Skocz do zawartości

kupujemy furę do "docierania"


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

podjąłem męską decyzje - kupuje "rozbijwóz" do ćwiczenia i zabawy

wybór padł na e36 w jedynej przeze mnie akceptowalnej budzie - compakt

waham się miedzy 318 a 323 czyli R4 140KM lub R6 170KM

osoby które znają temat proszone są o odp czy R6 rzeczywiście dupę urywa w porównaniu do R4

auto zostanie wybebeszone, dostanie krotki dyfer ze szpera, twardy zawias (jeśli to możliwe to nie chciałbym zmniejszać prześwitu), kiera z naba, 2xkubel, szelki, płytę alu pod silnik, krotki skok lewarka biegów

w przyszłości lepsze heble,

silnika nie chce dotykać

chce nim min. 2 razy w tygodniu jedzić do roboty 2x20km + "docieranie" wieczorem i weekendy

w przyszłości może KJS itp

dupowoz stoi zawsze w garazu wiec jak przydzwonie to nie ma cisnienia ze musi jedzic

na auto chce przeznaczyć 10kPLN i 5kPLN na pakiet startowy

szukając auta skupie się nad zdrowa buda (nie musi być igła) i nie zajechanej mechanice

proszę o podpowiedź czy w dobrym kierunku idę (wybór marki i modelu) czy warto szarpać się na R6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podjąłem męską decyzje - kupuje "rozbijwóz" do ćwiczenia i zabawy

> wybór padł na e36 w jedynej przeze mnie akceptowalnej budzie - compakt

> waham się miedzy 318 a 323 czyli R4 140KM lub R6 170KM

> osoby które znają temat proszone są o odp czy R6 rzeczywiście dupę urywa w porównaniu do R4

> proszę o podpowiedź czy w dobrym kierunku idę (wybór marki i modelu) czy warto szarpać się na R6?

Zdecydowanie R6. Tylko, na litość, szukaj za Odrą. Bo to co jest u nas, woła o pomstę do nieba. A jak już jest egzemplarz godny uwagi, to cenę ma wywaloną w kosmos.

Ewentualnie - skoro i tak chcesz grzebać - szukaj najtańszego możliwego 316i z całkowicie zdrową, niespawaną z dwóch budą. I swapuj. Części do tego jest w cholerę, nie będzie problemem znalezienie np. 2.5 czy 2.8 193KM. Budżet masz imho wystarczający na takie zabawy, przy założeniu, że masz warunki do dłubania i większość (jeśli nie wszystko) będziesz robił sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdecydowanie R6. Tylko, na litość, szukaj za Odrą. Bo to co jest u nas, woła o pomstę do nieba. A

> jak już jest egzemplarz godny uwagi, to cenę ma wywaloną w kosmos

zaczynam grzebanie w sieci i wychodzi na to co piszesz no.gif

> Ewentualnie - skoro i tak chcesz grzebać - szukaj najtańszego możliwego 316i z całkowicie zdrową,

> niespawaną z dwóch budą. I swapuj. Części do tego jest w cholerę, nie będzie problemem

> znalezienie np. 2.5 czy 2.8 193KM. Budżet masz imho wystarczający na takie zabawy, przy

> założeniu, że masz warunki do dłubania i większość (jeśli nie wszystko) będziesz robił sam.

warunki mam - garaz przy domu, zaplecze narzedzi, jakiej tam umiejetnosci

ale czas wolalbym poswiecic na poprawie wlascicwosci i ustawieniu auta pod siebie niz na swapie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w przyszłości może KJS itp

Jeśli tak to 318ti. Przy 323ti jesteś w klasie z subarakami i innymi miśkami=nie masz szans na wynik.

przy tej całej liście dłubania zapomniałeś o przeniesieniu akumulatora do bagażnika i o kupnie 17 calowych felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak E36 to tylko 323i lub 328i. 4 cylindrowki są poprostu słabe.

a gucio prawda. R4 jedzie od dołu ładnie. Przy wyjściu z zakrętu równo rozwija moc i w dodatku jest bardzo dobrze wyważone. Trzeba o tym myśleć zwłaszcza w dość nerwowo prowadzącym się kompakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety, ale smutna prawda..........

do startów na prostej i driftu tak. Do nauki jazdy na czas- NIE!

