Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Wymienione klocki, szczęki, cylinderki, wszystko poczyszczone, a efekt jak w temacie. Auto swoje lata już ma, więc nie spodziewam się "żylet", ale jednak hamulce są za słabe. Co jeszcze mozna sprawdzić/wymienic? Możliwe, że "puchną" przewody hamulcowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 posprawdzaj stan przewodów gumowych - miałem tak kiedyś że przewody wyglądały z zewnątrz ok ale spuchły "do wewnątrz" przez co odpowietrzenie układu było niemożliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 rozumiem, że płyn wymieniłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > rozumiem, że płyn wymieniłeś? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Wymienione klocki, szczęki, cylinderki, wszystko poczyszczone, a efekt jak w temacie. Auto swoje > lata już ma, więc nie spodziewam się "żylet", ale jednak hamulce są za słabe. > Co jeszcze mozna sprawdzić/wymienic? > Możliwe, że "puchną" przewody hamulcowe? A kiedy wymieniałeś klocki i szczęki? Może się jeszcze nie dopasowały do powierzchni tarczy/bębna? Ja zawsze po wymianie mam miękki hamulec dopóki się nowe części nie dotrą się do powierzchni... Z reguły to jakieś 100 km po mieście żeby hamulce uzyskały pełną sprawność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Wymienione klocki, szczęki, cylinderki, wszystko poczyszczone, a efekt jak w temacie. Auto swoje > lata już ma, więc nie spodziewam się "żylet", ale jednak hamulce są za słabe. > Co jeszcze mozna sprawdzić/wymienic? > Możliwe, że "puchną" przewody hamulcowe? Pompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > rozumiem, że płyn wymieniłeś? A jaki miałby on mieć wpływ na hamulce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Tak. pompa nie jest już pierwszej świeżości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > A jaki miałby on mieć wpływ na hamulce ? żaden. Zwłaszcza jeśli auto ma 10 lat i płyn równiez może mieć taką datę produkcji. Równie dobrze można wody nalać Poza tym po wymianie płynu i przeczyszczeniu układu i/lub zalaniu innego płynu mogą się ujawnić problemy z pompą. kolejna sprawa to odpowietrzenie po wymianie płynu. I od tego bym zaczął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Wymienione klocki, szczęki, cylinderki, wszystko poczyszczone, a efekt jak w temacie. Auto swoje > lata już ma, więc nie spodziewam się "żylet", ale jednak hamulce są za słabe. > Co jeszcze mozna sprawdzić/wymienic? > Możliwe, że "puchną" przewody hamulcowe? Porównywałeś z innym egzemplarzem tego samego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > A kiedy wymieniałeś klocki i szczęki? Może się jeszcze nie dopasowały do powierzchni tarczy/bębna? > Ja zawsze po wymianie mam miękki hamulec dopóki się nowe części nie dotrą się do > powierzchni... Z reguły to jakieś 100 km po mieście żeby hamulce uzyskały pełną sprawność. Niedawno, ale ponad stówkę już chyba zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 & Mike_wwl > pompa nie jest już pierwszej świeżości? No nie pierwszej - 22 lata. Sucha, nie cieknie - coś można przy niej sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > żaden. Zwłaszcza jeśli auto ma 10 lat i płyn równiez może mieć taką datę produkcji. Równie dobrze > można wody nalać > Poza tym po wymianie płynu i przeczyszczeniu układu i/lub zalaniu innego płynu mogą się ujawnić > problemy z pompą. > kolejna sprawa to odpowietrzenie po wymianie płynu. I od tego bym zaczął. Płyn wymieniony, układ odpowietrzony, pompa sucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Porównywałeś z innym egzemplarzem tego samego modelu? Ciężko będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Wymienione klocki, szczęki, cylinderki, wszystko poczyszczone, a efekt jak w temacie. Auto swoje > lata już ma, więc nie spodziewam się "żylet", ale jednak hamulce są za słabe. > Co jeszcze mozna sprawdzić/wymienic? > Możliwe, że "puchną" przewody hamulcowe? pompa, wspomaganie, przewody.... jeszcze troche masz potencjalnych zrodel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > A jaki miałby on mieć wpływ na hamulce ? jakby.... troche duzy nalej wody w uklad i zobacz jak bedzie dzialalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > & Mike_wwl > No nie pierwszej - 22 lata. > Sucha, nie cieknie - coś można przy niej sprawdzić? pompa nie musi przeciekać. A nawet powiem, że rzadko przecieka. Raczej przepuszcza w środku przez co ciśnienie jest dużo mniejsze. Bez rozebrania nie sprawdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > pompa nie musi przeciekać. A nawet powiem, że rzadko przecieka. Raczej przepuszcza w środku przez > co ciśnienie jest dużo mniejsze. Bez rozebrania nie sprawdzisz. OK, czyli wyjęcie i rozebranie pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > OK, czyli wyjęcie i rozebranie pompy? najpierw odpowietrz hamulce, sprawdź szczelność całego układu (poziom płynu też), potem zobacz czy przewody elastyczne nie są już zbyt elastyczne a na koniec dopiero pompa. Możesz jeszcze sprawdzić wężyk podciśnienia do serwa, ale to już raczej dla spokoju ducha bo problemy z tym objawiłyby się odwrotnie (twardy pedał). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > OK, czyli wyjęcie i rozebranie pompy? Ale najpierw pojedź gdzieś w ustronne miejsce i ostro pohamuj Kilka ostrych hamowań z większej prędkości powinno trochę pomóc. Przy okazji zobaczysz jak się rozgrzane hamulce zachowują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 jeszcze jedno mi do głowy przyszło skoro to bębny. Może samoregulatory się przyblokowały i szczęki nie dochodzą do bębna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > jeszcze jedno mi do głowy przyszło skoro to bębny. > Może samoregulatory się przyblokowały i szczęki nie dochodzą do bębna? NIe, wszycho o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > NIe, wszycho o.k. może pompa albo serwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > nalej wody w uklad i zobacz jak bedzie dzialalo A skąd założenie, że w tym układzie była woda ? Możemy zrobić test mierząc drogę hamowania na starym (powiedzmy kilkuletnim) płynie i nowym - gotów jestem założyć się o beczkę piwa, że różnicy nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > A skąd założenie, że w tym układzie była woda ? > Możemy zrobić test mierząc drogę hamowania na starym (powiedzmy kilkuletnim) płynie i nowym - gotów > jestem założyć się o beczkę piwa, że różnicy nie będzie. Podczas pierwszego hamowania nie. Ale już podczas drugiego, przy rozgrzanych hamulcach, albo nawet w czasie pierwszego, ale dłuższego/gwałtowniejszego różnica będzie. Po prostu woda w płynie zacznie się gotować, układ się momentalnie zapowietrzy i pedał wpadnie w podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychook Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Ja bym na Twoim miejscu sprawdził ustawienia samoregulatora w szczekach. U siebie po wymianie cylinderka tez tak mialem, ze pedał wpadał i słabo hamowal. Po rozkręceniu go na maxa (tak, żeby bęben wchodził na styk) wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > jakby.... troche duzy > nalej wody w uklad i zobacz jak bedzie dzialalo będzie działać doskonale. wprawdzie tylko przez kilka pierwszych hamowań, ale będzie. Więc nie opowiadaj herezji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > zacznie się gotować, układ się momentalnie zapowietrzy i pedał wpadnie w podłogę. Tyle tylko, że nie są to objawy, które wskazał autor wątku - więc wymiana płynu nie mogła pomóc na objawy, które na pewno nie są spowodowane wodą w układzie hamulcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Tyle tylko, że nie są to objawy, które wskazał autor wątku - więc wymiana płynu nie mogła pomóc na > objawy, które na pewno nie są spowodowane wodą w układzie hamulcowym. Zgadza się, ale teza "stan płynu nie wpływa na jakość hamowania" IMHO jest nieprawdziwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Zgadza się, ale teza "stan płynu nie wpływa na jakość hamowania" IMHO jest nieprawdziwa. Zadam jeszcze jedno pytanie miłośnikom wymiany płynu hamulcowego - skąd ma się w nim wziąć woda, jeśli układ jest szczelny ? Szczelny być musi, żeby mógł działać, więc skąd woda w szczelnym układzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Zadam jeszcze jedno pytanie miłośnikom wymiany płynu hamulcowego - skąd ma się w nim wziąć woda, > jeśli układ jest szczelny ? Szczelny być musi, żeby mógł działać, więc skąd woda w szczelnym > układzie ? Układ pompa-cylinderek jest w trakcie pracy szczelny, owszem (nie w 100%, ale jednak). Ale zbiorniczek płynu szczelny nie jest. Tam się dostaje wilgoć i miesza się ona z płynem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Zadam jeszcze jedno pytanie miłośnikom wymiany płynu hamulcowego - skąd ma się w nim wziąć woda, > jeśli układ jest szczelny ? Szczelny być musi, żeby mógł działać, więc skąd woda w szczelnym > układzie ? Jaki szczelny? Przecież układ hamulcowy jest otwarty. Zbiorniczek by się zapowietrzał gdyby nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > będzie działać doskonale. wprawdzie tylko przez kilka pierwszych hamowań, ale będzie. Więc nie > opowiadaj herezji. super tok myslenia... cos bedzie dzialalo doskonale ale tylko do momentu az zacznie byc uzywane zgodnie z przeznaczeniem jedno mocniejsze hamowanie zagotuje wode i bedziesz mial zapowietrzone hamulce - o ile wogole zadzialaja bo przypadkiem bedzie na minusie na dworze czasami warto sie zastanowic co sie pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Dobra dziewczyny, nie kłócić się, bo będę musiał banowac w swoim wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Moze podjedz na stacje diagnostyczna i zobacz, czy ktores kolo nie odstaje sila hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > OK, czyli wyjęcie i rozebranie pompy? Jeśli przewody elastyczne mają 20 lat, to zacznij od nich, całkiem prawdopodobne, że trafiłeś z puchnącymi przewodami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > & Mike_wwl > No nie pierwszej - 22 lata. > Sucha, nie cieknie - coś można przy niej sprawdzić? Rozebrać, sprawdzić wszystkie gumki a najlepiej wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.