Skocz do zawartości

Temperatura silnika - sugestia


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo że sporo osób ma problemu z ustaleniem jaka jest prawidłowa temperatura silnika podczas jazdy na swoim wskaźniku więc może by tak porobić swoim astrolotom fotki ze wskazaniem.Byłoby dużo prościej niż gdybać ile milimetrów od pioziomu 90 jest ok smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo że sporo osób ma problemu z ustaleniem jaka jest prawidłowa

> temperatura silnika podczas jazdy na swoim wskaźniku więc może

> by tak porobić swoim astrolotom fotki ze wskazaniem.Byłoby dużo

> prościej niż gdybać ile milimetrów od pioziomu 90 jest ok

Szczerze mówiąc nie wiem czy jest sens ponieważ tak jak ustalilśmy już niejednokrotnie wskaźnik tempertury jest tylko orientacyjno-informacyjny i te wskazania na pewno będą się mniej lub bardziej różniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mówiąc nie wiem czy jest sens ponieważ tak jak ustalilśmy

> już niejednokrotnie wskaźnik tempertury jest tylko

> orientacyjno-informacyjny i te wskazania na pewno będą się mniej

> lub bardziej różniły.

kolega Vtorek ma racje, nie ma co się sprawdzac, ze masz milimetr niej niz ja to muszisz naprawiac. Roznie moze ta wskazowka pokazywac.

Prawidłowa temp. to 92*C i przy takiej powinien otwierać sie termostat (w klekotach chyba 85*C). Ja mam nowy termostat i w połączeniu ze wskaźnikami W1111 (50l 110*) to termostat zaczyna się otwierać, gdy wskazówka zrówna się z pierwszą kreską nad niebiekim polem. Jak masz wskaźniki 50l 100* to powinno pokazywać 90*.

Tak powinno być tyle , że nikt nie zagwarantuje ci, że wskaźnik kokazuje prawdziwą temperaturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawidłowa temp. to 92*C i przy takiej powinien otwierać sie

> termostat

O ile dobrze pamiętam to pełne otwarcie termostatu następuje przy 97* hmm.gif natomiast 92* to tak jak mówisz prawidłowa temp rozgrzanego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile dobrze pamiętam to pełne otwarcie termostatu następuje przy 97*

> natomiast 92* to tak jak mówisz prawidłowa temp rozgrzanego

> silnika

a ktos powie przy jakies temp wlacza sie wentylator?

ostatnio wskazowka przekroczyla setke i nie wiedzialem czy sie wlaczy czy nie wlaczy wentylator..ruszylem dalej i temp spadla :\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę sprecyzuję.Chodzi mi o wskazanie podczas jazdy już po otwarciu termostatu.Nie wiem jak dużo powinno pokazywać bo u mnie jest w połowie miedzy niebieskim polem a 90.Wskażniki nie wiem jakie mam ale paliwo - 50l a temperatura to nie wiem czy 100 czy 110 ale ostatnia podziałka to 100 stopni a potem to jest czerwone pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to trochę sprecyzuję.Chodzi mi o wskazanie podczas jazdy już po

> otwarciu termostatu.Nie wiem jak dużo powinno pokazywać bo u

> mnie jest w połowie miedzy niebieskim polem a 90.Wskażniki nie

> wiem jakie mam ale paliwo - 50l a temperatura to nie wiem czy

> 100 czy 110 ale ostatnia podziałka to 100 stopni a potem to jest

> czerwone pole.

Wygląda na to że masz zegary 110*/50L więc możesz przyjąć że z Twoją temperaturą wszystko ok ponieważ ten zestaw wskaźników zaniża wskazania o około 10* - co zostało już udowodnione w setkach postów.

Jeśli szukasz dokładniejszych informacji to w archiwum znajdziesz na pęczki waytogo.gif

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nieee... Przecież napisał:

> ale ostatnia podziałka to 100 stopni

> czyli ma zegary 50l / 100* czyli wskazania ma za niskie. Termostat do

> wymiany.

Napisał: "paliwo - 50l a temperatura to nie wiem czy 100 czy 110 ale ostatnia podziałka to 100 stopni a potem to jest czerwone pole."

Imho czerwone pole oznacza 110* hmm.gif czyli zegary 110*/50L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisał: "paliwo - 50l a temperatura to nie wiem czy 100 czy 110 ale

> ostatnia podziałka to 100 stopni a potem to jest czerwone pole."