Auto ma być lekkie i ma się dobrze prowadzić. W dodatku ma być bezawaryjne. Wszystkie te rzeczy możliwe do uzyskania przy 4cyl. M42 (lub M44).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli tak to 318ti. Przy 323ti jesteś w klasie z subarakami i innymi miśkami=nie masz szans na

> wynik.

nie chce wyniki tylko fun

> przy tej całej liście dłubania zapomniałeś o przeniesieniu akumulatora do bagażnika

cenna uwaga

> i o kupnie 17

> calowych felg.

ze wzgleu na wieksze hamulce czy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do startów na prostej i driftu tak. Do nauki jazdy na czas- NIE!

> Auto ma być lekkie i ma się dobrze prowadzić. W dodatku ma być bezawaryjne. Wszystkie te rzeczy

> możliwe do uzyskania przy 4cyl. M42 (lub M44).

M50/M52 sa awaryjne przy N42/M44 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie burz mojej koncepcji

> Okazja jest super i mam wielkie serce do subaru przecież wiesz, ale obawiam się że przy upalaniu

> takie GT przerośnie mnie finansowo i absolutnie nie chodzi tu o spalanie paliwa.

przy upalaniu beemki licz:

-szybkie zużycie opon (treningi możesz robić na 205/55/16 więc TAAAANIOOO! na zawody 205/50/16 lub w tej samej cenie 215/45/17)

-wymianę kabli i świec w M42(M44) za 500zł yikes.gif

-raz na dwa lata maglownicę i pompę (można zamontować króciutką od Z3, choć compact ma już w serii dość krótkie przełożenie)

-zderzak przód: 100zł, zderzak tył: 50zł, lampa: 150zł, belka pod zderzak z odbojnikami: 100zł, wymiana pod blokiem przy użyciu dwóch kluczy- bezcenne. grinser006.gif

-hamulce raz na rok, Jeśli mało hamujesz (tak jak ja) to nawet seria wystarczy. Przy dłuższym katowaniu na torze trzeba pomyśleć o wentylowanym przodzie i cieplejszych klockach.

Nie zapomnij o zamontowaniu poliuretanów dookoła. Mam żółte (twardsze) i jest super. Zanim je założyłem przednie tuleje wymieniałem co pół roku, teraz jest spokój. Można pomyśleć o camber plates na górnych mocowaniach amortyzatorów z przodu i o mocniejszych tulejach z tyłu.

Nie patrz na to jak jedzie seria is. Po zamontowaniu krótkiego dyfra ze szperą to jest zupełnie inne auto. Przełożeniami dyfra możesz się bawić dowolnie w R4 ustalając Vmax od 170 do 270km/h cool.gif

Skrzynia biegów jest pancerna ale mimo wszystko raz na dwa lata się zużywa, kosztuje tyle ile waży palacz.gif

Sprzęgło odporne, zmieniłem po zakupie i tak już trzeci rok leci bezawaryjnie (a mam koło dwumasowe old.gif)

Co do zawieszenia to cudów nie wymyślisz: B6/B8 i sprężyna według uznania i rodzaju nawierzchni. Od m-pakietowych za grosze po -50 czy niższe. Pamiętaj, że tylnopęd lepiej się prowadzi z niższym tyłem ok.gif

Możliwe, że o czymś zapomniałem hmm.gif jakby coś to pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> M50/M52 sa awaryjne przy N42/M44 ???

