Kiwal Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Witam, nigdy nie mialem samochodu z napedem 4x4 wiec stojac przed decyzja wyboru A5 zastanawiam sie czy z quattro czy bez? Wiekszosc jezdze po miescie, reszta to autostrady, drogi szybkiego ruchu... Wiec dlaczego tak/nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Poczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Witam, > nigdy nie mialem samochodu z napedem 4x4 wiec stojac przed decyzja wyboru A5 zastanawiam sie czy z > quattro czy bez? > Wiekszosc jezdze po miescie, reszta to autostrady, drogi szybkiego ruchu... > Wiec dlaczego tak/nie? tylko quattro. Po pierwszej zimie podziękujesz za radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > tylko quattro. Po pierwszej zimie podziękujesz za radę. Tylko ze u mnie nie ma wielkiej zimy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 na pewno ?? Filmik z za mojego okna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Jeśli nie masz pow 250-300 KM to imo zbędny wydatek w twoim przypadku. Masz za to gorsze osiagi (nie licząc startu) wyższe spalanie i wyższa masę auta. Nie mówię ze 4x4 jest bez sensu ale trzeba mieć gdzie to wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Na zimowkach poradził bym tam sobie z rwd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Wcale nie twierdzę że nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > na pewno ?? > Filmik z za mojego okna ten gość to chyba na letnich się męczy Pewnie jakby przyszedł kierownik tej Kii Picanto, to by odpalił, ruszył do tyłu do przodu i pojechał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > na pewno ?? > Filmik z za mojego okna ale to wina napedu czy kierownika ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > na pewno ?? > Filmik z za mojego okna nawet nie wiadomo jak doskonałe napędy 4x4 z technologia NASA, kontrolami trakcji i innymi bzdetami nie dadza rady na gównianych oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Wcale nie twierdzę że nie no to co chciales udowodnic swoim filmikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 że 4x4 to nie wszystko , trzeba mieć jeszcze dobre opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Tylko ze u mnie nie ma wielkiej zimy... Przejedź się jednym i drugim po jakimś torze kartingowym, gdzieś na pewno masz w okolicy, najlepiej na mokrym. Powinno Cię przekonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Jeśli nie masz pow 250-300 KM to imo zbędny wydatek w twoim przypadku. Masz za to gorsze osiagi > (nie licząc startu) wyższe spalanie i wyższa masę auta. Nie mówię ze 4x4 jest bez sensu ale > trzeba mieć gdzie to wykorzystać. proszę Cię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Witam, > nigdy nie mialem samochodu z napedem 4x4 wiec stojac przed decyzja wyboru A5 zastanawiam sie czy z > quattro czy bez? > Wiekszosc jezdze po miescie, reszta to autostrady, drogi szybkiego ruchu... > Wiec dlaczego tak/nie? do czego Ci to auto? Jak lubisz przycisnac ze swiatel to 4x4, jak do dziadkowej jazdy to bez tego sie obejdziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Jeśli nie masz pow 250-300 KM to imo zbędny wydatek w twoim przypadku czyli 250KM i przedni naped jest w porzadku i wystarczajacy? to chciales napisac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Co jest lepsze od napędu na 1 oś-napęd na 2 osie. Jak lubisz sobie szybko pojeździć to bierz i nie zastanawiaj się, bezpieczeństwo dużo lepsze (łuki,mokre,zima) jak jeździsz spokojnie to po co?Sam powinieneś wiedzieć najlepiej. Są + (prowadzenie,trakcja,bezpieczeństwo) i - (spalanie, deko słabsze przyspieszenie).Przemyśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > proszę Cię. No wiesz, jesli to bedzie ten najslabszy 170PS to raczej quattro jest zupelnie zbedne. Natomiast jesli cos mocniejszego to oczywiscie, ze tylko quattro i jeszcze koniecznie kliknac opcje szpery do tylnego dyfra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > do czego Ci to auto? Jak lubisz przycisnac ze swiatel to 4x4, jak do dziadkowej jazdy to bez tego > sie obejdziesz Na lekko oblodzonej drodze dojazdowej do mojego osiedla w Będzinie, o nachyleniu 12% podjeżdżają co roku po pierwszych opadach tylko 4x4... To też argument, by nie zostać "na lodzie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > czyli 250KM i przedni naped jest w porzadku