Mantom Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Ja w Vendze mam fabrycznie opatulony czymś podobnym akumulator, więc pewnie w Kii coś pomaga > Przecież w dobie cięcia wszelkich kosztów produkcji, nie zamontowaliby nawet takiego kawałka > materiału na akumulator, gdyby był całkowicie bezzasadny U mnie tez jest taka jakby nakładka na ściany boczne, ktora mozna zsunąć . Wiec może coś w tym jest Aku tez masz mocowany takim kawałkiem blachy od spodu? Kurcze, przecież to chyba dyskwalifikuje ocieplacz, bo jak dokręce blache to aku nie bedzie dobrze trzymany, a blacha będzie rpzebijac ocieplacz. Chyba żeby wyciąć w tym miejscu w ocieplaczu dziure i obszyc, ale to już jest kombinowanie A co do cięcia kosztów to nie podoba mi się że nie zamontowali wygłuszenia maski i tapicerki w klapie bagażnika. Musialem sam docinać jakąś matę od Skody z przodu i tapicerke z metra z tyłu Samochód bez wygluszenia/ocieplenia maski jest przykładem bezsensownego marnownia paliwa, bo przeciez z taizolacją temriczną silnik szybciej się nagrzewa i wolniejs tygnie co przekłada sie na oszczędnośc paliwa Pewnie księgowi kazali wyciąc te maty z kosztów. Ja bym takich wyciał z miejsca pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Napisałem Ci - zwykłą, ołowianą. A w czym te ołowiane mają być lepsze od fabrycznych mosiężnych? U mnie jakoś są czyste i gdyby nie ta wpadka z luzem to nie byloby problemu. Zaś smarowanie towotem to chyba odnosiło się do śrub? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > No to nie widzę możliwości, żeby na kilkustopniowym mrozie ochronił aku przed wyziębieniem. wyjdz na ten sam mroz w kurtce i bez, w której konfiguracji predzej zmarzniesz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > A w czym te ołowiane mają być lepsze od fabrycznych mosiężnych? Porównaj jeden i drugi. Szczególnie powierzchnie styku. > Zaś smarowanie towotem > to chyba odnosiło się do śrub? Nie. Przed przykręceniem klemy smarujesz wyjścia aku. Można użyć towotu albo lepiej wazeliny technicznej. Po zastąpieniu koreańskich klem w Matizie normalnymi, ołowianymi problem z akumulatorem przestał istnieć. Mimo jakiejś śmiesznej pojemności i krótkich odcinków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > wyjdz na ten sam mroz w kurtce i bez, w której konfiguracji predzej zmarzniesz?? Przez noc w jednej i drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > wyjdz na ten sam mroz w kurtce i bez, w której konfiguracji predzej zmarzniesz?? Po pierwsze organizm ludzki próbuje się ogrzać a aku nie. Żadna kurtka nie ogrzewa człowieka tylko izoluje aby ciepło nie uciekało. Po drugie ten ocieplacz działa i w drugą stronę, czyli na krótkiej trasie aku nie ogrzeje się w komorze silnika bo "kurtka" go chroni przed ogrzaniem. Temat widzę co roku powracający. Jak komuś ma to poprawić samopoczucie to niech sobie kupi ocieplacz, ale niech nie liczy że dzięki temu naprawi zdechły akumulator. A tak jeszcze do twojego przykładu z kurtką i mrozem zapytam się czemu jak rano wsiadam do auta to mi 4 litery do siedzenia chcą przymarznąć skoro wieczorem wysiadałem z cieplutkiego autka ? Czemu domu nie można nagrzać wraz z pierwszymi mrozami aby ciepło trzymało do wiosny ? Jak znajdziesz odpowiedzi na te pytania to kupię sobie ocieplacz do aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Porównaj jeden i drugi. Szczególnie powierzchnie styku. > Nie. Przed przykręceniem klemy smarujesz wyjścia aku. Można użyć towotu albo lepiej wazeliny > technicznej. > Po zastąpieniu koreańskich klem w Matizie normalnymi, ołowianymi problem z akumulatorem przestał > istnieć. Mimo jakiejś śmiesznej pojemności i krótkich odcinków. No może i tak. Chociaż jakis tekst Mam aku bezobsługowy, małe otwory do odprowadzania gazów znajdują się po obu bokach u góry akumulatora. Więc chyba problem dotyczył akumulatorów starszego typu gdzie otwory były bliże klem i wydostawały sie z nich opary powodujące korozję Ale jakby były dalej jakies problemy to wymienie na ołowiane. A co do konserwacji to psikam czasem WD40 Co do powierzchni styku - tak na oko to chyba z cm2 czyli 100mm2 będzie. Może kiedyś z ciekawości podłączę miliwoltomierz pomiedzy ołowiany zacisk aku a kleme i zobacze jaki jest spadek napięcia w mV pod czas rozruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > wyjdz na ten sam mroz w kurtce i bez, w której konfiguracji predzej zmarzniesz?? Orłem z fizyki nie byłem, ale się poddaję... P.S. Jaką