jarekooo Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 prosze o podpowiedz jaki dobrac akumulator do uno 0.9 39kM 2001r. , prąd ładowania alternatora 45A. czy akumulator powinien miec pojemnosc około lub ponizej 45Ah lub czy może miec np. 52 Ah i to mu niewiele zaszkodzi (bedzie troche niedoładowany)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > prosze o podpowiedz jaki dobrac akumulator do uno 0.9 39kM 2001r. , > prąd ładowania alternatora 45A. czy akumulator powinien miec pojemnosc około lub ponizej 45Ah lub > czy może miec np. 52 Ah i to mu niewiele zaszkodzi (bedzie troche niedoładowany)? możesz wstawić 52Ah i nic mu nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekooo Napisano 1 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 a 60 Ah może byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > a 60 Ah może byc? może być po prostu łatwiej będzie zapalał Ci zimą i dłużej radyjka posłuchasz na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekooo Napisano 1 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > bardzo dziekuje za takie podpowiedzi - trzeba sie troche zastanowic co sie pisze i jeszcze dobrze by było skonczyc jakas szkołe !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > > bardzo dziekuje za takie podpowiedzi - trzeba sie troche zastanowic co sie pisze i jeszcze dobrze > by było skonczyc jakas szkołe !!! Rozwiń - bo za bardzo nie wiadomo o co Ci chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Rozwiń - bo za bardzo nie wiadomo o co Ci chodzi? właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekooo Napisano 1 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 nie jestem pewien jakiej pojemnosci akumulator bedzie odpowiedni-jak sie wchodzi na strone Varty to niby dobre sa od 40 -52 Ah, ale nie jestem pewien czy to prawda i nie maja za duzej pojemnosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 koledzy Ci już napisali. ja mam u siebie 60ah i nie mam problemów, po miesiącu stania na mrozie samochód pali od strzała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > koledzy Ci już napisali. ja mam u siebie 60ah i nie mam problemów, po miesiącu stania na mrozie > samochód pali od strzała bo małe akumulatory wkłada się tylko z oszczędności pieniędzy, Ja zawsze jestem zwolennikiem największego akumulatora jaki tylko się zmieści w mocowaniach. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duuchu Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Witam Kolegę. Jeżeli chodzi o dobór akumulatora,to w cale nie taka prosta sprawa. Z tego co podałeś to najlepszy akumulator dla twojego UNO-a jest 44 Ah. Nie zgodzę się z kolegami "czym większy tym lepszy", gdyż jest to uzależnione przede wszystkim o sprawnego układu ładowania. Jak układ jest sprawny to akumulator zawsze będzie doładowany i nigdy nie będzie z nim problemu. Jeżeli kupimy akumulator na granicy możliwości ładowania ,to w sytuacjach gdy obciążymy pojazd w dodatkowe odbiorniki Energi,dmuchawa ogrzewanie tylnej szyby,radio itp może się okazać iż akumulator nie będzie doładowany w pełni. Pozdrawiam Duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Witam Kolegę. > Jeżeli chodzi o dobór akumulatora,to w cale nie taka prosta sprawa. > Z tego co podałeś to najlepszy akumulator dla twojego UNO-a jest 44 Ah. > Nie zgodzę się z kolegami "czym większy tym lepszy", gdyż jest to uzależnione przede wszystkim o > sprawnego układu ładowania. Jak układ jest sprawny to akumulator zawsze będzie doładowany i > nigdy nie będzie z nim problemu. Jeżeli kupimy akumulator na granicy możliwości ładowania ,to > w sytuacjach gdy obciążymy pojazd w dodatkowe odbiorniki Energi,dmuchawa ogrzewanie tylnej > szyby,radio itp może się okazać iż akumulator nie będzie doładowany w pełni. > Pozdrawiam > Duchu To jak wytłumaczysz fakt ze w starszych samochodach ciężarowych były często alternatory o mocy 30 - 50 A i w zupełności wystarczały aby naładować akumulatory o pojemnościach dochodzących do 180Ah i nie stanowiło to problemu? A idąc tropem samego uno - w 1,7d jest największy aku bo przeważnie 60 - 75Ah a altek tam ma 55A maksymalnej wydajności natomiast np w 1,4 jest np 40 - 45 Ah a altek ma 65A? Proszę o konkretne fakty mające podstawy w fizyce. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Rozwiń - bo za bardzo nie wiadomo o co Ci chodzi? Kolega zwietrzył podstęp, ironię oraz kpinę w wypowiedzi kolegi maras_uno... tak sądzę Do założyciela wątku: dobrym (wystarczającym) wyborem będzie włożenie takiego aku, jaki fabryka przewidziała. Może być większy, jak radzi Ci kolega pawel_78, ale każda przesada jest niezdrowa, w nadmiarze nawet witaminy szkodzą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 ja mam w swoim Uno (silnik 1.0) włożony akumulator 45 Ah. Oryginalny był wpakowany bodajże 36Ah i też dawał radę, jak mnie pamięć nie myli 12 lat. Do takich silników nie ma potrzeby kupować akumulatorów większych. A żeby akumulator był zawsze doładowany to mam wpakowany alternator 65 A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Kolega zwietrzył podstęp, ironię oraz kpinę w wypowiedzi kolegi maras_uno... tak sądzę to nie podstęp tylko sama prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > to nie podstęp tylko sama prawda Tematy aq i pojemności rozkładają mnie na łopatki - tyle razy było to wałkowane W kaszlu miałem prądnicę i aq 50 AH W Astrze Matuli siedzi teraz 70tka - jakoś problemów nie ma. Sam Marku na MK dawałeś przykłady pamiętam te z wiadrem i wodą Ale tu zawsze ktoś się znajdzie mądrzejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Obawiam się , ze nie otrzymasz sensownej odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Sam Marku na MK dawałeś przykłady pamiętam te z wiadrem i wodą pamiętam jak kiedyś paweł_78 pisał o tym i mi utkwiło we łbie > Ale tu zawsze ktoś się znajdzie mądrzejszy tym bardziej nowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > pamiętam jak kiedyś paweł_78 pisał o tym i mi utkwiło we łbie No ja też coś pamiętam > tym bardziej nowi Bo to jest efekt nowej edukacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Ja zawsze jestem zwolennikiem największego akumulatora jaki tylko się zmieści w mocowaniach. Tylko po cholere taka kotwice wozic w tak slabym aucie . Kazdy kilogram mniej daje jakas tam oszczednosc w spalaniu i jakas tam poprawe osiagow - to jest rzeczowy argument. A jaki argument jest za pakowaniem 70 Ah krowy do 39-konnej taczki? . Ze mozna dluzej radyjka posluchac? Bez zartow. Zgoda, podpasuje kazda pojemnosc, ale dobra 40-stka czy - zaryzykuje stwierdzenie - nawet 32-ka niezawiedzie nawet przy najtezszych mrozach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > A jaki argument jest za pakowaniem 70 Ah krowy do 39-konnej taczki? . Dobra 32-ka lub 40-stka > niezawiedzie nawet przy najtezszych mrozach . taki że przy dużych mrozach pojemność aku spada o połowę więc z takiego małego zostanie Ci 20Ah a jak ktoś ma alarm itp. to mu wyciągnie cały prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > taki że przy dużych mrozach pojemność aku spada o połowę więc z takiego małego zostanie Ci 20Ah a > jak ktoś ma alarm itp. to mu wyciągnie cały prąd Za latwosc rozruchu, drogi Bucu, odpowiada prad rozruchowy, a nie pojemnosc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Za latwosc rozruchu, drogi Bucu, odpowiada prad rozruchowy, a nie pojemnosc . co mi po prądzie jak pojemności nie będzie? zakręci raz i po zawodach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > co mi po prądzie jak pojemności nie będzie? > zakręci raz i po zawodach Biorac pod uwage, ze moj 10-letni akumulator rozladowuje sie w stopniu uniemozliwiajacym krecenie rozrusznikiem po z gora godzinie obciazenia swiatlami awaryjnymi jego obecna pojemnosc w Ah jest jednocyfrowa. I to wcale nie zmienia faktu, ze po kilku dniach postoju na mrozie przy -20 kreci ochoczo jak staruszkiem po wiarze. Summa summarum - bredzisz. Do uruchomienia sprawnego, dobrze zapalajacego silnika nie wykorzysta sie calej pojemnosci, a jedynie jej ulamek . Gwoli przypomnienia - poprzednia zima . http://spavatch.intraserv.pl/misc/odpal.mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 dobrze, dobrze zamontuj sobie bucu 10Ah akumulator jak Ci niepotrzebna pojemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > dobrze, dobrze zamontuj sobie bucu 10Ah akumulator jak Ci niepotrzebna pojemność Jak zwykle bucujesz ze skrajnosci w skrajnosc. Jak dziecko. Jesli uwazasz, ze 10 Ah z Twojego kitajca bedzie pasowac do Uno to w porzadku. Na moj gust optymalne jest 40 Ah - to swiat i ludzie przy tak malym i prostym jak sznurek w kieszeni aucie. Wg mnie ciezsza cegla po prostu nie ma racji bytu. Te dodatkowe, nigdy niewykorzystywane zasoby energii nie sa warte dwukrotnego zwiekszenia masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Jak zwykle bucujesz ze skrajnosci w skrajnosc. Jesli uwazasz, ze 10 Ah bedzie pasowac do Twojego > kitajca to w porzadku. Na moj gust 40 Ah to swiat i ludzie przy tak malym i prostym jak > sznurek w kieszeni aucie - wg mnie ciezsza cegla po prostu nie ma racji bytu. dla przykładu mam akumulator 45Ah przy silniku 1.8, który ma już kilka lat bo jeszcze niemieckie naklejki ma, problemów od 2lat z nim nie mam, ale w Uno 32Ah akumulator mi się nie sprawdzi bo po tygodniu stania na mrozie go nie zapalę - alarmy i immobilajzery prąd mi ciągną aktualnie w Uno siedzi 47Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > dla przykładu mam akumulator 45Ah przy silniku 1.8, który ma już kilka lat bo jeszcze niemieckie > naklejki ma, problemów od 2lat z nim nie mam, ale w Uno 32Ah akumulator mi się nie sprawdzi bo > po tygodniu stania na mrozie go nie zapalę - alarmy i immobilajzery prąd mi ciągną > aktualnie w Uno siedzi 47Ah Znaczy ze niby co, Uno jest bardziej naszpikowane elektronika niz ta japonska wydumka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Znaczy ze niby co, Uno jest bardziej naszpikowane elektronika niz ta japonska wydumka? sam jesteś wydumka! znaczy ze moje Uno ma dość duży prąd spoczynkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > sam jesteś wydumka! > znaczy ze Uno ma dość duży prąd spoczynkowy Chyba Twoje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Chyba Twoje . tak moje bucu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > tak moje bucu Zatem masz cos z autem nie tak . Zeby nie ciagnac offtopa - jaki nie kupi bedzie dobry, byle by to nie byl jakis najtanszy szmelc z lidla. Wobec braku Delphi szedlbym w Varte lub Yuasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > tak moje bucu Ta wszyscy z nowego roku sobie po imieniu jadą Pobór prądu w aucie powinien wynosić max 50mA, jak jest więcej to trzeba szukać co doi aku i nie ma przeproś, za czasów uniacza mierzyłem i wychodziło mi 28mA przy uzbrojonym alarmie więc ok.\Obecnie w Hienie zgrubny pomiar pokazał mi 90mA i przy chwili czasu będę grzebał co zasysa prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Ta wszyscy z nowego roku sobie po imieniu jadą > Pobór prądu w aucie powinien wynosić max 50mA, jak jest więcej to trzeba szukać co doi aku i nie ma > przeproś, za czasów uniacza mierzyłem i wychodziło mi 28mA przy uzbrojonym alarmie więc > ok.\Obecnie w Hienie zgrubny pomiar pokazał mi 90mA i przy chwili czasu będę grzebał co zasysa > prąd też mam coś koło tego i nie chce mi się odłączać wszystkiego co elektryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > też mam coś koło tego i nie chce mi się odłączać wszystkiego co elektryczne Przerob na gaznik - mniej pali, ma mocniejszy dol, a pobor spoczynkowy ma ujemny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > znaczy ze moje Uno ma dość duży prąd spoczynkowy To mi się tak jakoś dziwnie kojarzy... że on (Twój wóz) jest już stary, jeszcze chce, a już nie może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > prosze o podpowiedz jaki dobrac akumulator do uno 0.9 39kM 2001r. , > prąd ładowania alternatora 45A. czy akumulator powinien miec pojemnosc około lub ponizej 45Ah lub > czy może miec np. 52 Ah i to mu niewiele zaszkodzi (bedzie troche niedoładowany)? W 1,0 miałem alternator 55Ah i od nowości akumulator 32 albo 34Ah. Uruchamiałem, bez względu na temperaturę otoczenia, zawsze na światłach mijania. Nie było żadnych problemów, po 5 latach akumulator zaczął wykazywać pierwsze oznaki "oporów" przy rozruchu poniżej -10*C. Zmieniłem akumulator na 45Ah i kolejne 5 lat służył. Zaczął słabnąć to znów wymieniłem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > W 1,0 miałem alternator 55Ah i od nowości akumulator 32 albo 34Ah. Uruchamiałem, bez względu na > temperaturę otoczenia, zawsze na światłach mijania. > Nie było żadnych problemów, po 5 latach akumulator zaczął wykazywać pierwsze oznaki "oporów" przy > rozruchu poniżej -10*C. > Zmieniłem akumulator na 45Ah i kolejne 5 lat służył. Zaczął słabnąć to znów wymieniłem ... mialem dokladnie tak samo....34 dzialala przez pare lat ( chyba 7) a potem przesiadka na 45 i az do konca uniaka nie bylo problemow z odpalaniem...przy -30 od strzala A maras musi sobie elektryke przejrzec bo ja mialem i alarm i immo i radia sluchalem na postoju i problemu nie bylo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duuchu Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Drogi kolego pawel_78 Do uno 1.4 ieS to wrzuca się 54 Ah (zalecane) sam na takim mam. Tak jak koledzy piszą nie należy przesadzać z pojemnością akumulatora. Jeżeli chcielibyśmy dobrać odpowiedni akumulator do pojazdu,należy zapytać w servisie jaki producent zaleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Drogi kolego pawel_78 > Do uno 1.4 ieS to wrzuca się 54 Ah (zalecane) sam na takim mam. > Tak jak koledzy piszą nie należy przesadzać z pojemnością akumulatora. > Jeżeli chcielibyśmy dobrać odpowiedni akumulator do pojazdu,należy zapytać w servisie jaki > producent zaleca. Z tymi zaleceniami byłbym ostrożny, różne instrukcje/książki serwisowe podają różne wartości, tak samo ostrożnie podchodziłbym do zaleceń "servisów". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Do uno 1.4 ieS to wrzuca się 54 Ah (zalecane) sam na takim mam. Zalecane przez kogo/co? Na pewno nie przez producenta w instrukcji obsługi - a specjalnie do niej zajrzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Z tymi zaleceniami byłbym ostrożny, różne instrukcje/książki serwisowe podają różne wartości, tak > samo ostrożnie podchodziłbym do zaleceń "servisów". Podobnie jak wymiana paska rozrządu po 105 kkm w 1,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duuchu Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Zalecane przez kogo/co? Na pewno nie przez producenta w instrukcji obsługi - a specjalnie do niej > zajrzałem Witam. Również w instrukcji obsługi nie ma zalecenia co do "parametrów" akumulatora. Szczegółowe zalecenia posiadają serwisy, które to dostają je od producentów. Coś o tym wiem,gdyż pracuje w branży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Witam. > Również w instrukcji obsługi nie ma zalecenia co do "parametrów" akumulatora. > Szczegółowe zalecenia posiadają serwisy, które to dostają je od producentów. > Coś o tym wiem,gdyż pracuje w branży. No to zapodaj mi jaki akumulator powinienem mieć w: 1. 1.0 2. 1.0 i.e. 3. 1.3T i.e. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Drogi kolego pawel_78 > Do uno 1.4 ieS to wrzuca się 54 Ah (zalecane) sam na takim mam. > Tak jak koledzy piszą nie należy przesadzać z pojemnością akumulatora. > Jeżeli chcielibyśmy dobrać odpowiedni akumulator do pojazdu,należy zapytać w servisie jaki > producent zaleca. Skoro pracujesz w branży to proszę podaj podstawy fizyczne co, jak i dlaczego. A nie odpowiadają wymijająco jak byle jaki polityk... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Tylko po cholere taka kotwice wozic w tak slabym aucie . Kazdy kilogram mniej daje jakas tam > oszczednosc w spalaniu i jakas tam poprawe osiagow - to jest rzeczowy argument. Lepiej porządek w bagażniku zrobić - to się te 5kg też znajdzie... > A jaki argument jest za pakowaniem 70 Ah krowy do 39-konnej taczki? . Ze mozna dluzej radyjka > posluchac? Bez zartow. Zgoda, podpasuje kazda pojemnosc, ale dobra 40-stka czy - zaryzykuje > stwierdzenie - nawet 32-ka niezawiedzie nawet przy najtezszych mrozach . Wszystko zależy kto czego potrzebuje i jak auta używa. Fakt że do 70Ah do 900 to może i przesada - ale jak ktoś rzadko jeździ(długie przerwy ma), lubi sobie posłuchać radyjka na postoju (tu nie ma żartów - ja już parę razy w ten sposób wymerdałem akumulator) lub jest inny powód poboru prądu gdy silnik nie pracuje (pomijam pobór tzw spoczynkowy - bo jak on jest za duży to trzeba znaleźć usterkę) to duży akumulator na pewno nie zaszkodzi. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 1. 1.0 - 55Ah 450A rozruch (instrukcja zaleca 39Ah 200A rozruch) 2. 1.0 i.e. - jw. (instrukcja jw.) 3. 1.3T i.e. - jw. (instrukcja zaleca 45Ah 250A rozruch) A kto nie wierzy niech marioolki spyta jak sobie taki akku radzi z owymi autami podstawa to dobre ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekooo Napisano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Super dzieki !!! Wyglada ta odpowiedz na bardzo rozsadna. Jesli mi sie uda dobrac akumulator Varty minimalnie mniejszy ,np 40 Ah to go zastosuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekooo Napisano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 jesli pracujesz w branzy -to bardzo proszę o precyzyjną odpowiedz Pozdrowienia Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekooo Napisano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Kolega dobrze zauważył , że zwietrzyłem podstęp- tak by zauważył każdy inzynier. Jedyny jest tylko problem , że w instrukcji nie piszą jaką pojemnośc powinie miec akumulator. Pozdrowienia Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.