Nie są. gorzej się prowadzą. M50/M52 troszkę inaczej rozwija moc i niestety jedzie tylko górą. No chyba, że weźmiesz 2,8 ale to już oznacza swap czyli kombinowanie czyli możliwe głupie awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie są. gorzej się prowadzą. M50/M52 troszkę inaczej rozwija moc i

> niestety jedzie tylko górą.

nie chce mi sie wierzyc ze M50/M52 (mowa o 2.5 170-190KM ) jedzi gorzej z dolu niz N42/M44

> No

> chyba, że weźmiesz 2,8 ale to już oznacza swap czyli kombinowanie czyli możliwe głupie

> awarie.

no wlasnie wszyscy pisza ze jednak 2.8 jest najlepszy

wiec pozostaja dwie opcje

zrezygnowac z compakta i szukac coupe/sedan/kombi 2.8

albo kupic kompakta z padnietym motorem i robic swap na 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może niech autor się wypowie o jakie "docieranie" chodzi, bo z tego co napisał, wnioskuję iż chodzi

> o drift, lub drifto-podobne upalanie. Audi raczej średnio do tego pasuje, a już napewno nie

> 140-konne audi

Zimą na sniegu, takie "słabe" audi, potrafi zostawić z tyłu wypasione Evo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chce wyniki tylko fun

nie ma funu jak dojeżdżasz w ogonie stawki. Co byś mi nie mówił nie uwierzę, jeździłem już z wieloma kierowcami i wiem co mówię. palacz.gif

Fajnie jest jak swój progres sprawdzasz z zawodnikami dysponującymi podobnym sprzętem. Jest teraz od cholery is-ów w różnych zawodach więc konkurencja jest fajna ok.gif

> cenna uwaga

Raz a porządnie, wszystko oprócz mocowania napędu (bo dekiel od dyfra nie lubi sztywnych mocowań i sobie ucho pęka)

> ze wzgleu na wieksze hamulce czy?

Nie. Ze względu na to, że na 17 calach lepiej się jeździ po suchym asfalcie. Mimo wszystko 16 cali slick jak się dogrzeje to się kładzie i jazda jest mało precyzyjna. Na deszcz docięte 16 cali jest ok, na suchym i przyczepnym już nie. Co ciekawe felgi 17 cali do BMW kosztują grosze, slick 17 jest w tej samej cenie co 16.

Do compacta kupuj felgi z ET w okolicach 35-38 i szerokości 7,5-8 cali. NIe ma wtedy kombinacji z dystansami, felga jest prawie na równo z nadkolem. Nie daj się nabrać na felgi z serii 5 i 7 nono.gif Nie podchodzą bez klepania nadkoli.

Nie kombinuj też z szerszym tyłem czy przodem bo będzie się toto dziwnie prowadzić. E36 w tej wersji jest wrażliwe na takie zabawy więc najlepiej jest mieć cztery równe felgi i cztery równe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podjąłem męską decyzje - kupuje "rozbijwóz" do ćwiczenia i zabawy

> wybór padł na e36 w jedynej przeze mnie akceptowalnej budzie - compakt

a ja bym szukał E30 z iS. Raz że lepiej wygląda jak jedzie (fajniej się wyglada na zdjęciach zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif) - dwa że bedzie lżejsze. Albo E21 i swap na iSa zlosnik.gif A potem kompresor ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chce mi sie wierzyc ze M50/M52 (mowa o 2.5 170-190KM ) jedzi gorzej z dolu niz N42/M44

mniej przyjemnie rozwija moc. Mam drugą beemkę z M50b25 wink.gif

> no wlasnie wszyscy pisza ze jednak 2.8 jest najlepszy

Oczywiście, że jest najlepszy. Tak czy inaczej nie masz z tym silnikiem szans w klasie pojemności powyżej 2l.

> wiec pozostaja dwie opcje

> zrezygnowac z compakta i szukac coupe/sedan/kombi 2.8

sedan będzie najtańszy. coupe ma troszkę bardziej skomplikowane zawieszenie.

