Skocz do zawartości

Akumulator Bosch S4 vis S5.


stilak

Rekomendowane odpowiedzi

Akumulatory Bosch S3, S4 i S5 są wykonane w tej samej technologii. Różnią się natomiast swoimi pojemnościami i prądami rozruchu w danym rozmiarze skrzynki. Różnice w parametrach elektrycznych odzwierciedlają różnice potrzeb elektrycznych występujące w parku samochodowym. ok.gif

Czyli eliminując prad rozruchowy i pojemność i gabaryty ,nie różnią sie niczym no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akumulatory Bosch S3, S4 i S5 są wykonane w tej samej technologii. Różnią się natomiast swoimi

> pojemnościami i prądami rozruchu w danym rozmiarze skrzynki. Różnice w parametrach

> elektrycznych odzwierciedlają różnice potrzeb elektrycznych występujące w parku samochodowym.

> Czyli eliminując prad rozruchowy i pojemność i gabaryty ,nie różnią sie niczym

Ok. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. Dzięki.

Co z Boscha to do kosza... Kup jakieś tanie aku typu Autocraft itp., a za zaoszczędzoną kasę cukierków dzieciom, albo paliwa kup ok.gif

Żebym nie był gołosłowny miałem S4 w samochodzie, a teraz mam no-name'a i powiem tylko tyle, że już nie kupię drogiego aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żebym nie był gołosłowny miałem S4 w samochodzie, a teraz mam no-name'a i powiem tylko tyle, że już

> nie kupię drogiego aku...

Ja tylko dopowiem,że czasami no name jest tylko pakowaczem nie producentem i może być całkiem niezły towar, bo kupują dużo od 1 znanego prod i ładują pod swój brand.

Od siebie dodam,że użytkowałem 2 aku firmy 4Max, oraz kilkanaście sprzedałem-i jest Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z Boscha to do kosza... Kup jakieś tanie aku typu Autocraft itp., a za zaoszczędzoną kasę

> cukierków dzieciom, albo paliwa kup

> Żebym nie był gołosłowny miałem S4 w samochodzie, a teraz mam no-name'a i powiem tylko tyle, że już

> nie kupię drogiego aku...

Gdzie panowie macie słowo o zakupie akumulatora ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z Boscha to do kosza... Kup jakieś tanie aku typu Autocraft itp., a za zaoszczędzoną kasę

> cukierków dzieciom, albo paliwa kup

> Żebym nie był gołosłowny miałem S4 w samochodzie, a teraz mam no-name'a i powiem tylko tyle, że już

> nie kupię drogiego aku...

co było nie tak z tym Boschem? Sam mam go na oku jakby był potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co było nie tak z tym Boschem? Sam mam go na oku jakby był potrzebny

Ludziska powtarzaja jakieś historie gdzieś zasłyszane smirk.gif

Ja mam 3 zime boscha S5 ,auto diesel 2l stoi pod chmurką i nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem ok.gif

Wystarczy dbać o aku ,podładowac przed zimą ,przeczyścić i posmarować klemy wazelina techniczną a on napewno się odwdzięczy bezawaryjnością ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludziska powtarzaja jakieś historie gdzieś zasłyszane

> Ja mam 3 zime boscha S5 ,auto diesel 2l stoi pod chmurką i nie mam najmniejszych problemów z

> odpalaniem

> Wystarczy dbać o aku ,podładowac przed zimą ,przeczyścić i posmarować klemy wazelina techniczną a

> on napewno się odwdzięczy bezawaryjnością

jestem podobnego zdania, dzisiejsze nowe/nowoczesne akumulatory nie różnią się zbytnio poza ilościa Ah i prądem rozruchu, jeśli się zadba o akumulator, klemy, ładowanie nie wiem w czym będzie problem. No chyba, że ktoś chce jezdzić z jednym akumulatorem 12 lat (co oczywiscie też sie może zdarzyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku kupiłem S5 77ah i kręcił mało co wału nie urywał. Jednak teraz nie ma już tyle entuzjazmu co rok temu, wręcz jest słabo, jak pomierzę napięcia to dowiem się czy jest problem aku czy ładowania.

W sumie ostatnio 1,5 miesiąca tylko po mieście jeżdżę ale odcinki min 10km. około 150km na tydzien więc mocno mało to to nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zeszłym roku kupiłem S5 77ah i kręcił mało co wału nie urywał. Jednak teraz nie ma już tyle

> entuzjazmu co rok temu, wręcz jest słabo, jak pomierzę napięcia to dowiem się czy jest problem

> aku czy ładowania.

