Skocz do zawartości

do mechaników - elekroników.


pawel_78

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent - renault twingo 2004 r 1,2 16v

usterka wskazywana przez dwa różne kompy diagnostyczne - obwód zasilania czujnika ciśnienia w kolektorze.

Instalacja przemierzona i sprawdzona, na 3 różnych czujnikach w sumie pokazuje ten sam błąd.

Wyczyszczona została przepustnica - po tym znikneły usterki typu falowanie obrotów czy gaśnięcie ale nadal święci się "piekarnik" i ODB

Ale wartości chwilowe ciśnienia(manometr) pokrywają się z wartościami podawanymi przez komp.

Napięcia na czujniku są w porządku 5,03V,

Błąd pokazuje też na postoju z wyłączonym silnikiem.

Sporadycznie pojawia się błąd sondy lambda za katem ale ten kasuje się i nie wraca.

Natomiast nie da się skasować się błędu obwodu czujnika ciśnienia - nawet przy niepracującym silniku i włączonym zapłonie.

Zaznaczam że mierzone napięcia zgadzają się z wartościami rzeczywistymi.

Wychodzi na to że komp widzi prawidłowe parametry (bo osiągi, zużycie paliwa czy też spaliny na analizatorze są ok)

A "piekarnik" i OBD dalej świeci.

Ktoś ma jakieś pomysły? Jak nie chce ujawniać tajników na forum to proszę o priv,

No i niech to tu zostanie - wszak może podobny przypadek nie tylko renualta się się tyczy...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A "piekarnik" i OBD dalej świeci.

> Ktoś ma jakieś pomysły? Jak nie chce ujawniać tajników na forum to proszę o priv,

> No i niech to tu zostanie - wszak może podobny przypadek nie tylko renualta się się tyczy...

Pytanie może i trywialne: ale czy po odczycie błędów, testach, pomiarach, podmianach czujników itp. wykonano kasowanie błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem trochę podobną sytuację w megane II. Po skasowaniu wszystkich błędów clipem (trwale), cały czas świecił się "servis" pomimo braku błędów. Pierwsza diagnoza: poszedł komp w aucie. Ale po jakimś czasie okazało się, że kalibracja układu kierowniczego rozwiązała problem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podaj na wszelki wypadek numer błędu.

nie pamięam.

W każdym razie dwa rożne komputery diagnostyczne pokazywały ten sam błąd w tym czasie gdy wskazywany czujnik pokazywał prawidłowe rzeczywiste wartości.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli podłączałeś się komputerami typu KTS czy Cdif to zrób jeszcze próbę ale Clipem typowym do

> renault. Miałem kilka przypadków że uniwersalne testery źle definiowały błąd

podłączane było CDIF oraz Guttmanem

Oby dwa razy moi znajomi - CDIF niedawno aktualizowany.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent - renault twingo 2004 r 1,2 16v

> usterka wskazywana przez dwa różne kompy diagnostyczne - obwód zasilania czujnika ciśnienia w

> kolektorze. (...)

> A "piekarnik" i OBD dalej świeci.

> Ktoś ma jakieś pomysły? Jak nie chce ujawniać tajników na forum to proszę o priv,

> No i niech to tu zostanie - wszak może podobny przypadek nie tylko renualta się się tyczy...

> pozdr

Sprawdź przewód masowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź przewód masowy.

dobrze prawi, albo podejrzec parametry pracy tego czujnika jak sie da fabrycznym klipem byc moze uszkodzona wiazka a sam czujnik ok bo jak nie da sie skasowac bledu to tak jak by komp nie widzial czujnika / mial przerwe w jego obwodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze prawi, albo podejrzec parametry pracy tego czujnika jak sie da fabrycznym klipem byc moze

> uszkodzona wiazka a sam czujnik ok bo jak nie da sie skasowac bledu to tak jak by komp nie

> widzial czujnika / mial przerwe w jego obwodzie

wiązka ok - mierzyłem przewody pomiędzy kostką od kompa a kostką od czujnika.

mają po 0,15om - czyli w normie.

kostka i styki też nie były zielone czy tym podobne sprawy.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze prawi, albo podejrzec parametry pracy tego czujnika jak sie da fabrycznym klipem byc moze

> uszkodzona wiazka a sam czujnik ok bo jak nie da sie skasowac bledu to tak jak by komp nie

> widzial czujnika / mial przerwe w jego obwodzie

no właśnie parametry są ok - miałem kompa podpiętego i ciśnienia przez niego pokazywane były dokładnie takie same jak przez klasyczny manometr,

Dodam że po wyczyszczeniu przepustnicy silnik chodził idealnie - CO=0%. CO2=15,4 %. HC= 0ppm

auto pracowało ponad pół godziny na zamkniętej hali i ani nie dało się tego odczuć ani czujniki CO się nie włączyły...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdż parametry TPSa ewentualnie go odepni i zobacz czy blęd czujnika cisnienia nie zamieni sie

> na błąd TPSa

> Pamietam ze w któryś tak sie działo

średnio da się zrobić - przepustnica jest elektryczna i jest zabudowana w kolektorze ssącym - normalnie ani jej nie widać ani nie da sie dotknąć - dopiero po zdemontowaniu kolektora. Ale ciekawa uwaga, jak znowu auto trafi to postaram się jakoś to sprawdzić. Bo obecnie auto jest u właściciela i zachowuje się całkiem normalnie - poza palącymi się kontrolkami.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.