Skocz do zawartości

[KzAK]Ford Transit 2.3 CNG (laweta)- na co zwrócić uwagę?


ztj

Rekomendowane odpowiedzi

Jadę jutro obejrzeć ten wynalazek: Transit CNG

Trochę dziwoląg, ale mi on pasuje, bo potrzebuję lawety i dostawczaka i to auto może spełniać te dwie role. CNG to nie problem, bo stację mam pod nosem.

Z pół roku już na otomoto wisi ten Transit (może przez stan techniczny albo przez to, że jest tak nietypowy), więc czujność będę miał zdwojoną. Na co zwrócić szczególną uwagę? Co jest bolączką tych aut? Są jakieś miejsca, które trzeba szczególnie skontrolować na obecność rdzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając CNG to silnik egzotyczny jeśli chodzi o transita.

Obawiam się ze nawet z małym autem przekroczy 3.5t jeśli go zważą(bliźniaki wiec duża szansa na wagę)

Butle maja zapewne koniec atestu.

Przebieg milosciwie pomine ale auta z tego rejonu glownie lataja do Francji lub Wloch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając CNG to silnik egzotyczny jeśli chodzi o transita.

To nic. Grunt, że do centrum Berlina wjedzie.

> Obawiam się ze nawet z małym autem przekroczy 3.5t jeśli go zważą(bliźniaki wiec duża szansa na

> wagę)

Z tym może być problem, ale często ciężkich aut wozić nie będzie, więc może się uda zlosnik.gif

> Butle maja zapewne koniec atestu.

To wiem i będzie to argument przy negocjacji ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg milosciwie pomine ale auta z tego rejonu glownie lataja do Francji lub Wloch.

W ogóle nie traktuję tego przebiegu poważnie. Lawetą na szczęście jest dopiero od trzech lat, ale przebieg rzeczywisty i tak na pewno oscyluje miedzy 0,5 a 1 mln zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nic. Grunt, że do centrum Berlina wjedzie.

Chodzi mi o naprawy a nie gdzie wjedzie.

> Z tym może być problem, ale często ciężkich aut wozić nie będzie, więc może się uda

Na moje oko ma ponad 3 tony na pusto....

> To wiem i będzie to argument przy negocjacji ceny.

Tak ale co z butlami??? koszty będą astronomiczne. Miałem kiedyś vito z cng i od razu zezłomowałem te dwie butle które byly grinser006.gif

Dopisalem w poprzednim poscie jeszcze pare slow o przebiegu hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największa wada to będzie jego masa rzeczywista, podejrzewam, że co najwyżej tam będziesz mógł legalnie 2 motory przewieźć.

Druga sprawa to przebieg, auto ze Szwecji więc sprawdzić byłe szwedzkie numery rejestracyjne i wpisać TU

Wynik może lekko zszokować: Szwecja i CNG wróży jakiś hardcore grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o naprawy a nie gdzie wjedzie.

Ten sam silnik jest np. w Scorpio, więc aż taki egzotyk to to nie jest. Już prędzej skrzynia może nim być. Nie wiem.

> Na moje oko ma ponad 3 tony na pusto....

O w mordę- aż tyle? yikes.gif

> Tak ale co z butlami??? koszty będą astronomiczne. Miałem kiedyś vito z cng i od razu zezłomowałem

> te dwie butle które byly

Z tego co czytałem cena za badanie butli to 200-300zł za butlę. Tu są trzy, więc koszta chyba nie będą takie astronomiczne?

> Dopisalem w poprzednim poscie jeszcze pare slow o przebiegu

Już się do tego odniosłem smile.gif. Za te pieniądze nie dostanę lawety z małym nalotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Największa wada to będzie jego masa rzeczywista, podejrzewam, że co najwyżej tam będziesz mógł

> legalnie 2 motory przewieźć.

Myślałem, że chociaż moją E30 ważącą 900kg tym na legalu przewiozę- szacowałem, że to bydle waży ze 2500kg, ale sugerujecie jednak 3000 yikes.gif?

> Druga sprawa to przebieg, auto ze Szwecji więc sprawdzić byłe szwedzkie numery rejestracyjne i

> wpisać TU

> Wynik może lekko zszokować: Szwecja i CNG wróży jakiś hardcore

Hardcore może być, ale dlaczego akurat połączenie Szwecji i CNG tak źle Ci sie kojarzy? Dzięki za cynk z tą stronką- mam nadzieję, że z jakichś papierów odczytam dawny nr rejestracyjny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten sam silnik jest np. w Scorpio, więc aż taki egzotyk to to nie jest. Już prędzej skrzynia może

właśnie pisałem ze egoztyk w transicie co się wiąże z milionem różnych części która mogą nie pasować od diesli

> nim być. Nie wiem.

