Skocz do zawartości

Honda FR-V


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

> Raczej cegły. U mnie wyglądają jak nowe, a samochód kupiłem od firmy - i raczej się z nim nie

> cackali bo po niektórych elementach widać twardą rękę (połamana popielniczka, jeden z uchwytów

> na kubki, guzik od podnoszenia szyb).

To chyba kwestia tego, że auto było po prostu użytkowane przez rodzinę, a nie tylko kierowca + powietrze i jazda autostradą...

> Chyba tak, jutro sprawdzę.

zlosnik.gif

> Może trzeba podregulować. U mnie chodzi ...normalnie.

Sprzęgło pewnie hydrauliczne, więc nic możliwości regulacji zerowe. Stawiam, że koniec sprzęgła jest tuż tuż :-)

> Coś jest nie tak. Ja bym stwierdził, że ABS reaguje czasem nawet zbyt szybko. Same hamulce są

> -powiedzmy- skuteczne.

Dzisiaj jeździłem Accordem CL7 i hamulce działały podobnie "gumowato"... za to sprzęgło lepiej niż w tamtej FR-V

> Coś było robione, u mnie jest 250 dookoła, ale wiem, że auto było lakierowane.

> Na razie z rzeczy dedykowanych (czyli nie liczę opon, oleju, serwisu klimatyzacji, etc) kupowałem

> tylko standard eksploatacyjny (filtry i... kurde, chyba tylko filtry ) - dostępność

> bezproblemowa. Z rzeczy niedostępnych poza ASO na razie trafiłem na żarówkę oświetlenia

> wnętrza (12V8W - 16zł) i wpięcie tylnego środkowego pasa (185zł). Ale dowiadywałem się jeszcze

> o wspomnianą wyżej - popielniczkę (~400zł), uchwyt na kubki (800zł) i panel sterowania szybami

> (1200zł)

Z ciekawości i nudów przejrzałem trochę serwisówki. Z częściami do FR-V jest ogólnie tak:

1. nie ma zamienników i jedyne źródło to ASO z ich chorymi cenami (amor na przód niecałe 600PLN) i nie chodzi tu o jakiś przycisk tylko np. tłumiki, amorki na przód, sprężyny. Tak więc elementy jak najbardziej eksploatacyjne hehe.gif

2. są części pasujące od innych modeli ale nr części OEM tego nie potwierdzają - więc przykładowo taki sworzeń wahacza na fiszkach nawet nie jest wyszczególniony do FR-V jako oddzielny element. Jak się dłużej poszuka to powinien pasować od CR-V 2001-2006, Stream 2000-2006, Integry DC5, Element 2003-2005, ale 100% pewności nie ma. Opieram się na danych firmy FEBEST i wg nich sworzeń ma nr #51210-S6M-010.

3. Są łatwo dostępne, np. tarcze, klocki, filtry, tuleje wahaczy przod, łączniki staba.

Porównując dostępność części do FR-V z Accordem CL7/CL9 to do FR-V praktycznie nic nie ma spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna chromowana listwa jest lekko chropowata.

> np. tłumiki, amorki na przód, sprężyny.

Z tego co na biegu sprawdziłem, to amortyzator KYB tył kosztuje 293zł, na przód rzeczywiście nie mogę znaleźć - nawet na stronie producenta, więc coś jest nie tak. Może się ich po prostu nie wymienia zlosnik.gif Sprężyny w pierwszym z brzegu złodziejskim intercars są po 200 z hakiem, więc nie ma tragedii, tłumików rzeczywiście nowych nie widzę. Przy czym jest to mało popularne auto, więc jest szansa, że produkty są, tylko sklepy ich nie ściągają na magazyn. Przeważnie kupuję w 4cars, myślę, że są w stanie wyczarować większość rzeczy które się wymyśli.

Z drugiej strony nie ma co się czarować - poruszanie się mało popularnym modelem zawsze niesie za sobą pewne konsekwencje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hydrauliczne, jak w większości Hond.

