Skocz do zawartości

Audi A4 2.0 TDI PD 2007 rok


Jery

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy ten silnik to aż taki dramat i skarbonka jak wszyscy piszą - ktoś ma jekieś doświadczenia?

> Czy lepiej szukać CR?

Kup, zrób 50 tyś i podziel się uwagami ile dorzuciłeś. Stawiam zgrzewkę mineralnej, że będą to nie małe kwoty...Poza tym potem odsprzedać to to też będzie graniczyło z cudem. Ale jak to mawiają-do odważnych świat należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten silnik to aż taki dramat i skarbonka jak wszyscy piszą - ktoś ma jekieś doświadczenia?

> Czy lepiej szukać CR?

Generalnie tak. Kolega ma i dzieki temu połączeniu (A4 i 2.0 TDI 170KM) - wyleczył się z Audi. Wysokie spalanie i częste/kosztowne usterki.

Już lepiej jak piszesz szukać z CR, w poprzedniej robocie było kilka Passatów (My09) i większych problemów nie było.

IMO rozejrzeć się za czymś innym - jest na rynku dużo fajniejszych i lepszych aut (pod względem kosztów) niż Audi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten silnik to aż taki dramat i skarbonka jak wszyscy piszą - ktoś ma jekieś doświadczenia?

> Czy lepiej szukać CR?

To pewnie te same silniki co w VW siedzą? Bo jeśli tak to mam i nie narzekam, 2.0 z CR. Pytanie kiedy narzekać zacznę. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie pytaj o to na AK, bo sie kompletnych bzdur nasłuchasz od ludzi który nie wczytują nic poza 2.0

> TDI Wejdź na A4 forum

hehe.gifrotfl.gif yhm...tam prawdę powiedzą, nie nagadają bzdur w końcu sami obiektywni co wczytują więcej niż tylko 2.0 TDI...kiepska porada. Już jeżeli miałby tam wchodzić to na techniczny by poczytać sobie o naprawach i o kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pewnie te same silniki co w VW siedzą? Bo jeśli tak to mam i nie narzekam, 2.0 z CR. Pytanie

> kiedy narzekać zacznę.

Masz z CR więc deko inna bajka...a jeszcze jak po 2009 to nie ma co porównywać. Silniki 2.0 PD od początku produkcji to kupa, wypuszczone i wycofane tak szybko jak Windows Vista...Gates wprowadził vistę a potem sam przeszedł na linuxa, bo nie dało się na tym pracować, tak jak bezstresowo jeździć 2.0 PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz z CR więc deko inna bajka...a jeszcze jak po 2009 to nie ma co porównywać. Silniki 2.0 PD od

> początku produkcji to kupa, wypuszczone i wycofane tak szybko jak Windows Vista...Gates

> wprowadził vistę a potem sam przeszedł na linuxa, bo nie dało się na tym pracować, tak jak

> bezstresowo jeździć 2.0 PD.

Z 2008 a w 2008 roku wprowadzili ulepszenia w silnikach.

Aczkolwiek zastanawiam się czy na pewno mam pod maską to z czym auto opuściło fabrykę. zlosnik.gif

O właśnie, jak sprawdzić jaki mam silnik?

Na naklejce we wnęce na koło zapasowe i na obudowie paska rozrządu jest CBA ale naklejki można zmienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z 2008 a w 2008 roku wprowadzili ulepszenia w silnikach.

Wprowadzili, ale nie do końca. Pompa oleju może sie wysypać jak w pasku. Niestety dalej jest imbusik biglaugh.gif Mam A4 2.0TDI z początku 2009 sciana.gifi sie zastanawiam nad modem żeby zaleczyć kłopot. Poprawka imbusika wyszła jakoś w połowie 2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wprowadzili, ale nie do końca. Pompa oleju może sie wysypać jak w pasku. Niestety dalej jest

> imbusik Mam A4 2.0TDI z początku 2009 i sie zastanawiam nad modem żeby zaleczyć kłopot.

> Poprawka imbusika wyszła jakoś w połowie 2009.

Imo warto tam zajrzec i sprawdzic stan napedu, kolega tak sie zastanawial, odkladal w czasie az mu sieposypalo jak stal na swiatlach ( po ok 70kkm). Na szczescie z sinikiem sie nic nie stalo.

Na czym polega ten mod ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na czym polega ten mod ?

