brachu_ Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Regulacja wykonana fachowo, zgodnie z serwisówką (honda hr-v, silnik D16W1 - wdech 0,20, wydech 0,25 z tolerancją +/- 0,02), a mimo to dzwoni na gorącym silniku. Regulację wykonałem 2x dla upewniania się, że nie popełniłem błędu. O co biega ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Regulacja wykonana fachowo, zgodnie z serwisówką (honda hr-v, silnik D16W1 - wdech 0,20, wydech > 0,25 z tolerancją +/- 0,02), a mimo to dzwoni na gorącym silniku. Regulację wykonałem 2x dla > upewniania się, że nie popełniłem błędu. O co biega ? jak nie dzwoni na zimnym to nie zawór. Jak dzwoni pod obciążeniem to za wczesny zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Dzwoni na zimnym i pełni rozgrzanym. Zapłon odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Dzwoni na zimnym i pełni rozgrzanym. Zapłon odpada. Luz zaworowy - zbyt duży - słychać jako stukanie, klepanie popychacza, nie dzwonienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Tak, to zbyt duży luz, ale jest na wdechu 0,2 i wydechu 0,25 jak podaje serwisówka dla tego silnika. Szczelinomierz profesjonalny, ale na wszelki wypadek sprawdziłem listki mikrometrem - zgadzało się. Nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 z powodu 5-ciu setek, popychacz nie będzie klepał. Regulacja śrubą na dźwigience? czy płytki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 a jest głośniej niż przed regulacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > a jest głośniej niż przed regulacją? Przed regulacją była cisza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Śruby A są tam jakieś kontry ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Przed regulacją była cisza... ja pamiętam jak w d15 robiłem regulacje zaworów i skręcałem luz bo był ciut za duży wg. szczelinomierza i chodził po tej operacji głośniej niż przedtem dlatego już się nie tykam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > A są tam jakieś kontry ? Oczywiście - nakrętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > A są tam jakieś kontry ? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Śruby Zdejmij pokrywę zaworów i ręką, sprawdź luz zaworowy na każdej dźwigience. Możliwe że jedna z nich będzie wyraźnie "odstawała" wyczuwalnym luzem. Pomiar szczelinomierzem, nie jest miarodajny - często zużyte, nierówne, powierzchnie trzonu zaworu i powierzchni dźwigienki uniemożliwiają właściwe ustawienie, dlatego dobry mechanik z doświadczeniem, po regulacji każdej ze śrub - sprawdza ręką luz zaworowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > O co biega ? a) źle wyregulowałeś b) jaki przebieg? być może wałek albo dźwigienki zuzyte? c) TTTM a wczesniej było za ciasno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Wcześniej był luz, ale jaki nie sprawdzałem - nie stukało. Dobrze regulowałem. Nic nie jest zużyte. Przebieg 217kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Ok, podjadę do mechanika. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Ok, podjadę do mechanika. Dzięki Jest szansa, ze wyregulowałeś podparty zawór, niewłaściwie ustawiając wał napędowy do regulacji kolejnego cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Wszystkie regulowane były zamknięte. Tak jak pisałem w pierwotnym poście - robota jest wykonana bezbłędnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Wszystkie regulowane były zamknięte. Tak jak pisałem w pierwotnym poście - robota jest wykonana > bezbłędnie. Po sprawdzeniu luzu i wstępnym dociągnięciu nakrętki, zapewne później dociągałeś ją mocniej. Sprawdziłeś luzy na samym końcu, po mocnym przykręceniu nakrętek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Po sprawdzeniu luzu i wstępnym dociągnięciu nakrętki, zapewne później dociągałeś ją mocniej. To by nie stukało a raczej luzy by wykasował. Ja bym obstawiał wyrobione dźwigienki, których nie można już ustawiać na szczelinomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > To by nie stukało a raczej luzy by wykasował. Ja bym obstawiał wyrobione dźwigienki, których nie > można już ustawiać na szczelinomierz przypadłość poldków /starych/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > przypadłość poldków /starych/ Poldków i maluchów Ale ja serio mówię. Trzeba by ustawić "na stukanie" i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > To by nie stukało a raczej luzy by wykasował. Ja bym obstawiał wyrobione dźwigienki, których nie > można już ustawiać na szczelinomierz Jeżeli śrubę regulacyjną masz opartą bezpośrednio na trzonku zaworu i dociągniesz mocniej kontrę, to luz się powiększa, bo niejako wciągasz śrubę nakrętką i kilka "setek" ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.