Po przejechaniu się kilkoma Hondami z K20A pod maską sprzęgło z tamtej FR-V ewidentnie chodzi zbyt ciężko. Czas na nie.

Co do wspomagania - w Accordach nie usłyszałem tego typu wycia...

Camel, zmieniałeś PSF w swojej? Coś zmieniło się po tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Camel, zmieniałeś PSF w swojej? Coś zmieniło się po tym?

Nie, ale ostatnio przeszło mi to przez myśl, więc pewnie niedługo wprowadzę plan w życie.

Ktoś się orientuje ile tam i czego wchodzi? zlosnik.gif PSF czy PSF-S ? Litr, więcej? Tak, wiem... "jedź do ASO" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> katalog, może tu coś znajdziesz

> Kliken

Dzięki.

Ja odpuściłem sztukę którą bardziej zainteresowałem się (a niewiele brakowało do finalizacji zlosnik2.gif ).

I nie z powodu wycia wspomagania, dobitego sprzegła czy też zniszczonego środka lub bitego tyłu (tak tak, w ogłoszeniu bezwypadkowe a jak przychodzi co do czego to już tak pięknie nie jest)...

Niestety powodem który mnie zniechęcił była RDZA no.gif

Rdza wychodząca na rantach tylnych nadkoli, a co gorsza rdza na podwoziu na zgrzewach... O ile na nadkolach rudy nalot (po zimie będzie gorzej, jak nic z tym nie zostanie zrobione to wyjdą purchle na nadkolu) o tyle na zgrzewach grube strupy rdzy...

Po doświadczeniach ze Sieną wiem, że tego typu rdzewienie jest nie do opanowania. Na krótką metę coś się podratuje, a po roku znowu to samo lub gorzej.

Osłony układu wydechowego (w tym głównie katalizatora) też już poddają się.

Ktoś powie, że to prawie 10 letnie auto i czego spodziewać się... racja, ale w 12 letnim Puncie nie mam w ogóle rdzy (a to przecież tylko Fiat, tak przez niektórych opluwany, i jakoś potrafił poprawić się w tej kwestii).

Równoletnia Toyota dużo lepiej znosi próbę czasu (na przykładzie kilku E12 i T25).

Honda Hondą, technicznie fajne auto - jednak blacharsko gorzej niż przeciętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> I nie z powodu wycia wspomagania, dobitego sprzegła czy też zniszczonego środka lub bitego tyłu

> (tak tak, w ogłoszeniu bezwypadkowe a jak przychodzi co do czego to już tak pięknie nie

> jest)...

> Niestety powodem który mnie zniechęcił była RDZA

Musiała być bita i byle jak zrobiona albo lekko uszkodzona, obita, porysowana i niezrobiona. W dobrych egzemplarzach takie rzeczy się nie dzieją po 10 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> Musiała być bita i byle jak zrobiona albo lekko uszkodzona, obita, porysowana i niezrobiona. W

> dobrych egzemplarzach takie rzeczy się nie dzieją po 10 latach.

Wychodzi na to, że dzieją się.

Bita była, tu mam 100% pewność mimo cudownego sformułowania "bezwypadkowy" w ogłoszeniu.

Zrobiona - ciężko powiedzieć czy dobrze. Wizualnie ok, trochę gorzej jak zajrzy się do wnęki na zapasówkę.

Jednak rdza (przynajmniej ta wychodząca z podłogi na zgrzewach) moim zdaniem nie wynika z tej naprawy tylko po prostu jest. Żałuję, ze nie zrobiłem zdjęć.

To, że była walnięta można przeżyć - ale wyrastająca od wewnątrz rdza to już jest czynnik dyskwalifikujący auto (no chyba, że cena jest na tyle atrakcyjna żeby to zrekompensować i komuś chce się z tym walczyć).