Kupuje sie wałek regenerowany na wiekszy imbus. To tańsza opcja i wtedy mamy auto jak po zmianach w 2009. Silnik ma napęd wałkow wyrównoważających kołami zębatymi a nie jak w Pasku łańcuchem i po zmianie imbusa na wiekszy daje rade smile.gif

Albo wywala sie wszystkie wałki wyrównoważające jak w Passacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupuje sie wałek regenerowany na wiekszy imbus. To tańsza opcja i wtedy mamy auto jak po zmianach w

> 2009. Silnik ma napęd wałkow wyrównoważających kołami zębatymi a nie jak w Pasku łańcuchem i

> po zmianie imbusa na wiekszy daje rade

> Albo wywala sie wszystkie wałki wyrównoważające jak w Passacie.

Ale to zażegnanie jednego problemu, a na porowate głowice nie ma rozwiązania, więc jak się porachuje to wg mnie lepiej świadomie dać sobie spokój...tak jak ze starymi 2.5 TDI 150KM, jedni niby jeżdżą, inni mieli i odżegnują się że kupę kasy eksploatacja kosztowała, przy sprzedaży-każdy kręci nosem, z resztą proste benzyniaki mają ceny wyższe niż te diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z glowicami była krótka seria wadliwych, potem to poprawiono i w ogole byla na to akcja serwisowa wiec nie dramatyzuj.

co do napedu pompy oleju cała sprawa jest opisana na vw-passat.pl w kąciku B6 jest obszerny wątek - wadliwy mechanizm napędu pompy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z glowicami była krótka seria wadliwych, potem to poprawiono i w ogole byla na to akcja serwisowa

> wiec nie dramatyzuj.

Akcja serwisowa i poprawiono hahaha.gif owszem po 2009r...

> co do napedu pompy oleju cała sprawa jest opisana na vw-passat.pl w kąciku B6 jest obszerny wątek -

> wadliwy mechanizm napędu pompy oleju.

Nie rozumiem tylko po co ta obrona Częstochowy?Ten silnik ma tyle wad, że lepiej sobie go odpuścić i albo brać 1.9 stare i chipować, albo brać po 2009. Tak jak w fiatach BBM-1.4 był kupą ze względu na pająk olejowy i po co się pchać w 1.4 (gdzie były rozwiązania jak uniknąć zapchania) jak można kupić w podobnej kasie 1.6 czy 1.2 który tych usterek ma znacznie mniej. Przecież nie chodzi tylko o zakup. Samochód przynajmniej wg mojego uznania kupuje się po to by jeździć i go eksploatować, a nie po to by

1. Modlić się czy dojadę

2. Miał przestoje u mechaników

3. Kopał net czy samochód już po akcji w ASO, jak rozwiązać problem wałków,czy smarowania etc

4 Tracić czas i pieniądze

Dla mnie to rzeźba w guanie dla tych co chcą kupić sobie tanio by wozić się w oczach innych "drożej niż dałem", albo opcja dla naiwnych. Albo opcja dla silnie wierzących-co wierzą że im się uda bezawaryjnie pośmigać. Każdy ma jakieś swoje przemyślenia i dlatego te paski po 25 schodzą jak bułki świeże, bo taki urok logiki polskiego kupującego. Potem wsadzi kasy, będzie miał dość po roku i wystawi w ogłoszenie-Okazja, sprzedaję z powodu wyjazdu za granicę. Ja tam wolę zapobiegać niż leczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akcja serwisowa i poprawiono owszem po 2009r...

no właśnie nie, ale nie dasz sobie tego powiedzieć wink.gif

> Nie rozumiem tylko po co ta obrona Częstochowy?Ten silnik ma tyle wad, że lepiej sobie go odpuścić

zapomniałeś dodać "moim zdaniem".

Zasadniczo jak ktoś ma na oku dobre i pewne auto z tym silnikiem to czemu nie? Problem z mechanizmem pompy oleju owszem znany, ale łatwo naprawialny - wystarczy przy przeglądzie zrzucić miskę oleju, kazać wymienić wadliwe elementy i mieć święty spokój. Koszta podobno są niewielkie.

Owszem, tez bym się nie pchał w stare auto z tym silnikiem, jakbym szukał różnych toczydeł. Ale jakby się nawinęla jakaś perełka w idealnym stanie, to na pewno w.w. silnik nie spowodowałby żebym od niego uciekał spluwając przez lewe ramię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie nie, ale nie dasz sobie tego powiedzieć

Ależ ja dam sobie powiedzieć, nawet docierają do mnie takie argumenty, tylko jest 1 małe ale....ile z tych aut odbyło akcję serwisową, ile nie zdążyło, i na ile wyeliminowano problem.

> zapomniałeś dodać "moim zdaniem".

