Skocz do zawartości

Lexus


karax

Rekomendowane odpowiedzi

> Pierwsza generacja IS jest nic nie warta. Jedyne co jest warte wzmianki to silnik - R6 mający wiele

> wspólnego z silnikiem z Supry. Ale pomimo trzech litrów, ma tylko marne 220 KM. Do tego

> pięciobiegowy automat jest dość przeciętny. Za to była wersja z szesciobiegowym manualem.

w Wawie śmiga jeden IS z przeszczepionym pełnym silnikiem Supry

nie powiem, szybkie to jest

i znów w EU starszy jest w sumie tylko jako 2 litry dostępny głównie

3.0 ze świecą szukać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa msc temu kupiłem GS tyle, że 300. Osiągi jak dla mnie wystarczające. Bardzo przyzwoite

> spalanie.

> Podaż GS z 2005-2011 jest całkiem spora. Do tego bardzo wiele egzemplarzy pochodzi z 1szej ręki.

ale Ty piszesz o tej budzie co ma MF

ja piszę o tej starszej

gdybym miał kasę na nowszego GS to już dawno by stał pod domem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> is300 występował w PL, ale tylko z automatem.

jesteś tego pewien?

zakładam, że tym 5 biegowym

4 biegowy chyba był tylko w IS200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> A miejsce z tylu? Nie wiele go bylo...

wiesz, ja z tyłu nie jeżdżę więc to nie mój problem biglaugh.gif

> Btw hatch byl w EU?

był ale u nas jako kombi nie htb

nazywałą się ta wersja Sport Cross bodajże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znasz właściciela?

> Bo pare lat temu takiego swapa zrobił kolo z mojej fabryki, ale potem lex poszedł do ludzi.

nie, wiedziałem go tylko na YT Warsaw

razem z tym poldkiem zeswapowanym na VR6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa msc temu kupiłem GS tyle, że 300. Osiągi jak dla mnie wystarczające. Bardzo przyzwoite

> spalanie.

> Podaż GS z 2005-2011 jest całkiem spora. Do tego bardzo wiele egzemplarzy pochodzi z 1szej ręki.

a jak ze spalaniem w 300?

kupiłeś RWD czy AWD?

robiłeś już coś w autku, kupowałeś jakieś części? zamienniki są? ceny nie zabijają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ze spalaniem w 300?

> kupiłeś RWD czy AWD?

> robiłeś już coś w autku, kupowałeś jakieś części? zamienniki są? ceny nie zabijają?

W trasie mam spalanie ok 8-8,5.

W takim cyklu mieszanym (mieszkam przy autostradzie pod Poznaniem) - mam ok 11, czasem mniej.

Auto jest RWD. Na EU chyba nie było w tej wersji AWD.

Auto jest dość świeże bo, ma 77 kkm, więc nic nie robiłem poza przeglądem na 75 kkm. W ASO w Poznaniu zawołali chyba 1.500, więc bez dramatu. Należy podkreślić bardzo wysoki poziom obsługi w tym ASO. BMW i AUDI w Poznaniu są dużo gorsze.

Jak pytałem w ASO o ceny elementów zawieszenia i częstotliwość napraw, to panowie stwierdzili, że to się bardzo rzadko naprawia i oni sobie nie przypominają ostatniej takiej naprawy :-)

Wcześniej miałem BMW E90 325xi z podobnym przebiegiem i tam się bez przerwy jakieś pierdoły psuły. Jestem pod tym względem nieugięty i nie cierpię jak coś mi nie działa, więc non stop się wkurzałem.

Auto jest bardzo ciche. Wg mnie materiały do wykończenia są lepsze niż w np. w E60/61. Silnik jest dynamiczny, świetnie rozwija moc. Skrzynia też sobie radzi. To chyba najlepszy samochód jaki do tej pory miałem.

W zasadzie ja nie zauważyłem większych wad. Nie każdemu się stylistyka podoba, ale to rzecz gustu.

Bardzo często można w ASO kupić modele z przebiegami 200+ i nikt się tego nie wstydzi. To chyba świadczy o wysokiej żywotności tych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pytałem w ASO o ceny elementów zawieszenia i częstotliwość napraw, to panowie stwierdzili, że

> to się bardzo rzadko naprawia i oni sobie nie przypominają ostatniej takiej naprawy :-)

To samo słyszę u nas. w GS'ie się psują:

- guziczek do otwierania klapy bagażnika - po kilku latach guma się sypie i trzeba zmienić.

- radio potrafi się zepsuć

- spryskiwacze reflektorów

- czujnik spalania wybuchowego

- pompa wody pada po 120-150 tysiącach mil.

