kyniuSCS Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Problem mam Zauważyłem ostatnio że wypycha bagnet oleju w mojej szesnastce Silnik z PI 1.2 16V, 99r. Auto nie katowane. W zimie garażowane w blaszaku Zauważyłem też, że bagnet w górnej części jest z jakby ściętym olejem. Płynu niby nie ubywa. UPG ??? Silnik założony do auto miesiąc temu. Bagnet - typ giętki, wsuwany w długą stalową rurkę prowadzącą. Czy to normalne ?? Wcześniej miałem bagnet stalowy (pręt) ale nie zwróciłem uwagi czy go wypychało ?!? Thx za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Problem mam > Zauważyłem ostatnio że wypycha bagnet oleju w mojej szesnastce > Silnik z PI 1.2 16V, 99r. > Auto nie katowane. W zimie garażowane w blaszaku > Zauważyłem też, że bagnet w górnej części jest z jakby ściętym olejem. Płynu niby nie ubywa. UPG > ??? > Silnik założony do auto miesiąc temu. > Bagnet - typ giętki, wsuwany w długą stalową rurkę prowadzącą. > Czy to normalne ?? > Wcześniej miałem bagnet stalowy (pręt) ale nie zwróciłem uwagi czy go wypychało ?!? > Thx za pomoc może odma zamarzła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Sprawdź drożność odmy. Może być zapchana majonezem i dodatkowo zamarzać. Najlepiej rozebrać i wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 odma x3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malyy_cm Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 tak jak piszą poprzednicy, sprawdź odmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 x4 zamarzła na 100%, pytanie gdzie ją masz puszczoną? Jeśli pod auto to na zimę bardzo złe miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poiuyt13 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 dopiszę ODMA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Hmmm... Mi się wydaję, że to odma zamarzła ale niech inni się wypowiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon721 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Nie zgodzę się z wami. Ja myślę że to odma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 no faktycznie - nie pomyślałem gdzie puszczona - praktycznie to nigdzie - założony oryginalny wąż z PI wpięty do ssącego - tą węższą stroną, ta szersza końcówka - teoretycznie wypuszczona (miałem wpinać w miejsce gdzie dolot łączy sie z przepustnicą ale narazie nie miałem czasu ... Niektórzy zakładają taki mały filterek - ma to sens ?!? Jakieś profi rozwiązanie macie gdzie wyjście z odmy wypuścić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > no faktycznie - nie pomyślałem > gdzie puszczona - praktycznie to nigdzie - założony oryginalny wąż z PI wpięty do ssącego - tą > węższą stroną, ta szersza końcówka - teoretycznie wypuszczona (miałem wpinać w miejsce gdzie > dolot łączy sie z przepustnicą ale narazie nie miałem czasu ... > Niektórzy zakładają taki mały filterek - ma to sens ?!? > Jakieś profi rozwiązanie macie gdzie wyjście z odmy wypuścić ?? Możesz kupić catch oil tank i tam podpiąć, albo po prostu walnąć w dolot i zasyfiać przepustnice ale nie zamarznie przynajmniej hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 >catch oil tank stosuje to ktoś z Was - czy to kolejny gó%no warty bajer pod machą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > stosuje to ktoś z Was - czy to kolejny gó%no warty bajer pod machą ? Ja mam, ale domowej roboty = tandetny, nie działa w 100% tak jak powinien, do tego jak nie opróżnisz na czas to też zamarznie. Ahi ma bardziej profi zrobiony samodzielnie, ale nie wiem jak mu się spisuje. MarekSC też chyba montował profi sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Możesz kupić catch oil tank i tam podpiąć, albo po prostu walnąć w dolot i zasyfiać przepustnice > ale nie zamarznie przynajmniej hehe Ja mam odme puszczone w dolot i jakoś nie zasyfia mi przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Ja mam odme puszczone w dolot i jakoś nie zasyfia mi przepustnicy. widocznie nie kręcisz po męsku silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > widocznie nie kręcisz po męsku silnika To prawda,nie żyłuje silnika - wyrosłem z tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > To prawda,nie żyłuje silnika - wyrosłem z tego I pewnie masz 900 albo 1.1 pod maską ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > I pewnie masz 900 albo 1.1 pod maską ? 