Dual88 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Witam. Problem tak jak w temacie, zawory ustawione, cewka wymieniona, gaźnik czyszczony, przewody- świece nowe, zapłon ustawiony, przerwa w aparacie zapłonowym również ustawiona. Maluszek z 86, 18tyś przebiegu. Powoli brakuje mi już pomysłów gdzie szukać przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Witam. > Problem tak jak w temacie, zawory ustawione, cewka wymieniona, gaźnik czyszczony, przewody- świece > nowe, zapłon ustawiony, przerwa w aparacie zapłonowym również ustawiona. Maluszek z 86, 18tyś > przebiegu. Powoli brakuje mi już pomysłów gdzie szukać przyczyny Pompa paliwa - zaworek zwrotny, membrana, popychacz pompy - sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dual88 Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Pompa paliwa - zaworek zwrotny, membrana, popychacz pompy - sprawdzałeś? Wszystko nowe, w trakcie jazdy idzie normalnie nie szarpie moc jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Wszystko nowe, w trakcie jazdy idzie normalnie nie szarpie moc jest. Zawory po regulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Witam. > Problem tak jak w temacie, zawory ustawione, cewka wymieniona, gaźnik czyszczony, przewody- świece > nowe, zapłon ustawiony, przerwa w aparacie zapłonowym również ustawiona. Maluszek z 86, 18tyś > przebiegu. Powoli brakuje mi już pomysłów gdzie szukać przyczyny ja obstawiam jednak gaźnik - do sprawdzenia, regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dual88 Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Zawory po regulacji? Tak, zastanawia mnie jeszcze kondensator cewki, bo przy sprawdzaniu ten mały z aparatu zapłonowego przez chwilę trzymał napięcie, gdy ten z cewki po paru sekundach był już pusty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Tak, zastanawia mnie jeszcze kondensator cewki, bo przy sprawdzaniu ten mały z aparatu zapłonowego > przez chwilę trzymał napięcie, gdy ten z cewki po paru sekundach był już pusty. Kondensator to groszowe sprawy, najlepiej wymień wszystkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Witam. > Problem tak jak w temacie, zawory ustawione, cewka wymieniona, gaźnik czyszczony, przewody- świece > nowe, zapłon ustawiony, przerwa w aparacie zapłonowym również ustawiona. Maluszek z 86, 18tyś > przebiegu. Powoli brakuje mi już pomysłów gdzie szukać przyczyny Mam podobną przypadłość w swoim Polonezie. Jak jest dobrze rozgrzany (po dłuższej jeździe) to ciężko odpala - w zasadzie bez gazu nie zapala. Poza tym wszystko w porządku. Zastanawiam się co to może być, aczkolwiek snu mi to z powiek nie spędza bo zapala tyle że trzeba przegazować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Zdecydowanie zmieniłbym kondensatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Mam podobną przypadłość w swoim Polonezie. > Jak jest dobrze rozgrzany (po dłuższej jeździe) to ciężko odpala - w zasadzie bez gazu nie zapala. > Poza tym wszystko w porządku. > Zastanawiam się co to może być, aczkolwiek snu mi to z powiek nie spędza bo zapala tyle że trzeba > przegazować. Mi się wydaje, że to raczej normalne, TTTM Z resztą wg literatury podczas odpalania na ciepło trzeba właśnie przegazować, jak jest naprawdę bardzo gorący to nawet do oporu trzeba dać. U mnie jest identycznie, jak jest ciepły to bez gazu nie zapali. Gdzieś w internecie widziałem jak ktoś zrobił osłonę oddzielającą kolektor od gaźnika (żeby się gaźnik tak nie grzał), ponoć to rozwiązywało ten problem, ale nie pamiętam gdzie to było Łady chyba nie mają z tym problemu, ale tam jest trochę inna konstrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 U mnie pomogło poprawne ustawienie zapłonu, sprawdź u innego fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 a oleju nie przybyło nieco lub nie jest rozrzedzony benzyną? jeśli tak - to membrana przez ośkę przepuszcza - czasem nawet nowe tak świrują.... a potem ma za bogato (opary z odmy) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 > Mi się wydaje, że to raczej normalne, TTTM Z resztą wg literatury podczas odpalania na ciepło > trzeba właśnie przegazować, jak jest naprawdę bardzo gorący to nawet do oporu trzeba dać. Dawno