Skocz do zawartości

Jak polepszyć działanie przednich świateł?(bravo)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Czy ktoś już przerabiał temat słabo świecących świateł mijania? Czy Fiat bravo ma w instalacji przekaźnik do świateł mijania/drogowych?

Jeśli nie : to jaki dokupić? W który miejscu dokładaliście i czy widać ewidentną różnicę przed i po przeróbce?

Czy są jakieś słabe punkty typu rdzewiejące klosze tudzież "mleczne" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć. Czy ktoś już przerabiał temat słabo świecących świateł mijania? Czy Fiat bravo ma w

> instalacji przekaźnik do świateł mijania/drogowych?

Jest do mijania gdy włączasz migawkę drogowych.

Tak typowo przekaźnika do drogowych/mijania nie ma.

> Jeśli nie : to jaki dokupić? W który miejscu dokładaliście i czy widać ewidentną różnicę przed i po

> przeróbce?

Sprawdź napięcie na żarówce przy odpalonym silniku i napięcie na aku przy pracującym silniku. Będziesz miał odpowiedź czy warto zakładać przekaźniki.

> Czy są jakieś słabe punkty typu rdzewiejące klosze tudzież "mleczne" ?

Nic z tego jak już to stara żarówka i/lub wypalony odbłyśnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć. Czy ktoś już przerabiał temat słabo świecących świateł mijania?

tak, wielu

> Czy Fiat bravo ma w

> instalacji przekaźnik do świateł mijania/drogowych?

Jak wyżej wspomniano zasadniczo nie ma, przez co "duży prąd" idzie przez styki przełącznika zespolonego, które się zużywają/grzeją/upalają, co (po pierwsze) skutkuje spadkiem napięcia (po drugie) z czasem zabije przełącznik zespolony - usterka w BBM występująca często = giną światła mijania

> Jeśli nie : to jaki dokupić? W który miejscu dokładaliście i czy widać ewidentną różnicę przed i po

Bez względu na różnice świecenia, warto dołożyć, żeby uniknąc naprawy/wymiany przełącznika w przyszłości.

Ja dołożyłem zwykły tzw "samochodowy" przekaźnik 30A i tylko do świateł mijania, ale pewnie warto i do drogowych.

Dokładałem w instalację pomiędzy przełącznikiem a bezpiecznikami. Właściwych "kabelków" szukałem miernikiem od strony wtyku przełącznika zespolonego. Przekaźnik przykręciłem w okolicach bezpieczników/przekaźników pod klapką przed kolanem kierowcy.

Poniżej schemat (podłączenie się do żółto-niebieskiego i przecięcie szaro-bordowego i pociągnięcie ich do przekaźnika)

przekaz2b.png

Przekaźnik nie musi mieć pin-u 87A, a jeżeli ma to do niczego (zwłąszcza do masy) nie podłączać, chyba że świadomie coś chcemy zasilić kiedy zgaszone są światła mijania.

Połączenia oczywiście muszą być solidne, przyda się lutownica, zaciskarka, kable na przedłużenia o odpowiednim przekroju, przez światła mijania idzie sporo tych amperów.

Hardkorowcy umieszczają po 2 przekaźniki jak najbliżej lamp - moim zdaniem to nadmiar szczęścia i trzeba zabezpieczyć dodatkowymi bezpiecznikami jeżeli prąd jest brany bez zabezpieczenia np prosto z aku.

> Czy są jakieś słabe punkty typu rdzewiejące klosze tudzież "mleczne" ?

Przekaźnik dokładałem nie z powodu słabego świecenia, tylko upalił się przełącznik i chciałem już tego uniknąć w przyszłości.

Poprawy świecenia specjalnie nie zauważyłem, nadal było marnie.

Ostatecznie poprawę przyniosła zmiana lamp na soczewkowe używane Valeo z Marei, o czym było tutaj już wiele tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć. Czy ktoś już przerabiał temat słabo świecących świateł mijania? Czy Fiat bravo ma w

> instalacji przekaźnik do świateł mijania/drogowych?

Zależy od wersji. W skrzynce bezpieczników powinny być przy kierownicy, ale to i tak niewiele pomoże jeżeli nie masz soczewek. Przerabiałem nawet żarówki po kilkadziesiąt złotych za sztukę i niewiele to dawało. TYLKO wymiana na soczewki rozwiązuje Twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak typowo to od 2001 jest przekaźnik na mijania

Chyba jednak nie w każdym. Było w archiwum.

Żeby mieć 100% pewności czy fabryka (lub ktoś poprzedni jeżeli auto używane) dała przekaźnik, należałoby wpiąć się szeregowo przy przełączniku amperomierzem i sprawdzić jaki prąd idzie, czy ułamek ampera czy kilka amperów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jednak nie w każdym. Było w archiwum.

> Żeby mieć 100% pewności czy fabryka (lub ktoś poprzedni jeżeli auto używane) dała przekaźnik,

> należałoby wpiąć się szeregowo przy przełączniku amperomierzem i sprawdzić jaki prąd idzie,

> czy ułamek ampera czy kilka amperów.

Nie prościej sprawdzić w skrzynce bezpieczników czy faktycznie tam są? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.