Skocz do zawartości

Renault clio 4- wybór silnika benzynowego.


MARS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

powoli przymierzam się do zmiany auta. Zastanawiam się nad nowym clio i corsą. Mam pytanie odnośnie silników w renault: styknie do miasta ten 1,2l; 16V; 75KM ( waga auta: 980 kg )? Nie dają dużego wyboru silnika benzynowego: albo ten 1,2l albo trzycylindrówka 0,9l; 90KM ( waga lekko ponad 1t )- ten drugi bardzo mocno podraża zakup auta.

Link do konfiguratora: silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> powoli przymierzam się do zmiany auta. Zastanawiam się nad nowym clio i corsą. Mam pytanie odnośnie

> silników w renault: styknie do miasta ten 1,2l; 16V; 75KM ( waga auta: 980 kg )? Nie dają

> dużego wyboru silnika benzynowego: albo ten 1,2l albo trzycylindrówka 0,9l; 90KM ( waga lekko

> ponad 1t )- ten drugi bardzo mocno podraża zakup auta.

> Link do konfiguratora: silniki

Corsę z 3 cylindrowym pseudosilnikiem bym odpuścił, samochód może ok, ale silnik padaka.

Zdecydowanie Renault, silnik 1,2 16v do zwykłej jazdy wystarcza bez problemu. Spalnie pewnie gdzieś w okolicy 7 l w cyklu mieszanym, z tego co wiem od zaprzyjaźnionego pracownika ASO nie bardzo te silniki lubią LPG (głowica i zawory), ale wielu twierdzi inaczej i montują (ja odradzam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> powoli przymierzam się do zmiany auta. Zastanawiam się nad nowym clio i corsą. Mam pytanie odnośnie

> silników w renault: styknie do miasta ten 1,2l; 16V; 75KM ( waga auta: 980 kg )?

Mama posiada w Twingo II ten benzynowy silnik, jak się go pokręci, to jest zaskakująco dynamiczny.

W trasie bez problemu rozpędza się powyżej 150km/h, wyprzedzanie przy 2-óch osobach na pokładzie i bagażu nie robiło na tym autku wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Corsę z 3 cylindrowym pseudosilnikiem bym odpuścił, samochód może ok, ale silnik padaka.

Chyba chciałeś napisać Renault? Ja pisałem o takim silniku w nowym clio. Nie wiem, czy corsa ma taki silnik.

> Zdecydowanie Renault, silnik 1,2 16v do zwykłej jazdy wystarcza bez problemu. Spalnie pewnie gdzieś

> w okolicy 7 l w cyklu mieszanym, z tego co wiem od zaprzyjaźnionego pracownika ASO nie bardzo

> te silniki lubią LPG (głowica i zawory), ale wielu twierdzi inaczej i montują (ja odradzam)

Jeżdżę 12. rok matizem ( od nowości ) i mam ok. 66 tys. km przebiegu. O żadnym gazie nie ma mowy- za małe przebiegi miesięczne ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mama posiada w Twingo II ten benzynowy silnik, jak się go pokręci, to jest zaskakująco dynamiczny.

> W trasie bez problemu rozpędza się powyżej 150km/h, wyprzedzanie przy 2-óch osobach na pokładzie i

> bagażu nie robiło na tym autku wrażenia.

Auto będzie w zdecydowanej większości czasu eksploatowane w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba chciałeś napisać Renault? Ja pisałem o takim silniku w nowym clio. Nie wiem, czy corsa ma

> taki silnik.

> Jeżdżę 12. rok matizem ( od nowości ) i mam ok. 66 tys. km przebiegu. O żadnym gazie nie ma mowy-

> za małe przebiegi miesięczne .

no to 3-cylindrowy nie będzie dla Ciebie problemem waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba chciałeś napisać Renault? Ja pisałem o takim silniku w nowym clio. Nie wiem, czy corsa ma

> taki silnik.

> Jeżdżę 12. rok matizem ( od nowości ) i mam ok. 66 tys. km przebiegu. O żadnym gazie nie ma mowy-

> za małe przebiegi miesięczne .

