Skocz do zawartości

Ocieplacz na aku - jest sens?


Mantom

Rekomendowane odpowiedzi

> Ja w Vendze mam fabrycznie opatulony czymś podobnym akumulator, więc pewnie w Kii coś pomaga

> Przecież w dobie cięcia wszelkich kosztów produkcji, nie zamontowaliby nawet takiego kawałka

> materiału na akumulator, gdyby był całkowicie bezzasadny

U mnie tez jest taka jakby nakładka na ściany boczne, ktora mozna zsunąć . Wiec może coś w tym jest smile.gif

Aku tez masz mocowany takim kawałkiem blachy od spodu? Kurcze, przecież to chyba dyskwalifikuje ocieplacz, bo jak dokręce blache to aku nie bedzie dobrze trzymany, a blacha będzie rpzebijac ocieplacz. Chyba żeby wyciąć w tym miejscu w ocieplaczu dziure i obszyc, ale to już jest kombinowanie zlosnik.gif

A co do cięcia kosztów to nie podoba mi się że nie zamontowali wygłuszenia maski i tapicerki w klapie bagażnika. Musialem sam docinać jakąś matę od Skody z przodu i tapicerke z metra z tyłu

Samochód bez wygluszenia/ocieplenia maski jest przykładem bezsensownego marnownia paliwa, bo przeciez z taizolacją temriczną silnik szybciej się nagrzewa i wolniejs tygnie co przekłada sie na oszczędnośc paliwa

Pewnie księgowi kazali wyciąc te maty z kosztów. Ja bym takich wyciał z miejsca pracy but.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem Ci - zwykłą, ołowianą.

A w czym te ołowiane mają być lepsze od fabrycznych mosiężnych?

U mnie jakoś są czyste i gdyby nie ta wpadka z luzem to nie byloby problemu. Zaś smarowanie towotem to chyba odnosiło się do śrub? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w czym te ołowiane mają być lepsze od fabrycznych mosiężnych?

Porównaj jeden i drugi. Szczególnie powierzchnie styku.

> Zaś smarowanie towotem

> to chyba odnosiło się do śrub?

Nie. Przed przykręceniem klemy smarujesz wyjścia aku. Można użyć towotu albo lepiej wazeliny technicznej.

Po zastąpieniu koreańskich klem w Matizie normalnymi, ołowianymi problem z akumulatorem przestał istnieć. Mimo jakiejś śmiesznej pojemności i krótkich odcinków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyjdz na ten sam mroz w kurtce i bez, w której konfiguracji predzej zmarzniesz??

Po pierwsze organizm ludzki próbuje się ogrzać a aku nie. Żadna kurtka nie ogrzewa człowieka tylko izoluje aby ciepło nie uciekało.

Po drugie ten ocieplacz działa i w drugą stronę, czyli na krótkiej trasie aku nie ogrzeje się w komorze silnika bo "kurtka" go chroni przed ogrzaniem.

Temat widzę co roku powracający.

Jak komuś ma to poprawić samopoczucie to niech sobie kupi ocieplacz, ale niech nie liczy że dzięki temu naprawi zdechły akumulator.

A tak jeszcze do twojego przykładu z kurtką i mrozem zapytam się czemu jak rano wsiadam do auta to mi 4 litery do siedzenia chcą przymarznąć skoro wieczorem wysiadałem z cieplutkiego autka ? Czemu domu nie można nagrzać wraz z pierwszymi mrozami aby ciepło trzymało do wiosny ?

Jak znajdziesz odpowiedzi na te pytania to kupię sobie ocieplacz do aku. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównaj jeden i drugi. Szczególnie powierzchnie styku.

> Nie. Przed przykręceniem klemy smarujesz wyjścia aku. Można użyć towotu albo lepiej wazeliny

> technicznej.

> Po zastąpieniu koreańskich klem w Matizie normalnymi, ołowianymi problem z akumulatorem przestał

> istnieć. Mimo jakiejś śmiesznej pojemności i krótkich odcinków.

