stilak Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 No właśnie czym się różnią? Nie bierzemy pod uwagę ilości Ah i wielkości prądu rozruchowego. Czym poza tym się różnią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Akumulatory Bosch S3, S4 i S5 są wykonane w tej samej technologii. Różnią się natomiast swoimi pojemnościami i prądami rozruchu w danym rozmiarze skrzynki. Różnice w parametrach elektrycznych odzwierciedlają różnice potrzeb elektrycznych występujące w parku samochodowym. Czyli eliminując prad rozruchowy i pojemność i gabaryty ,nie różnią sie niczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Akumulatory Bosch S3, S4 i S5 są wykonane w tej samej technologii. Różnią się natomiast swoimi > pojemnościami i prądami rozruchu w danym rozmiarze skrzynki. Różnice w parametrach > elektrycznych odzwierciedlają różnice potrzeb elektrycznych występujące w parku samochodowym. > Czyli eliminując prad rozruchowy i pojemność i gabaryty ,nie różnią sie niczym Ok. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Ok. Dzięki. Co z Boscha to do kosza... Kup jakieś tanie aku typu Autocraft itp., a za zaoszczędzoną kasę cukierków dzieciom, albo paliwa kup Żebym nie był gołosłowny miałem S4 w samochodzie, a teraz mam no-name'a i powiem tylko tyle, że już nie kupię drogiego aku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Żebym nie był gołosłowny miałem S4 w samochodzie, a teraz mam no-name'a i powiem tylko tyle, że już > nie kupię drogiego aku... Ja tylko dopowiem,że czasami no name jest tylko pakowaczem nie producentem i może być całkiem niezły towar, bo kupują dużo od 1 znanego prod i ładują pod swój brand. Od siebie dodam,że użytkowałem 2 aku firmy 4Max, oraz kilkanaście sprzedałem-i jest Ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Co z Boscha to do kosza... Kup jakieś tanie aku typu Autocraft itp., a za zaoszczędzoną kasę > cukierków dzieciom, albo paliwa kup > Żebym nie był gołosłowny miałem S4 w samochodzie, a teraz mam no-name'a i powiem tylko tyle, że już > nie kupię drogiego aku... Gdzie panowie macie słowo o zakupie akumulatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Gdzie panowie macie słowo o zakupie akumulatora ? Ano racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Gdzie panowie macie słowo o zakupie akumulatora ? Zazwyczaj jak ktoś zadaje takie pytanie to dlatego, że się zastanawia co wybrać, a nie teoretyzuje z racji nadmiaru wolnego czasu, ale mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Co z Boscha to do kosza... Kup jakieś tanie aku typu Autocraft itp., a za zaoszczędzoną kasę > cukierków dzieciom, albo paliwa kup > Żebym nie był gołosłowny miałem S4 w samochodzie, a teraz mam no-name'a i powiem tylko tyle, że już > nie kupię drogiego aku... co było nie tak z tym Boschem? Sam mam go na oku jakby był potrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > co było nie tak z tym Boschem? Sam mam go na oku jakby był potrzebny Ludziska powtarzaja jakieś historie gdzieś zasłyszane Ja mam 3 zime boscha S5 ,auto diesel 2l stoi pod chmurką i nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem Wystarczy dbać o aku ,podładowac przed zimą ,przeczyścić i posmarować klemy wazelina techniczną a on napewno się odwdzięczy bezawaryjnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Ludziska powtarzaja jakieś historie gdzieś zasłyszane > Ja mam 3 zime boscha S5 ,auto diesel 2l stoi pod chmurką i nie mam najmniejszych problemów z > odpalaniem > Wystarczy dbać o aku ,podładowac przed zimą ,przeczyścić i posmarować klemy wazelina techniczną a > on napewno się odwdzięczy bezawaryjnością jestem podobnego zdania, dzisiejsze nowe/nowoczesne