temp. bez podgrzewania ma aku, a jaką człowiek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Ok masz swoje zdanie Zdanie mam swoje, ale fizyke mamy wspólną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Po pierwsze organizm ludzki próbuje się ogrzać a aku nie. Żadna kurtka nie ogrzewa człowieka tylko > izoluje aby ciepło nie uciekało. > Po drugie ten ocieplacz działa i w drugą stronę, czyli na krótkiej trasie aku nie ogrzeje się w > komorze silnika bo "kurtka" go chroni przed ogrzaniem. Leć do sklepu A słyszał o wzroście temperatury elektrolitu podczas ładowania akumulatora? Częstym problemem jest jego nadmierny wzrost przekraczający 45-50*C, co prowadzi do uszkodzenia płyt. CZYTAMY >> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Leć do sklepu > A słyszał o wzroście temperatury elektrolitu podczas ładowania akumulatora? > Częstym problemem jest jego nadmierny wzrost przekraczający 45-50*C, co prowadzi do uszkodzenia > płyt. CZYTAMY > To akumulator w czasie postoju auta w nocy się ładuje ? Człowiek jednak się uczy całe życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > To akumulator w czasie postoju auta w nocy się ładuje? Udajesz, że nie rozumiesz? Specjalnie dla beta16v: Podczas jazdy akumulator ogrzewa się od przepływającego przezeń prądu, a nie od ciepła silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > A co do cięcia kosztów to nie podoba mi się że nie zamontowali wygłuszenia maski i tapicerki w > klapie bagażnika. Musialem sam docinać jakąś matę od Skody z przodu i tapicerke z metra z tyłu > Samochód bez wygluszenia/ocieplenia maski jest przykładem bezsensownego marnownia paliwa, bo > przeciez z taizolacją temriczną silnik szybciej się nagrzewa i wolniejs tygnie co przekłada > sie na oszczędnośc paliwa Masz jakieś pomiary "przed" i "po"? Odczułeś to w jakikolwiek sposób? Bo teoria bardzo ciekawa, pytanie - czy prawdziwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Udajesz, że nie rozumiesz? > Specjalnie dla beta16v: > Podczas jazdy akumulator ogrzewa się od przepływającego przezeń prądu, a nie od ciepła silnika. Specjalnie dla graf: Gdybym wierzył w twoje teorie to w czasie upałów letnich wszystkie aku by sz...trafił. To tak nie działa w aucie. Ładowanie pod prostownikiem a alternatorem to tak, odrobinkę się różni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Masz jakieś pomiary "przed" i "po"? Odczułeś to w jakikolwiek sposób? Bo teoria bardzo ciekawa, > pytanie - czy prawdziwa? Pomiarów nie robiłem, ale u mnie silnik jak na diesla dość szybko się nagrzewa. A po kilkugodzinnym postoju na mrozie to juz bardzo szybko idzie. Ciepłe powietrze na szybę leci prawie od razu. Zresztą co w tym dziwnego? jak wiadomo ciepło idzie do góry a goła blacha maski nie jest dobrą izolacją termiczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Specjalnie dla graf: > Gdybym wierzył w twoje teorie to w czasie upałów letnich wszystkie aku by sz...trafił. > To tak nie działa w aucie... To nie teorie (wg słownika j.p.: teza jeszcze nieudowodniona lub nieznajdująca potwierdzenia w praktyce), to mierzalna wielkość wyrażona w stopniach Celsjusza, niezależnie od sposobu ładowania. EOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Leć do sklepu > A słyszał o wzroście temperatury elektrolitu podczas ładowania akumulatora? > Częstym problemem jest jego nadmierny wzrost przekraczający 45-50*C, co prowadzi do uszkodzenia > płyt. CZYTAMY > Kolego coś czytałeś, ale nie do końca Problem z wzrostem temperatury akumulatora ma miejsce przeważnie w przypadku akumulatorów trakcyjnych - gdzie następuje cykliczne głębokie rozładowanie i ładowanie. Ładowanie jest dużym prądem - dlatego rzeczywiście temperatura elektrolitu rośnie. Akumulator samochodowy nie jest przystosowany do takiej pracy - on ma za zadanie oddać dużo energii w krótkim czasie (rozruch), a później ma już święty spokój - bo energia do wszelakich odbiorników jest z alternatora. W przypadku ładowarek do akumulatorów trakcyjnych często stosuje się czujniki temperatury, ładowanie według określonej krzywej ładowania itp. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie - jakim prądem jest ładowany aku w przecietnym samochodzie? On tak naprawdę jest doładowywany tylko. Odnośnie samego ocieplacza - proponuje w wspomniany ocieplacz włożyć 2l buletkę z wodą, obok postawić drugą taką samą. Obie postawić na mrozie (-10*C) i sprawdzić kiedy woda zamarźnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Wszystko to co piszesz jest prawdą. > Odnośnie samego ocieplacza - proponuje w wspomniany ocieplacz włożyć 2l buletkę z wodą, obok > postawić drugą taką samą. Obie postawić na mrozie (-10*C) i sprawdzić kiedy woda zamarźnie. To najlepsze, co w temacie można było napisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Specjalnie dla graf: > Gdybym wierzył w twoje teorie to w czasie upałów letnich wszystkie aku by sz...trafił. > To tak nie działa w aucie. Ładowanie pod prostownikiem a alternatorem to tak, odrobinkę się różni. Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem? Inne reakcje w akumulatorze zachodzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem? Inne reakcje w akumulatorze > zachodzą? Jak już ktoś wcześniej napisał,(powtórzę) największą różnicą jest to że w aucie przede wszystkim tylko doładowujemy akumulator. Reakcje zachodzą takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 12 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Jak już ktoś wcześniej napisał,(powtórzę) największą różnicą jest to że w aucie przede wszystkim > tylko doładowujemy akumulator. > Reakcje zachodzą takie same. A czy ktos dysponuje dokładnymi danymi jakie są wartości prądów ładowania akumulatora przez alternator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > A czy ktos dysponuje dokładnymi danymi jakie są wartości prądów ładowania akumulatora przez > alternator? Moim zdaniem, oczywiście każdy ma prawo mieć własne.: To nie są wartości które można pokazać w postaci słupków czy wykresów. Są to wartości różne w każdym aucie i w każdym momencie. Od doładowywania do poboru prądu z akumulatora. Np. 2 auta takie same i 2 kierowców tych aut. Pierwszemu starczą światła dzienne LED a drugi odpali mijania, przeciwmgielne, nawiew na max, ogrzewanie szyb, lusterek, podgrzewanie siedzeń, audio zajmujące 3/4 bagażnika itp. Do tego należy dołożyć styl jazdy czyli w jakich zakresach obrotowych utrzymujesz silnik itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Jak już ktoś wcześniej napisał,(powtórzę) największą różnicą jest to że w aucie przede wszystkim > tylko doładowujemy akumulator. > Reakcje zachodzą takie same. Czyli, i tu, i tu akumulator rozgrzewa się. Nie ma cudów. Poza tym, prostownikiem zwykle też tylko doładowujemy akumulator. Jak dziecku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > A czy ktos dysponuje dokładnymi danymi jakie są wartości prądów ładowania akumulatora przez > alternator? Jak już kolega wspomniał - każdy przypadek jest inny, ale był kiedyś taki wątek obrazowo-poglądowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Przez noc w jednej i drugiej. w której konfiguracji szybciej?? w której konfiguracji Twój organizm straci wiecej energii?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > w której konfiguracji szybciej?? A wytłumacz mi jakie ma znaczenie czy się wychłodzi w godzinę czy w dwie skoro stoi osiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Po pierwsze organizm ludzki próbuje się ogrzać a aku nie. Żadna kurtka nie ogrzewa człowieka tylko > izoluje aby ciepło nie uciekało. czyli kurtka to taki ocieplacz na aku?? > Po drugie ten ocieplacz działa i w drugą stronę, czyli na krótkiej trasie aku nie ogrzeje się w > komorze silnika bo "kurtka" go chroni przed ogrzaniem. > Temat widzę co roku powracający. powiem tak, w malari i cc miałem ocieplacze, gdy były auto wyraznie zwawiej kreciło, gdy nie było chec odpalenia wyraznie spadał. udowadnic nie mam zamiaru nic nikomu - swoje wiem > Jak komuś ma to poprawić samopoczucie to niech sobie kupi ocieplacz, ale niech nie liczy że dzięki > temu naprawi zdechły akumulator. mowimy o sprawnym akumie a nie zdechalku to raz > A tak jeszcze do twojego przykładu z kurtką i mrozem zapytam się czemu jak rano wsiadam do auta to > mi 4 litery do siedzenia chcą przymarznąć skoro wieczorem wysiadałem z cieplutkiego autka ? włoż ciepłą wode z termosem do zamrazalnika na noc i włoz butelke z ta woda... która zamarznie?? > Czemu domu nie można nagrzać wraz z pierwszymi mrozami aby ciepło trzymało do wiosny ? bzdurnie ironizujesz, mowa jest o krótkotrwałym zabiegu a nie sesonowym grzaniu > Jak znajdziesz odpowiedzi na te pytania to kupię sobie ocieplacz do aku. to mam inna propozycje, zrezygnuj z kurtki - organizm sam wytworzy ciepło, a tym sposobem zaoszczedzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Orłem z fizyki nie byłem, ale się poddaję... > P.S. Jaką