Problem moze tkwić w instalcji elektrycznej ok.gifno.gif

> W sumie ostatnio 1,5 miesiąca tylko po mieście jeżdżę ale odcinki min 10km. około 150km na tydzien

> więc mocno mało to to nie jest

A podładowałeś go już ,bo o takich sprawach najczęściej zapominamy smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, każdy akumulator pada u mnie po 2-3 latach i jest mega troska o niego zlosnik.gif

Po prostu u mnie auto czasem stoi bez ruszania tygodniami a zima go dobija, więc jak ktoś mało jeździ to czy wyda 500zł czy 100zł na akumulator w tym samym czasie pójdzie do kosza, przerabiałem u siebie modele z różnych zakresów cen i wędrowały do kosza +/1 4miesiace różnicy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem moze tkwić w instalcji elektrycznej

no właśnie to muszę sprawdzić

> A podładowałeś go już ,bo o takich sprawach najczęściej zapominamy

W weekend mam 650km do przejechania, mam nadzieje że to mu pomoże, zmierze też napięcie spoczynkowe i z włączonym silnikiem, do da trochę obraz co się dzieje

edit. fabryczny przez 8,5 roku nigdy nie doładowywany, a bywało że auto jeździło nawet sporo mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda, każdy akumulator pada u mnie po 2-3 latach i jest mega troska o niego

> Po prostu u mnie auto czasem stoi bez ruszania tygodniami a zima go dobija, więc jak ktoś mało

> jeździ to czy wyda 500zł czy 100zł na akumulator w tym samym czasie pójdzie do kosza,

> przerabiałem u siebie modele z różnych zakresów cen i wędrowały do kosza +/1 4miesiace różnicy

To prawda, dodałbym do tego jeszcze kwestię tego, że niektóre znane firmy (np. Centra, w mniejszym stopniu Varta), jadą na zdobytej kiedyś renomie, podczas gdy np. nowe polskie akumulatory, choćby Jenoxa, są co najmniej tak samo wytrzymałe, a na pewno tańsze. Ale generalny wniosek podobny - nie zawsze jest sens przepłacać za akumulator i wydawać na niego Bóg wie ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jestem podobnego zdania, dzisiejsze nowe/nowoczesne akumulatory nie różnią się zbytnio poza ilościa

> Ah i prądem rozruchu, jeśli się zadba o akumulator, klemy, ładowanie nie wiem w czym będzie

> problem. No chyba, że ktoś chce jezdzić z jednym akumulatorem 12 lat (co oczywiscie też sie

> może zdarzyć)

akumulator to jedno ale nalezy zauwazyc tez fakt ze wspolczesne zelektronizowane auta pobieraja dosc sporo pradu na postoju. To juz nie te czasy golfa 1 ... Dlatego tez wspolczesne akumulatory krocej zyja szczegolnie jesli ktos rzadko auta uzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie bosch zaliczył zgon w lipcu , wytrzymał 30 dni szczęśliwie wymieniłem go "od ręki" na

> Toplę i od tamtej pory 0 problemów

Bywa i od tego jest gwarancja ! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda, każdy akumulator pada u mnie po 2-3 latach i jest mega troska o niego

> Po prostu u mnie auto czasem stoi bez ruszania tygodniami a zima go dobija, więc jak ktoś mało

> jeździ to czy wyda 500zł czy 100zł na akumulator w tym samym czasie pójdzie do kosza,

> przerabiałem u siebie modele z różnych zakresów cen i wędrowały do kosza +/1 4miesiace różnicy

No u Ciebie jest bardzo specyficzna sytuacja ! ok.gif

Może lepiej jeżdzić taksówką jak trzymać auto? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bywa i od tego jest gwarancja !

gwarancja na akumulator to fikcja w większości przypadków i producent tylko wtedy poczuje się do roszczeń jak ewidentnie nie może się wyprzeć wady np. napięcie poniżej 10V etc..

branża działa na takiej samej zasadzie jak ubezpieczyciele: odmawiać roszczeń do upadłego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gwarancja na akumulator to fikcja w większości przypadków i producent tylko wtedy poczuje się do

> roszczeń jak ewidentnie nie może się wyprzeć wady np. napięcie poniżej 10V etc..

> branża działa na takiej samej zasadzie jak ubezpieczyciele: odmawiać roszczeń do upadłego

dokładnie, a jeszcze co fajniejsze to Centra ma w gwarancji zapis, że nie wydaje akumulatora zastępczego na czas gwarancji.

Więc tak naprawdę aku na gwarancji auto stoi 2-3 tygodnie zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co było nie tak z tym Boschem? Sam mam go na oku jakby był potrzebny

To, że miał mieć większy prąd rozruchowy bo wersja super S4, większą pojemność, a tak naprawdę był warty tyle co najtańszy aku, a za to był sporo droższy...