akumulatory nie różnią się zbytnio poza ilościa Ah i prądem rozruchu, jeśli się zadba o akumulator, klemy, ładowanie nie wiem w czym będzie problem. No chyba, że ktoś chce jezdzić z jednym akumulatorem 12 lat (co oczywiscie też sie może zdarzyć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 W zeszłym roku kupiłem S5 77ah i kręcił mało co wału nie urywał. Jednak teraz nie ma już tyle entuzjazmu co rok temu, wręcz jest słabo, jak pomierzę napięcia to dowiem się czy jest problem aku czy ładowania. W sumie ostatnio 1,5 miesiąca tylko po mieście jeżdżę ale odcinki min 10km. około 150km na tydzien więc mocno mało to to nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > W zeszłym roku kupiłem S5 77ah i kręcił mało co wału nie urywał. Jednak teraz nie ma już tyle > entuzjazmu co rok temu, wręcz jest słabo, jak pomierzę napięcia to dowiem się czy jest problem > aku czy ładowania. Problem moze tkwić w instalcji elektrycznej > W sumie ostatnio 1,5 miesiąca tylko po mieście jeżdżę ale odcinki min 10km. około 150km na tydzien > więc mocno mało to to nie jest A podładowałeś go już ,bo o takich sprawach najczęściej zapominamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Nieprawda, każdy akumulator pada u mnie po 2-3 latach i jest mega troska o niego Po prostu u mnie auto czasem stoi bez ruszania tygodniami a zima go dobija, więc jak ktoś mało jeździ to czy wyda 500zł czy 100zł na akumulator w tym samym czasie pójdzie do kosza, przerabiałem u siebie modele z różnych zakresów cen i wędrowały do kosza +/1 4miesiace różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Problem moze tkwić w instalcji elektrycznej no właśnie to muszę sprawdzić > A podładowałeś go już ,bo o takich sprawach najczęściej zapominamy W weekend mam 650km do przejechania, mam nadzieje że to mu pomoże, zmierze też napięcie spoczynkowe i z włączonym silnikiem, do da trochę obraz co się dzieje edit. fabryczny przez 8,5 roku nigdy nie doładowywany, a bywało że auto jeździło nawet sporo mniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyganer Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nieprawda, każdy akumulator pada u mnie po 2-3 latach i jest mega troska o niego > Po prostu u mnie auto czasem stoi bez ruszania tygodniami a zima go dobija, więc jak ktoś mało > jeździ to czy wyda 500zł czy 100zł na akumulator w tym samym czasie pójdzie do kosza, > przerabiałem u siebie modele z różnych zakresów cen i wędrowały do kosza +/1 4miesiace różnicy To prawda, dodałbym do tego jeszcze kwestię tego, że niektóre znane firmy (np. Centra, w mniejszym stopniu Varta), jadą na zdobytej kiedyś renomie, podczas gdy np. nowe polskie akumulatory, choćby Jenoxa, są co najmniej tak samo wytrzymałe, a na pewno tańsze. Ale generalny wniosek podobny - nie zawsze jest sens przepłacać za akumulator i wydawać na niego Bóg wie ile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > jestem podobnego zdania, dzisiejsze nowe/nowoczesne akumulatory nie różnią się zbytnio poza ilościa > Ah i prądem rozruchu, jeśli się zadba o akumulator, klemy, ładowanie nie wiem w czym będzie > problem. No chyba, że ktoś chce jezdzić z jednym akumulatorem 12 lat (co oczywiscie też sie > może zdarzyć) akumulator to jedno ale nalezy zauwazyc tez fakt ze wspolczesne zelektronizowane auta pobieraja dosc sporo pradu na postoju. To juz nie te czasy golfa 1 ... Dlatego tez wspolczesne akumulatory krocej zyja szczegolnie jesli ktos rzadko auta uzywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Set Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Ludziska powtarzaja jakieś historie gdzieś zasłyszane u mnie bosch zaliczył zgon w lipcu , wytrzymał 30 dni