Skocz do zawartości

e36 2.0 i więcej czyli cała prawda o....


Drabek

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu badam rynek być może z przyszłościowym zakupem i mój wybór padł na e36 tourning. Żadna inna buda w tym modelu raczej nie wchodzi w grę.

Najbardziej przychylam się ku jednosce 2.8 L ewentualnie 2,5 lub 2.3. Auto do jazdy na co dzień. Głównie po mieście (80%).

Interesują mnie opinie użytkowników wyżej wymienionych jednostek napędowych. Jakie jest spalanie ? Jak z awaryjnością i kosztami utrzymania. Z tego co czytam w necie silniki te cieszą się niebywałą trwałością i odpornością na ciężkie traktowanie. Prawda to ?

Na co zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach takiego pojazdu?

Na allegro jest parę ładnych sztuk. Może z 3 przykuły moją uwagę na dłużej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry turas nie jest zły. grinser006.gifTak naprawdę to jeżeli wcześniej nigdy nie był przegrzany motor,a instalacja gazowa jest przyzwoita,a nie jakaś ze śrubką za 1,5kplnów od p.Kazia to reszta powinna jak najbardziej być ok. smile.gifSzczególną uwagę trzeba zwrócić na stan podłogi,jak wiadomo E36 nie należy to zbyt trwałych pod tym względem,szczególnie w miejscach mocowania tylnego mostu i to niezależnie od rocznika. wink.gif

P.S Znalezienie zadbanego i nie zdjętego z przystanku E46 to jest problem więc w przypadku E36 trzeba od razu przyjąć,że będzie to droga przez mękę,szczególnie z męskim motorem. palacz.gif

Już za 15kplnów może mieć bohaterkę filmiku miota nim jak szatan. hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> holy fcuk, bardzo ładny turas

> tylko kiera mi nie pasuje...

Kierę to se można zmienić,gorzej,że po lekcji szlifowania. hehe.gif

Za zadbanego turasa z końca produkcji musisz liczyć ok.10tys zł bo po tyle chodzą zadbane sztuki. Tutaj masz nawet jedną z Łodzi,możesz sobie z ciekawości nawet obejrzeć. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kierę to se można zmienić,gorzej,że po lekcji szlifowania.

> Za zadbanego turasa z końca produkcji musisz liczyć ok.10tys zł bo po tyle chodzą zadbane sztuki.

> Tutaj masz nawet jedną z Łodzi,możesz sobie z ciekawości nawet obejrzeć.

wszystkie ładne z fotek sztuki z allegro mam już obcykane 270751858-jezyk.gif te z łodzi też smile.gif. tak jak mówię jest kilka ładnych egzemplarzy ale obawiam się że ich ladnosc kończy się na fotkach smile.gif.

a jak spalanie. da radę w okolicach dyszki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak spalanie. da radę w okolicach dyszki?

Immo ciężko,jeździłem E36 320 z vanosem czyli 150kM zdrową sztuką i przy normalnej jeździe paliła ~10l/100km,a raz na trasie przy głaskaniu gazu udało mi się zejść do 8l,ale to była męczarnia(dla mnie,dla auta wręcz przeciwnie). hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Immo ciężko,jeździłem E36 320 z vanosem czyli 150kM zdrową sztuką i przy normalnej jeździe paliła

> ~10l/100km,a raz na trasie przy głaskaniu gazu udało mi się zejść do 8l,ale to była

> męczarnia(dla mnie,dla auta wręcz przeciwnie).

co do tej ktróra wrzuciłeś. To martwi mnie brak halogenu i IMO maska (może to jakos fotek) troche w innym kolorze i nie jest do konca dobrze spasowana wink.gif. Może lekko w przod byla przygoda niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do tej ktróra wrzuciłeś. To martwi mnie brak halogenu i IMO maska (może to jakos fotek) troche w

> innym kolorze i nie jest do konca dobrze spasowana . Może lekko w przod byla przygoda

lewy przedni blotnik ma inny odcien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda nieźle na zdjęciach,w przypadku E36 najważniejsza jest blacha i jej bez wypadkowość,mechanikę sobie można ogarnąć,z rudym tak łatwo już nie jest. smile.gifBtw. wygląda nieźle,co prawda z Radomia,ale to jej nie skreśla,swoją także kupiłem z miasta handlarzy. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też na to zwróciłem uwagę

> a to? Kliken

takiego chwytu handlarza jeszcze nie widzialem

Quote:

Bmw szykowałem dla siebie jako drugi samochód,

lecz niestety przekroczyłem magiczną liczbę 24 pkt karnych i postanowilem auto sprzedać


facepalm%5B1%5D.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takiego chwytu handlarza jeszcze nie widzialem

> Quote:

> Bmw szykowałem dla siebie jako drugi samochód,

> lecz niestety przekroczyłem magiczną liczbę 24 pkt karnych i postanowilem auto sprzedać

za szybko z niemiec ja wiozl smile.gif

data rej- dopiero co ja kupil wink.gif i szykowal dla siebie tak ?? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegoś czasu badam rynek być może z przyszłościowym zakupem i mój wybór padł na e36 tourning.