1.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > 1.1 czyli niewyrosles a poprostu niemasz czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > czyli niewyrosles a poprostu niemasz czym Mam czym - w ''haremie'' mam jeszcze 1.2 8v i 1.2 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Mam czym - w ''haremie'' mam jeszcze 1.2 8v i 1.2 16v ale ta 16 w punto? to sorry ale niemasz czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > mam jeszcze 1.2 8v i 1.2 16v Ta ale w punto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Ta ale w punto Nie,nie w Punto ale kończmy OT bo zaraz ktoś napisze,że spamujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 koniec spamu ! nie wiem czy to odma , bo kupiłem ori nową sprężynkę (2zł) i sytuacja z bagnetem się powtarza jakieś inne sugestie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 a zrób jeszcze taki test - wyjmij korek oleju i zobacz wtedy czy dalej będzie wypychać bagnet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal21 Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > czyli niewyrosles a poprostu niemasz czym wychodzisz z zalozenia ze 1.1 ,,nie jedzie''??? Nawet te poturbowane??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > wychodzisz z zalozenia ze 1.1 ,,nie jedzie''??? Nawet te poturbowane??? jak chcesz spamowac to napisz mu PW albo sobie pogadajcie na towarzyskim >a zrób jeszcze taki test - wyjmij korek oleju i zobacz wtedy czy dalej będzie wypychać bagnet to musiałbym przejechać kawałek bez korka - schlapie całą komorę :/ a co Panie dokładnie sugerujesz ?? a możne ten oring na bagnecie wyłechtany jest i nie trzyma ?? bagnet z czerwonym uchwytem do wyciągania (jakoś bardzo luźno wchodzi w tą rurkę) oznaczenie A822 najbardziej z tego wszystkiego to mnie martwi ten majonez na bagnecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 nigdzie nie musisz jezdzić ciśnienie masz nawet na wolnych obr... chwile postoisz i zobaczysz czy dalej begnet będzie wyskakiwał czy coś sugeruje ? - myślę ze dalej masz gdzieś przytkaną (zamarzniętą) odmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > nigdzie nie musisz jezdzić ciśnienie masz nawet na wolnych obr... chwile postoisz i zobaczysz czy > dalej begnet będzie wyskakiwał > czy coś sugeruje ? - myślę ze dalej masz gdzieś przytkaną (zamarzniętą) odmę Ja bym ja wyciagnol calkiem i do domu na kaloryfer, potem wsadzil i sprobowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > jak chcesz spamowac to napisz mu PW albo sobie pogadajcie na towarzyskim > to musiałbym przejechać kawałek bez korka - schlapie całą komorę :/ > a co Panie dokładnie sugerujesz ?? > a możne ten oring na bagnecie wyłechtany jest i nie trzyma ?? > bagnet z czerwonym uchwytem do wyciągania (jakoś bardzo luźno wchodzi w tą rurkę) > oznaczenie A822 > najbardziej z tego wszystkiego to mnie martwi ten majonez na bagnecie Propos majonezu pod korkiem, to jak długie trasy teraz jeździsz? Tzn od zimnego rozruchu jaką odległość za 1 razem przebywasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 >Ja bym ja wyciagnol calkiem i do domu na kaloryfer, potem wsadzil i sprobowal przeca to 10 cm wężyk, który przedmuchałem 10 razy ... > Propos majonezu pod korkiem, to jak długie trasy teraz jeździsz? Tzn od zimnego rozruchu jaką > odległość za 1 razem przebywasz? 