szczęśliwie wymieniłem go "od ręki" na Toplę i od tamtej pory 0 problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > u mnie bosch zaliczył zgon w lipcu , wytrzymał 30 dni szczęśliwie wymieniłem go "od ręki" na > Toplę i od tamtej pory 0 problemów Bywa i od tego jest gwarancja ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Set Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Bywa i od tego jest gwarancja ! chyba nie sądzisz ze bawiłem się w gwarancje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nieprawda, każdy akumulator pada u mnie po 2-3 latach i jest mega troska o niego > Po prostu u mnie auto czasem stoi bez ruszania tygodniami a zima go dobija, więc jak ktoś mało > jeździ to czy wyda 500zł czy 100zł na akumulator w tym samym czasie pójdzie do kosza, > przerabiałem u siebie modele z różnych zakresów cen i wędrowały do kosza +/1 4miesiace różnicy No u Ciebie jest bardzo specyficzna sytuacja ! Może lepiej jeżdzić taksówką jak trzymać auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > chyba nie sądzisz ze bawiłem się w gwarancje A kto bogatemu zabroni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > No u Ciebie jest bardzo specyficzna sytuacja ! > Może lepiej jeżdzić taksówką jak trzymać auto? Taksą wychodzi drożej, policzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Bywa i od tego jest gwarancja ! gwarancja na akumulator to fikcja w większości przypadków i producent tylko wtedy poczuje się do roszczeń jak ewidentnie nie może się wyprzeć wady np. napięcie poniżej 10V etc.. branża działa na takiej samej zasadzie jak ubezpieczyciele: odmawiać roszczeń do upadłego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > gwarancja na akumulator to fikcja w większości przypadków i producent tylko wtedy poczuje się do > roszczeń jak ewidentnie nie może się wyprzeć wady np. napięcie poniżej 10V etc.. > branża działa na takiej samej zasadzie jak ubezpieczyciele: odmawiać roszczeń do upadłego dokładnie, a jeszcze co fajniejsze to Centra ma w gwarancji zapis, że nie wydaje akumulatora zastępczego na czas gwarancji. Więc tak naprawdę aku na gwarancji auto stoi 2-3 tygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > co było nie tak z tym Boschem? Sam mam go na oku jakby był potrzebny To, że miał mieć większy prąd rozruchowy bo wersja super S4, większą pojemność, a tak naprawdę był warty tyle co najtańszy aku, a za to był sporo droższy... Miałem dosyć nietypowe problemy z moim samochodem jak było poniżej -10*C to zazwyczaj nie odpalał - ledwo co zakręcił i zdychał całkiem. Rozrusznik sprawdzony, ładowanie w normie, pobór prądu po zamknięciu auta 50mA więc wszystko jak w książce pisze, a były problemy (nawet na próbę odłączyłem aku na noc i rano podłączyłem więc pobór odpada i było to samo... Jedynie zabranie aku na noc do domu powodowało to, że nawet przy -20 nie było żadnego problemu. Po podłączeniu kabli rano z drugiego auta i odczekaniu 5 minut palił na dotyk. Przez ten czas 2 aku poszły na gwarancję bo w sklepie nie mogli dojść czemu się tak dzieje - mierzyli, kombinowali, podmieniali aku i nic... Jeden mechanik zasugerował, że 1.2 16V ma rozrusznik taki jak w 1.6, a aku mniejszy i zaproponował większe aku więc wstawiłem większy o "oczko" "no name" i problem się skończył jak ręką odjął Zobaczymy jak będzie tej zimy przy dużych mrozach po roku... Dlatego nie twierdzę, że aku z Boscha jest zły, ale uważam, że NIE jest wart swojej ceny... Innymi słowy stosunek cena/jakość jest do dupy i lepiej brać no name byle był świeżutki, a nie taki co stoi w markecie nie wiadomo jak długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > No właśnie czym się różnią? Nie bierzemy