poziomek Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Auris Hybrid od Kwietnia dostępny Quote: Ceny nowej Toyoty Auris Hybrid rozpoczynają się od 84 900 zł. Quote: W stosunku do analogicznie wyposażonej Toyoty Auris z silnikiem benzynowym 1.6 i skrzynią bezstopniową CVT dopłata do wersji hybrydowej wynosi 10 000 zł. Kwota ta, dzięki niższemu zużyciu paliwa wersji hybrydowej, zwraca się po przejechaniu 50 000 km. Jak dojdzie jeszcze kombi hybryda to trochę ludków może się skusić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Jak dojdzie jeszcze kombi hybryda to trochę ludków może się skusić... Pisałem o tym ostatnio - w wersji hybridowej są też najlepsze osiągi (jeśli nazwać to osiągami ) Szkoda tylko, że tego eCVT nie można ustawić w tryb quasi-sekwencyjny, z np. 10 stałymi przełożeniami. Brzmiałby jak normalny samochód a nie skuter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Jak dojdzie jeszcze kombi hybryda to trochę ludków może się skusić... Kombi hybrid pewnie będzie kosztował ze stówę, albo przynajmniej jakieś 95. Już widzę ten szturm na salony, by kupić auto segmentu C za sto klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > (...) > W stosunku do analogicznie wyposażonej Toyoty Auris z silnikiem benzynowym 1.6 i skrzynią > bezstopniową CVT dopłata do wersji hybrydowej wynosi 10 000 zł. Kwota ta, dzięki niższemu > zużyciu paliwa wersji hybrydowej, zwraca się po przejechaniu 50 000 km. > (...) Po pierwsze nikt nie kupiłby 1.6 z CVT więc to nie jest "tylko 10 000". Po drugie nie będzie się to zwracało 50 000km tylko dłużej, bo: - Auris bez CVT (a z taką należałoby go porównać) pali mniej niż ten z CVT - jeśli ta hybryda spali ŚREDNIO 3,7l to chyba zjem ulotkę reklamową Ot, znowu zręczny marketing dla idiotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Auris Hybrid od Kwietnia dostępny > Quote: > Ceny nowej Toyoty Auris Hybrid rozpoczynają się od 84 900 zł. > Quote: > W stosunku do analogicznie wyposażonej Toyoty Auris z silnikiem benzynowym 1.6 i skrzynią > bezstopniową CVT dopłata do wersji hybrydowej wynosi 10 000 zł. Kwota ta, dzięki niższemu > zużyciu paliwa wersji hybrydowej, zwraca się po przejechaniu 50 000 km. > Jak dojdzie jeszcze kombi hybryda to trochę ludków może się skusić... Dodaj jeszcze koszty ewentualnych napraw takiej hybrydy, obawiam się, że nie będzie tak różowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 >Kwota ta, dzięki niższemu > zużyciu paliwa wersji hybrydowej, zwraca się po przejechaniu 50 000 km. Ciężko uwierzyć w to wyliczenie. Spalanie by musiało być niższe od zwykłego o ponad 3,5 litra na 100km. Wątpię w takie korzyści, szczególnie przy jeździe w trasie (gdzie hybyryda nie będzie mogła pokazać swoich zalet). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Dodaj jeszcze koszty ewentualnych napraw takiej hybrydy, obawiam się, że nie będzie tak różowo. Przez 50000 km nie będzie kosztów napraw, a jeśli już to będą pokryte na gwarancji. Poza tym praktyka pokazuje, że hybryd nie ma co się bać. Jedynie wyższy koszt ubezpieczenia (w PL) - bo wyższa wartość pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Ciężko uwierzyć w to wyliczenie. Spalanie by musiało być niższe od zwykłego o ponad 3,5 litra na > 100km. Wątpię w takie korzyści, szczególnie przy jeździe w trasie (gdzie hybyryda nie będzie > mogła pokazać swoich zalet). A ile spali taki zwykły wg Ciebie? Bo mój 8 letni Prius pali teraz ok 5,5l, jesienią 4,5. Uważasz, że beznyna nie spali po mieście 8-9l? O jakiej trasie piszesz - autostrada czy nasze typowe drogi krajowe i te bardziej lokalne. Bo na autostradzie to i owszem, zalety hybrydy są najmniej widoczne (zimą na trasie do AUT z 4os plus box na dachu brał 7l, nowy Accord znajomego jadącego za mną 8,5, więc oszczędność