> Imho czerwone pole oznacza 110* czyli zegary 110*/50L

Chodzi o ostatnią napisaną liczbę: 100 czy 110 a nie czerwone pole.

Zaraz zapodam obrazki smile.gif

100* /50l:

276425933-zegary_100a.jpg

110* / 50l

276425933-zegary110.jpg

post-36940-14352468354985_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zwykle masz rację - mój błąd

Wiesz, zegary to mam obcykane.... wink.gifzlosnik.gif

Skoro mamy już oba rodzaje zestawów na monitorze:

czujniki te same, napiecia zasilania takie same, rezystancja ustroju miernika temperatury taka sama (ktoś mierzył rok temu) - nie ma bata, żeby wznios wskazówki nie był taki sam w obu przypadkach. Fizyki się nie oszuka. A tu kurna inna skala.... Jak sie poptrzy na oba wskaźniki to widać, ze przy tym samym wzniosie wskazówki pierwszy pokazuje kreske oznaczoną 90 a drugi pierwszą kreskę nad niebieskim polem. Wyżej analogicznie...

EDIT:

A wystarczy na wskaźnikach 50l / 110* ten napis 90 opuścić o jedną kreskę w dół i wszystko jest tak jak na wskaźniku 50l / 100* smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może sam wskaźnik ma inną charakterystykę ? Przy tym samym punkcie

> zasilania wskazówka wychyla się inaczej.

Nie, nie. Wskaźniki są takie same (mają takie same ustroje). To skala jest źle narysowana. Pozwoliłem sobie na mały fotomontaż:

Po lewej stronie jest "normalny" wskaźnik 50l / 100*.

Po prawej 50l / 110*, trochę przerobiony: obniżyłem napis "90" o jedną kreske i wszystko zrobiło się takie samo. Żeby lepiej zobrazować identyczność, dokleiłem napis "100" i wymazałem "110".

276426535-ftmntz.jpg

Przyznaj, ze to po prostu Oplowi pedzel się omsknął kiedy pisał to "90" wink.gifzlosnik.gif To nie wskaźnik oszukuje, tylko "90" na skali jest narysowane w złym miejscu.

Kiedyś proponowałem taką skalę, ale jakoś się nie przyjęła : zlosnik.gif

276426535-skala.jpg

post-36940-14352468357628_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie. Wskaźniki są takie same (mają takie same ustroje). To skala

> jest źle narysowana.

To tylko takie moje gdybanie było.

> Kiedyś proponowałem taką skalę, ale jakoś się nie przyjęła :

Hihi, to teraz Corel, ploter i na alledrogo po 20zł/szt wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej 107*

> zgadza się

Mam termostat od opla w swoim Lanku i jest tak, że temperatura otwarcia to 92 stopnie...całokwite otwarcie 105 stopni...średnia temperatura pracy silnika to ok. 85 stopni (oczywiście w czasie jazdy)...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Podłączyłem u siebie Laptopa z oprogramowaniem od gazu. Pokazywał mi takie wartości:

28 st.:

277253192-28.jpg

39 st.:

277253192-39.jpg

50 st.:

277253192-50.jpg

71 st.:

277253192-71.jpg

80 st.:

277253192-80.jpg

81 st. tutaj się włącza wiatrak:

277253192-81_wiatrak.jpg

Podejrzewam przekłamanie 20 stopni - nie wiem skąd soft od gazu bierze wskazania? Ale nigdy wskazówka nie poszła dalej niż to ostatnie zdjęcie.

post-56520-14352472629692_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy wskazówka nie poszła dalej niż to

> ostatnie zdjęcie.

U mnie tak 1-2 milimetry więcej niż u Ciebie kiedy włącza się wiatrak.

Coś dziwne te wskazania laptopa od gazu. Ja im nie weirzę, tym bardziej, że wiatrak startowałby przy 81* spineyes.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie tak 1-2 milimetry więcej niż u Ciebie kiedy włącza się

> wiatrak.