temp. bez podgrzewania ma aku, a jaką człowiek? ani z fizyki ani z logiki, bo prosiłem o analize dwóch identycznych czynników czyli człowieka w kórtce i bez, oraz czasu wychłodzenia tegoz człowieka "z" i "bez"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > To akumulator w czasie postoju auta w nocy się ładuje ? Człowiek jednak się uczy całe życie. w czasie jazdy raz ze od ładowania dwa ze od silnika, efekt?? jest ogrzany - ogarniasz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > A wytłumacz mi jakie ma znaczenie czy się wychłodzi w godzinę czy w dwie skoro stoi osiem? patrz przykład z termosem w zamrazalniku.. edit tutaj czytelniej jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > patrz przykład z termosem w zamrazalniku.. Ale rozumiem odróżniasz termos od pokrowca z tematu? Jak nie to zrób doświadczenie z butelką wody owiniętą w pokrowiec z tematu i bez. A potem podziel się wynikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > bzdurnie ironizujesz, mowa jest o krótkotrwałym zabiegu a nie sesonowym grzaniu Specjalnie to przerysowałem aby niektórzy zrozumieli że ciepło nie bierze się z niczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > w czasie jazdy raz ze od ładowania dwa ze od silnika, > efekt?? > jest ogrzany - ogarniasz?? Nie ogarniam skąd ma wziąć ciepło z silnika skoro w czasie jazdy komora jest chłodzona przepływającym powietrzem a akumulator odizolowany pokrowcem. Nie zapominaj że ta izolacja działa w dwie strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Nie ogarniam skąd ma wziąć ciepło z silnika skoro w czasie jazdy komora jest chłodzona > przepływającym powietrzem a akumulator odizolowany pokrowcem. Nie zapominaj że ta izolacja > działa w dwie strony. taaa. otwórz komore po chwili jazdy i złap sie silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Ale rozumiem odróżniasz termos od pokrowca z tematu? Jak nie to zrób doświadczenie z butelką wody > owiniętą w pokrowiec z tematu i bez. A potem podziel się wynikami. to powiem tyle, ja osobiscie miałem pokrowiec wykonany z zewnatrz z poliestru (mat niepalny) wewnatrz wyłożony czyms w rodzaju folii babelkowej z folia alu. a jak wszystkim wiadomo z fizyki powietrze jest doskonałym izolatorem jezeli jest zamkniete w wolnych przestrzeniach... czyli dokładnie taka sama zasada jak w termosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Sprawny akumulator+ sprawna instalacja zapłonowa i żaden mróz nie straszny > (nie dotyczy diesli ) . Kolego w pełni popieram. Pzrzy dieslu trzeba jeszcze koniecznie dodać świeży filtr paliwa oraz sprawne świece żarowe. I w ten sposób mój 12 letni diesel fiata tak odpala po 2 dniach stania i temperaturach dużo poniżej 10 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > I w ten sposób mój 12 letni diesel fiata tak odpala po 2 dniach stania i temperaturach dużo poniżej > 10 stopni To odpalenie to szału nie robi raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Kolego w pełni popieram. Pzrzy dieslu trzeba jeszcze koniecznie dodać świeży filtr paliwa oraz > sprawne świece żarowe. > I w ten sposób mój 12 letni diesel fiata tak odpala po 2 dniach stania i temperaturach dużo poniżej > 10 stopni Mój 8-letni diesel odpalał poniżej -20*C po jednym grzaniu, także szału tu nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > To odpalenie to szału nie robi raczej. W nocy było -21 stopni. PS Jak będą większe mrozy to nagram kolejny filmik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Mój 8-letni diesel odpalał poniżej -20*C po jednym grzaniu, także szału tu nie widzę. Malkontentom nie dogodzisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Malkontentom nie dogodzisz... Chciałeś się pochwalić, że umiesz 2 razy grzać świece, a jak ci argumentów brakuje, to obrażasz. Świetne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > to powiem tyle, ja osobiscie miałem pokrowiec wykonany z zewnatrz z poliestru (mat niepalny) > wewnatrz wyłożony czyms w rodzaju folii babelkowej z folia alu. > a jak wszystkim wiadomo z fizyki powietrze jest doskonałym izolatorem jezeli jest zamkniete w > wolnych przestrzeniach... > czyli dokładnie taka sama zasada jak w termosie I jak rozumiem był szczelny? Bo termos jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Chciałeś się pochwalić, że umiesz 2 razy grzać świece, a jak ci argumentów brakuje, to obrażasz. > Świetne. Ja się nie obrażam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.