Skocz do zawartości

elektronicy do tablicy - kilka patentów potrzebuję


chris_66

Rekomendowane odpowiedzi

pierwsza sprawa - trójmigacz

druga sprawa - ściemniacz oświetlania kabiny - coby łagodnie sie zapalało i łagodnie gasło z opóźnieniem - musi sprawnie działać na ledach

trzecia - termometr do zabudowy w deską - ale trzy pomiary temperatury potrzebuję (lcd podświetlany , albo led z regulacją jasności) - mile widziana wersja z możliwością ustawienia alarmów na poszczególnych kanałach ze sterowaniem przekaźnikiem

pytanie dodatkowe - gdzie wsadzić czujnik temperatury płynu chłodzącego (od dodatkowego termometru)

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsza sprawa - trójmigacz

Wielomigacz zlosnik.gif, bo możesz sobie sam ustawiać ile razy ma migać, to po czterech i tak wróciłem do trzech. Jedna wada - nie da się "podziękować" L-P-L-P facepalm%5B1%5D.gif, bo na końcu i tak odliczy zaprogramowaną ilość mignięć, ale komu to przeszkadza? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> druga sprawa - ściemniacz oświetlania kabiny - coby łagodnie sie zapalało i łagodnie gasło z

> opóźnieniem - musi sprawnie działać na ledach

Mam tak w swoim roverze. Ledów nie zakładałem.

> trzecia - termometr do zabudowy w deską - ale trzy pomiary temperatury potrzebuję (lcd podświetlany

> , albo led z regulacją jasności) - mile widziana wersja z możliwością ustawienia alarmów na

> poszczególnych kanałach ze sterowaniem przekaźnikiem

> pytanie dodatkowe - gdzie wsadzić czujnik temperatury płynu chłodzącego (od dodatkowego termometru)

Może www.elektroda.pl coś pomoże w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielomigacz , bo możesz sobie sam ustawiać ile razy ma migać, to po czterech i tak wróciłem do

> trzech. Jedna wada - nie da się "podziękować" L-P-L-P , bo na końcu i tak odliczy

> zaprogramowaną ilość mignięć, ale komu to przeszkadza?

dzięki - jedna sprawa z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do termometru to moge polecic tali

Na pewno lepszy od chińszczyzny, która lubi sie psuć zlosnik.gif

A przy okazji znalazłem takie coś stacja pogody. Po co komu w samochodzie fazy księżyca? hmm.gif

Może niektórzy jak księżyc jest w pełni dostaja ataków agresji za kółkiem? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak auto ma CAN to ostrożnie.

> Mimo zapewnienia o tym jak będzie super oddali kasę.

> Trojmigacz nie dogadal sie ze stilo.

> Ps

> Właściciel bartsoftu jest na ak....

Ale to dziwne. Przecież jest zrobiony na przekaznikach, wiec mechanicznie zwiera obwody kierunkowskazów (zastępuje wajchę przy kierownicy). Może źle podłączyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to dziwne. Przecież jest zrobiony na przekaznikach, wiec mechanicznie zwiera obwody

> kierunkowskazów (zastępuje wajchę przy kierownicy). Może źle podłączyłeś?

przeczytaj jeszcze raz...rozwinę opis

2 producentów ( zresztą bardzo sympatycznych ) po kilkukrotnej wymianie @ ze schematami się poddało.

Zwrócili pieniądze za urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczytaj jeszcze raz...rozwinę opis

> 2 producentów ( zresztą bardzo sympatycznych ) po kilkukrotnej wymianie @ ze schematami się

> poddało.

> Zwrócili pieniądze za urządzenia.

No OK. To w czym tkwił problem?

PS bardzo miło czytać, że pracownicy firmy byli sympatyczni i nie robili problemów ze zwrotem pieniędzy. smile.gif Żeby tak to spowszechniało w PL...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No OK. To w czym tkwił problem?

własnie CAN był problemem, wajcha tylko daje u mnie impuls- reszta się w BC dzieje

> PS bardzo miło czytać, że pracownicy firmy byli sympatyczni i nie robili problemów ze zwrotem

> pieniędzy. Żeby tak to spowszechniało w PL...

Cóż byli pewni, że działa- ja nie darłem ryja tylko prosiłem o pomoc.

Doszliśmy wspólnie do wniosku, że to się jednak nie da.

Załatwiliśmy zwrot i tyle. Pomimo kłopotu mogę współpracę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie CAN był problemem, wajcha tylko daje u mnie impuls

znaczy co, jak włączasz kierunkowskaz np. w lewo, to tylko idzie jeden impuls (zwarcie do masy?) a potem juz nic? I kierunkowskazy migaja dopóki wajcha jest opuszczona w lewo? To skąd moduł sterujący ma wiedzieć że jest opuszczona? yikes.gif

- reszta się w BC dzieje

Znaczy BCM = Body Control Module?

> Cóż byli pewni, że działa- ja nie darłem ryja tylko prosiłem o pomoc.

> Doszliśmy wspólnie do wniosku, że to się jednak nie da.

> Załatwiliśmy zwrot i tyle. Pomimo kłopotu mogę współpracę polecić.

