Skocz do zawartości

Po co mi quattro? Pacjent A5


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nigdy nie mialem samochodu z napedem 4x4 wiec stojac przed decyzja wyboru A5 zastanawiam sie czy z quattro czy bez?

Wiekszosc jezdze po miescie, reszta to autostrady, drogi szybkiego ruchu...

Wiec dlaczego tak/nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nigdy nie mialem samochodu z napedem 4x4 wiec stojac przed decyzja wyboru A5 zastanawiam sie czy z

> quattro czy bez?

> Wiekszosc jezdze po miescie, reszta to autostrady, drogi szybkiego ruchu...

> Wiec dlaczego tak/nie?

tylko quattro. Po pierwszej zimie podziękujesz za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie masz pow 250-300 KM to imo zbędny wydatek w twoim przypadku. Masz za to gorsze osiagi

> (nie licząc startu) wyższe spalanie i wyższa masę auta. Nie mówię ze 4x4 jest bez sensu ale

> trzeba mieć gdzie to wykorzystać.

proszę Cię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nigdy nie mialem samochodu z napedem 4x4 wiec stojac przed decyzja wyboru A5 zastanawiam sie czy z

> quattro czy bez?

> Wiekszosc jezdze po miescie, reszta to autostrady, drogi szybkiego ruchu...

> Wiec dlaczego tak/nie?

do czego Ci to auto? Jak lubisz przycisnac ze swiatel to 4x4, jak do dziadkowej jazdy to bez tego sie obejdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest lepsze od napędu na 1 oś-napęd na 2 osie.

Jak lubisz sobie szybko pojeździć to bierz i nie zastanawiaj się, bezpieczeństwo dużo lepsze (łuki,mokre,zima) jak jeździsz spokojnie to po co?Sam powinieneś wiedzieć najlepiej. Są + (prowadzenie,trakcja,bezpieczeństwo) i - (spalanie, deko słabsze przyspieszenie).Przemyśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do czego Ci to auto? Jak lubisz przycisnac ze swiatel to 4x4, jak do dziadkowej jazdy to bez tego

> sie obejdziesz

Na lekko oblodzonej drodze dojazdowej do mojego osiedla w Będzinie,

o nachyleniu 12% podjeżdżają co roku po pierwszych opadach tylko 4x4...

To też argument, by nie zostać "na lodzie" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co jest lepsze od napędu na 1 oś-napęd na 2 osie.

> Jak lubisz sobie szybko pojeździć to bierz i nie zastanawiaj się, bezpieczeństwo dużo lepsze

> (łuki,mokre,zima) jak jeździsz spokojnie to po co?Sam powinieneś wiedzieć najlepiej. Są +

> (prowadzenie,trakcja,bezpieczeństwo) i - (spalanie, deko słabsze przyspieszenie).Przemyśl.

Prowadzenie i bezpieczeństwo to akurat jest gorsze. Chyba ze mowa o bezpiecznym wyjechaniu z zaspy albo o przyspieszeniu przy wychodzeniu z zakretu. Cięższe auto prowadzi się gorzej. Cudów nie ma.

Niestety 4x4 daje złudne poczucie bezpieczeństwa dlatego jak popada śnieg pełno suv ow leży w rowach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety 4x4 daje złudne poczucie bezpieczeństwa dlatego jak popada śnieg pełno suv ow leży w

> rowach.

A5 to nie SUV grinser006.gif Zreszta w wiekszosci z nich naped jest dolaczany, a quattro w A5 jest stale...i to jeszcze z rozkladem 60% tyl. Zgadzam sie jednak z pewnym oszukanym bezpieczenstwem AWD czego doswiadczylem w Evo - przyspieszal na sniegu w zasadzie jak na mokrym asfalcie ale hamowal niestety tak jak na sniegu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prowadzenie i bezpieczeństwo to akurat jest gorsze.