nadal jest, choć mniejsza), Ale nie czarujmy się, większośc jeździ głównie miasta i krótsze, lokalne trasy, czyli optymalne warunki dla hybryd. Dłuższe wypady autostradowe, to przeważnie raz góra dwa razy w roku. Uważam, że przy takim założeniu (a hybrydy głównie tacy będą kupowali), 50kkm na zwrot różnicy jest całkiem realne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Przez 50000 km nie będzie kosztów napraw, a jeśli już to będą pokryte na gwarancji. Poza tym > praktyka pokazuje, że hybryd nie ma co się bać. > Jedynie wyższy koszt ubezpieczenia (w PL) - bo wyższa wartość pojazdu. I co po 50 tys go sprzedaż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > A ile spali taki zwykły wg Ciebie? Bo mój 8 letni Prius pali teraz ok 5,5l, jesienią 4,5. > Uważasz, że beznyna nie spali po mieście 8-9l? Oczywiście zależy od stylu jazdy. Ale okolice 8 litrów są realne. Po mieście rzeczywiście oszczędność będzie bliska tych 3 litrów. > Bo na autostradzie to i owszem, zalety hybrydy są najmniej widoczne (zimą na trasie do AUT z 4os > plus box na dachu brał 7l, nowy Accord znajomego jadącego za mną 8,5, więc oszczędność nadal > jest, choć mniejsza), Accord to jednak klasa wyżej (i 2 litry silnik) i większe spalanie nie dziwi. Przy porównywalnym kompakcie spalanie będzie porównywalne (okolice 7,5l). Ale nie czarujmy się, większośc jeździ głównie miasta i krótsze, lokalne > trasy, czyli optymalne warunki dla hybryd. Dłuższe wypady autostradowe, to przeważnie raz góra > dwa razy w roku. Ale po mieście natłuczenie tych 50000 km to zajmie dużo czasu.. I wtedy nie opłaca się inwestować tych 10000 żeby je odzyskać po x latach. A przy jeździe w trasie to już te oszczędności będą zdecydowanie mniejsze i mówienie że zwróci się po 50000 jest nadużyciem (zakładając nawet pół na pół - trasę i miasto) Moim zdaniem, ciągle jeszcze technologia hybrydowa jest za droga i ekonomicznego uzasadnienia taki zakup nie ma. Ale to tylko kwestia czasu. A osobiście, ze względów technologicznych i użytkowych to hybrydy bardzo mi się podobają. A gdy jeszcze dojdzie opcja plug-in powszechniej wykorzystywana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > I co po 50 tys go sprzedaż? A po 50tyś się rozpadnie? Zresztą gwarancja jest na więcej niż 50tyś. Ale zakładając sprzedaż po 50 tyś, jeśli w 50 tyś rzeczywiście by się zwróciło (co nie koniecznie jest prawdą) to jest to opłacalna. Jednak hybrydę zawsze trochę drożej się odsprzeda, niż nie-hybrydę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > jest prawdą) to jest to opłacalna. Jednak hybrydę zawsze trochę drożej się odsprzeda, niż > nie-hybrydę. U nas ludzie się boją nowości. Nie mówię tu o opyleniu kilku sztuk rocznie Priusów ale o obrocie rzędu kilka tyś aut na rynku wtórnym. Gdyby dużo osób chciało na raz sprzedać hybrydy (parę flot po leasingu) to popyt może być za mały. Tak sobie dywaguję tylko z sufitu ale jest to jeden z czynników przeciwko umaczaniu takiej kasy w hybrydę. Ja bym się poważnei zastanawiał nad takim kombi z jakimś sensownym niedużym nalotem w okolicach <=60k PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > A po 50tyś się rozpadnie? Zresztą gwarancja jest na więcej niż 50tyś. Gwarancji jest bodaj 3 lata. Auto eksploatowane w ruchu miejskim akurat przejedzie w tym czasie jakieś 50kkm. > Ale zakładając sprzedaż po 50 tyś, jeśli w 50 tyś rzeczywiście by się zwróciło (co nie koniecznie > jest prawdą) to jest to opłacalna. Jednak hybrydę zawsze trochę drożej się odsprzeda, niż > nie-hybrydę. No nie wiem. Kupując używane auto po gwarancji mało kto będzie się chciał pchać w kosztowne wynalazki. Pomijając już, że w 50kkm to się to auto zwróci tylko w folderze reklamowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > U nas ludzie się boją nowości. Nie