Skocz do zawartości

Chiptuning w n/a


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

> Podajcie proszę silniki wolossace które sa podatne* na sama zmianę oprogramowania.

> * - przyrost KM i Nm większy od błędu pomiarowego

Np. Bmw 2,0 o oznaczeniu N43 bodajże montowany do niedawna w E87 jako 116i z mocą 122KM chipuje się w okolice 150KM, a to tylko dlatego, że jest to programowo obniżona moc że 143KM. Podobnie 3,0 R6 był zdlawiany na 204KM i daje się to programowo przywrócić w okolice 260 KM. Pisze z pamięci, liczby mogą się trochę różnic w rzeczywistości, ale chodzi o pokazanie ideii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie ale tylko sztucznie zdlawiane przez producenta, zeby klient kupil mocniejsza i drozsza wersje. Koledzy wspominali o BMW w chevrolecie jest podobnie z silnikiem 1.2. Glowy sobie nie utne ale w 1.4T w Oplu tez moc jest zdlawiona. W przypadku wysilonych jednostek szalu nie bedzie i nic nie zdzialasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoda Superb 3.6 - ludzie podnoszą z 260 na 300 (260KM ma w Skodzie, w Passatach 300KM)

To raczej nie jest chiptuning w rozumieniu większości (czyli wykorzystanie rezerw ponad deklarowane przez producenta parametry), tylko raczej zdjęcie blokady. Ten silnik nie był przypadkiem sprzedawany, najpierw jako 300KM, a potem u Skody ze zmniejszoną mocą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej nie jest chiptuning w rozumieniu większości (czyli wykorzystanie rezerw ponad deklarowane

> przez producenta parametry), tylko raczej zdjęcie blokady. Ten silnik nie był przypadkiem

> sprzedawany, najpierw jako 300KM, a potem u Skody ze zmniejszoną mocą?

Wszystkie tu opisane przypadki na tym polegają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykład hondy tez?

> Bmw N42 podobno mozna chipowac z 143KM@200Nm na 160KM@215Nm

> To nie jest malo w/g mnie

> Wychdzi na to ze Silniki n/a ze zmiennymi fazami chyba są bardziej podatne...

Honda to w granicach błedu pomiaru i do tego modyfikacja sprzetowa.

Jakis konkret z tym N43? Ty masz taki u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Honda to w granicach błedu pomiaru i do tego modyfikacja sprzetowa.

> Jakis konkret z tym N43? Ty masz taki u siebie?

N43 zcw ma bezposredni wtrysk wiec moze dlatego hmm.gif

U mnie siedzi n42 na mpi i valvetronic

Pierwsza lepsza strona co cuda obiecuje http://www.wetterauer.nl/index.cfm/go/produkte.auswahl

Mozna tez znalesc na 16xKM samym chipem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Honda to w granicach błedu pomiaru i do tego modyfikacja sprzetowa.

> Jakis konkret z tym N43? Ty masz taki u siebie?

Akurat przy Hondacie nie chodzi o podniesienie mocy ale o poprawienie przebiegu kresek. U mnie moc wzrosła o 0,6 KM i 0,5 Nm 270751858-jezyk.gifshocked.gifspineyes.gif w stosunku do serii z dolotem CAI, ale przebieg mocy i momentu to w ogole inna bajka. CAI podniosł kreski bez zmiany ich kształtu a Hondata wymodelowała. Po tych dwóch modach - czyli CAI i strojeniu, po zmianie okna VTECa był przedział, gdzie zyskałem ok 40KM i 40 Nm (policz kratki przy 6krpm)

wszystkieresize.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat przy Hondacie nie chodzi o podniesienie mocy ale o poprawienie przebiegu kresek. U mnie moc

> wzrosła o 0,6 KM i 0,5 Nm w stosunku do serii z dolotem CAI, ale przebieg mocy i momentu

> to w ogole inna bajka. CAI podniosł kreski bez zmiany ich kształtu a Hondata wymodelowała. Po

> tych dwóch modach - czyli CAI i strojeniu, po zmianie okna VTECa był przedział, gdzie zyskałem

> ok 40KM i 40 Nm (policz kratki przy 6krpm)

> Uploaded with ImageShack.us

Zawsze chodzi o podniesienie mocy. Racja, że liczy się moc średnia w użytecznym zakresie obrotów , a nie maksymalna i rzeczywiście przybyło zauważalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto, ale tylko niektóre. Dlatego opinia jest zasadniczo prawdziwa.

Na 100 aut zapewne w +/- 5 sztukach przyrost będzie zauważalny. W przeciętnych (nie ze sportowym zacięciem tylko zwykłych wozidłach) autach z silnikami 1.4 , 1.6 czy nawet 2.0 przyrost będzie na tyle mały że prawie nie zauważalny, no chyba że na hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Np. Bmw 2,0 o oznaczeniu N43 bodajże montowany do niedawna w E87 jako 116i z mocą 122KM chipuje się

> w okolice 150KM, a to tylko dlatego, że jest to programowo obniżona moc że 143KM.

Chyba bede musial wreszcie zrobic podejscie do tematu ok.gif Pytanie tylko do kogo z tym uderzyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.