Oczywiście, że tak-każda odpowiedź każdego z nas powinna się zaczynąc od "Moim zdaniem..." zlosnik.gif

> Zasadniczo jak ktoś ma na oku dobre i pewne auto z tym silnikiem to czemu nie? Problem z

> mechanizmem pompy oleju owszem znany, ale łatwo naprawialny - wystarczy przy przeglądzie

> zrzucić miskę oleju, kazać wymienić wadliwe elementy i mieć święty spokój. Koszta podobno są

> niewielkie.

Zasadniczo to przy tym modelu nie da się powiedzieć "pewne", w przypadku innych silników mozna określić, że np jak mamy egz z udokumentowaną przeszłością to przy przedziale przebiegu od -do można spodziewać się dwumasy, od-do padu stacyjki itd. Tutaj-w dniu zakupu może być cacy, a za tydzień np mamy głowicę do wyrzucenia...

Acha-zębatki na wale też tak łatwo da się naprawić? grinser006.gif

Zauważ jaki to nie wypał, przy odrobinie nieszczęścia w ciągu 2 lat można władować się na wymianę praktycznie silnika-dół wycierająca się zębatka i smok olejowy, góra głowica, jak dorzucisz standardową dwumasę-to co ostaje się dobrego?Tłoki z pierścieniami? hehe.gif Imho to za mało by zawracać sobie głowę, tym bardziej że opcje poboczne są, także wdeptywać w guano nie ma potrzeby.

> Owszem, tez bym się nie pchał w stare auto z tym silnikiem, jakbym szukał różnych toczydeł. Ale

> jakby się nawinęla jakaś perełka w idealnym stanie, to na pewno w.w. silnik nie spowodowałby

> żebym od niego uciekał spluwając przez lewe ramię...

Perełka w idealnym stanie, hmm...mało prawdopodobne. Krajówek mało, z niemcowni czy innych beneluksów duża część albo po dzwonie albo z cofką zaliczoną, bo "normalne" były za drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój bardzo dobry kolega ma dokładnie taki jak opisujesz i włożył ostatnio około 10 kzł (pompowtryskiwacze, wałek rozrządu, wycięcie DPF, dwumasa). Większość rzeczy robi sam, ma warsztat i zajmuje się tym profesjonalnie. Chyba tylko dlatego nie zraził się do tego samochodu. Nie znam dokładnego oznaczenia silnika, ale z tego co mówi to wersja najmniej problemowa. Przebieg 280 kkm.

> Czy lepiej szukać CR?

Według w/w kolegi zdecydowanie inna bajka ok.gif

BTW Wiem, że z dostępnością wałka rozrządu miał problem bo wybór jest pomiędzy: angielskim zamiennikiem niewiadomej jakości, produkcją Świątka i oryginałem. Używek brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten silnik to aż taki dramat i skarbonka jak wszyscy piszą - ktoś ma jekieś doświadczenia?

> Czy lepiej szukać CR?

nie kupuj pompowtryska, jak juz to z Common Railem

mialem w domu 2,0tdi BKD, auto bylo wprost tragiczne, laweciarzy znalem z imienia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to zażegnanie jednego problemu, a na porowate głowice nie ma rozwiązania, więc jak się

> porachuje to wg mnie lepiej świadomie dać sobie spokój...tak jak ze starymi 2.5 TDI 150KM,

> jedni niby jeżdżą, inni mieli i odżegnują się że kupę kasy eksploatacja kosztowała, przy

> sprzedaży-każdy kręci nosem, z resztą proste benzyniaki mają ceny wyższe niż te diesle.

bo 2,5tdi to trzeba wiedziec jakie kupowac waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>.ile

> z tych aut odbyło akcję serwisową, ile nie zdążyło, i na ile wyeliminowano problem.

Jaka akcja? niewiem.gifjakie głowice ? niewiem.gifMam A4 B8 z początku 2009

> mozna

> określić, że np jak mamy egz z udokumentowaną przeszłością to przy przedziale przebiegu od -do

> można spodziewać się dwumasy, od-do padu stacyjki itd.

Czego sie można spodziewać po silniku CAGB ze udokumentowanymi 160 kkm przebiegu? Dwumas ok, od nowości nic nie było wymieniane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka akcja? jakie głowice ? Mam A4 B8 z początku 2009

> Czego sie można spodziewać po silniku CAGB ze udokumentowanymi 160 kkm przebiegu? Dwumas ok, od

> nowości nic nie było wymieniane...

Tego że za jakiś czas jakbyś zauważył jakieś problemy z ciśnieniem oleju, to będzie to oznaka, że trzeba dać ogłoszenie z niską ceną i koniecznie ze słowem OKAZJA zlosnik.gif

A tak poważnie to Twój silnik 136KM jest niby na CR, ale to to samo co nieszczęsne PD...Póki wszystko gra, to śmigaj i nie przejmuj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.