> O w mordę- aż tyle?

podobnie zrobione ducato 15 dublem i najazdem(cały stalowy) wazy 3200. Ale przedni napęd, bez wyciągarki, na pojedynczych kolach i bez butli gazowych(około 300kg)

> Z tego co czytałem cena za badanie butli to 200-300zł za butlę. Tu są trzy, więc koszta chyba nie

> będą takie astronomiczne?

jeśli ktoś wyda 10letnim butlom nowy atest za tak smieszne pieniądze to faktycznie nie ma problemów.

> Już się do tego odniosłem . Za te pieniądze nie dostanę lawety z małym nalotem.

Oczywiście ale dostaniesz auto z typowym motorem i wkładając np. 10tys zł jesteś wstanie doprowadzić do jakoś ładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście ale dostaniesz auto z typowym motorem i wkładając np. 10tys zł jesteś wstanie

> doprowadzić do jakoś ładu.

Tylko, że to auto ma robić krótkie przebiegi po Berlinie- Diesle bez Euro 4 odpadają. No chyba, że kupie jakiegoś Euro3 i mu filtr cząstek stałych dołożę, ale wyjdzie to wszystko na pewno drożej, a stary Diesel to też masa potencjalnych kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobnie zrobione ducato 15 dublem i najazdem(cały stalowy) wazy 3200.

Wiedziałem, że wszystkie te lawety na allegro mają zaniżone masy własne, ale teraz widzę, że skala tych przekłamań jest ogromna- wszystkie tego typu auta mają w papierach 1700- 2100 masy własnej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że to auto ma robić krótkie przebiegi po Berlinie- Diesle bez Euro 4 odpadają.

na berlińskie śmietniki dojedziesz bez plakietki wink.gif

> No chyba, że

> kupie jakiegoś Euro3 i mu filtr cząstek stałych dołożę, ale wyjdzie to wszystko na pewno

> drożej, a stary Diesel to też masa potencjalnych kłopotów.

wiec za 10tys ogarniesz temat i masz pewne auto a jeśli nawet padnie naprawisz wszędzie na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na berlińskie śmietniki dojedziesz bez plakietki

Nie interesują mnie komisy. Zielona plakietka musi być

> wiec za 10tys ogarniesz temat i masz pewne auto a jeśli nawet padnie naprawisz wszędzie na trasie.

Zastanowię się w takim razie nad taką opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem, że chociaż moją E30 ważącą 900kg tym na legalu przewiozę- szacowałem, że to bydle waży ze

> 2500kg, ale sugerujecie jednak 3000 ?

Znajomy pracuje w TNT.

Ostatnio ITD zważyło auto jego koleżki: Iveco na bliźniakach z kontenerem i windą: Masa własna była powyżej 3500 kg, chyba 3650 kg jeśli dobrze pamiętam hehe.gif

W papierach oczywiście DMC było 3490 kg

Tu jest długie auto + bliźniak + zabudowa + te zbiorniki CNG które są ciężkie.

Nie zdziwiłbym się jak zatankowany będzie ważył między 3000-3500 kg.

W Szwecji często latają północ-południe i potrafią mieć gruuube przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem, że chociaż moją E30 ważącą 900kg tym na legalu przewiozę- szacowałem, że to bydle waży ze

> 2500kg, ale sugerujecie jednak 3000 ?

> Hardcore może być, ale dlaczego akurat połączenie Szwecji i CNG tak źle Ci sie kojarzy? Dzięki za

> cynk z tą stronką- mam nadzieję, że z jakichś papierów odczytam dawny nr rejestracyjny

ziomek

zadzwon i zapytaj jaka ma wage w DR. Co za problem?

Butle mozesz zamienic na LPG- 400-500zł za butle 100 litrów.

Sprawdzić silnik - szczegfolnie głowicę.

Wikeszosc osob tutaj sie wypowaiadajacych prezentuje przekrój sterotypowy społeczenstwa- bo to ze szwecji i w LPG to nie od dziadka z niemiec w tedeiku... Co stanowi dobry argument do zbicia ceny... Sprawdzic dokładnie papiery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek

> zadzwon i zapytaj jaka ma wage w DR. Co za problem?

w DR to on ma wszystko ok ale pytanie ile rzeczywiście wazy

> Butle mozesz zamienic na LPG- 400-500zł za butle 100 litrów.

tak tak i nalać tam nafty.... facepalm%5B1%5D.gif

> Sprawdzić silnik - szczegfolnie głowicę.

sam silnik to najmniejszy kłopot ale reszta pierdołów

> Wikeszosc osob tutaj sie wypowaiadajacych prezentuje przekrój sterotypowy społeczenstwa- bo to ze

> szwecji i w LPG

facepalm%5B1%5D.gif

jakie LPG????????????????