> Żadna inna buda w tym modelu raczej nie wchodzi w grę.

> Najbardziej przychylam się ku jednosce 2.8 L ewentualnie 2,5 lub 2.3. Auto do jazdy na co dzień.

> Głównie po mieście (80%).

> Interesują mnie opinie użytkowników wyżej wymienionych jednostek napędowych. Jakie jest spalanie ?

> Jak z awaryjnością i kosztami utrzymania. Z tego co czytam w necie silniki te cieszą się

> niebywałą trwałością i odpornością na ciężkie traktowanie. Prawda to ?

> Na co zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach takiego pojazdu?

> Na allegro jest parę ładnych sztuk. Może z 3 przykuły moją uwagę na dłużej....

jesli szukasz fajnej i zadbanej e36 to moge ci moja sprzedac smile.gif ale przypuszczam ze za droga bedzie grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=222865156&cd=634866957090000000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli szukasz fajnej i zadbanej e36 to moge ci moja sprzedac ale przypuszczam ze za droga bedzie

> http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=222865156&cd=634866957090000000

Jak cena będzie w PLN, a nie w E to przyjadę choćby zaraz i nie będzie mi przeszkadzał fakt, że nie jest do Tourning zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak cena będzie w PLN, a nie w E to przyjadę choćby zaraz i nie będzie mi przeszkadzał fakt, że nie

> jest do Tourning

hehe wszyscy by chcieli dobre i za drobne smile.gif panowie takie rzeczy to tylko w erze smile.gif zycze powodzenia w szukaniu i twardych nerwów a wiem co mowie smile.gif szczegolnie jesli chodzi o e36...

nie mam cisnienia zeby sprzedac smile.gif i raczej nie przewiduje ze za ta kase sie szybko sprzeda wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tego kebaba widziałeś ? mpasztet

odpicowany ogryz do sprzedazy

-nieorginalny bord komputer

-brak tylnej zaslepki

-prawy blotnik ruda wychodzi na rancie

-prawa lampa nowsza niz lewa

--zderzak przedni raczej tez nie orginalny

-dopiero co polerowana byla bo jeszcze na usczelce wewnatrz od strony kierowcy widac zacieki po pascie polerskiej

-brak dywanika kierowcy

-no i te drewno i rygielki sick.gif

i to na szybko ze zdjec smile.gif przypuszczam ze na zywo tragedia

> a tak z innej beczki szły pod koniec produkcji silniki bez Vanosa ? 2.5?

> chodzi mi o roczniki 98/99

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez vanosa tylko do 92 potem juz wszystko z vanosem.

dzięki ok.gif

a co do kebaba to nie oczekujmy za wiele od tych aut mają swoje lata to, że było uderzone to stawiam 99.9% tych aut miała jakąś przygodę... Ten egzemplarz podałem tak przykładowo z allegro.

Nie zgłębiałem nigdy szczegółowo tematu.

Zależy kto czego od tych aut wymaga ale ceny rzędu 20 tyś za e36 są lekko przesadzone. Ale to tylko moja subiektywna opinia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ogolnie to oryginalne to to jest, pytanie czy zegar i termometr mozna nazwac komputerem

chodzi o to ze orginalnie byl napewno w takiej wersji wyposarzenia albo pelny albo przynajmniej ten sredni a ze pewnie padl to ktos wsadzil ten najtanszt, zreszta zobacz na roznice koloru tego plastiku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o to ze orginalnie byl napewno w takiej wersji wyposarzenia albo pelny albo przynajmniej ten

> sredni a ze pewnie padl to ktos wsadzil ten najtanszt, zreszta zobacz na roznice koloru tego

> plastiku...

jakby nie bylo to... na zewnatrz tragedii nie ma, ale w srodku masakra sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki

> a co do kebaba to nie oczekujmy za wiele od tych aut mają swoje lata to, że było uderzone to

> stawiam 99.9% tych aut miała jakąś przygodę... Ten egzemplarz podałem tak przykładowo z

> allegro.

> Nie zgłębiałem nigdy szczegółowo tematu.