Warto też zauważyć że ceny części są śmiesznie niskie:

- pompa wody z uszczelkami $155

- komplet amortyzatorów na przód i tył $550

- nowy spryskiwacz ze wszystkim $220

P.S. u mnie w GS'ie w ciągu 70 tysięcy mil nie zepsuło się NIC. I to nie tak jak to właściciele Fiata mówią że NIC, bo UPG i wahacze to element eksploatacyjny. Eksploatacyjne części to:

- opony, klocki i tarcze

- akumulatory (padają co 2 lata - jak się jeden kupi to ma się gwarancję do końca życia)

- świece co 100 tysięcy km

- oleje i płyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo słyszę u nas. w GS'ie się psują:

> - guziczek do otwierania klapy bagażnika - po kilku latach guma się sypie i trzeba zmienić.

> - radio potrafi się zepsuć

> - spryskiwacze reflektorów

> - czujnik spalania wybuchowego

> - pompa wody pada po 120-150 tysiącach mil.

> Warto też zauważyć że ceny części są śmiesznie niskie:

> - pompa wody z uszczelkami $155

> - komplet amortyzatorów na przód i tył $550

> - nowy spryskiwacz ze wszystkim $220

To napawa optymizmem. Pewnie te nowsze GS już nie będą takie trwałe.

Rozbrają mnie niektóre patenty japończyków:

- chowany panel z lewej strony,

- przyciski pochowane pod podłokietnikiem,

.... i najlepsze:

Oddałem auto do gruntownego czyszczenia, pielęgnacji skóry i takie tam.

Odebrałem i po chwili zauważyłem, że bagażnik mogę otworzyć tylko mechanicznie za pomocą kluczyka (tej wkładki).

Wkurzony na mój nabytek, zacząłem szukać po różnych forach itp.

Okazuje się, że w schowku pasażera schowany jest taki guziczek, który wyłącza elektryczne otwieranie bagażnika. Przez przypadek musieli to wcisnąć :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napawa optymizmem. Pewnie te nowsze GS już nie będą takie trwałe.

Myślę że będą, Lexus zdobył rynek niezawodnością i nie może się pogorszyć. Zresztą GS300 model 2006 prawie nie pogrążył Lexusa - psuły się tak bardzo, że ludzie je oddawali. Dlatego ten model w USA był tylko rok, potem szybko wprowadzili GS 350.

> Rozbrają mnie niektóre patenty japończyków:

> - chowany panel z lewej strony,

Moim zdaniem super pomysł, w ten sposób mało używane guziczki są schowane.

> Okazuje się, że w schowku pasażera schowany jest taki guziczek, który wyłącza elektryczne

> otwieranie bagażnika. Przez przypadek musieli to wcisnąć :-)

Też mi się to zdarzyło. To jest po to że jak oddajesz samochod na valet to możesz zamknąć schowek i nikt Ci do bagażnika nie zajrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że będą, Lexus zdobył rynek niezawodnością i nie może się pogorszyć.

> Moim zdaniem super pomysł, w ten sposób mało używane guziczki są schowane.

> Też mi się to zdarzyło. To jest po to że jak oddajesz samochod na valet to możesz zamknąć schowek i

> nikt Ci do bagażnika nie zajrzy.

Obsługuje się inaczej niż europejskie auta, ale jakościowo moim zdaniem wyprzedza E90, czy E60 dość znacząco.

Wszyscy pukali się w głowę, jak mówiłem co chcę kupić. Ci sami fajne mają miny jak im teraz pokazuję auto, a potem biorę przejażdżkę :-).

W Polsce to jednak stosunkowo rzadki samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszyscy pukali się w głowę, jak mówiłem co chcę kupić. Ci sami fajne mają miny jak im teraz

> pokazuję auto, a potem biorę przejażdżkę :-).

Ja mam zawsze frajdę jak tym raczej kanapowozo pojazdem pokazuję rury wydechowe wszelkim młodym i gniewnym wink.gif GS 460 ma spore zapasy mocy + aktywne zawieszenie pozwalające na przejeżdżanie zakrętów ze sporymi prędkościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ten rocznik co podajesz to łapiesz się na dwa różne modele:

> GS II generacji (1997-2005)

> GS III generacji (2005-2012)

> Ja bym szukał III generacji i najlepiej odmianę 460 z 4,6 V8 347KM. Choć nie wiem czy ten silnik

> akurat nie był od 2009 roku. Są jeszcze 430 4.3 V8 283KM z wcześniejszych lat produkcji i

> występujący w II i III generacji GS'a.

zdecydowanie polecam III generację, dla mnie to ideał samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś tego pewien?

