fred77 Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 W drezynie, którą zbudowałem rok temu zamontowałem wszystkie nowe elementy układu hamulcowego pochodzące z Fiata 126. Teraz niedawno okazało się, że pedał hamulca zapada się głęboko i hamowanie rozpoczyna się dopiero przy samym końcu przy pełnym wciśnięciu pedału. Nie ma żadnych wycieków, a układ nie jest zapowietrzony. Gdzie leży problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > W drezynie, którą zbudowałem rok temu zamontowałem wszystkie nowe elementy układu hamulcowego > pochodzące z Fiata 126. > Teraz niedawno okazało się, że pedał hamulca zapada się głęboko i hamowanie rozpoczyna się dopiero > przy samym końcu przy pełnym wciśnięciu pedału. > Nie ma żadnych wycieków, a układ nie jest zapowietrzony. > Gdzie leży problem? Sprawdź samoregulatory w bębnach - byc może nie pracują właściwie (nie regulują odległości szczęk od bębna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Delmut Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 Pompa Delphi?? Kup na szrocie oryginalną i zregeneruj. Na cztery Delphii, które miałem jedn działała poprawnie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > Sprawdź samoregulatory w bębnach - byc może nie pracują właściwie (nie regulują odległości szczęk > od bębna) Ale w przypadku samoregulatorów to gdybym nacisnął parę razy to pedał by się coraz mniej zapadał. A w tym przypadku pedał cały czas tak samo głęboko się zapada mimo wielokrotnego naciskania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > Ale w przypadku samoregulatorów to gdybym nacisnął parę razy to pedał by się coraz mniej zapadał. A > w tym przypadku pedał cały czas tak samo głęboko się zapada mimo wielokrotnego naciskania. Odległość pompy od pedałów masz standardowo taką jaka jest w maluchu? Sworzeń pedału nie jest za krótki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 Kiedyś jak miałem malca i po wymianie całego układu hamulcowego na nowy miałem podobny efekt to okazało się że wszystko nowe i na poczatku było ok to po pewnym czasie był efekt zapowietrzonego układu hamulcowego. Odpowietrzałem, powietrza nie było i poprawy też nie, dopiero znajomy mechanik podpowiedział mi że prawdopodobnie "siadła" mi sprężyna w nowej pompie mimo że była nowa, a wsadzenie następnej nowej może zakonczyć się tak samo po krótki czasie. Powiedział mi że on między trzpień a tłoczek daje nakrętkę bodajrze M6 lub M8, trzeba ją dopasować to trzpienia a grubość to już zależy od tego jaki jest luz między trzpieniem a tłoczkiem pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Odległość pompy od pedałów masz standardowo taką jaka jest w maluchu? Sworzeń pedału nie jest za > krótki? Wszystko mam oryginalne z Malacza. Cały wspornik pedałów razem z pompą jest przykręcony do konstrukcji. W tym przypadku nic nie jest przerobione. Wcześniej działało bez problemów, ale po jakimś czasie pedał zaczął się coraz bardziej zapadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Wszystko mam oryginalne z Malacza. Cały wspornik pedałów razem z pompą jest przykręcony do > konstrukcji. W tym przypadku nic nie jest przerobione. Wcześniej działało bez problemów, ale > po jakimś czasie pedał zaczął się coraz bardziej zapadać. OK, to może tak. Rozumiem, że kompletny układ hamulcowy masz z malucha i pamiętałeś o tym, że tłoczki tylne są inne od przednich i wszystkie znalazły się na swoim miejscu. Jeśli tak, to i działało wszystko prawidłowo do pewnego momentu, to jestem przekonany, że do układu dostało się powietrze prawdopodobnie przez połączenie króćca z pompą. Walczyłem z podobnym problemem dość długo i problem rozwiązałem przenosząc zbiorniczek płynu bezpośrednio na pompę hamulcową likwidując rurki między zbiorniczkiem a pompą, w których regularnie pojawiało się powietrze. Jeśli masz możliwość przeniesienia zbiorniczka na pompę (a właściwie montażu zbiorniczka od cc/sc) to się nie zastanawiaj - rób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Wiem, że tylne cylinderki są inne od przednich. Jednak zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowałem hamulce tylne. Na początku wszystko przez dłuższy czas działało bez najmniejszego problemu. Co do połączenia zbiorniczka z pompą to z uwagi na trochę utrudniony dostęp do samej pompy zdecydowałem się na połączenie zbiorniczka z pompą tak jak w Maluchu, czyli za pośrednictwem wężyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 W dalszym ciągu podtrzymuję zdanie, że zapowietrza ci się układ hamulcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > W dalszym ciągu podtrzymuję zdanie, że zapowietrza ci się układ hamulcowy. Ale gdyby się zapowietrzał to podczas kilkukrotnego deptania na pedał hamulca pedał ten by rósł, a nie rośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > W drezynie, którą zbudowałem rok temu zamontowałem wszystkie nowe elementy układu hamulcowego > pochodzące z Fiata 126. > Teraz niedawno okazało się, że pedał hamulca zapada się głęboko i hamowanie rozpoczyna się dopiero > przy samym końcu przy pełnym wciśnięciu pedału. > Nie ma żadnych wycieków, a układ nie jest zapowietrzony. > Gdzie leży problem? Układ hamulcowy z malucha ma to do siebie, że czasem nawet działa. Nie da się zamontować czegoś lepszego a wciąż w cenie złomu? Choćby takie Uno ma prawie niezniszczalną pompę hamulcową. A tak będziesz się zastanawiał czy w tym miesiącu powodem kłopotów z hamulcami jest gumka czy sprężynka w pompie. A w następnym samoregulator czy okładzina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Postanowiłem kupić drugą nową pompę. Zobaczymy jak długo posłuży. Dzisiaj ją wymieniłem, jutro pobawię się w odpowietrzanie. Starą pompę rozbiorę i zobaczę co jej dolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Postanowiłem kupić drugą nową pompę. Zobaczymy jak długo posłuży. Dzisiaj ją wymieniłem, jutro > pobawię się w odpowietrzanie. > Starą pompę rozbiorę i zobaczę co jej dolega. pewno gumki przepuszczały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.