Miałem dosyć nietypowe problemy z moim samochodem jak było poniżej -10*C to zazwyczaj nie odpalał - ledwo co zakręcił i zdychał całkiem. Rozrusznik sprawdzony, ładowanie w normie, pobór prądu po zamknięciu auta 50mA więc wszystko jak w książce pisze, a były problemy (nawet na próbę odłączyłem aku na noc i rano podłączyłem więc pobór odpada i było to samo... Jedynie zabranie aku na noc do domu powodowało to, że nawet przy -20 nie było żadnego problemu.

Po podłączeniu kabli rano z drugiego auta i odczekaniu 5 minut palił na dotyk. Przez ten czas 2 aku poszły na gwarancję bo w sklepie nie mogli dojść czemu się tak dzieje - mierzyli, kombinowali, podmieniali aku i nic...

Jeden mechanik zasugerował, że 1.2 16V ma rozrusznik taki jak w 1.6, a aku mniejszy i zaproponował większe aku więc wstawiłem większy o "oczko" "no name" i problem się skończył jak ręką odjął ok.gif

Zobaczymy jak będzie tej zimy przy dużych mrozach po roku... tongue.gif

Dlatego nie twierdzę, że aku z Boscha jest zły, ale uważam, że NIE jest wart swojej ceny... Innymi słowy stosunek cena/jakość jest do dupy i lepiej brać no name byle był świeżutki, a nie taki co stoi w markecie nie wiadomo jak długo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie czym się różnią? Nie bierzemy pod uwagę ilości Ah i wielkości prądu rozruchowego. Czym

> poza tym się różnią?

Przeznaczeniem i parametrami.

S4 są standardowymi akumulatorami do większości współczesnych aut, wystepują również w wersji do samochodów azjatyckich.

S5 są przeznaczone dla samochodów z systemem "start-stop" oraz wyposażonych w dużo prądożernych systemów bezpieczeństwa.

Decyduje o tym różnica parametrów elektrycznych, m.in. średnio 10% większa moc rozruchowa jak S4, większa stabilność napięcia po wydatku mocy, mniejsza utrata mocy rozruchowej przy spadku temperatury, dłuższa żywotność, niewielkie samorozładowanie, minimalnie mniejsza waga.

ADAC ocenia S4 bardzo dobrze w swojej klasie, S5 gdzieś przeciętnie.

Różnica podstawowa to cena.

Oba modele sa uzywane na pierwszy montaż w nowych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja musze sie sprzeciwic zlosnik.gif mialem wczesniej jaki nOname no i wzial kiedys w nd padl.. potem kupilem w summie przypadkowo tego Bosha S4 jezdze juz z nim ponad 1,5 roku i nigdy zero problemow ok.gif najfajniej bylo w zimie - nie wazne czy bylo -1 czy -15 Bora odpalala za 1szym razem zawsze 893goodvibes.gif + ja zawsze przed zima zmieniam swiece wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem moze tkwić w instalcji elektrycznej

odpiszę jeszcz raz na ten sam wpis, pomierzyłem prądy w aucie

ładowanie jest ok, 14,3-14,4V

> A podładowałeś go już ,bo o takich sprawach najczęściej zapominamy

wyszło że mój aku ma 59% naładowania, wiec jest niedoładowany poprostu, poprzedni (niby badziewiasty MM) wytrzymywał bez problemu taka eskploatacje.

Według pani z serwisu nowe aku wszystkie są gorsze niż kiedyś, i niemal konieczne jest ich doładowywanie facepalm%5B1%5D.gif

W weekend mam 10h jazdy, jeśli to go nie podładuje dobrze, kupie prostownik... osłabiło mnie to crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpiszę jeszcz raz na ten sam wpis, pomierzyłem prądy w aucie

> ładowanie jest ok, 14,3-14,4V

> wyszło że mój aku ma 59% naładowania, wiec jest niedoładowany poprostu, poprzedni (niby

> badziewiasty MM) wytrzymywał bez problemu taka eskploatacje.

> Według pani z serwisu nowe aku wszystkie są gorsze niż kiedyś, i niemal konieczne jest ich

> doładowywanie

> W weekend mam 10h jazdy, jeśli to go nie podładuje dobrze, kupie prostownik... osłabiło mnie to

W skóre daje również ciągła jazda na światłach ok.gif

Ale podładować od czasu do czasu niestety trzeba ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpiszę jeszcz raz na ten sam wpis, pomierzyłem prądy w aucie

> ładowanie jest ok, 14,3-14,4V

> wyszło że mój aku ma 59% naładowania, wiec jest niedoładowany poprostu, poprzedni (niby

> badziewiasty MM) wytrzymywał bez problemu taka eskploatacje.

mam u siebie identyczne spostrzeżenia - poprzednik MM wytrzymał 6 lat idealnie..a nowa Varta szybko po włożeniu/zakupie zaczęła cierpieć na 'czkawkę niedoładowania'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.