No może i tak. Chociaż jakis tekst

Mam aku bezobsługowy, małe otwory do odprowadzania gazów znajdują się po obu bokach u góry akumulatora.

Więc chyba problem dotyczył akumulatorów starszego typu gdzie otwory były bliże klem i wydostawały sie z nich opary powodujące korozję hmm.gif

Ale jakby były dalej jakies problemy to wymienie na ołowiane.

A co do konserwacji to psikam czasem WD40 smile.gif

Co do powierzchni styku - tak na oko to chyba z cm2 czyli 100mm2 będzie. Może kiedyś z ciekawości podłączę miliwoltomierz pomiedzy ołowiany zacisk aku a kleme i zobacze jaki jest spadek napięcia w mV pod czas rozruchu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze organizm ludzki próbuje się ogrzać a aku nie. Żadna kurtka nie ogrzewa człowieka tylko

> izoluje aby ciepło nie uciekało.

> Po drugie ten ocieplacz działa i w drugą stronę, czyli na krótkiej trasie aku nie ogrzeje się w

> komorze silnika bo "kurtka" go chroni przed ogrzaniem.

Leć do sklepu zlosnik.gif

A słyszał o wzroście temperatury elektrolitu podczas ładowania akumulatora?

Częstym problemem jest jego nadmierny wzrost przekraczający 45-50*C, co prowadzi do uszkodzenia płyt. CZYTAMY >>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Leć do sklepu

> A słyszał o wzroście temperatury elektrolitu podczas ładowania akumulatora?

> Częstym problemem jest jego nadmierny wzrost przekraczający 45-50*C, co prowadzi do uszkodzenia

> płyt. CZYTAMY >

To akumulator w czasie postoju auta w nocy się ładuje ? Człowiek jednak się uczy całe życie. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do cięcia kosztów to nie podoba mi się że nie zamontowali wygłuszenia maski i tapicerki w

> klapie bagażnika. Musialem sam docinać jakąś matę od Skody z przodu i tapicerke z metra z tyłu

> Samochód bez wygluszenia/ocieplenia maski jest przykładem bezsensownego marnownia paliwa, bo

> przeciez z taizolacją temriczną silnik szybciej się nagrzewa i wolniejs tygnie co przekłada

> sie na oszczędnośc paliwa

Masz jakieś pomiary "przed" i "po"? Odczułeś to w jakikolwiek sposób? Bo teoria bardzo ciekawa, pytanie - czy prawdziwa? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Udajesz, że nie rozumiesz?

> Specjalnie dla beta16v:

> Podczas jazdy akumulator ogrzewa się od przepływającego przezeń prądu, a nie od ciepła silnika.

Specjalnie dla graf:

Gdybym wierzył w twoje teorie to w czasie upałów letnich wszystkie aku by sz...trafił.

To tak nie działa w aucie. Ładowanie pod prostownikiem a alternatorem to tak, odrobinkę się różni. 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz jakieś pomiary "przed" i "po"? Odczułeś to w jakikolwiek sposób? Bo teoria bardzo ciekawa,

> pytanie - czy prawdziwa?

Pomiarów nie robiłem, ale u mnie silnik jak na diesla dość szybko się nagrzewa. A po kilkugodzinnym postoju na mrozie to juz bardzo szybko idzie. Ciepłe powietrze na szybę leci prawie od razu.

Zresztą co w tym dziwnego? jak wiadomo ciepło idzie do góry a goła blacha maski nie jest dobrą izolacją termiczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Specjalnie dla graf:

> Gdybym wierzył w twoje teorie to w czasie upałów letnich wszystkie aku by sz...trafił.

> To tak nie działa w aucie...

To nie teorie (wg słownika j.p.: teza jeszcze nieudowodniona lub nieznajdująca potwierdzenia w praktyce), to mierzalna wielkość wyrażona w stopniach Celsjusza, niezależnie od sposobu ładowania.

