Skocz do zawartości

Wybór Astry II


Ksenomorf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poszukuję Astry II , rocznik od 2005r. . Po lekturze ogłoszeń okazało się że mam do wybory tylko dwa rodzaje silników 1.4 Twinport lub 1.7 diesel . Jako użytkownicy jaki silnik polecacie ? Czy Astra ma jakieś szczególne wady na które trzeba uważać przy zakupie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuję Astry II , rocznik od 2005r. okazało się że mam do wybory tylko dwa rodzaje silników 1.4 Twinport lub 1.7 diesel .

Jak już to 3

- 1.4 Twinport

- 1.6 Twinport

- 1.7cdti

> Jako użytkownicy jaki silnik polecacie ?

Jak do gazu to 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Poszukuję Astry II , rocznik od 2005r. . Po lekturze ogłoszeń okazało się że mam do wybory tylko

> dwa rodzaje silników 1.4 Twinport lub 1.7 diesel .

jest jeszcze 1.6 twinport jak kolega wyzej zauwazyl

tego silnika sie wystrzegaj jak dżumy, kiły, tasiemca i wizyty Jehowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko 1.7. Takie jest moje zdanie. Diesel to diesel, żadna benzyna nie zastąpi frajdy jazdy

> dieslem, a szczególnie zadżumiona gazem.

Dobry żart. hehe.gif

Miałem diesla, miałem jak to mówisz dżumę z gazem, teraz sama benzyna i najlepiej jeździ mi się tym ostatnim. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko 1.7. Takie jest moje zdanie. Diesel to diesel, żadna benzyna nie zastąpi frajdy jazdy

> dieslem, a szczególnie zadżumiona gazem.

Jakoś wolę moją turbo benzynę z gazem niż słabowite 1,7 z dieslem. No ale dyskusja Opli dotyczy więc nie dyskutuję, choć stwierdzam, że się nieco mylisz. Ale to Twoje zdanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik sam w sobie nie jest zły, ma spaprany termostat

pierwsze słyszę, czytam ten kącik od wielu lat i problemy z termostatem to miały wcześniejsze konstrukcje silników a nie Z16XEP. Tak samo z EGR.

> i regulację luzu zaworowego, która raczej

> dyskwalifikuje zagazowanie tego motoru.

Wg mnie zbyt radykalne podejście, powtarzane wszędzie jak mantra co powoduje, że legenda staje się ciałem. Nie dyskwalifikuje lecz co najwyżej jest mniej polecany niż Z14XEP. LPG powoduje konieczność częstszej kontroli i ewentualnej regulacji. Sama kontrola jest banalnie prostą operacją, uszczelka pod osłoną wałków jest wielorazowa. Tak samo jeżeli ktoś jeździ w mocno zapylonym terenie musi częściej wymieniać filtr powietrza. Chyba że dla kogoś jest problemem zamiast po 150tys zrobienie regulacji po 60-80tys. I nie jest to dziś duży koszt. Brak hydrokomensatorów jest dziś coraz częściej stosowane przez różnych producentów. Nie wiem z czego to wynika? - cena? ich awaryjność? Jak dla mnie w AG silnik Z16XEP jest jedynym elementem na którego złego słowa powiedzieć nie mogę. Co do reszty pojazdu to już różnie.

jakiś tam mój tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze słyszę, czytam ten kącik od wielu lat i problemy z termostatem to miały wcześniejsze

> konstrukcje silników a nie Z16XEP. Tak samo z EGR.

Co nie zmienia faktu, że budowa termostatu nadal jest spaprana zlosnik.gif płacąc za niego przy kasie na pewno klął byś na ten motor smile.gif

> hydrokomensatorów jest dziś coraz częściej stosowane przez różnych producentów. Nie wiem z

> czego to wynika? - cena? ich awaryjność?

Raczej cena obsługi tego, dla ASO jest to spory dodatkowy zarobek, skrócą jeszcze interwały między regulacjami i kasę będą robić jeszcze większą.

> Jak dla mnie w AG silnik Z16XEP jest jedynym

> elementem na którego złego słowa powiedzieć nie mogę. Co do reszty pojazdu to już różnie.

Może w AG jest nieco inaczej. W AH sporo było przypadków awarii termostatów, układu Twinport i problemów ze zużyciem oleju. Osoba zainteresowana kupnem auta z tym silnikiem bez problemu szybciej znajdzie tematy o awariach dot. Z16XEP niż 1.4 czy 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie pominąłem silnik 1.6 . Poszukuję auto od 2005r. hatchback , wzwyż , polskiego salonu i w

> tym wypadku silnik 1.6 praktycznie nie występuje .

może ich brak na allegro ale sporo ich było

sam mam 2006 z tym nieszczęsnym silnikiem - choć faktycznie kombi.

Myślę że udanym zakupem będzie Z14XEP. Dobry, normalny silnik, z łańcuchem i normalną regulacją zaworów.

Fakt, Z16XEP jest dynamiczny, fajnie się wkręca na obroty, jezdzi się nim przyjemnie - ale ma wkurzające wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że udanym zakupem będzie Z14XEP. Dobry, normalny silnik, z łańcuchem i normalną regulacją

> zaworów.