I co ciekawe - podejrzewam, że jeszcze rok, dwa lata temu to mogło nie być widoczne (ale już się coś działo) no.gif

Dopiero teraz zaczyna kwitnąć zlosnik.gif

Co jeszcze ciekawe - na wiązce elektrycznej (tej w okolicach aku) biały osad, coś jakby korozja od kwasu z aku... sporo tego było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co jeszcze ciekawe - na wiązce elektrycznej (tej w okolicach aku) biały osad, coś jakby korozja od

> kwasu z aku... sporo tego było.

Sugerujesz, że takie rzeczy tylko w Hondzie? smile.gif

Na mój rozum, to po prostu wina akumulatora u kresu żywotności, który gazuje, przez co na klemie powstaje osad.

Widziałem to w wielu samochodach, różnych marek.

A co do korozji, to jako posiadacz 4 Hond, z czego 2 z podobnego rocznika co ta FR-V, ośmielę się stwierdzić że w tym wieku samochodu bardzo dużo zależy od tego jak był on eksploatowany do tej pory i jakie przygody były jego udziałem.

Najwyraźniej ten FR-V jest najzwyczajniej zapuszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sugerujesz, że takie rzeczy tylko w Hondzie?

Nie, sugeruję że Honda na tle innych aut z tego rocznika wypada poniżej przeciętnej... dużo poniżej przeciętnej.

> Na mój rozum, to po prostu wina akumulatora u kresu żywotności, który gazuje, przez co na klemie

> powstaje osad.

Aku niby niespełna dwuletnie.

> Najwyraźniej ten FR-V jest najzwyczajniej zapuszczony.

Na to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Informacji na temat tego silnika szukałbym wśród użytkowników Civica VIII generacji - tam jest

> bardzo popularny.

NO dobra - a tu takowi sa?

Mialbym konkretne pytanie - kilka minut po wlaczeniu klimy wentylatory chlodnic (a na pewno jeden) zaczely krecic sie jak oszalale. Pokrecily sie kilkanascie sekund i ucichly, za kilka minut to samo - czego to moze byc objawem? Na zewnatrz 8 stopni i leje.

Poza tym temperatura silnika byla w normie wg wskaznika, a klima chyba chodzila bo szyby ladnie odparowaly ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i ja o cos spytam - jakies dobre / zle informacje na temat silnika 1.8 z 2008r?

Witam,

Ja mam akurat 1,8 tylko 2007r z przebiegiem 182kkm.

Tak czytam od poczatku ten watek i akurat wczoraj zmieniliem sprzeglo, ktore zakatowal mi poprzednii wlasciciel troche... (Rodzina, no ale liczy sie jako poprzedni właściciel smile.gif ).

Juz tak ciezko chodzilo, czuc bylo ze juz troszke przerywa, ale sie jezdzilo i to calkiem niezle. Dostepnosc czesci jest ze tak powiem zrednia, bo z dwoch miejsc gdzie zamawialem jakies tam pierdolki tym razem przyszly sprzegla nie od tego modelu (2x). Auto mialem na podnosniku i zaczelo sie szukanie sprzegla. Aries Motor wycenilo mi komplet na 2,4k pln, ale postanowilem zadzwonic do Honda Plaza, tam gdzie kupowalem 2 auta, a w dziale czesci powiedzieli, ze akurat takie maja i za 900pln po rabacie juz:) takze przyjechalem, od razu kupilem i mam noweczke oryginal wlozona. Co zauwazylem to nie ma juz buczenia i lekkiego telepania (wydawalo mi sie ze to moze od silnika cos jest), sprzeglo bierze od samego dolu i super lekko:). Teraz mi zostalo tylko tarcze i klocki pozmieniac, i chyba amortyzatory bo mi juz cos stuka coraz bardziej w zawiasach.