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Leć do sklepu

> A słyszał o wzroście temperatury elektrolitu podczas ładowania akumulatora?

> Częstym problemem jest jego nadmierny wzrost przekraczający 45-50*C, co prowadzi do uszkodzenia

> płyt. CZYTAMY >

Kolego coś czytałeś, ale nie do końca smile.gif

Problem z wzrostem temperatury akumulatora ma miejsce przeważnie w przypadku akumulatorów trakcyjnych - gdzie następuje cykliczne głębokie rozładowanie i ładowanie. Ładowanie jest dużym prądem - dlatego rzeczywiście temperatura elektrolitu rośnie.

Akumulator samochodowy nie jest przystosowany do takiej pracy - on ma za zadanie oddać dużo energii w krótkim czasie (rozruch), a później ma już święty spokój - bo energia do wszelakich odbiorników jest z alternatora. W przypadku ładowarek do akumulatorów trakcyjnych często stosuje się czujniki temperatury, ładowanie według określonej krzywej ładowania itp.

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie - jakim prądem jest ładowany aku w przecietnym samochodzie? On tak naprawdę jest doładowywany tylko.

Odnośnie samego ocieplacza - proponuje w wspomniany ocieplacz włożyć 2l buletkę z wodą, obok postawić drugą taką samą. Obie postawić na mrozie (-10*C) i sprawdzić kiedy woda zamarźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to co piszesz jest prawdą.

> Odnośnie samego ocieplacza - proponuje w wspomniany ocieplacz włożyć 2l buletkę z wodą, obok

> postawić drugą taką samą. Obie postawić na mrozie (-10*C) i sprawdzić kiedy woda zamarźnie.

To najlepsze, co w temacie można było napisać. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Specjalnie dla graf:

> Gdybym wierzył w twoje teorie to w czasie upałów letnich wszystkie aku by sz...trafił.

> To tak nie działa w aucie. Ładowanie pod prostownikiem a alternatorem to tak, odrobinkę się różni.

Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem? Inne reakcje w akumulatorze zachodzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem? Inne reakcje w akumulatorze

> zachodzą?

Jak już ktoś wcześniej napisał,(powtórzę) największą różnicą jest to że w aucie przede wszystkim tylko doładowujemy akumulator.

Reakcje zachodzą takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już ktoś wcześniej napisał,(powtórzę) największą różnicą jest to że w aucie przede wszystkim

> tylko doładowujemy akumulator.

> Reakcje zachodzą takie same.

A czy ktos dysponuje dokładnymi danymi jakie są wartości prądów ładowania akumulatora przez alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ktos dysponuje dokładnymi danymi jakie są wartości prądów ładowania akumulatora przez

> alternator?

Moim zdaniem, oczywiście każdy ma prawo mieć własne.:

To nie są wartości które można pokazać w postaci słupków czy wykresów.

Są to wartości różne w każdym aucie i w każdym momencie. Od doładowywania do poboru prądu z akumulatora.

Np. 2 auta takie same i 2 kierowców tych aut. Pierwszemu starczą światła dzienne LED a drugi odpali mijania, przeciwmgielne, nawiew na max, ogrzewanie szyb, lusterek, podgrzewanie siedzeń, audio zajmujące 3/4 bagażnika itp.

Do tego należy dołożyć styl jazdy czyli w jakich zakresach obrotowych utrzymujesz silnik itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już ktoś wcześniej napisał,(powtórzę) największą różnicą jest to że w aucie przede wszystkim

> tylko doładowujemy akumulator.

> Reakcje zachodzą takie same.

Czyli, i tu, i tu akumulator rozgrzewa się. Nie ma cudów. Poza tym, prostownikiem zwykle też tylko doładowujemy akumulator. Jak dziecku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze organizm ludzki próbuje się ogrzać a aku nie. Żadna kurtka nie ogrzewa człowieka tylko

> izoluje aby ciepło nie uciekało.

czyli kurtka to taki ocieplacz na aku??