> Zależy kto czego od tych aut wymaga ale ceny rzędu 20 tyś za e36 są lekko przesadzone. Ale to tylko

> moja subiektywna opinia

kupisz ogryza a pozniej bedziesz marudzil ze to ci padlo a pozniej tamto i zeby doprowadzic auto do porzadnego stanu wydasz wiecej kasy niz jak bys zainwestowal wiecej w egzemplarz w lepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakby nie bylo to... na zewnatrz tragedii nie ma, ale w srodku masakra

pamietaj ze to zdjecia , na zywo bedzie gorzej.

jeszcze tak patrze ze lewy blotnik albo lewe drzwi jakos nie pasuja do siebie no i galka jest z jakiejs wersji bieda wsadzona bo powinna byc skorzana a jest gumowa.czyli pewnie byla juz zjechana grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja 2,0 to pomyłka. Miałem E36 z tym silnikiem. Zuzycie paliwa jak w 2,5/2,8, koszta serwisu jak w 2,5/2,8 a osiągi jak w 1,8... Kompletna porażka bo rekord w zużyciu to było to min 8,5 podczas jazdy przez ponad 100km za ciężarówką. Średnio było 12-13.

Zdecydowanie radzę omijać wersje 2,0 150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co powiecie o tym modelu LINK

tak sie zastanawiam czy było w historii brzydsze kombi?

ex aequo chyba tylko z Accordem poprzednim ta bmw moze konkurować urodą...

jechać i oglądać - z oferty zamiany wyglada ze wlasciciel sprzedaje, a to potencjalnie lepiej niż od handlarza. wywalić te chińskie lampy, wstawić normalne zawieszenie, sprawdzić przebieg czy nie więcej niż 400 k km i bedzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyjrzyj się na prawą stronę z przodu jak po nią pojedziesz.

> Chyba widzę rdzę w okolicach kielicha. Zmiana świateł może oznaczać dzwon przodem.

Szczelina nad prawym kierunkiem zwróciła moją uwagę. Jest nieco mniejsza od szczeliny nad lewym ( patrząc od przodu oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczelina nad prawym kierunkiem zwróciła moją uwagę. Jest nieco mniejsza od szczeliny nad lewym (

> patrząc od przodu oczywiście)

Nie patrz na szczeliny. Zwłaszcza, że lampy były wymieniane. Nie patrz na malowane nadkole itp. Sprawdź czy się kielichy trzymają na czymś więcej niż lakier i czy podłużnice nie są spawane już trzeci raz. Ja ci mówię żeby się przyjrzeć na żywo czy ćwiartka nie jest wspawana a nie czy przypadkiem obcierki parkingowej przez 20 lat nie było. Bo była na 99% jakaś.

Pamiętaj, że to auto przejechało już około 300 000km i ma byćmoże drugi zestaw kierownica+gałka+fotele.

Podaj vin to rozkodujemy. Może się okazać, że coś nie będzie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc smile.gif poczytalem calosc wiem ze odradzaja Ci 2.0i smile.gif i moge sie w tym temacie wypowiedziec poniewaz taki mialem w posiadaniu smile.gif

Silnik- ladnie brzmi smile.gif nie mialem z nim problemow... ale tak jak wiekszosc mowi spalanie to porazka smile.gif w miescie OK niech pali podobnie jak 2.8i bo tak to mniej wiecej wychodzilo , od 10.5 w gore ale srednio blizej 11.5litra na 100km.... a 2.8 w (e39 "kombi") wychodzi kolice 12-13.5 litrow.... i powiedzmy ze 2.0 jest ciut oszczedniejszy... przyspieszenie w 2.0 jest w miare fajne ale duzo trzeba miachac przegladnia zmiany biegow bo skrzynia dosc krotka... Co za tym idzie na trasie robi sie problem bo predkosci male 5tka juz zapieta obroty wysokie i spalanie tragicznie wysokie.... i porownujac trase jadac podobnymi predkosciami (nie wolno) 528i spalic potrafi 7-8litrow a 320i wciaga nadal 9-10l a nawet czasem wiecej i do tego odglos silnika , wyzsze obroty predkosc niezbyt szybka , i larma jak z rakiey i tylko sie prosi by byl jeszcze jeden bieg...

ze swojej strony: szukal bym powyzej 2.0i i przypuszczalnie bral bym 2.8i poniewaz spalanie nie jest wiele wieksze a na trasie mniejsze, skrzynia dluzsza, mniejsze larmo na trasie bo silnik nie musi byc wysoko krecony by miec fajna przelotowa predkosc i do tego ciut wiecj KM pod maska wink.gif

Nie wiem jak 325 ale przypuszczam ze tez bedzie lepiej niz z 2.0 bo najwiekszym problemem moim zdaniem jest krotka skrzynia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.