> Coś dziwne te wskazania laptopa od gazu. Ja im nie weirzę, tym

> bardziej, że wiatrak startowałby przy 81*

> Pozdroofka

Właśnie nie wiem skąd on bierze wskazania. Uznałem, że do tego co on pokazuje trzeba dodać 20 st. Ciekawy tylko byłem, kiedy zaczyna się wskazówka podnosić, i kiedy wiatrak się włącza. Komputer od gazu to w sumie potrzebuje wskazań temp. tylko do tego kiedy może przełączyć na LPG, więc nie musi to być bardzo dokładne, ale aż taka różnica to już zastanawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie nie wiem skąd on bierze wskazania. Uznałem, że do tego co on

> pokazuje trzeba dodać 20 st. Ciekawy tylko byłem, kiedy zaczyna

> się wskazówka podnosić, i kiedy wiatrak się włącza. Komputer od

> gazu to w sumie potrzebuje wskazań temp. tylko do tego kiedy

> może przełączyć na LPG, więc nie musi to być bardzo dokładne,

> ale aż taka różnica to już zastanawia.

a możecie mi powiedzieć gdzie dokładnie jest czujnik temp w silniku X17DTL bo mi po jakimś czasie przestał działeć i nie wiem czy kabelek mi sie jakis odłączył czy czujnik sie zwalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Podłączyłem u siebie Laptopa z oprogramowaniem od gazu. Pokazywał mi

> takie wartości:

> 28 st.:

> 39 st.:

> 50 st.:

> 71 st.:

> 80 st.:

> 81 st. tutaj się włącza wiatrak:

> Podejrzewam przekłamanie 20 stopni - nie wiem skąd soft od gazu

> bierze wskazania? Ale nigdy wskazówka nie poszła dalej niż to

> ostatnie zdjęcie.

odswieze nieco watek grinser006.gif mam zegary bez obrotka i podczas normalnej jazdy(nie w korku, tylko trasa np) wskazuje mi nieco ponad 45stopni, czy to jest ok? czy u was tez tak jest ? dodam ze na postoju jak pochodzi to wentylator sie wlacza chyba kawalek za 90stopni na skali, czy nie ma sie czym martwic bo to skala oszukuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odswieze nieco watek mam zegary bez obrotka i podczas normalnej

> jazdy(nie w korku, tylko trasa np) wskazuje mi nieco ponad

> 45stopni, czy to jest ok? czy u was tez tak jest ? dodam ze na

> postoju jak pochodzi to wentylator sie wlacza chyba kawalek za

> 90stopni na skali, czy nie ma sie czym martwic bo to skala

> oszukuje?

Zadam standardowe pytanie:

Jakie masz zegary? 50l / 100* czy 50l / 110* ?

Skąd u Ciebie taka liczba: 45* ? Nie ma takiej napisanej... wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już raz to pisałem, ale przy okazji reanimacji wątku napiszę po raz wtóry. W/g manuala, jeśli wskazówka jest między niebieskim, a czerwonym polem, to jest to normalna temperatura pracy silnika (pod warunkiem, że mamy sprawny czujnik i wskaźnik temperatury). Wiele modeli samochodów nie ma na wskaźniku żadnych stopni, tylko [C]old i [H]ot, w związku z czym właściciel nie martwi się, że ma oto 97 albo 89 stopni. W Oplach są stopieńki i stąd kłopot. Na dodatek to zamieszanie z dwiema skalami - do 100 i do 110 stopni. IMHO jeśli wskazówka wstaje po jakimś czasie jazdy z niebieskiego, a zanim wejdzie na czerwone włącza się śmigło, to nie ma się czym przejmować. Dyskusyjne jest oczywiście, czy wystarczająco szybko silnik się nagrzewa, ale to jest pewnie kwestia sprawności termostatu i temperatury otoczenia. Przy mrozach rzędu -20 stopni nawet przy perfekcyjnym termostacie nie liczyłbym na tak szybkie nagrzanie silnika, jak w lipcowe upały. Sądzę również, dołączając się do głosu bardziej doświadczonych Forumowiczów - Astrowiczów, że wartości na wskaźniku są jedynie ORIENTACYJNE i zawracanie sobie nimi głowy tylko przyspiesza tętno, podwyższa ciśnienie krwi i zwiększa ryzyko chorób serca, nie wpływając zasadniczo na zdrowie silników naszych Asterek.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadam standardowe pytanie:

> Jakie masz zegary? 50l / 100* czy 50l / 110* ?

> Skąd u Ciebie taka liczba: 45* ? Nie ma takiej napisanej...

