Skocz do zawartości

F126/drezyna - problem z nową pompą hamulcową.


Rekomendowane odpowiedzi

W drezynie, którą zbudowałem rok temu zamontowałem wszystkie nowe elementy układu hamulcowego pochodzące z Fiata 126.

Teraz niedawno okazało się, że pedał hamulca zapada się głęboko i hamowanie rozpoczyna się dopiero przy samym końcu przy pełnym wciśnięciu pedału.

Nie ma żadnych wycieków, a układ nie jest zapowietrzony.

Gdzie leży problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W drezynie, którą zbudowałem rok temu zamontowałem wszystkie nowe elementy układu hamulcowego

> pochodzące z Fiata 126.

> Teraz niedawno okazało się, że pedał hamulca zapada się głęboko i hamowanie rozpoczyna się dopiero

> przy samym końcu przy pełnym wciśnięciu pedału.

> Nie ma żadnych wycieków, a układ nie jest zapowietrzony.

> Gdzie leży problem?

Sprawdź samoregulatory w bębnach - byc może nie pracują właściwie (nie regulują odległości szczęk od bębna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź samoregulatory w bębnach - byc może nie pracują właściwie (nie regulują odległości szczęk

> od bębna)

Ale w przypadku samoregulatorów to gdybym nacisnął parę razy to pedał by się coraz mniej zapadał. A w tym przypadku pedał cały czas tak samo głęboko się zapada mimo wielokrotnego naciskania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w przypadku samoregulatorów to gdybym nacisnął parę razy to pedał by się coraz mniej zapadał. A

> w tym przypadku pedał cały czas tak samo głęboko się zapada mimo wielokrotnego naciskania.

Odległość pompy od pedałów masz standardowo taką jaka jest w maluchu? Sworzeń pedału nie jest za krótki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jak miałem malca i po wymianie całego układu hamulcowego na nowy miałem podobny efekt to okazało się że wszystko nowe i na poczatku było ok to po pewnym czasie był efekt zapowietrzonego układu hamulcowego.

Odpowietrzałem, powietrza nie było i poprawy też nie, dopiero znajomy mechanik podpowiedział mi że prawdopodobnie "siadła" mi sprężyna w nowej pompie mimo że była nowa, a wsadzenie następnej nowej może zakonczyć się tak samo po krótki czasie.

Powiedział mi że on między trzpień a tłoczek daje nakrętkę bodajrze M6 lub M8, trzeba ją dopasować to trzpienia a grubość to już zależy od tego jaki jest luz między trzpieniem a tłoczkiem pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odległość pompy od pedałów masz standardowo taką jaka jest w maluchu? Sworzeń pedału nie jest za

> krótki?

Wszystko mam oryginalne z Malacza. Cały wspornik pedałów razem z pompą jest przykręcony do konstrukcji. W tym przypadku nic nie jest przerobione. Wcześniej działało bez problemów, ale po jakimś czasie pedał zaczął się coraz bardziej zapadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko mam oryginalne z Malacza. Cały wspornik pedałów razem z pompą jest przykręcony do

> konstrukcji. W tym przypadku nic nie jest przerobione. Wcześniej działało bez problemów, ale

> po jakimś czasie pedał zaczął się coraz bardziej zapadać.

OK, to może tak. Rozumiem, że kompletny układ hamulcowy masz z malucha i pamiętałeś o tym, że tłoczki tylne są inne od przednich i wszystkie znalazły się na swoim miejscu. Jeśli tak, to i działało wszystko prawidłowo do pewnego momentu, to jestem przekonany, że do układu dostało się powietrze prawdopodobnie przez połączenie króćca z pompą. Walczyłem z podobnym problemem dość długo i problem rozwiązałem przenosząc zbiorniczek płynu bezpośrednio na pompę hamulcową likwidując rurki między zbiorniczkiem a pompą, w których regularnie pojawiało się powietrze. Jeśli masz możliwość przeniesienia zbiorniczka na pompę (a właściwie montażu zbiorniczka od cc/sc) to się nie zastanawiaj - rób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że tylne cylinderki są inne od przednich. Jednak zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowałem hamulce tylne.

Na początku wszystko przez dłuższy czas działało bez najmniejszego problemu.

Co do połączenia zbiorniczka z pompą to z uwagi na trochę utrudniony dostęp do samej pompy zdecydowałem się na połączenie zbiorniczka z pompą tak jak w Maluchu, czyli za pośrednictwem wężyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W drezynie, którą zbudowałem rok temu zamontowałem wszystkie nowe elementy układu hamulcowego

> pochodzące z Fiata 126.

> Teraz niedawno okazało się, że pedał hamulca zapada się głęboko i hamowanie rozpoczyna się dopiero

> przy samym końcu przy pełnym wciśnięciu pedału.

> Nie ma żadnych wycieków, a układ nie jest zapowietrzony.

> Gdzie leży problem?

Układ hamulcowy z malucha ma to do siebie, że czasem nawet działa. Nie da się zamontować czegoś lepszego a wciąż w cenie złomu? Choćby takie Uno ma prawie niezniszczalną pompę hamulcową. A tak będziesz się zastanawiał czy w tym miesiącu powodem kłopotów z hamulcami jest gumka czy sprężynka w pompie. A w następnym samoregulator czy okładzina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Postanowiłem kupić drugą nową pompę. Zobaczymy jak długo posłuży. Dzisiaj ją wymieniłem, jutro

> pobawię się w odpowietrzanie.

> Starą pompę rozbiorę i zobaczę co jej dolega.

pewno gumki przepuszczały wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.