A ogolnie autko super, jezdze Accordem 2004 kombi i 2007 frv. Frv ma troche lepsze wyposazenie, bezawaryjna jest jedna i druga natomiast siedzenia w frv nie podeszly mi za bardzo bo sa malo wygodne. No i frv ma 6-bieg skrzynie a nie 5 jak druga i ten 1-1,5 mniej pali smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Ja mam akurat 1,8 tylko 2007r z przebiegiem 182kkm.

> Tak czytam od poczatku ten watek i akurat wczoraj zmieniliem sprzeglo, ktore zakatowal mi

> poprzednii wlasciciel troche... (Rodzina, no ale liczy sie jako poprzedni właściciel ).

> Juz tak ciezko chodzilo, czuc bylo ze juz troszke przerywa, ale sie jezdzilo i to calkiem niezle.

> Dostepnosc czesci jest ze tak powiem zrednia, bo z dwoch miejsc gdzie zamawialem jakies tam

> pierdolki tym razem przyszly sprzegla nie od tego modelu (2x). Auto mialem na podnosniku i

> zaczelo sie szukanie sprzegla. Aries Motor wycenilo mi komplet na 2,4k pln, ale postanowilem

> zadzwonic do Honda Plaza, tam gdzie kupowalem 2 auta, a w dziale czesci powiedzieli, ze akurat

> takie maja i za 900pln po rabacie juz:) takze przyjechalem, od razu kupilem i mam noweczke

> oryginal wlozona. Co zauwazylem to nie ma juz buczenia i lekkiego telepania (wydawalo mi sie

> ze to moze od silnika cos jest), sprzeglo bierze od samego dolu i super lekko:). Teraz mi

> zostalo tylko tarcze i klocki pozmieniac, i chyba amortyzatory bo mi juz cos stuka coraz

> bardziej w zawiasach.

> A ogolnie autko super, jezdze Accordem 2004 kombi i 2007 frv. Frv ma troche lepsze wyposazenie,

> bezawaryjna jest jedna i druga natomiast siedzenia w frv nie podeszly mi za bardzo bo sa malo

> wygodne. No i frv ma 6-bieg skrzynie a nie 5 jak druga i ten 1-1,5 mniej pali

Jakie spalanie masz w tym 1.8?

Accord mniej pali czy FR-V, bo nie zrozumiałem :-) ?

Z amorkami jest ten ból, że na przód jedynie ASO, na tył sa zamienniki po ~300PLN sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo to sie przygotuje finansowo na amorki bo chyba tylko przód bedzie do zmiany (182kkm na jednych to chyba wystarczy, chociaz Accord mam 205kkm i zadnego tluczenia w zawieszeniu nie slychac, a od nowosci nie tykane)

Sorki, ze tak zagmatwalem smile.gif FRV mi pali mniej i jestem z niej bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nooo to sie przygotuje finansowo na amorki bo chyba tylko przód bedzie do zmiany (182kkm na jednych

> to chyba wystarczy, chociaz Accord mam 205kkm i zadnego tluczenia w zawieszeniu nie slychac, a

> od nowosci nie tykane)

Przód wg mojego wstępnego rozeznania tylko w ASO - ~600PLN od sztuki facepalm%5B1%5D.gif

> Sorki, ze tak zagmatwalem FRV mi pali mniej i jestem z niej bardzo zadowolony.

A to ciekawe, bo auto cięższe od Accorda. Za to w trasie na VI jest chyba ze 2300RPM, a więc malutko.

Jakie spalanie masz w FR-V (rozumiem, że 2.0 150KM), benzyna czy LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojjjj 1200 na przod:/ zabolalo, no ale jak trzeba bedzie no to coz:/

Nie, 1,8 140km jest FRV a accord 2,0 155km.

Accord pali wiecej bo nie ma VI, ktory jest "nadbiegiem". ( tak mi sie wydaje )

W Frv jak przy spokojnej jezdzie wrzucam 6-tke przy 80 km/h to ladnie schodzi z obrotow i przy okazji nie jest zamulajacym biegiem.