> Pozdroofka

mam chyba takie jak w tekscie ktory zacytowalem, a 45 stopni wzialem stad ze ta kteska znajduje sie w polowie drogi miedzy 90 a miejscem z ktorego rusza wskazowka grinser006.gif tyle ze co ciekawe miedzy 90 a 110 jest taka sama droga a roznica jest tylko o 20 stopni grinser006.gif no chyba ze wskazowka nie przesuwa sie proporcjonalnie w calym zakrecie skali to zwracam honor grinser006.gif

przeczytalem jeszcze raz poprzednia strone i chyba juz wszystko jasne mam tzw "omsknieta przez opla" skale w zegarach grinser006.gif czyli temperaturka ok ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam chyba takie jak w tekscie ktory zacytowalem

Czyli 110*

> a 45 stopni wzialem

> stad ze ta kteska znajduje sie w polowie drogi miedzy 90 a

> miejscem z ktorego rusza wskazowka

To żeś sobie wziął... wink.gif Niebieskie pole to jakieś 60 - 70*. A co do Twojej temperatury to lekturka for you:

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...1#Post276425933

Kurna, przecież to ten sam temat, w którym piszemy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lelek ile spedzasz czasu na tym forum?

Za dużo.... grinser006.gif

> czyzby to byla Twoja strona

> startowa ?

Prawie, bo komputera nigdy nie wyłaczam, więc strona z forum jest zawsze otwarta zlosnik.gif

A wracając do temperatury.. Jeżeli chodzi ci o to, ze masz wskazówke na pierwszej kresce między niebieskim a kreską oznaczoną "90" to zapewniam cię, że przy wskaźniku 110* masz RZECZYWISTĄ temperaturę ok 90* (mierzyłem sondą trermiczną multimetru). Pisząc w skrócie skala jest źle narysowana, co starałem się wykazać kilka postów ( i miesięcy zlosnik.gif) wcześniej w tym temacie.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

> No niestety. Mimo długich badań nie udało mi się stwierdzić

> przydatności do spożycia zadnego z nich...

> Pozdroofka

> No niestety. Mimo długich badań nie udało mi się stwierdzić

> przydatności do spożycia zadnego z nich...

> Pozdroofka

odswieze temat . przeciez temu mozna zapobiec nie wyciagajac zegarow . jesli zaniza to trzeba zmienic prad plynacy w obwodzie wskaznika . ja to zrobilem tak .upewnilem sie co do faktycznej temp plynu w momencie odpalenia wiatraka . podlaczylem do czujnika opornik regulowany 4,7 kom .drugi koniec masa i po wlaczeniu wentylatorawyl silnik i ustawilem wskazowke na pocz czerwonego pola (zegar 100). odpalilem silnik i obserwowalem wskaznik . zaczal wedrowke trasie 95. otwarcie term.i wlaczenie wiatraka na calej wskazowce juz na czerwonym polu .drobna korekta i wskazania .: grubosc wskazowki ponad 90 i wlaczenie wiatraka na 100.temp plynu byla kontrolowana multimetrem na polaczeniu weza z kroccem obudowy term. calosc przenioslem na zlacze x9 pin3oraz masa i gotowe . zlacze x 9 w nogach pasazera w ok komp. nie dotyczy diesli i x14xe . troche inny przebieg kabla do czujnika . . . powoduje to mala korekte pradu plynacego w obwodzie i wsio wraca do normy . co do samych czujnikow to jeszcze mi si\e nie trafily dwa ktore maja ta sama opornosc przy temp 90.* taka produkcja . a czujniki byly sprawdzane w laboratorium leg. przyrzadow pomiarowych .roznice wynosily od 10 do 20 ohm a dla samego miernika to juz od cholery . ale jak iadomo to w masie stabilizatora siedzi opornik i mozna tego rowniez dokonac przez jego zmiane o ile spadek napiecia na inst el od aku do stabilizatora nie jest na tyle duzy ze stab pracuje na granicy swojego progu dzialania . i w przypadku wl aczenia np swiatel na jego wej jest nap nizsze jak 12 V .z tym tez sie spotkalem .wystarczylo poprawic (poczyscic ) kontakty na zlaczach i bylo ok.najwiecej problemow sprawil bezpiecznik f7 .luzne styki .na samym bezpieczniku gubil 0.5V . jezeli na wlaczonych pradozernych odbiornikach napiecie na odlaczonym kablu od czujnika jest nizsze od 10.5V to juz sie zacznie odbijac na pracy ukladu pomiarowego . ma to miejsce wlasnie w przypadku jesli napiecie zasilania stab .zblizy sie niebezpiecznie do 12 V . kolejna sprawa to kontakt samego stab z instalacja . tam gdzie sa wsowki tez moze duzo tracic . luzny kontakt nalot itp. . ale najwiecej do powiedzenia ma wlasciwy prad plynacy przez miernik a on juz zalezy od czujnika . no i poprawnie dzialajacy termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.