A nie proponowali, że zrobią przeróbke? W sumie zglosiłes im problem, więc powinni wypuścić inny model, dostosowany do CAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy co, jak włączasz kierunkowskaz np. w lewo, to tylko idzie jeden impuls (zwarcie do masy?) a

> potem juz nic? I kierunkowskazy migaja dopóki wajcha jest opuszczona w lewo? To skąd moduł

> sterujący ma wiedzieć że jest opuszczona?

zmiana położenia dźwigni nie zwiera styku na stałe ( to podstawa działana tych modułów ), daje tylko ping do komputera - tu się nakładają działania z dodatkowym modułem który nie wnosi nic nowego.

Ping który powinien 3 razy mrugnąć u mnie włączał kierunek na stałe. Co było śmieszne bo wajcha była na "0" trzeba było włączyć i wyłączyć kierunek normalnym ruchem dzwigni.

> - reszta się w BC dzieje

> Znaczy BCM = Body Control Module?

BodyComputer

> A nie proponowali, że zrobią przeróbke? W sumie zglosiłes im problem, więc powinni wypuścić inny

> model, dostosowany do CAN

Po 2 podejściach odpuściłem temat, może się coś zmieniło, może nie.

Nie mówię, że się nie da- ostrzegam tylko o możliwych schodach po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmiana położenia dźwigni nie zwiera styku na stałe ( to podstawa działana tych modułów ), daje

> tylko ping do komputera - tu się nakładają działania z dodatkowym modułem który nie wnosi nic

> nowego.

> Ping który powinien 3 razy mrugnąć u mnie włączał kierunek na stałe. Co było śmieszne bo wajcha

> była na "0" trzeba było włączyć i wyłączyć kierunek normalnym ruchem dzwigni.

To pewnie jest tak, ze włączanie wyłaczanie wajcha powoduje wysłanie impulsów sterujących jakims przerzutnikiem - pierwszy impuls (przy przestawieniu wajchy) - włącz, drugi impuls (przy powrocie wajchy) - wyłącz. A ten moduł komfortu robił zwarcie przekaźnikiem i zakłocał pracę BC

IMO daloby sie zrobić moduł dla Ciebie, ale to temat raczej na elektroda.pl smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pewnie jest tak, ze włączanie wyłaczanie wajcha powoduje wysłanie impulsów sterujących jakims

> przerzutnikiem - pierwszy impuls (przy przestawieniu wajchy) - włącz, drugi impuls (przy

> powrocie wajchy) - wyłącz. A ten moduł komfortu robił zwarcie przekaźnikiem i zakłocał pracę

> BC

> IMO daloby sie zrobić moduł dla Ciebie, ale to temat raczej na elektroda.pl

U mnie jest to rozwiązane rezystorami w manetce, a więc do sterownika nadwozia docierają różne wartości napięcia sterującego i w zależności od jego poziomu jest wykonywana odpowiednia funkcja.

Do stilo jest coś takiego: link, do kupienia np. na ebay link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmiana położenia dźwigni nie zwiera styku na stałe ( to podstawa działana tych modułów ),

Moduł z linka który wstawiłem zwiera styk dźwigni kierunkowskazów na stałe, odlicza zaprogramowaną liczbę mrugnięć i po ostatnim odłącza (niezależnie od częstotliwości). Miga zawsze i tylko fabryczny przerywacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moduł z linka który wstawiłem zwiera styk dźwigni kierunkowskazów na stałe, odlicza zaprogramowaną

> liczbę mrugnięć i po ostatnim odłącza (niezależnie od częstotliwości). Miga zawsze i tylko

> fabryczny przerywacz.

no właśnie biglaugh.gif i dlatego mi oddano pieniążki....

dodam, że już porażkę na schemacie z aukcji widać.

W stilo każda żarówka sterowana/zasilana/sprawdzana jest niezależnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W stilo każda żarówka sterowana/zasilana/sprawdzana jest niezależnie.

No i ten układ bez problemu będzie działał w Stilo też zlosnik.gif. On nie robi nic innego, tylko "trzyma" nie do końca naciśniętą dźwignię kierunkowskazów przez trzy lub inną zaprogramowaną ilość. Elektronika samochodu nawet nie wie o jego istnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ten układ bez problemu będzie działał w Stilo też . On nie robi nic innego, tylko "trzyma"

> nie do końca naciśniętą dźwignię kierunkowskazów przez trzy lub inną zaprogramowaną ilość.

> Elektronika samochodu nawet nie wie o jego istnieniu.

już 2 razy z producentami temat przerabiałem i kilku elektryków poległo.

Poszło zapytanie do aukcji. Jak gość zgodzi się na odesłanie na swój koszt jestem skłonny spróbować 3 raz.

Ale już w aukcji pisze

Quote:

Moduł działa we wszystkich autach wyposażonych w standardowy przerywacz kierunkowskazów.


a stilo go nie ma

Quote:

Otóż w Stilo nie ma klasycznego przerywacza kierunkowskazów, takiego typowo mechanicznego, jaki był stosowany w innych samochodach. Wszystkim steruje body computer. Oczywiście jest przekaźnik kierunkowskazów, ale to jest tylko taki sam przekaźnik jak od innych odbiorników, czyli jak od świateł, itp. Za wydawanie dźwięku (podobnego do cykania typowego przerywacza) jest odpowiedzialny głośniczek, wbudowany pewnie gdzieś w body compa.


więc dalej mocno wątpię 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ten układ bez problemu będzie działał w Stilo też

Jednak nie będzie działał... producent skapitulował biglaugh.gif

Poleca inne bardziej rozbudowane urządzenie, ale to konkretne nie będzie współpracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.