Fakt, nie wiedziałem, że nowe Clio ma takie ,,agregaty'' jak TCE http://www.renault.pl/samochody-nowe/samochody-osobowe/clio/nowe-clio-IV/focus-silniki/

Cóż, jeśli wymagania są niewysokie to pewnie i ten silnik da radę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...> Cóż, jeśli wymagania są niewysokie to pewnie i ten silnik da radę

Czekaj- Ty piszesz o tym 3 cylindrowym 90KM? Z całą pewnością jest lepszy od tego 1,2l; 16V; 74KM, ale jest droższy o 5 tys.zł. Nie wiem, czy jest sens brania tego silnika "do miasta".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć świadomość, że ten 0,9 ma turbinę a to już wymusza specyfikę użytkowania i ew. koszty regeneracji/wymiany. 1,2 to wmiarę prosty i sprawdzony silnik więc do miasta powinien dać radę. Najlepiej umów się na jazdę próbną jednym i drugi i sam zdecyduj czy warto wydać te 5 kzł na ten pseudo ekosilnik. Z turbo napewno jeżdzi się przyjemniej ale czy wykorzystasz jego zalety w mieście niewiem.gif

> Czekaj- Ty piszesz o tym 3 cylindrowym 90KM? Z całą pewnością jest lepszy od tego 1,2l; 16V; 74KM,

> ale jest droższy o 5 tys.zł. Nie wiem, czy jest sens brania tego silnika "do miasta".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku listopada będzie do mnie dzwoniła kobitka z salonu Renault, aby się umówić na jazdę próbną. Będzie to silnik 1,2l. Łącznie w aucie będzie 5 osób, więc zobaczę, jak się Clio z nim "odpycha".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jeszcze w okolicy dema z 0,9 i też się umów najlepiej w podobnym terminie aby mieć punkt odniesienia.

> Na początku listopada będzie do mnie dzwoniła kobitka z salonu Renault, aby się umówić na jazdę

> próbną. Będzie to silnik 1,2l. Łącznie w aucie będzie 5 osób, więc zobaczę, jak się Clio z nim

> "odpycha".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukaj jeszcze w okolicy dema z 0,9 i też się umów najlepiej w podobnym terminie...

Taka demówka do jazdy próbnej jest w Bydgoszczy. Może faktycznie podjadę... Tylko te 5 tys. drożej za 3 cylindry facepalm%5B1%5D.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> corsa ok, ale odpusc silnik 1.0, jezdzilem takim przez kilka dni, mialem wrazenie, ze lepiej sie

> zbiera seicento 900, masakra na maxa, corsa ok auto, ale szedlbym w clio badz fabie, a moze i

> pod uwage wzial kia venga

Oczywiście mowa o lepszym, mocniejszym silniku corsy ok.gif.

Fabia odpada- podobno bardzo praktyczne auto, ale... zupełnie nam się nie podoba. Co innego nowe clio- jest po prostu... ( a co tam, facet też może tak napisać ) PIĘKNE!

Vengę ma mój sąsiad z automatyczną skrzynią biegów- wydaje się dość ciężkim samochodem- przyjrzę się jemu bliżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął proste 1.2 16V.

Sam miałem i podkręconego turbodiesla i VR6 i w sumie wszystko jest fajne jak jest nowe. A po jakimś czasie okazuje się że najmniej problematyczne są najprostsze konstrukcje.

Jeżeli robisz małe przebiegi, głównie po mieście, bez gazu, poprzednie auto miałeś 12 lat, to bym nie brał 'wynalazków' tylko 'zwykły silnik'.

A przy przebiegach rzędu 5 tysięcy km na rok to imo szkoda dopłacać 5kPLN jak i tak będzie głównie stało w garażu czy tam pod blokiem. Dopłacić można za większą budę jeżeli potrzebna ale nie za silnik w takim wypadku.

-- edit --

Co do odpychania się w mieście to GP 1.4 8v (77KM ale chyba tylko na papierze) spokojnie daje radę nawet w 5 osób. Chociaż 5 osób to trochę ciasno i na co dzień nie jeździ.