> Po drugie ten ocieplacz działa i w drugą stronę, czyli na krótkiej trasie aku nie ogrzeje się w

> komorze silnika bo "kurtka" go chroni przed ogrzaniem.

> Temat widzę co roku powracający.

powiem tak, w malari i cc miałem ocieplacze, gdy były auto wyraznie zwawiej kreciło, gdy nie było chec odpalenia wyraznie spadał.

udowadnic nie mam zamiaru nic nikomu - swoje wiem

> Jak komuś ma to poprawić samopoczucie to niech sobie kupi ocieplacz, ale niech nie liczy że dzięki

> temu naprawi zdechły akumulator.

mowimy o sprawnym akumie a nie zdechalku to raz

> A tak jeszcze do twojego przykładu z kurtką i mrozem zapytam się czemu jak rano wsiadam do auta to

> mi 4 litery do siedzenia chcą przymarznąć skoro wieczorem wysiadałem z cieplutkiego autka ?

włoż ciepłą wode z termosem do zamrazalnika na noc i włoz butelke z ta woda... która zamarznie??

> Czemu domu nie można nagrzać wraz z pierwszymi mrozami aby ciepło trzymało do wiosny ?

bzdurnie ironizujesz, mowa jest o krótkotrwałym zabiegu a nie sesonowym grzaniu

> Jak znajdziesz odpowiedzi na te pytania to kupię sobie ocieplacz do aku.

to mam inna propozycje, zrezygnuj z kurtki - organizm sam wytworzy ciepło, a tym sposobem zaoszczedzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w czasie jazdy raz ze od ładowania dwa ze od silnika,

> efekt??

> jest ogrzany - ogarniasz??

Nie ogarniam skąd ma wziąć ciepło z silnika skoro w czasie jazdy komora jest chłodzona przepływającym powietrzem a akumulator odizolowany pokrowcem. Nie zapominaj że ta izolacja działa w dwie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale rozumiem odróżniasz termos od pokrowca z tematu? Jak nie to zrób doświadczenie z butelką wody

> owiniętą w pokrowiec z tematu i bez. A potem podziel się wynikami.

to powiem tyle, ja osobiscie miałem pokrowiec wykonany z zewnatrz z poliestru (mat niepalny) wewnatrz wyłożony czyms w rodzaju folii babelkowej z folia alu.

a jak wszystkim wiadomo z fizyki powietrze jest doskonałym izolatorem jezeli jest zamkniete w wolnych przestrzeniach...

czyli dokładnie taka sama zasada jak w termosie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawny akumulator+ sprawna instalacja zapłonowa i żaden mróz nie straszny

> (nie dotyczy diesli ) .

Kolego w pełni popieram. Pzrzy dieslu trzeba jeszcze koniecznie dodać świeży filtr paliwa oraz sprawne świece żarowe.

I w ten sposób mój 12 letni diesel fiata tak odpala po 2 dniach stania i temperaturach dużo poniżej 10 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego w pełni popieram. Pzrzy dieslu trzeba jeszcze koniecznie dodać świeży filtr paliwa oraz

> sprawne świece żarowe.

> I w ten sposób mój 12 letni diesel fiata tak odpala po 2 dniach stania i temperaturach dużo poniżej

> 10 stopni

Mój 8-letni diesel odpalał poniżej -20*C po jednym grzaniu, także szału tu nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to powiem tyle, ja osobiscie miałem pokrowiec wykonany z zewnatrz z poliestru (mat niepalny)

> wewnatrz wyłożony czyms w rodzaju folii babelkowej z folia alu.

> a jak wszystkim wiadomo z fizyki powietrze jest doskonałym izolatorem jezeli jest zamkniete w

> wolnych przestrzeniach...

> czyli dokładnie taka sama zasada jak w termosie

I jak rozumiem był szczelny? Bo termos jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.