> albo kupic kompakta z padnietym motorem i robic swap na 2.8

co kto lubi. Ja bym się nie bawił. Przejedź się is-em to zobaczysz że do zabawy w zakrętach to tam wcale mocy nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja bym szukał E30 z iS. Raz że lepiej wygląda jak jedzie (fajniej się wyglada na zdjęciach ) -

> dwa że bedzie lżejsze. Albo E21 i swap na iSa A potem kompresor

co Wy z tym R4 tongue.gif

a ja caly czas mam ochote na R6 food.gif

E30 zaczyna osiagac ceny aut kolekcjonerskich a mi na tym nie zalezy to ma byc auto do docierania, bezawaryjne tanie w ewentualnych naprawach, dajace max frajdy z jazdy, buda/wyglad mne nie interesuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przepis poproszę

4 takie cewki http://allegro.pl/cewka-cewki-bmw-4-4-3-5-m62-tu-540-740-e53-i3094652899.html (czasami chodzą po 20 zlosnik.gif )

a reszta jest opisana na BMW - w każdym razie 1 wieczór i włala

DSCN2435.jpg

z plusów - w życiu nie słyszałem tak równo pracujących 4 garów po zmianie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co Wy z tym R4

> a ja caly czas mam ochote na R6

> E30 zaczyna osiagac ceny aut kolekcjonerskich a mi na tym nie zalezy to ma byc auto do docierania,

> bezawaryjne tanie w ewentualnych naprawach, dajace max frajdy z jazdy, buda/wyglad mne nie

> interesuja

R6 bedzie bardziej podsterowne 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja bym szukał E30 z iS.

i szukał... i szuuuuukaaał.... i szuuuuuuukkkkaaaaałłłłł....

Tego już nie ma. A jak jest to kosztuje tyle co dwa compacty.

> Raz że lepiej wygląda jak jedzie (fajniej się wyglada na zdjęciach ) -

> dwa że bedzie lżejsze.

Nie będzie.

> Albo E21 i swap na iSa A potem kompresor

Do zabawy na mieście tak. Jak jedziesz 200km na zawody na lawecie to już mało przyjemnie się robi kiedy coś głupiego się zepsuje po kilometrze jazdy.

Poza tym kompresor=pojemność ponad 3 litry według regulaminów. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co Wy z tym R4

M42/M44 to nie jest takie zwykłe R4. Kto nie miał ten się nie dowie wink.gif

> a ja caly czas mam ochote na R6

jak stryjenka uważa...

> E30 zaczyna osiagac ceny aut kolekcjonerskich a mi na tym nie zalezy to ma byc auto do docierania,

> bezawaryjne tanie w ewentualnych naprawach, dajace max frajdy z jazdy, buda/wyglad mne nie

> interesuja

max frajdy z jazdy daje właśnie E30. Prowadzi się zdecydowanie inaczej niż compact. Silnik jest zawieszony kilka centymetrów niżej i jest chyba mocniej cofnięty niż w E36. Poza tym zawieszenie jest świetnie zgrane. Wsiadasz i umiesz latać bokami jak chcesz. W compactach już tak łatwo nie jest. Prowadzą się bardziej nerwowo. Ja to lubię bo jest co robić. Na suchym compact może być szybszy niż E30, na mokrej/luźnej nawierzchni już niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4 takie cewki http://allegro.pl/cewka-cewki-bmw-4-4-3-5-m62-tu-540-740-e53-i3094652899.html

> (czasami chodzą po 20 )

> a reszta jest opisana na BMW - w każdym razie 1 wieczór i włala

> z plusów - w życiu nie słyszałem tak równo pracujących 4 garów po zmianie

jakie wymiary ma mieć ten kawałek alu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i szukał... i szuuuuukaaał.... i szuuuuuuukkkkaaaaałłłłł....

> Tego już nie ma. A jak jest to kosztuje tyle co dwa compacty.

ale rozmawiamy tu też o SWAPach - 316i i Swap silnika z E36 załatwia sprawę. 15kzł spokojnie styknie ok.gif wszystko jest rozpisane krok po kroku na e30.pl - temat ogarnięty i 100% szans na sukces. Ale ja bym szedł w E21 - można kupić za podobne pieniądze jak się poszuka co E30 zlosnik.gif

Co do awaryjności i klasy - rozmawiamy o zabawie. Nawet dmuchnięcie 0,3 bara (które silnikowi nic nie zrobi) kompresorem - zmienia ten silnik NIE DO POZNANIA. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.