2 km , wiem ze to niezdrowo, ale żonka do pracy jeździ ... aczkolwiek zawsze zapalany jest z 5min wcześniej, jednak wskazówka temp. mało kiedy w ogóle ruszy po dojechaniu na miejsce (czujnik w dużym obiegu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon721 Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Przez te trasy możesz mieć majonez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > wychodzisz z zalozenia ze 1.1 ,,nie jedzie''??? Nawet te poturbowane??? a czy ktos pisal o poturbowanym 1,1? nie mowimy o zwyklym1,1 ktore niejedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > przeca to 10 cm wężyk, który przedmuchałem 10 razy ... > 2 km , wiem ze to niezdrowo, ale żonka do pracy jeździ ... > aczkolwiek zawsze zapalany jest z 5min wcześniej, jednak wskazówka temp. mało kiedy w ogóle ruszy > po dojechaniu na miejsce (czujnik w dużym obiegu) To już wiesz skąd mayonezik i zamarznięta odma, weź go z raz w tygodniu przegoń trochę na dłuższą trasę a jak się zagrzeje to przepal nagar na tłokach i problem zapchanej odmy zniknie, bo wszystko wypluje i silnik się nie będzie zamulał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 > (...) ciśnienie masz nawet na wolnych obr... chwile postoisz i zobaczysz czy > dalej begnet będzie wyskakiwał > czy coś sugeruje ? - myślę ze dalej masz gdzieś przytkaną (zamarzniętą) odmę no to chyba mam grubszy problem, bo odma przedmuchana kompresorem (sprężynka wymieniona na nową). Jak stoi chwile na wolnych to bagnetu nie wypycha ... z cześci odmy o większej średnicy (którą zamierzałem wpiąć przed przepustnicą do dolotu - co widzę odradzacie ) - przy dodaniu gazu wyczuwalny delikatny podmuch ... część o mniejszej średnicy wpięta jest w ssący ... co jest k(*&%a grane najbardziej jednak martwi mnie ten majonez a mam w związku z tym niemiłe wspomnienia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 > no to chyba mam grubszy problem, bo odma przedmuchana kompresorem (sprężynka wymieniona na nową). > Jak stoi chwile na wolnych to bagnetu nie wypycha ... > z cześci odmy o większej średnicy (którą zamierzałem wpiąć przed przepustnicą do dolotu - co widzę > odradzacie ) - przy dodaniu gazu wyczuwalny delikatny podmuch ... > część o mniejszej średnicy wpięta jest w ssący ... > co jest k(*&%a grane > najbardziej jednak martwi mnie ten majonez > a mam w związku z tym niemiłe wspomnienia ... Przegoń auto na dłuższej trasie (20 i więcej km od jednego odpalenia auta bez wyłączania po drodze), a jak się porządnie rozgrzeje już płyn chłodniczy i olej przepal trochę nagar na tłokach jeśli mayonez pod korkiem wlewu oleju zniknie to jesteśmy w domu jeśli nie zniknie to trzeba szukać problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 majonez pod korkiem oleju to w sumie dość normalna rzecz jak auto jest niedogrzane - np jazda na bardzo krótkich odcinkach (szczególnie zimą) ale i w lecie też można się z tym spotkać ... wystarczy tylko odpalić auto i przegonić go po wsi a majonez sam znika ... gdybyś miał majonez w zbiorniczku wyrównawczym to sprawa już nie była by taka słodka ale do rzeczy - sprawdz ręką czy na odpalonym silniku coś ci dmucha z "odmy" jeżeli NIE to zapewne masz coś przytkane w górnej częsci silnika (może masło się w pokrywie tak rozrosło i uniemożliwia kompresji z miski uciec dlatego wypycha bagnetem jeżeli dmucha ci z odmy i to dosc dobrze - to pasowało by sprawdzić poziom kompresji na cylindrach i przygotować się na jakieś większe wydatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Przegoń auto na dłuższej trasie (20 i więcej km od jednego odpalenia auta bez wyłączania po > drodze), a jak się porządnie rozgrzeje już płyn chłodniczy i olej przepal trochę nagar na > tłokach jeśli mayonez pod korkiem wlewu oleju zniknie to jesteśmy w domu jeśli nie zniknie > to trzeba szukać problemu... tyle ze Kyniu nie ma jak odpalić auta i przejechac się nim te 20km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > ale do rzeczy > - sprawdz ręką czy na odpalonym silniku coś ci dmucha z "odmy" "... z cześci odmy o większej średnicy (którą zamierzałem wpiąć przed przepustnicą do dolotu - co widzę odradzacie ) - przy dodaniu gazu wyczuwalny delikatny podmuch ..." >tyle ze Kyniu nie ma jak odpalić auta i przejechac się nim te 20km w przyszłym tygodniu czeka mnie Kraków (150km) , Rzeszów(80km) i N.Sącz (70km) - więc bedzie więcej niż 20 km zobaczymy co wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.