Wiadomo że się nie pościgasz ale od świateł do świateł wystarcza. Jak jadę sam to nawet TIRa czasem wyprzedzę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> OK- dzięki za info. Zdecydowałem wziąć podstawowy silnik ( jeśli zdecyduję się na clio ).

Jeździłem tą 900ccm, i prawdę mówiąc mnie ona nie zachwyca. Jak na 90 kucy to bardzo słabiutko, do tego mocniej duszona spala dość duże ilości paliwa. Ja jednak bym osobiście wolał słabszego 1.2, jednak prosta sprawdzona konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem tą 900ccm, i prawdę mówiąc mnie ona nie zachwyca. Jak na 90 kucy to bardzo słabiutko, do

> tego mocniej duszona spala dość duże ilości paliwa. Ja jednak bym osobiście wolał słabszego

> 1.2, jednak prosta sprawdzona konstrukcja.

a jak dla mnie 0.9 jezdzi o niebo lepiej, nawet przyjemnie pomrukuje i spala mniej jak 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak dla mnie 0.9 jezdzi o niebo lepiej, nawet przyjemnie pomrukuje i spala mniej jak 1.2

Nie kuś, nie kuś ok.gif. Gdzieś na początku przyszłego tygodnia umówię się na jazdy próbne nowym clio. Wczoraj dzwoniłem i mają już obie wersje silnikowe, więc przejadę się jednym i drugim ok.gif. Potem czekam tylko na info od Ciebie ok.gif. Wybór jest "prosty", albo clio 4, albo fiesta po faceliftingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie myślałeś o 1.2 TCe? ...

> 1.2 TCe 100 KM można się spodziewać mniejszej awaryjności niż "nowość" w postaci 0.9 TCe.

To ma być auto do miasta i nie wydaje mi sie, żeby był potrzebny aż tak mocny silnik. Ten 90-cio konny byłby optymalny. Co do awaryjności, to tu jest pewien problem, bo ciągle ktoś mi mówi, że w ogóle wybór renault jest błędem, a nowy silnik, to już masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do awaryjności, to tu jest pewien problem, bo ciągle ktoś mi mówi,

> że w ogóle wybór renault jest błędem, a nowy silnik, to już masakra.

Najczęściej mówią tak ci, którzy tymi autami nie przejechali nawet kilometra, albo ci którzy kupili używane auto w okazyjnej cenie, "w full wypasie", "w dizelku", od pierwszego właściciela i oczywiście z przebiegiem o połowę mniejszym, niż średnia dla danego rocznika. Przyjmuj te opinie z przymrużeniem oka. Wbrew pozorom renówki nie odbiegają teraz wiele jakością od innych marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do awaryjności, to tu jest pewien problem, bo ciągle ktoś mi mówi,

> Najczęściej mówią tak ci, którzy tymi autami nie przejechali nawet kilometra, albo ci którzy kupili

> używane auto w okazyjnej cenie, "w full wypasie", "w dizelku", od pierwszego właściciela i

> oczywiście z przebiegiem o połowę mniejszym, niż średnia dla danego rocznika. Przyjmuj te

> opinie z przymrużeniem oka. Wbrew pozorom renówki nie odbiegają teraz wiele jakością od innych

> marek.

ho ho ho... akurat ja kupiłem w gnojówce na fulwypasie od użytkownika prowadzącego działalność gosp. z przebiegiem 135tyś, plusem renault jest to że ten przebieg choć nie był realny na moje oko to zweryfikowałem go w polskim salonie renio i faktycznie szwab nie kłamał... tylko człon nie dbał o silnik ni chu chu :D bo turbo i uszczelka pod głowicą była do wymiany.

Faktem jest natomiast to że i tak nikt nie wierzy w ten przebieg no bo "jak to od niemca i nie nastukane conajmniej 200 tysia? niemożliwe"

ja bym polecał 1.6, w prawdzie żona w clio 2ph3 ma ten bez KZFR ale może już w clio4 zrobili porządek z tym ustrojstwem i wreszcie będzie z niego pożytek 893goodvibes.gif nie wiem jak te z kółkiem ZFR ale ten w clio małżowiny jest zaj... cichutki i całkiem dobrze wchodzi na obroty... mimo że bryka jest w automacie i zagazowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>... w prawdzie żona w clio 2ph3 ...