i wystarczajacy? > to chciales napisac? Przedni napęd to się nawet do roweru nie nadaje. Przy dobrze rozlozonej masie i dobrym zawieszeniu rwd daje radę nawet na mokrym jeszcze pow 200 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Co jest lepsze od napędu na 1 oś-napęd na 2 osie. > Jak lubisz sobie szybko pojeździć to bierz i nie zastanawiaj się, bezpieczeństwo dużo lepsze > (łuki,mokre,zima) jak jeździsz spokojnie to po co?Sam powinieneś wiedzieć najlepiej. Są + > (prowadzenie,trakcja,bezpieczeństwo) i - (spalanie, deko słabsze przyspieszenie).Przemyśl. Prowadzenie i bezpieczeństwo to akurat jest gorsze. Chyba ze mowa o bezpiecznym wyjechaniu z zaspy albo o przyspieszeniu przy wychodzeniu z zakretu. Cięższe auto prowadzi się gorzej. Cudów nie ma. Niestety 4x4 daje złudne poczucie bezpieczeństwa dlatego jak popada śnieg pełno suv ow leży w rowach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Przedni napęd to się nawet do roweru nie nadaje. Przy dobrze rozlozonej masie i dobrym zawieszeniu > rwd daje radę nawet na mokrym jeszcze pow 200 KM. Ale co to ma do rzeczy?? A5 jest albo FWD albo AWD, innych opcji brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
folgi Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Jakby miał odpowiednie opony to . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Niestety 4x4 daje złudne poczucie bezpieczeństwa dlatego jak popada śnieg pełno suv ow leży w > rowach. A5 to nie SUV Zreszta w wiekszosci z nich naped jest dolaczany, a quattro w A5 jest stale...i to jeszcze z rozkladem 60% tyl. Zgadzam sie jednak z pewnym oszukanym bezpieczenstwem AWD czego doswiadczylem w Evo - przyspieszal na sniegu w zasadzie jak na mokrym asfalcie ale hamowal niestety tak jak na sniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Prowadzenie i bezpieczeństwo to akurat jest gorsze. Ej już nie przesadzaj z tą różnicą mas. Różnica nie jest większa niż 50 kg. W Matizie to jest istotne - jak wsiądzie druga osoba to czuć. Ale w normalnych samochodach to różnica nieistotna. To nie jest F1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > A5 to nie SUV Zreszta w wiekszosci z nich naped jest dolaczany, a quattro w A5 jest stale...i to > jeszcze z rozkladem 60% tyl. Zgadzam sie jednak z pewnym oszukanym bezpieczenstwem AWD czego > doswiadczylem w Evo - przyspieszal na sniegu w zasadzie jak na mokrym asfalcie ale hamowal > niestety tak jak na sniegu No ale wiara w elektronikę jest dokładnie tym samym. Mózgu nic nie zastąpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Ej już nie przesadzaj z tą różnicą mas. Różnica nie jest większa niż 50 kg. W Matizie to jest > istotne - jak wsiądzie druga osoba to czuć. Ale w normalnych samochodach to różnica > nieistotna. To nie jest F1. Wiesz być może to jest niewielka różnica, ale na niekorzyść. Tymczasem pokutuje mit większego bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 A ile trzeba dopłacić ? Blokade to jakąś ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Wiesz być może to jest niewielka różnica, ale na niekorzyść. Tymczasem pokutuje mit większego > bezpieczeństwa. Bo jest bezpieczniej. Pod warunkiem że się przy tym myśli. I zna ograniczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Bo jest bezpieczniej. Pod warunkiem że się przy tym myśli. I zna ograniczenia. A jesli sie jeszcze do tego troche wie co, jak i kiedy zrobic np. na sniegu to majac AWD mozna duuuuzo wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > No wiesz, jesli to bedzie ten najslabszy 170PS to raczej quattro jest zupelnie zbedne. > Natomiast jesli cos mocniejszego to oczywiscie, ze tylko quattro i jeszcze koniecznie kliknac opcje > szpery do tylnego dyfra. gwarantuję Ci, że w starym quattro 170konnym które ujeżdżałem parę lat , napęd robił robotę, i nie ma wytłumaczenia, bo i na 100 konnym aucie quattro się przyda. Trudno wytłumaczyć to ludziom... trzeba po prostu pojeździć, jak się już siedzi i jeździ takim autem, to wsiadając do ośki ma się naprawdę odczucia inwalidztwa napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > A ile trzeba dopłacić ? > Blokade to jakąś ma ? samo w sobie jest na torsenie centralnym a blokady ma realizowane przez EDS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > gwarantuję Ci, że w starym quattro 170konnym które ujeżdżałem parę lat , napęd robił robotę, i nie > ma wytłumaczenia, bo i na 100 konnym aucie quattro się przyda. Pewnie że się przyda. Np. jak się chcesz sprawnie włączyć do ruchu a jest mokro. Niczym tak nie ruszysz jak porządnym 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > gwarantuję Ci, że w starym quattro 170konnym które ujeżdżałem parę lat , napęd robił robotę, i nie > ma wytłumaczenia, bo i na 100 konnym aucie quattro się przyda. > Trudno wytłumaczyć to ludziom... trzeba po prostu pojeździć, jak się już siedzi i jeździ takim > autem, to wsiadając do ośki ma się naprawdę odczucia inwalidztwa napędu. Na pewno nie w dzisiejszych autach i suchym asfalcie. Na mokrym tak naprawde w normalnej jezdzie tez nie odczujesz. Jak jest malo mocy to sie przydaje na 3 miesiace w roku tak naprawde A jak juz mowimy o starszych Audi to moje odczucia sa takie, ze niewazne czy quattro czy oska to podsterownosc morduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Na lekko oblodzonej drodze dojazdowej do mojego osiedla w Będzinie, się zdecyduj... czy u Ciebie w do mojego BYŁEGO osiedla Będzinie czy Wrocku... bo rozdwojenie jaźni tuż, tuż... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Pewnie że się przyda. Np. jak się chcesz sprawnie włączyć do ruchu a jest mokro. Niczym tak nie > ruszysz jak porządnym 4x4. Mam znowu wstawić filmik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > się zdecyduj... > czy u Ciebie w do mojego BYŁEGO osiedla Będzinie czy Wrocku... > bo rozdwojenie jaźni tuż, tuż... No u mnie wciąż to jest w Będzinie. Tu tylko mieszkam w tygodniu, na weekend jestem w Będzinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Mam znowu wstawić filmik? Wstaw. Ja Ci wstawię taki, gdzie jest odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Wiesz być może to jest niewielka różnica, ale na niekorzyść. Tymczasem pokutuje mit większego > bezpieczeństwa. a Ty propagujesz mit mniejszego bezpieczenstwa bo ciezsze .... brak konsekwencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Mam znowu wstawić filmik? mialem 195 HP FWD i ciagle mi mielil gumami, mam 170 AWD i ten problem zniknal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > na pewno ?? > Filmik z za mojego okna Takie sytuacje to jedna z nielicznych rzeczy, które lubię w zimie. W końcu coś się dzieje, a nie wsiąść w samochód i pojechać po czarnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > przyspieszal na sniegu w zasadzie jak na mokrym asfalcie ale hamowal > niestety tak jak na sniegu ale czy to znaczy, ze przez to jest mniej bezpieczny niz naped na jedna os? moim zdaniem nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > ale czy to znaczy, ze przez to jest mniej bezpieczny niz naped na jedna os? > moim zdaniem nie No jak się ktoś zapomni albo nie pomyśli to się wyjdzie babol, bo dobrze rusza, żadnych problemów podczas jazdy to jedziemy "normalnie", a przy hamowaniu zonk. Trzeba po prostu być świadomym czym i po czym się jedzie. Takie 4x4 może troszkę "podpuszczać" do szybszej jazdy po śniegu, ale nie ma w tym winy napędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Bo jest bezpieczniej. Pod warunkiem że się przy tym myśli. I zna ograniczenia. A na czym to bezpieczniej polega? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > ale czy to znaczy, ze przez to jest mniej bezpieczny niz naped na jedna os? > moim zdaniem nie Troche tak bo potem musisz hamowac z wiekszej predkosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Wstaw. Ja Ci wstawię taki, gdzie jest odwrotnie. Już tu jeden jest wystawiony gdzie na letnich oponach ktoś ma problem z 4x4. Także nie potrzebuje wiecej tego typu. Tyle ze to chyba nie punkt odniesienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > A na czym to bezpieczniej polega? Napisałem wyżej przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Już tu jeden jest wystawiony gdzie na letnich oponach ktoś ma problem z 4x4. Także nie potrzebuje > wiecej tego typu. Tyle ze to chyba nie punkt odniesienia? Dlatego mnie nie ruszają filmiki. Odpowiednio zrobione udowodnią wszystko. I dlatego nie chcę żebyś wstawiał tego filmiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Troche tak bo potem musisz hamowac z wiekszej predkosci ale to nie wina napedu przeciez idac tym tokiem rozumowania to porsche jest mniej bezpieczne niz trabant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.