pawel_78 Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Pacjent - renault twingo 2004 r 1,2 16v usterka wskazywana przez dwa różne kompy diagnostyczne - obwód zasilania czujnika ciśnienia w kolektorze. Instalacja przemierzona i sprawdzona, na 3 różnych czujnikach w sumie pokazuje ten sam błąd. Wyczyszczona została przepustnica - po tym znikneły usterki typu falowanie obrotów czy gaśnięcie ale nadal święci się "piekarnik" i ODB Ale wartości chwilowe ciśnienia(manometr) pokrywają się z wartościami podawanymi przez komp. Napięcia na czujniku są w porządku 5,03V, Błąd pokazuje też na postoju z wyłączonym silnikiem. Sporadycznie pojawia się błąd sondy lambda za katem ale ten kasuje się i nie wraca. Natomiast nie da się skasować się błędu obwodu czujnika ciśnienia - nawet przy niepracującym silniku i włączonym zapłonie. Zaznaczam że mierzone napięcia zgadzają się z wartościami rzeczywistymi. Wychodzi na to że komp widzi prawidłowe parametry (bo osiągi, zużycie paliwa czy też spaliny na analizatorze są ok) A "piekarnik" i OBD dalej świeci. Ktoś ma jakieś pomysły? Jak nie chce ujawniać tajników na forum to proszę o priv, No i niech to tu zostanie - wszak może podobny przypadek nie tylko renualta się się tyczy... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > A "piekarnik" i OBD dalej świeci. > Ktoś ma jakieś pomysły? Jak nie chce ujawniać tajników na forum to proszę o priv, > No i niech to tu zostanie - wszak może podobny przypadek nie tylko renualta się się tyczy... Pytanie może i trywialne: ale czy po odczycie błędów, testach, pomiarach, podmianach czujników itp. wykonano kasowanie błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 miałem trochę podobną sytuację w megane II. Po skasowaniu wszystkich błędów clipem (trwale), cały czas świecił się "servis" pomimo braku błędów. Pierwsza diagnoza: poszedł komp w aucie. Ale po jakimś czasie okazało się, że kalibracja układu kierowniczego rozwiązała problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Podaj na wszelki wypadek numer błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Podaj na wszelki wypadek numer błędu. nie pamięam. W każdym razie dwa rożne komputery diagnostyczne pokazywały ten sam błąd w tym czasie gdy wskazywany czujnik pokazywał prawidłowe rzeczywiste wartości. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 jeśli podłączałeś się komputerami typu KTS czy Cdif to zrób jeszcze próbę ale Clipem typowym do renault. Miałem kilka przypadków że uniwersalne testery źle definiowały błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > jeśli podłączałeś się komputerami typu KTS czy Cdif to zrób jeszcze próbę ale Clipem typowym do > renault. Miałem kilka przypadków że uniwersalne testery źle definiowały błąd podłączane było CDIF oraz Guttmanem Oby dwa razy moi znajomi - CDIF niedawno aktualizowany. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Pacjent - renault twingo 2004 r 1,2 16v > usterka wskazywana przez dwa różne kompy diagnostyczne - obwód zasilania czujnika ciśnienia w > kolektorze. (...) > A "piekarnik" i OBD dalej świeci. > Ktoś ma jakieś pomysły? Jak nie chce ujawniać tajników na forum to proszę o priv, > No i niech to tu zostanie - wszak może podobny przypadek nie tylko renualta się się tyczy... > pozdr Sprawdź przewód masowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Sprawdź przewód masowy. dobrze prawi, albo podejrzec parametry pracy tego czujnika jak sie da fabrycznym klipem byc moze uszkodzona wiazka a sam czujnik ok bo jak nie da sie skasowac bledu to tak jak by komp nie widzial czujnika / mial przerwe w jego obwodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > dobrze prawi, albo podejrzec parametry pracy tego czujnika jak sie da fabrycznym klipem byc moze > uszkodzona wiazka a sam czujnik ok bo jak nie da sie skasowac bledu to tak jak by komp nie > widzial czujnika / mial przerwe w jego obwodzie wiązka ok - mierzyłem przewody pomiędzy kostką od kompa a kostką od czujnika. mają po 0,15om - czyli w normie. kostka i styki też nie były zielone czy tym podobne sprawy. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > dobrze prawi, albo podejrzec parametry pracy tego czujnika jak sie da fabrycznym klipem byc moze > uszkodzona wiazka a sam czujnik ok bo jak nie da sie skasowac bledu to tak jak by komp nie > widzial czujnika / mial przerwe w jego obwodzie no właśnie parametry są ok - miałem kompa podpiętego i ciśnienia przez niego pokazywane były dokładnie takie same jak przez klasyczny manometr, Dodam że po wyczyszczeniu przepustnicy silnik chodził idealnie - CO=0%. CO2=15,4 %. HC= 0ppm auto pracowało ponad pół godziny na zamkniętej hali i ani nie dało się tego odczuć ani czujniki CO się nie włączyły... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Sprawdż parametry TPSa ewentualnie go odepni i zobacz czy blęd czujnika cisnienia nie zamieni sie na błąd TPSa Pamietam ze w któryś tak sie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Sprawdż parametry TPSa ewentualnie go odepni i zobacz czy blęd czujnika cisnienia nie zamieni sie > na błąd TPSa > Pamietam ze w któryś tak sie działo średnio da się zrobić - przepustnica jest elektryczna i jest zabudowana w kolektorze ssącym - normalnie ani jej nie widać ani nie da sie dotknąć - dopiero po zdemontowaniu kolektora. Ale ciekawa uwaga, jak znowu auto trafi to postaram się jakoś to sprawdzić. Bo obecnie auto jest u właściciela i zachowuje się całkiem normalnie - poza palącymi się kontrolkami. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.