w takim wypadku. -- edit -- Co do odpychania się w mieście to GP 1.4 8v (77KM ale chyba tylko na papierze) spokojnie daje radę nawet w 5 osób. Chociaż 5 osób to trochę ciasno i na co dzień nie jeździ. Wiadomo że się nie pościgasz ale od świateł do świateł wystarcza. Jak jadę sam to nawet TIRa czasem wyprzedzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 OK- dzięki za info. Zdecydowałem wziąć podstawowy silnik ( jeśli zdecyduję się na clio ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 31 Października 2012 Udostępnij Napisano 31 Października 2012 > OK- dzięki za info. Zdecydowałem wziąć podstawowy silnik ( jeśli zdecyduję się na clio ). Jeździłem tą 900ccm, i prawdę mówiąc mnie ona nie zachwyca. Jak na 90 kucy to bardzo słabiutko, do tego mocniej duszona spala dość duże ilości paliwa. Ja jednak bym osobiście wolał słabszego 1.2, jednak prosta sprawdzona konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrG_m1111 Napisano 31 Października 2012 Udostępnij Napisano 31 Października 2012 > Jeździłem tą 900ccm, i prawdę mówiąc mnie ona nie zachwyca. Jak na 90 kucy to bardzo słabiutko, do > tego mocniej duszona spala dość duże ilości paliwa. Ja jednak bym osobiście wolał słabszego > 1.2, jednak prosta sprawdzona konstrukcja. a jak dla mnie 0.9 jezdzi o niebo lepiej, nawet przyjemnie pomrukuje i spala mniej jak 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2012 > a jak dla mnie 0.9 jezdzi o niebo lepiej, nawet przyjemnie pomrukuje i spala mniej jak 1.2 Nie kuś, nie kuś . Gdzieś na początku przyszłego tygodnia umówię się na jazdy próbne nowym clio. Wczoraj dzwoniłem i mają już obie wersje silnikowe, więc przejadę się jednym i drugim . Potem czekam tylko na info od Ciebie . Wybór jest "prosty", albo clio 4, albo fiesta po faceliftingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lakiernikmaszyn Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 A nie myślałeś o 1.2 TCe? Wiem, że cena pewnie wyższa zdecydowanie, ale jako ewolucja poprzedniego 1.2 TCe 100 KM można się spodziewać mniejszej awaryjności niż "nowość" w postaci 0.9 TCe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > A nie myślałeś o 1.2 TCe? ... > 1.2 TCe 100 KM można się spodziewać mniejszej awaryjności niż "nowość" w postaci 0.9 TCe. To ma być auto do miasta i nie wydaje mi sie, żeby był potrzebny aż tak mocny silnik. Ten 90-cio konny byłby optymalny. Co do awaryjności, to tu jest pewien problem, bo ciągle ktoś mi mówi, że w ogóle wybór renault jest błędem, a nowy silnik, to już masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Co do awaryjności, to tu jest pewien problem, bo ciągle ktoś mi mówi, > że w ogóle wybór renault jest błędem, a nowy silnik, to już masakra. Najczęściej mówią tak ci, którzy tymi autami nie przejechali nawet kilometra, albo ci którzy kupili używane auto w okazyjnej cenie, "w full wypasie", "w dizelku", od pierwszego właściciela i oczywiście z przebiegiem o połowę mniejszym, niż średnia dla danego rocznika. Przyjmuj te opinie z przymrużeniem oka. Wbrew pozorom renówki nie odbiegają teraz wiele jakością od innych marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orion_64 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Co do awaryjności, to tu jest pewien problem, bo ciągle ktoś mi mówi, > Najczęściej mówią tak ci, którzy tymi autami nie przejechali nawet kilometra, albo ci którzy kupili > używane auto w okazyjnej cenie, "w full wypasie", "w dizelku", od pierwszego właściciela i > oczywiście z przebiegiem o połowę mniejszym, niż średnia dla danego rocznika. Przyjmuj te > opinie z przymrużeniem oka. Wbrew pozorom renówki nie odbiegają teraz wiele jakością od innych > marek. ho ho ho... akurat ja kupiłem w gnojówce na fulwypasie od użytkownika prowadzącego działalność gosp. z przebiegiem 135tyś, plusem renault jest to że ten przebieg choć nie był realny na moje oko to zweryfikowałem go w polskim salonie renio i faktycznie szwab nie kłamał... tylko człon nie dbał o silnik ni chu chu :D bo turbo i uszczelka pod głowicą była do wymiany. Faktem jest natomiast to że i tak nikt nie wierzy w ten przebieg no bo "jak to od niemca i nie nastukane conajmniej 200 tysia? niemożliwe" ja bym polecał 1.6, w prawdzie żona w clio 2ph3 ma ten bez KZFR ale może już w clio4 zrobili porządek z tym ustrojstwem i wreszcie będzie z niego pożytek nie wiem jak te z kółkiem ZFR ale ten w clio małżowiny jest zaj... cichutki i całkiem dobrze wchodzi na obroty... mimo że bryka jest w automacie i zagazowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 >... w prawdzie żona w clio 2ph3 ... Długo już jeździ clio? Usterki, awarie? Jak blachy- są ocynkowane? Lubią