ppmarian Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Podajcie proszę silniki wolossace które sa podatne* na sama zmianę oprogramowania. * - przyrost KM i Nm większy od błędu pomiarowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Podajcie proszę silniki wolossace które sa podatne* na sama zmianę oprogramowania. > * - przyrost KM i Nm większy od błędu pomiarowego Np. Bmw 2,0 o oznaczeniu N43 bodajże montowany do niedawna w E87 jako 116i z mocą 122KM chipuje się w okolice 150KM, a to tylko dlatego, że jest to programowo obniżona moc że 143KM. Podobnie 3,0 R6 był zdlawiany na 204KM i daje się to programowo przywrócić w okolice 260 KM. Pisze z pamięci, liczby mogą się trochę różnic w rzeczywistości, ale chodzi o pokazanie ideii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Bez ruszania dolotu i wydechu ? Nie mówiąc już o reszcie gratów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Bez ruszania dolotu i wydechu ? Nie mówiąc już o reszcie gratów ? Oczywiście. Przykład tu oferta: http://shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=123&engine=3118 A tu praktyka http://www.babybmw.net/viewtopic.php?t=45279 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Podajcie proszę silniki wolossace które sa podatne* na sama zmianę oprogramowania. > * - przyrost KM i Nm większy od błędu pomiarowego jakies mini 1.6 100+ koni jest wykastrowane , programem robi sie duzo wiecej jak znajde to podrzuce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > jakies mini 1.6 100+ koni jest wykastrowane , programem robi sie duzo wiecej > jak znajde to podrzuce 90KM i robi się na 120 +. To jest dokładnie ten sam schemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Bez ruszania dolotu i wydechu ? Nie mówiąc już o reszcie gratów ? Kolega w BMW 525 24V (bez vanosa) z 192 km zrobił 211 samym chipem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Podajcie proszę silniki wolossace które sa podatne* na sama zmianę oprogramowania. > * - przyrost KM i Nm większy od błędu pomiarowego Wychodzi na to że wbrew panujacej ogolnej opini silniki n/a tez warto chipowac Przykladem sa bmw co jeszcze? Honda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Da sie ale tylko sztucznie zdlawiane przez producenta, zeby klient kupil mocniejsza i drozsza wersje. Koledzy wspominali o BMW w chevrolecie jest podobnie z silnikiem 1.2. Glowy sobie nie utne ale w 1.4T w Oplu tez moc jest zdlawiona. W przypadku wysilonych jednostek szalu nie bedzie i nic nie zdzialasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Wychodzi na to że wbrew panujacej ogolnej opini silniki n/a tez warto chipowac > Przykladem sa bmw co jeszcze? Honda? Warto, ale tylko niektóre. Dlatego opinia jest zasadniczo prawdziwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Wychodzi na to że wbrew panujacej ogolnej opini silniki n/a tez warto chipowac > Przykladem sa bmw co jeszcze? Honda? FN2 type R-hondata+wkładka k&n-211km/217nm-seria-198,7/201nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > FN2 type R-hondata+wkładka k&n-211km/217nm-seria-198,7/201nm. Czuc wogole te 10KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Planck Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Podajcie proszę silniki wolossace które sa podatne* na sama zmianę oprogramowania. > * - przyrost KM i Nm większy od błędu pomiarowego Skoda Superb 3.6 - ludzie podnoszą z 260 na 300 (260KM ma w Skodzie, w Passatach 300KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Skoda Superb 3.6 - ludzie podnoszą z 260 na 300 (260KM ma w Skodzie, w Passatach 300KM) To raczej nie jest chiptuning w rozumieniu większości (czyli wykorzystanie rezerw ponad deklarowane przez producenta parametry), tylko raczej zdjęcie blokady. Ten silnik nie był przypadkiem sprzedawany, najpierw jako 300KM, a potem u Skody ze zmniejszoną mocą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > To raczej nie jest chiptuning w rozumieniu większości (czyli wykorzystanie rezerw ponad deklarowane > przez producenta parametry), tylko raczej zdjęcie blokady. Ten silnik nie był przypadkiem > sprzedawany, najpierw jako 300KM, a potem u Skody ze zmniejszoną mocą? Wszystkie tu opisane przypadki na tym polegają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Wszystkie tu opisane przypadki na tym polegają. Przykład hondy tez? Bmw N42 