>to nie od dziadka z niemiec w tedeiku..

co ma piernik do wiatraka oslabiony.gif.

> Co stanowi dobry argument do zbicia

> ceny...

> Sprawdzić dokładnie papiery

to logiczne jak w każdym aucie

Masz jakieś auto które jest w nietypowej wersji? wątpię hehe.gif

Widzisz ja mam np. Vito 113 blaszaka w Polsce to może jeden na 1000 w porównaniu do108/110/112.

Wiec uwierz mi ze to nie takie wszystko proste tym bardziej w starym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziomek

> Masz jakieś auto które jest w nietypowej wersji? wątpię

mam bardzo nietypowe z CNG - zbiorniki kompozytowe

> Widzisz ja mam np. Vito 113 blaszaka w Polsce to może jeden na 1000 w porównaniu do108/110/112.

poza tym mozna spotac wiele aut kilku tonowych zarejestrowanych na 3.5T

tutaj mb vario 814 na 3.5 jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze co się rzuca w oczy to zaniżona waga .

> Przed kupnem podjęć na stacje kontroli pojazdów niech zważa obstawiam 2800-3200 na pusto .

> Mam autolawetę pojedyńcza kabina , pojedyńcze kolo , lekki najazd waży 2100 kg !

Byle VW T4 1.9TD waży 1700kg z podwójną kabiną i najkrótszą paką! (nie laweta) Co dopiero takie bydle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek

ogarnij się!

> mam bardzo nietypowe z CNG - zbiorniki kompozytowe

i co to ma do tematu?

> poza tym mozna spotac wiele aut kilku tonowych zarejestrowanych na 3.5T

ten z ogłoszenia tez jest ale problem jest ze w rzeczywistości ma znacznie więcej-rozumiesz?

> tutaj mb vario 814 na 3.5 jakiś tekst

facepalm%5B1%5D.gif

Ty we wszystko wierzysz co przeczytasz w necie? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek

> zadzwon i zapytaj jaka ma wage w DR. Co za problem?

2050, ale jak mnie zważą, to po ptakach.

> Butle mozesz zamienic na LPG- 400-500zł za butle 100 litrów.

Chyba całą instalację mogę zamienić na LPG, ale za 400-500zł tego nie zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2050, ale jak mnie zważą, to po ptakach.

Na tych bliźniakach jest x większe prawdopodobieństwo ze będą ważyć no.gif

> Chyba całą instalację mogę zamienić na LPG, ale za 400-500zł tego nie zrobię.

Zapłacisz za cala instalacje LPG plus demontaż tego badziewia co zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej jest Duratec 2300 niż silnik ze Scorpio. Ten sam co S-Max, Mondeo tylko większa pojemność.

Pzdr

> Ten sam silnik jest np. w Scorpio, więc aż taki egzotyk to to nie jest. Już prędzej skrzynia może

> nim być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mały OT

> po co mu tacho ?

Obligatoryjnie...

Skoro jest hak to nawet podpięcie p-py lekkiej (DMC 750 kg) powoduje, że DMC całego zestawu wynosi ponad 3,5 T co kwalifikuje go pod obowiązek kontroli czasu pracy kierowcy (czyt. tacho)

Jeżeli jedzie sam (do 3,5 T DMC) takiego obowiązku nie ma (poza D gdzie dla DMC 2,8 - 3,5 T książka kontrolna) ale tacho ma mieć legalizację i tarczka ma być włożona (i zmieniana (!) przed upływem 24 H)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legalizacja takich zbiorników do EWENEMENT w pl. Przerabiałem temat pare lat temu.

Jeżeli zbiornik jest z PL to na 90% dostaniesz dane techniczne od producenta!! (nie atest dopuszczenia do ruchu) gorzej jeżeli te zbiorniki są produkcji zachodniej, bardzo ciężko jest dostać dane od producenta, a same sprawdzenie jest na znacznie wyższych ciśninniach i chyba w krakowie jest instytut który może je zbadać (tyle pamiętam), ale nie było to 200-300 zł bo tyle to LPG kosztuje.

Sam serwis CNG w PL jest ciężki, mało który gazownik będzie chciał tam łapy pchać.

> To wiem i będzie to argument przy negocjacji ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej jest Duratec 2300 niż silnik ze Scorpio. Ten sam co S-Max, Mondeo tylko większa

> pojemność.

> Pzdr

> > nim być.

W Mk VI były 2 silniki benzynowe raczej 2 typy

2295 cm3 petrol 16V 2001-2006 Duratec E5FA 107/145

2295 cm3 petrol 16V 2001-2006 Duratec E5FC 107/145

co do wagi też się pochwale ,mój w DR ma okole 1600kg a na wadze be z towaru pokazuje 2205 . Jak zapakowałem kilkanaście okienek i chłopaków to spokojnie Viatol mnie zgarnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.