rdzewieć? Plastyki trzeszczą? Mógłbyś trochę o tym napisać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > Długo już jeździ clio? Usterki, awarie? Jak blachy- są ocynkowane? Lubią rdzewieć? Plastyki > trzeszczą? Mógłbyś trochę o tym napisać? Jeżdże Clio II 1.2 Pb żony, które ma już 7 lat i 110 kkm przebiegu. Pomijając słaby silnik to w aucie nic się nie dzieje i nic nie trzeszczy. Jest jeszcze na oryginalnym zawieszeniu (nie licząc łacznika stabilizatora). Blachy są super zabezpieczone przed korozją, bo byłem na przegladzie u znajomego blacharza i powiedział że nie ma w ogole śladów korozji (oddał mi auto bez zapłaty). Zresztą jak pół roku temu oberwałem w maskę kamieniem i pojawil się odprysk to widać było ocynk. Dopiero dziś to podmalowałem i nie było śladów rdzy. Po doświadczeniach z Punto jestem bardzo dobrze zaskoczony jakością blach w tym toczydełku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Jechałem zarówno z silnikiem 1.2 jak i TCE90. 1.2 słabiutkie, za słabe nawet do miasta, a więcej pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > Jechałem zarówno z silnikiem 1.2 jak i TCE90. > 1.2 słabiutkie, za słabe nawet do miasta, a więcej pali. W porównaniu z matizem i tak są mocne, nawet ten 1,2l. Clio 4 jest cięższe od matiza o jakieś 200kg i pewnie 75KM w porównaniu z 51KM matiza się wyrównują, a ja chciałbym już trochę więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orion_64 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Długo już jeździ clio? Usterki, awarie? Jak blachy- są ocynkowane? Lubią rdzewieć? Plastyki > trzeszczą? Mógłbyś trochę o tym napisać? Clio w naszym użytku jest dopiero 3 lata w tym 2 lata zagazowane, blachy... póki co nie widać żadnych nalotów mimo wielu odprysków, na masce. W zeszłym roku nawalił ptak na maskę i z lenistwa auto całe wakacje jeździło z zaschniętą kupą - wyjarało lakier w tym miejscu ale po ponad roku nie widać żadnych oznak rudej. Plastiki - są, jak to w francuzach, żona jeździ wersją initiale paris, na wakacje miałem okazję oglądać clio z tego samego rocznika tylko że inne wersja(chyba storia), na pierwszy rzut oka widać różnice w jakości plastików na korzyść initiale paris. Moje clio powinno mieć fabrycznie ksenony ale poprzedni właściciel albo miał jakąś stłuczkę i wsadził zwykłe lampy(mógł wjechać komuś w tył) albo upchnął je w rynek, szukaliśmy śladów jakiejś większej stłuczki i jakoś nie widać, zostały się spryskiwacze i auto-poziomowanie, nawet na clipie facet był zdziwiony bo okazało się że jest komunikacja z systemem lamp xenon. Czy plastiki trzeszczą? Tak, trzeszczą, jak w wielu autach z tego segmentu, choć nie wymaga to zagłuszania radiem. Z awarii - autko jest dość nisko zawieszone i w pierwszych miesiącach póki żona jeszcze pracowała w poprzedniej firmie i droga była tam straszna to przyładowała skrzynią w wystający bloczek betonowy, poszło się czesać jakieś uszczelnienie, choć mechanior upierał się że to powinno się wymieniać dla świętego spokoju przy wymianie oleju skrzyni to jakoś dziwnie się zbiegło z tym uderzeniem. Pozostaje też inna wersja - poprzedni właściciel miał owszem fakturę z ASO na wymianę ale po coś woził buteleczkę tego oleju, myśmy dopiero zauważyli to jak spadł śnieg. Innym razem załapałem po burzy gałąź pod koła i przestała działać klima na postoju, okazało się że urwało kabel masowy od wiatraka. Padły też po roku użytkowania pompki spryskiwaczy(są 2szt) powód mi nie znany, wstawiłem jakieś zamienniki bo orginały zabijają ceną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 8 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Dzisiaj mam jazdę próbną clio 4 z silnikiem 0,9l i 90KM- opiszę wrażenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 > Dzisiaj mam jazdę próbną clio 4 z silnikiem 0,9l i 90KM- opiszę wrażenia . do tego w urodziny najlepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 8 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 > do tego w urodziny > najlepszego Dziękuję- jazda próbna była fajnym prezentem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrG_m1111 Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Dziękuję- jazda próbna była fajnym prezentem . i jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > i jak? I--- wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!! Co do tematu- wygrała Nowa Fiesta 2013. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrG_m1111 Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > I--- wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!! dzieki > Co do tematu- wygrała Nowa Fiesta 2013. szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.