Mi się nim super jeździ, szału nie ma ale jak się kręci wysoko to całkiem przyjemnie. Ale jeżdżę głównie sam i ważę niewiele. grinser006.gif Z rodziną na wakacje, z rowerami na dachu i klimą już było mniej przyjemnie ale też się da. grinser006.gif W porównaniu do drugiej mojej Astry X16XEL czuć różnicę, zwłaszcza po włączeniu klimy. A 1.8 to już bajka, każde wzniesienie bez majdanie drążkiem. grinser006.gif

A, ten 1.4 ma wadę, jest głośny (łańcuch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A, ten 1.4 ma wadę, jest głośny (łańcuch).

Oj tak... Mam porównanie bo miałem przedtem X14XE i w czasie (zwłaszcza mocniejszego) przyspieszania jest taka dziwna twarda praca, że w tamtym otwierałbym już maskę i szukał co się urwało. Pali jednak o pół litra mniej i nie ma z nim najmniejszych problemów. Mimo udawania grzechotnika godny polecenia - kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po przeglądałem sobie mnóstwo ogłoszeń i jestem przerażony tym iż nowsze auta to większa

> bieda-wersja .

Astry z gliwic wychodziły bardzo biedne i w 3 wersjach wyposażenia.

- ful golec zlosnik.gif

- jw z CZ i klimą

- jw z EL i podgrzewanymi lusterkami

Przed kupnem jak szukałem to z innym wypasem nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po przeglądałem sobie mnóstwo ogłoszeń i jestem przerażony tym iż nowsze auta to większa

> bieda-wersja . Już regulacja kierownicy i fotela to prawie rarytas

Im nowsze tym bardziej rdzewieją. Nie wiem od którego roku dokładnie, ale bodajże po 2001 roku zrezygnowano z pełnego ocynku. Ocynkowane były tylko wybrane elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie do końca złożone

astry gliwickie to porazka w porównaniu z niemieckimi

oszczednosc na kazdym kroku, beznadziejne, miękkie lakiery, plastiki do podokrecania bo trzeszczą....

co do rdzy - nie jest tak zle. Ogladalem moją ostatnio dosc dokladnie - jedna plamka na nadkolu, i lekka korozja na krawędzi łączenia progów . Auto traktowane brutalnie, nie myte z zewn w ogóle, stoi pod chmurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędności w Oplach ? (nie tylko w Astrze G) na przewodach elektrycznych.

Kiedyś miałem Corsę B - sterownik był w kabinie obok nóg pasażera.

Teraz sterowniki silnika montowane są na bloku silnika - poddane drganiom i wibracjom, różnicy temperatur.

W moim przypadku 4x wysyłany do naprawy (w sumie koszt ok.700PLN) oberwanych wewnetrznych połaczeń pomiedzy układem hybrydowym a złączem.

Po kolei sypały sie połaczenia sterujące: elektroniczną przepustnicą, klimatyzacją, chłodzeniem silnika, wspomaganiem elektrohydr. wskaźnikiem temperatury silnika, tempomatem.

Dzieki temu, że wziąłem sprawy w swoje ręce i wymieniłem ponad 40 połaczeń (aluminiowe druciki na miedziane) uniknąłem zakupu nowego strownika w ASO (ok.2500PLN + montaż i aktywacja).

Naprawiałem również sypiące się połączenia naprawiane przez ASTEL Warszawa - nie radzę dawać im cokolwiek do naprawy!

Ale w dalszym ciągu nie mam pewności czy coś kiedyś się nie sypnie.

W załaczeniu obraz czym nas raczy Opel - omijajcie go z daleka.

img0007ing.jpg

AstraG 2005, Z16XE, Stag 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oszczednosc na kazdym kroku, beznadziejne, miękkie lakiery, plastiki do podokrecania bo

> trzeszczą....

Moja Astra G pochodzi z Belgii i również ma miękki lakier ale wracając do plastików polskie Astry często skręcane były dopiero u dilera. Wszystkie częsci które odpadły w drodze z fabryki do dilera docierały w bagaźniku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astry z gliwic wychodziły bardzo biedne i w 3 wersjach wyposażenia.

Niestety potwierdzam. Astra G z 2008 roku, klimatyzacja, wspomaganie, elektryczne lusterka.

Brak regulacji kierownicy, brak regulacji fotela, brak wyciszenia pod maską.

Potwierdzam głośną pracę silnika (łańcucha) 1.4 Twinport.

Ładnie wkręca się na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten silnik jeśli nie rozgrzany to pracuje prawie jak diesel

> Ale tak, przy przyspieszaniu pracuje dość twardo.

Możliwe że częściowo zależy to od zalanego oleju. W moim jest zalany wg książki olej marki Opel 5W30. Sprawdzę przy jakim przebiegu zmieniany był łańcuch.

Na początku nie mogłem przyzwyczaić się do twardej pracy tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Twojej Astrze też tak dziwnie twardo silnik pracuje ?

Dźwięk jest inny niż pozostałych moich opelkach, ale ja się przyzwyczaiłem i tego już nie słyszę. Aha, ja dokładałem wygłuszenie maski i pod deską wewnątrz. Jeszcze mam grodzi ale ciągle nie założyłem, wąż klimy przeszkadza. grinser006.gif daje to sporo.

W zafirce za to na zimnym drży mi obudowa rozrządu... to dopiero jest denerwujące, muszę kiedyś to rozebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.