Dzis np akurat mialem trase mieszana i akurat rowno 100 km:) mam na komputerze 6,7 sredniego spalania, przy jezdzie tak ok 120 km na tempomacie w trasie a miasto no to juz wiadomo ze nie pojedziesz:)

Accord mi tak w takim mieszanym potrafi z 7,5 wypic tez przy dosc spokojnej jezdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ojjjj 1200 na przod:/ zabolalo, no ale jak trzeba bedzie no to coz:/

> Nie, 1,8 140km jest FRV a accord 2,0 155km.

Tak, niedoczytałem... :-)

> Accord pali wiecej bo nie ma VI, ktory jest "nadbiegiem". ( tak mi sie wydaje )

IMO K20A3 spali więcej od R18...

Gdyby porównać w tych samych warunkach spalanie K20A3 z Acco i K20A9 z FR-V wyszłoby zapewne, że FR-V spala więcej.

W końcu jest ze 150kg cięzsza, no i wyższa od Accorda CL7.

Jak u Ciebie wygląda kwestia korozji podwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czekaj czekaj... K20A9 to chyba 2,0 jest od FRV a nie 1,8 ? mniejsza z tym, bo na oznaczeniach silników to przyznam się że mam słabą wiedzę. Wiem tyle, że FRV ma silnik od Civica własnie, a cześci (miałem nadzieje tez smile.gif )

A z korozją to na razie nie ma problemu, oba auta są dobrze zabezpieczone (podwozie) przed nią.

Mam tylko w Accordzie mały problem gdyz nad kierowcą na dachu pojawiło sie małe ognisko rdzy przy uszczelce ... nie wiem czemu. nie robie się coraz większe na szczescie, ale jest.

A FRV ma tez maluteńką (5mm) rdzę na klapie tylnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale czekaj czekaj... K20A9 to chyba 2,0 jest od FRV a nie 1,8 ? mniejsza z tym, bo na oznaczeniach

> silników to przyznam się że mam słabą wiedzę. Wiem tyle, że FRV ma silnik od Civica własnie, a

> cześci (miałem nadzieje tez )

Oznaczenia silnikow w Hondzie maja zawsze cyfry ktore oznaczaja pojemnosc. K20 to w rzeczy samej 2.0. Chociaz co do szczegolow kodu, to nie przypominam sobie, zeby K20A9 bylo w jakims Civicu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez mi się tak wydaje bo civic był w silniku 1,4 90KM i 1,8 140KM no i 2,0 200 KM type R a to chyba

> nie ten motor bo K20A9 jak mi internet podpowiada miał 150 kucy

w Civicu byly

K20A3 160KM w 7 gen 5D 2.0 / VSA / Sport / TypeS w zaleznosci od rynku

K20A2 200KM w 7 Gen TypeR

K20Z4 201KM w 8 Gen TypeR

Mowa w Europie, bo wersje USDM i JDM mialy jeszcze kilka odmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie mowa o serii K i 2 litrach pojemnosci

> Bo oczywiscie byly tez 1.4 (seria L, ktora de facto jest 1.3 bo to 1339 ccm) i 1.8 (seria R). I to

> mowa o 8 gen. W 7 gen byly D serie (D14, D16 i D17 w Coupe)

Nooooo to chyba znalazłem silnik jaki mam w FRV smile.gif

R18A2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Zeby nie zasmiecac: jak podlacze taka FRV'ke pod rozsadny skaner OBD2 to co bede w stanie

> sprawdzic? Bedzie w ogole komp Hondy gadal z takim skanerem?

takie coś znalazłem:

http://www.programatory.com/index.php?p272,dominator-obd2-tester-diagnostyczny

FR-V jest wymienione, że kompatybilny skaner, natomiast jak w praktyce no to już nie mam pojecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zniechęcam do zakupu, zalecam daleko idącą ostrożność.

Wczoraj całkowicie przypadkiem spotkałem właściciela FR-V z 2007 roku. Autko z silnikiem 1.8.