podobno mozna chipowac z 143KM@200Nm na 160KM@215Nm To nie jest malo w/g mnie Wychdzi na to ze Silniki n/a ze zmiennymi fazami chyba są bardziej podatne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Przykład hondy tez? > Bmw N42 podobno mozna chipowac z 143KM@200Nm na 160KM@215Nm > To nie jest malo w/g mnie > Wychdzi na to ze Silniki n/a ze zmiennymi fazami chyba są bardziej podatne... Honda to w granicach błedu pomiaru i do tego modyfikacja sprzetowa. Jakis konkret z tym N43? Ty masz taki u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Honda to w granicach błedu pomiaru i do tego modyfikacja sprzetowa. > Jakis konkret z tym N43? Ty masz taki u siebie? N43 zcw ma bezposredni wtrysk wiec moze dlatego U mnie siedzi n42 na mpi i valvetronic Pierwsza lepsza strona co cuda obiecuje http://www.wetterauer.nl/index.cfm/go/produkte.auswahl Mozna tez znalesc na 16xKM samym chipem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Honda to w granicach błedu pomiaru i do tego modyfikacja sprzetowa. > Jakis konkret z tym N43? Ty masz taki u siebie? Akurat przy Hondacie nie chodzi o podniesienie mocy ale o poprawienie przebiegu kresek. U mnie moc wzrosła o 0,6 KM i 0,5 Nm w stosunku do serii z dolotem CAI, ale przebieg mocy i momentu to w ogole inna bajka. CAI podniosł kreski bez zmiany ich kształtu a Hondata wymodelowała. Po tych dwóch modach - czyli CAI i strojeniu, po zmianie okna VTECa był przedział, gdzie zyskałem ok 40KM i 40 Nm (policz kratki przy 6krpm) Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Akurat przy Hondacie nie chodzi o podniesienie mocy ale o poprawienie przebiegu kresek. U mnie moc > wzrosła o 0,6 KM i 0,5 Nm w stosunku do serii z dolotem CAI, ale przebieg mocy i momentu > to w ogole inna bajka. CAI podniosł kreski bez zmiany ich kształtu a Hondata wymodelowała. Po > tych dwóch modach - czyli CAI i strojeniu, po zmianie okna VTECa był przedział, gdzie zyskałem > ok 40KM i 40 Nm (policz kratki przy 6krpm) > Uploaded with ImageShack.us Zawsze chodzi o podniesienie mocy. Racja, że liczy się moc średnia w użytecznym zakresie obrotów , a nie maksymalna i rzeczywiście przybyło zauważalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Warto, ale tylko niektóre. Dlatego opinia jest zasadniczo prawdziwa. Na 100 aut zapewne w +/- 5 sztukach przyrost będzie zauważalny. W przeciętnych (nie ze sportowym zacięciem tylko zwykłych wozidłach) autach z silnikami 1.4 , 1.6 czy nawet 2.0 przyrost będzie na tyle mały że prawie nie zauważalny, no chyba że na hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Czuc wogole te 10KM? Odpowiedź masz 2 posty wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > w chevrolecie jest podobnie z silnikiem 1.2. Jakieś szczegóły? Ile potem wychodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Honda to w granicach błedu pomiaru i do tego modyfikacja sprzetowa. Taaaa, zwlaszcza K20A Chyba jeden z najbardziej podatnych silnikow n/a na modyfikacje elektroniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Czuc wogole te 10KM? Tu nie chodzi o 10KM w szczycie. Tu chodzi, ze sa punkty wykresu, w ktorych po hondacie dostajesz 30-40Nm...i to bardzo czuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > 90KM i robi się na 120 +. To jest dokładnie ten sam schemat. Mini One 1.6 75KM tez sie robi na 120+...to dopiero przyrost jak na n/a Tylko oczywiscie to wszystko zwyczajnie zablokowane przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Tu nie chodzi o 10KM w szczycie. Tu chodzi, ze sa punkty wykresu, w ktorych po hondacie dostajesz > 30-40Nm...i to bardzo czuc. Już to było wyjaśnione łącznie z pokazaniem wykresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Np. Bmw 2,0 o oznaczeniu N43 bodajże montowany do niedawna w E87 jako 116i z mocą 122KM chipuje się > w okolice 150KM, a to tylko dlatego, że jest to programowo obniżona moc że 143KM. Chyba bede musial wreszcie zrobic podejscie do tematu Pytanie tylko do kogo z tym uderzyc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba_13 Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Podajcie proszę silniki wolossace które sa podatne* na sama zmianę oprogramowania. > * - przyrost KM i Nm większy od błędu pomiarowego "Odblokowanie" silnika w Renault Espace 3,5 V6 z 245KM do nawet 310KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.