mówię tu o opyleniu kilku sztuk rocznie Priusów ale o obrocie > rzędu kilka tyś aut na rynku wtórnym. Gdyby dużo osób chciało na raz sprzedać hybrydy (parę > flot po leasingu) to popyt może być za mały. Flota nie kupi hybrydy bo to absolutnie nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Gwarancji jest bodaj 3 lata. Auto eksploatowane w ruchu miejskim akurat przejedzie w tym czasie > jakieś 50kkm. Chyba na napęd hybrydowy jest dłuższa (5 lat/100tyś). > No nie wiem. Kupując używane auto po gwarancji mało kto będzie się chciał pchać w kosztowne > wynalazki. Myślę, że za te kilka lat trochę się zmieni podejście. Zresztą już teraz wiele osób by chętnie hybryde kupiło (ze sprzedażą Priusa podobno nie ma problemu) - a że na rynku nie będzie tego wiele to też ceny będą na pewno trochę (oczywiście nie o 10000 jak na początku) wyzsze niż za analogiczną nie-hybrydę. > Pomijając już, że w 50kkm to się to auto zwróci tylko w folderze reklamowym. To inna inszość i o tym już pisałem (obstawiam że będzie to bliżej 100000 km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > - jeśli ta hybryda spali ŚREDNIO 3,7l to chyba zjem ulotkę reklamową Prius 3gen pali realnie średnio jakieś 4l... Chyba będziesz wciągał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Prius 3gen pali realnie średnio jakieś 4l... Chyba będziesz wciągał Średnio to pali tyle na trasie przygotowanej przez marketingowców Toyoty. Ale weźmy ją 30% po mieście i w korkach, 30% na jakiejś drodze poza miastem, gdzie trzeba wyprzedzić TIRa itp. oraz 30% po autostradzie z tempomatem ustawionym na 130km/h. Niech dystans będzie 300km. Jeśli po tym średnie spalanie będzie 3,7l/100km to faktycznie spróbuję tej ulotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Chyba na napęd hybrydowy jest dłuższa (5 lat/100tyś). > Myślę, że za te kilka lat trochę się zmieni podejście. Zresztą już teraz wiele osób by chętnie > hybryde kupiło (ze sprzedażą Priusa podobno nie ma problemu) - a że na rynku nie będzie tego > wiele to też ceny będą na pewno trochę (oczywiście nie o 10000 jak na początku) wyzsze niż za > analogiczną nie-hybrydę. > To inna inszość i o tym już pisałem (obstawiam że będzie to bliżej 100000 km). Ale hybryda nie jest droższa w eksploatacji niż nie-hybryda, a nawet tańsza! 1.8HSD nie ma ani jednego paska, klocki wytrzymują ponad 100kkm itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toyotasolara Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Ciężko uwierzyć w to wyliczenie. Spalanie by musiało być niższe od zwykłego o ponad 3,5 litra na > 100km. Wątpię w takie korzyści, szczególnie przy jeździe w trasie (gdzie hybyryda nie będzie > mogła pokazać swoich zalet). Hybryda na trasie również pokazuje swoje zalety: 1) Dla przykładu hybryda infiniti potrafi wyłaczyć silnik przy stałej jeździe przy prędkości nawet 100km/h 2) W czasie mocnego przyspieszenia korzystasz z silnika spalinowego i elektrycznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Średnio to pali tyle na trasie przygotowanej przez marketingowców Toyoty. O ile dobrze pamietam, priusem 3 gen wlasnie takie spalanie mialem przy normalnej spokojnej jezdzie. Przy maksymalnym butowaniu na zasadzie gaz w podloge i hamulec w podloge caly czas, nie udalo mi sie wyjsc powyzej 6 l/100km. Takze ja w to 4 litry lub nawet mniej spokojnie wierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > O ile dobrze pamietam, priusem 3 gen wlasnie takie spalanie mialem przy normalnej spokojnej > jezdzie. > Przy maksymalnym butowaniu na zasadzie gaz w podloge i hamulec w podloge caly czas, nie udalo mi > sie wyjsc powyzej 6 l/100km. > Takze ja w to 4 litry lub nawet mniej spokojnie wierze. Przejedź 1/3 trasy po autostradzie i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Przejedź 