Pomijając to, że samochodzik jest genialny jak zaczęliśmy rozmawiać o stanie blacharskim to gościu stwierdził, że to jakieś nieporozumienie.

Drzwi dołem całe w rdzy, nadkola tylne pordzewiałe, nad szybą przednią na całej szerokości pasek (wysoki na jakieś 2cm) w purchlach...

Mówi, że podwozie jeszcze jest w miarę ok.

Pogadaliśmy sobie, ogólnie człowiek dobrze wypowiadał się o autku, ale strasznie narzekał na rdzę.

Mówił, że spalanie przy silniku 1.8 w trasie poniżej 7l, w małym mieście wychodzi mu między 7 a 8l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> FR-V z 2007 roku.

Produkcja 2005, pierwsza rejestracja 07.2006

> Drzwi dołem całe w rdzy,

DSC_0120.jpg

> nadkola tylne pordzewiałe,

(nie mam nadkola w przybliżeniu, na tym zdjęciu kawałek widać)

DSC_0084.jpg

> nad szybą przednią na całej szerokości pasek (wysoki na jakieś 2cm) w purchlach...

DSC_0045.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... ale blacharsko auto baaardzo mizerne :-/

Syndrom Daniela_I zlosnik.gif

Zobaczył kilka precli odwiniętych ze słupa i wyklepanych na wzór i podobieństwo do accorda i odtąd twierdzi, że wszystkie rdzewieją.

Honda ma swoje za uszami i nie jest mistrzem blach ale auta nie bite nie rdzewieją na potęgę.

Na ostatnim przeglądzie widziałem jednego pięcioletniego zardzewiałego fr-v.

Jak popytałem to był zatopek z Francji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Syndrom Daniela_I

> Syndrom Daniela_I

> Zobaczył kilka precli odwiniętych ze słupa i wyklepanych na wzór i podobieństwo do accorda i odtąd

> twierdzi, że wszystkie rdzewieją.

> Honda ma swoje za uszami i nie jest mistrzem blach ale auta nie bite nie rdzewieją na potęgę.

> Na ostatnim przeglądzie widziałem jednego pięcioletniego zardzewiałego fr-v.

> Jak popytałem to był zatopek z Francji

Nie wiem czyj syndrom, opisuję co widzę biglaugh.gif i Honda już na kilku przykładach aut 10 letnich dość kiepsko wypada...

Nie wierzę też żeby wszystkie były ex-amfibiami.

> Zobaczył kilka precli odwiniętych ze słupa i wyklepanych na wzór i podobieństwo do accorda i odtąd

> twierdzi, że wszystkie rdzewieją.

Przestań dorabiać teorię zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Honda już na kilku przykładach aut 10 letnich dość kiepsko wypada...

Nie ma obowiązku kupowania hond ok.gif

> Nie wierzę też żeby wszystkie były ex-amfibiami ...

Oczywiście, wszystkie są bezwypadkowe i bezstłuczkowe a jednak rdzewieją zlosnik.gif

> Przestań dorabiać teorię ...

Nie ja szukam hondy i kwękam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Honda w dniu dzisiejszym zmieniła właściciela. W ciągu 13 miesięcy zrobiłem nią 15000 km, średnie spalanie wyniosło 10.17l/100km. (głównie krótkie dystanse po mieście i raczej dynamiczna jazda). W ramach podsumowania - świetny samochód za niedużą kasę, skrajnie bezawaryjny, nieludzko zwrotny, przestronny i wygodny. Kupiłem go przypadkiem, ale z czystym sumieniem mogę polecić każdemu kto szuka małego minivana, lub -po prostu- czegoś innego niż Skoda albo VW wink.gif. Za minus można uznać tylko brak dostępności -poza ASO- do niektórych części, nie będących wspólnymi z innymi modelami Honda, choć i tutaj, ceny części w serwisie nie ścinają z nóg wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.