> zakładam, że tym 5 biegowym

> 4 biegowy chyba był tylko w IS200

na 100% nie, ale kojarzy mi się z jakiegoś "gazetowego" testu właśnie żal nad tym że w 300 nie było w PL manualu. Kojarzę tez jakiś temat na racingforum.pl gdzie ktoś robił właśnie swap silnika z Supry i wsadzali manual (nie pamiętam czy to był Getarg z Supry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 100% nie, ale kojarzy mi się z jakiegoś "gazetowego" testu właśnie żal nad tym że w 300 nie było

> w PL manualu. Kojarzę tez jakiś temat na racingforum.pl gdzie ktoś robił właśnie swap silnika

> z Supry i wsadzali manual (nie pamiętam czy to był Getarg z Supry)

szczerze mówiąc akurat u mnie automat może być biglaugh.gif

tylko jeśli w IS200 jest 4 przełożeniowy to chyba rzeczywiście polować na IS300 trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze mówiąc akurat u mnie automat może być

> tylko jeśli w IS200 jest 4 przełożeniowy to chyba rzeczywiście polować na IS300 trzeba

A c sie z Toyota stalohmm.gif? Jesli to niespy.gifwink.gif...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A c sie z Toyota stalo? Jesli to nie...

mówisz o Aygo?

dalej śmiga jak szalone waytogo.gif

Civic też działa

no i generalnie jedyna myśl techniczna EU na podjeździe to Opel

a po Twoich postach to jakoś tak sam wiesz biglaugh.gif

swoją drogą albo będzie Lexus albo BMW biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówisz o Aygo?

> dalej śmiga jak szalone

waytogo.gif[...]

> Civic też działa

uffwaytogo.gif[...]

> no i generalnie jedyna myśl techniczna EU na podjeździe to Opel

> a po Twoich postach to jakoś tak sam wiesz

> swoją drogą albo będzie Lexus albo BMW

Karax, ja cie proszezlosnik.gif, za bardzo cie cenie.. daj spokoj z BMW[...], z Lexus pojdzie zle, to ci flaszke wysle001.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> uff[...]

> Karax, ja cie prosze, za bardzo cie cenie.. daj spokoj z BMW[...], z Lexus pojdzie zle, to ci

> flaszke wysle[...]

generalnie zastanawiam się czy nie zaryzykować ze starym LS400 biglaugh.gif

a co do tej flaszki, jak trafię do Perth to na flaszkę ja Ciebie zaproszę biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze mówiąc akurat u mnie automat może być

> tylko jeśli w IS200 jest 4 przełożeniowy to chyba rzeczywiście polować na IS300 trzeba

automat fajna sprawa.. tym bardziej w dość mocnej benzynie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> automat fajna sprawa.. tym bardziej w dość mocnej benzynie

automat generalnie jest wygodny

aktualnie mam trzecie auto z automatem i kolejne w sumie też będzie pewnie z taką skrzynią

fakt - nie do każdego auta taka skrzynia pasuje - np Civic 1.6 z tą skrzynią nie jedzie i pali tony paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie zastanawiam się czy nie zaryzykować ze starym LS400

Mam kolege z tym... Podobmo niezniszczalne.. Chyba ma ok 600,000 km zobacze i ikonka_photo2.gif jak bedzie szansahmm.gif, nigdy nie slyszalem, zeby narzekal, lub cos z tym robil...

> a co do tej flaszki, jak trafię do Perth to na flaszkę ja Ciebie zaproszę

To sie pospieszzlosnik.gif, od pon tam bede...wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słabym też nie.. jest dość mocny jak na nasze warunki drogowe..

> 220 koni to wcale nie jest mało.

Koń koniowi nie równy. Pamiętaj że 220 KM w samochodzie z automatem i napędem na tył to coś zupełnie innego niż 220 KM w manualu z napędem na przód. Automat + napęd na tył kradną znacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam kolege z tym... Podobmo niezniszczalne.. Chyba ma ok 600,000 km zobacze i jak bedzie szansa,

> nigdy nie slyszalem, zeby narzekal, lub cos z tym robil...

> To sie pospiesz, od pon tam bede...

LS 400 to chyba jeden z niewielu naprawdę starych samochodów jaki widuje tutaj na drogach. Podobno są niezniszczalne, ale z jednym wyjątkiem - sypią się amortyzatory po kilkunastu latach, a nowe kosztują jakieś szalone pieniądze - są pneumatyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zejdź na ziemię.. Polska to nie USA.. Auta które mają około 7-8 s do 100 są szybkie jak na codzienny użytek. Wiadomo że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i każdy ma inny sposób definiowania szybkiego samochodu, ale na nasze realia to szybkie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.