pod uwagę ilości Ah i wielkości prądu rozruchowego. Czym > poza tym się różnią? Przeznaczeniem i parametrami. S4 są standardowymi akumulatorami do większości współczesnych aut, wystepują również w wersji do samochodów azjatyckich. S5 są przeznaczone dla samochodów z systemem "start-stop" oraz wyposażonych w dużo prądożernych systemów bezpieczeństwa. Decyduje o tym różnica parametrów elektrycznych, m.in. średnio 10% większa moc rozruchowa jak S4, większa stabilność napięcia po wydatku mocy, mniejsza utrata mocy rozruchowej przy spadku temperatury, dłuższa żywotność, niewielkie samorozładowanie, minimalnie mniejsza waga. ADAC ocenia S4 bardzo dobrze w swojej klasie, S5 gdzieś przeciętnie. Różnica podstawowa to cena. Oba modele sa uzywane na pierwszy montaż w nowych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > S5 są przeznaczone dla samochodów z systemem "start-stop" . eee nie. S6 są do start-stopu, S5 to po prostu aku wysokiej półki O TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 wielkoscia i cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 to ja musze sie sprzeciwic mialem wczesniej jaki nOname no i wzial kiedys w nd padl.. potem kupilem w summie przypadkowo tego Bosha S4 jezdze juz z nim ponad 1,5 roku i nigdy zero problemow najfajniej bylo w zimie - nie wazne czy bylo -1 czy -15 Bora odpalala za 1szym razem zawsze + ja zawsze przed zima zmieniam swiece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > eee nie. S6 są do start-stopu, S5 to po prostu aku wysokiej półki O TU No popatrz, a w rzeszy S5 jest inne: S5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Problem moze tkwić w instalcji elektrycznej odpiszę jeszcz raz na ten sam wpis, pomierzyłem prądy w aucie ładowanie jest ok, 14,3-14,4V > A podładowałeś go już ,bo o takich sprawach najczęściej zapominamy wyszło że mój aku ma 59% naładowania, wiec jest niedoładowany poprostu, poprzedni (niby badziewiasty MM) wytrzymywał bez problemu taka eskploatacje. Według pani z serwisu nowe aku wszystkie są gorsze niż kiedyś, i niemal konieczne jest ich doładowywanie W weekend mam 10h jazdy, jeśli to go nie podładuje dobrze, kupie prostownik... osłabiło mnie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > odpiszę jeszcz raz na ten sam wpis, pomierzyłem prądy w aucie > ładowanie jest ok, 14,3-14,4V > wyszło że mój aku ma 59% naładowania, wiec jest niedoładowany poprostu, poprzedni (niby > badziewiasty MM) wytrzymywał bez problemu taka eskploatacje. > Według pani z serwisu nowe aku wszystkie są gorsze niż kiedyś, i niemal konieczne jest ich > doładowywanie > W weekend mam 10h jazdy, jeśli to go nie podładuje dobrze, kupie prostownik... osłabiło mnie to W skóre daje również ciągła jazda na światłach Ale podładować od czasu do czasu niestety trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > u mnie bosch zaliczył zgon w lipcu , wytrzymał 30 dni szczęśliwie wymieniłem go "od ręki" na > Toplę i od tamtej pory 0 problemów ot tak? użytkujesz auto normalnie, ładowanie w porządku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > odpiszę jeszcz raz na ten sam wpis, pomierzyłem prądy w aucie > ładowanie jest ok, 14,3-14,4V > wyszło że mój aku ma 59% naładowania, wiec jest niedoładowany poprostu, poprzedni (niby > badziewiasty MM) wytrzymywał bez problemu taka eskploatacje. mam u siebie identyczne spostrzeżenia - poprzednik MM wytrzymał 6 lat idealnie..a nowa Varta szybko po włożeniu/zakupie zaczęła cierpieć na 'czkawkę niedoładowania' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > No popatrz, a w rzeszy S5 jest inne: S5 Masz S5 normalne i S5 EFB - rozne aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.