Długo już jeździ clio? Usterki, awarie? Jak blachy- są ocynkowane? Lubią rdzewieć? Plastyki trzeszczą? Mógłbyś trochę o tym napisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Długo już jeździ clio? Usterki, awarie? Jak blachy- są ocynkowane? Lubią rdzewieć? Plastyki

> trzeszczą? Mógłbyś trochę o tym napisać?

Jeżdże Clio II 1.2 Pb żony, które ma już 7 lat i 110 kkm przebiegu. Pomijając słaby silnik to w aucie nic się nie dzieje i nic nie trzeszczy. Jest jeszcze na oryginalnym zawieszeniu (nie licząc łacznika stabilizatora). Blachy są super zabezpieczone przed korozją, bo byłem na przegladzie u znajomego blacharza i powiedział że nie ma w ogole śladów korozji (oddał mi auto bez zapłaty). Zresztą jak pół roku temu oberwałem w maskę kamieniem i pojawil się odprysk to widać było ocynk. Dopiero dziś to podmalowałem i nie było śladów rdzy. Po doświadczeniach z Punto jestem bardzo dobrze zaskoczony jakością blach w tym toczydełku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałem zarówno z silnikiem 1.2 jak i TCE90.

> 1.2 słabiutkie, za słabe nawet do miasta, a więcej pali.

W porównaniu z matizem i tak są mocne, nawet ten 1,2l. Clio 4 jest cięższe od matiza o jakieś 200kg i pewnie 75KM w porównaniu z 51KM matiza się wyrównują, a ja chciałbym już trochę więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Długo już jeździ clio? Usterki, awarie? Jak blachy- są ocynkowane? Lubią rdzewieć? Plastyki

> trzeszczą? Mógłbyś trochę o tym napisać?

Clio w naszym użytku jest dopiero 3 lata w tym 2 lata zagazowane, blachy... póki co nie widać żadnych nalotów mimo wielu odprysków, na masce. W zeszłym roku nawalił ptak na maskę i z lenistwa auto całe wakacje jeździło z zaschniętą kupą - wyjarało lakier w tym miejscu icon_eek.gif ale po ponad roku nie widać żadnych oznak rudej.

Plastiki - są, jak to w francuzach, żona jeździ wersją initiale paris, na wakacje miałem okazję oglądać clio z tego samego rocznika tylko że inne wersja(chyba storia), na pierwszy rzut oka widać różnice w jakości plastików na korzyść initiale paris.

Moje clio powinno mieć fabrycznie ksenony ale poprzedni właściciel albo miał jakąś stłuczkę i wsadził zwykłe lampy(mógł wjechać komuś w tył) albo upchnął je w rynek, szukaliśmy śladów jakiejś większej stłuczki i jakoś nie widać, zostały się spryskiwacze i auto-poziomowanie, nawet na clipie facet był zdziwiony bo okazało się że jest komunikacja z systemem lamp xenon.

Czy plastiki trzeszczą? Tak, trzeszczą, jak w wielu autach z tego segmentu, choć nie wymaga to zagłuszania radiem.

Z awarii - autko jest dość nisko zawieszone i w pierwszych miesiącach póki żona jeszcze pracowała w poprzedniej firmie i droga była tam straszna to przyładowała skrzynią w wystający bloczek betonowy, poszło się czesać jakieś uszczelnienie, choć mechanior upierał się że to powinno się wymieniać dla świętego spokoju przy wymianie oleju skrzyni to jakoś dziwnie się zbiegło z tym uderzeniem. Pozostaje też inna wersja - poprzedni właściciel miał owszem fakturę z ASO na wymianę ale po coś woził buteleczkę tego oleju, myśmy dopiero zauważyli to jak spadł śnieg. oslabiony.gif

Innym razem załapałem po burzy gałąź pod koła i przestała działać klima na postoju, okazało się że urwało kabel masowy od wiatraka. Padły też po roku użytkowania pompki spryskiwaczy(są 2szt) powód mi nie znany, wstawiłem jakieś zamienniki bo orginały zabijają ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.