1/3 trasy po autostradzie i zobaczymy. Ale żeś się tych autostrad uczepił Przeciętny użytkownik (za takiego się właśnie uważam ) jedzie autostradą kilka razy do roku, co przy rocznym przebiegu rzędu 15-20kkm będzie praktycznie niezauważalne. Nikt, kto jeździ sporo w dłuższe trasy, w szczególności po tych autostradach, których u nas przybywa jak grzybów po deszczu, raczej nie będzie kupował hybrydy, jeśli czynnik ekonomiczny miałby mieć decydujące znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Ale żeś się tych autostrad uczepił > Przeciętny użytkownik (za takiego się właśnie uważam ) jedzie autostradą kilka razy do roku, co > przy rocznym przebiegu rzędu 15-20kkm będzie praktycznie niezauważalne. > Nikt, kto jeździ sporo w dłuższe trasy, w szczególności po tych autostradach, których u nas > przybywa jak grzybów po deszczu, raczej nie będzie kupował hybrydy, jeśli czynnik ekonomiczny > miałby mieć decydujące znaczenie. Średnie spalanie to średnie. W cyklu mieszanym. A nie "bo ja nie jeżdżę po autostradach, a jeśli już to mało". Żeby wynik średni był miarodajny to test musi być przeprowadzony w zróżnicowanych warunkach. I w takich to ja w te 3,7l/100km nie wierzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Średnie spalanie to średnie. W cyklu mieszanym. A nie "bo ja nie jeżdżę po autostradach, a jeśli > już to mało". > Żeby wynik średni był miarodajny to test musi być przeprowadzony w zróżnicowanych warunkach. I w > takich to ja w te 3,7l/100km nie wierzę. A kto powiedział (poza Tobą ), że średnie uwzględnia jazdę autostradą? Średnie to jazda miejscka i trasa (niekoniecznie autostrada). Pomijając jednak tą kwestię, też jakoś ciężko mi uwierzyć w te magiczne 3,7 - piszę to ja, użytkownik Priusa. Być może w nowych modelach, zastosowana technologia pozwoli na uzyskanie takiego wyniku, bo u mnie jest on raczej nierealny Uważam natomiast, że jak najbardziej realne będzie osiągnięcie średniego spalania na poziomie 3-4l mniej niż benzynowy odpowiednik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Uważam natomiast, że jak najbardziej realne będzie osiągnięcie średniego spalania na poziomie 3-4l > mniej niż benzynowy odpowiednik. Czyli różnica zwróci się po 100kkm. Czyli w przypadku samochodu miejskiego nigdy (bo akurat trzeba już sprzedawać). A straci się na odsprzedaży sporo, bo ludzie boją się hybryd nawet nowych, a używanych unikają jak ognia (słusznie czy nie nieistotne). Podsumowując - u nas absolutnie nieopłacalna sprawa. Gdyby były dopłaty, jak w niektórych krajach, możliwość jazdy pasami dla busów i inne bonusy - to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Czyli różnica zwróci się po 100kkm. W mieście różnica zwróci się znacznie prędzej. Jeżdżąc głównie na trasach, 100kkm może nie wystarczyć. P.S. Mamy na forum kolegę który już ponad rok jeździ Lexusową wersją Aurisa - modelem CT-200h. Może niech on się wypowie jak wygląda spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > W mieście różnica zwróci się znacznie prędzej. Jeżdżąc głównie na trasach, 100kkm może nie > wystarczyć. W mieście pewnie ok. 50kkm. U mnie nie zwróciłby się nigdy, 80% mojego przebiegu to jazda autostradowa z prędkością 150-160. > P.S. Mamy na forum kolegę który już ponad rok jeździ Lexusową wersją Aurisa - modelem CT-200h. Może > niech on się wypowie jak wygląda spalanie? Praktycy wiedzą najlepiej, ale trzeba brać pod uwagę jakie trasy się robi, jakie miasto, jaki styl jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Praktycy wiedzą najlepiej, ale trzeba brać pod uwagę jakie trasy się robi, jakie miasto, jaki > styl jazdy. Dokładnie. To tak jakby mnie pytać o zużycie paliwa w IS-F'ie i zakładać że tyle spali jeżdżąc po centrum Warszawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.