temu mechanicy też skręcali takie kity kiedy konstrukcja tego samochodu przekraczała ich możliwości poznawcze. Dobrze wyregulowany silnik i układ zasilania w maluchu i odpala na dotyk a takie stwierdzenia bawiły mnie kiedyś i bawią teraz (powracają wspomnienia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 > Dawno temu mechanicy też skręcali takie kity kiedy konstrukcja tego samochodu przekraczała ich > możliwości poznawcze. > Dobrze wyregulowany silnik i układ zasilania w maluchu i odpala na dotyk a takie stwierdzenia > bawiły mnie kiedyś i bawią teraz (powracają wspomnienia). Nie twierdzę, że nie da się tak zrobić, pewnie ktoś kto dobrze ogarnia takie silniki jest w stanie to tak wyregulować jak mówisz. Z resztą mój wpis dotyczył akurat silnika Poloneza. Poza tym nieco trudniejsze odpalanie na gorącym silniku opisuje również instrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 > Witam. > Problem tak jak w temacie, zawory ustawione, cewka wymieniona, gaźnik czyszczony, przewody- świece > nowe, zapłon ustawiony, przerwa w aparacie zapłonowym również ustawiona. Maluszek z 86, 18tyś > przebiegu. Powoli brakuje mi już pomysłów gdzie szukać przyczyny Poziom paliwa w komorze pływakowej ustawiony? Zawór odcinający dopływ paliwa do gaźnika w dobrym stanie? Dysze w gaźniku czyste i o prawidłowych przelotach? W jakim stanie jest o-ring na dyszy składu mieszanki biegu jałowego? Jaki jest stan sprężynek ciężarków zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu w aparacie zapłonowym? Czy styki przerywacza w aparacie zapłonowym są czyste? Jeżeli masz malucha z podwójną cewką to sprawdź czy w czasie pracy silnika nie występuje nadmierne iskrzenie na stykach przerywacza - wtedy kondensatory należy wymienić na sprawne (niekoniecznie nowe). Często problemy z biegiem jałowym i odpalaniem występowały w przypadku zużycia krzywek walka rozrządu, lub nieprawidłowym ustawieniu kół rozrządu w czasie wymiany łańcuszka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 > Poziom paliwa w komorze pływakowej ustawiony? > Zawór odcinający dopływ paliwa do gaźnika w dobrym stanie? > Dysze w gaźniku czyste i o prawidłowych przelotach? > W jakim stanie jest o-ring na dyszy składu mieszanki biegu jałowego? > Jaki jest stan sprężynek ciężarków zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu w aparacie zapłonowym? > Czy styki przerywacza w aparacie zapłonowym są czyste? > Jeżeli masz malucha z podwójną cewką to sprawdź czy w czasie pracy silnika nie występuje nadmierne > iskrzenie na stykach przerywacza - wtedy kondensatory należy wymienić na sprawne > (niekoniecznie nowe). > Często problemy z biegiem jałowym i odpalaniem występowały w przypadku zużycia krzywek walka > rozrządu, lub nieprawidłowym ustawieniu kół rozrządu w czasie wymiany łańcuszka. Poza tymi pytaniami , ważnymi o do usatwienia, celowałbym jednak w "lewe" powietrze w gaźniku - nierówna praca silnika na to wskazuje. Najmniej spodziewanym miejscem i najczęsciej olewanym przez mechaników są uszczelki na osi przepustnicy, takie dwie małe gumowe (chyba z silikonu) wygladajace jak koreczki, kosztowały grosze a bez ich wymiany samochód doprowadzał mnie do szewskiej pasji ze swoja nierówną pracą silnika, kiedy wszystko sie sprawdzało, ustawiało po 10 razy a i tak nierówno pracował. Polecam je sprawdzić autorowi wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 O tym elemencie zapomniałem. Masz rację, że tam też można szukać przyczyny. Zużycie a czasami zniszczenie tych uszczelek oraz wytarta oś przepustnicy to elementy które mogą dawać objawy opisane przez autora wątku. Pamiętam, że sposobem na eliminację tej usterki było rozwiercenie korpusu gaźnika i zastosowanie nad wymiarowej osi wraz z kompletem uszczelniaczy. Jeszce kilka miesięcy wstecz sprzątając garaż wpadł mi w ręce nieużywany taki zestaw ale zaliczył segregator koszowy, nie skojarzyłem, że komuś może się taki zabytek jeszcze przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dual88 Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 Panowie pękła podstawka pod gaźnik z tyłu silnika, po wymianie i powtórnej regulacji chodzi równo i odpala bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.