Ej już nie przesadzaj z tą różnicą mas. Różnica nie jest większa niż 50 kg. W Matizie to jest istotne - jak wsiądzie druga osoba to czuć. Ale w normalnych samochodach to różnica nieistotna. To nie jest F1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A5 to nie SUV Zreszta w wiekszosci z nich naped jest dolaczany, a quattro w A5 jest stale...i to

> jeszcze z rozkladem 60% tyl. Zgadzam sie jednak z pewnym oszukanym bezpieczenstwem AWD czego

> doswiadczylem w Evo - przyspieszal na sniegu w zasadzie jak na mokrym asfalcie ale hamowal

> niestety tak jak na sniegu

No ale wiara w elektronikę jest dokładnie tym samym. Mózgu nic nie zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ej już nie przesadzaj z tą różnicą mas. Różnica nie jest większa niż 50 kg. W Matizie to jest

> istotne - jak wsiądzie druga osoba to czuć. Ale w normalnych samochodach to różnica

> nieistotna. To nie jest F1.

Wiesz być może to jest niewielka różnica, ale na niekorzyść. Tymczasem pokutuje mit większego bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiesz, jesli to bedzie ten najslabszy 170PS to raczej quattro jest zupelnie zbedne.

> Natomiast jesli cos mocniejszego to oczywiscie, ze tylko quattro i jeszcze koniecznie kliknac opcje

> szpery do tylnego dyfra.

gwarantuję Ci, że w starym quattro 170konnym które ujeżdżałem parę lat , napęd robił robotę, i nie ma wytłumaczenia, bo i na 100 konnym aucie quattro się przyda.

Trudno wytłumaczyć to ludziom... trzeba po prostu pojeździć, jak się już siedzi i jeździ takim autem, to wsiadając do ośki ma się naprawdę odczucia inwalidztwa napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gwarantuję Ci, że w starym quattro 170konnym które ujeżdżałem parę lat , napęd robił robotę, i nie

> ma wytłumaczenia, bo i na 100 konnym aucie quattro się przyda.

Pewnie że się przyda. Np. jak się chcesz sprawnie włączyć do ruchu a jest mokro. Niczym tak nie ruszysz jak porządnym 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gwarantuję Ci, że w starym quattro 170konnym które ujeżdżałem parę lat , napęd robił robotę, i nie

> ma wytłumaczenia, bo i na 100 konnym aucie quattro się przyda.

> Trudno wytłumaczyć to ludziom... trzeba po prostu pojeździć, jak się już siedzi i jeździ takim

> autem, to wsiadając do ośki ma się naprawdę odczucia inwalidztwa napędu.

Na pewno nie w dzisiejszych autach i suchym asfalcie. Na mokrym tak naprawde w normalnej jezdzie tez nie odczujesz. Jak jest malo mocy to sie przydaje na 3 miesiace w roku tak naprawde wink.gif

A jak juz mowimy o starszych Audi to moje odczucia sa takie, ze niewazne czy quattro czy oska to podsterownosc morduje grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale czy to znaczy, ze przez to jest mniej bezpieczny niz naped na jedna os?

> moim zdaniem nie

No jak się ktoś zapomni albo nie pomyśli to się wyjdzie babol, bo dobrze rusza, żadnych problemów podczas jazdy to jedziemy "normalnie", a przy hamowaniu zonk. Trzeba po prostu być świadomym czym i po czym się jedzie. Takie 4x4 może troszkę "podpuszczać" do szybszej jazdy po śniegu, ale nie ma w tym winy napędu 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już tu jeden jest wystawiony gdzie na letnich oponach ktoś ma problem z 4x4. Także nie potrzebuje

> wiecej tego typu. Tyle ze to chyba nie punkt odniesienia?

Dlatego mnie nie ruszają filmiki. Odpowiednio zrobione udowodnią wszystko. I dlatego nie chcę żebyś wstawiał tego filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.