tjsz Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Witam! Zapytywuje sie Was koledzy i koleżanki, czy i w razie czego jaki ma wplyw zmiana klasy wtryskiwaczy w stilo? Na innym forum widzialem ze kolega adasch zmienial bez problemow i jezdzil....stwierdzil tez ze klas 1 lepiej/kulturalniej pracuje.... aktualnie mam chyba klas 2 lub 3....moge sobie zmienic bez przeszkod i pojezdzic na klas 1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Witam! > Zapytywuje sie Was koledzy i koleżanki, czy i w razie czego jaki ma wplyw zmiana klasy wtryskiwaczy > w stilo? > Na innym forum widzialem ze kolega adasch zmienial bez problemow i jezdzil....stwierdzil tez ze > klas 1 lepiej/kulturalniej pracuje.... > aktualnie mam chyba klas 2 lub 3....moge sobie zmienic bez przeszkod i pojezdzic na klas 1? Możesz, tylko po zmianie trzeba zmienić klasę wtryskiwaczy w ECU silnika, Można to zrobić FES/MES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Możesz, tylko po zmianie trzeba zmienić klasę wtryskiwaczy w ECU silnika, Można to zrobić FES/MES Chybasmy sie nie zrozumieli.... Chodzi wlasnie o to aby nie zmieniac wtryskiwaczy tylko w FES/MES zmienic im klase..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Chybasmy sie nie zrozumieli.... > Chodzi wlasnie o to aby nie zmieniac wtryskiwaczy tylko w FES/MES zmienic im klase..... Bzdura na resorach - klasa wtryskiwaczy w ECU ma być zgodna z klasą wtryskiwaczy w silniku, tylko wtedy ECU wprowadzi odpowiednią korekcję dawek. Powiedzmy też sobie szczerze, że po przebiegu 100 tysiaków lub więcej to parametry wtrysków mogą być zgoła inne i wymagac innych korekcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Na tym forum jakiś tekst sa wywody kolegi adasch. Jak widac bez problemow przestawia w ECU klasy wtryskow zauwazajac poprawe w pracy silnika i osiagach/spalani. Czemu wiec inni nie moga tego wyprobowac? A moze juz ktos z Was to robil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 No i zmienilem z klas 2 na klas 1. Roznica rzeczywiscie jest odczuwalna. Mniejsze wibracje, cichsza praca, mniejsze chwilowe spalanie (na razie tyle moge powiedziec o tym) i lepiej sie zbiera....jest bardziej elastyczny. Moze ktos jeszcze spróbuje aby potwierdzic moje (nasze) spostrzeżenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > No i zmienilem z klas 2 na klas 1. > Roznica rzeczywiscie jest odczuwalna. Mniejsze wibracje, cichsza praca, mniejsze chwilowe spalanie > (na razie tyle moge powiedziec o tym) i lepiej sie zbiera....jest bardziej elastyczny. > Moze ktos jeszcze spróbuje aby potwierdzic moje (nasze) spostrzeżenia? Gdzie to można sprawdzić/zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Z ciekawości zmieniłem klasę na pierwszą i ja żadnej różnicy nie widzę (ale jeszcze będę testował go dalej). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Z ciekawości zmieniłem klasę na pierwszą i ja żadnej różnicy nie widzę (ale jeszcze będę testował > go dalej). > Pozdrawiam Moze to jednak rzeczywiscie moje PLACEBO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 I po testach drogowych, wnioski: dużo lepsza dynamika, co do spalania to nie wiem (nigdy nie interesowało mnie to ile pali). Jestem mile zaskoczony zmianą na lepsze. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > I po testach drogowych, > wnioski: > dużo lepsza dynamika, > co do spalania to nie wiem (nigdy nie interesowało mnie to ile pali). > Jestem mile zaskoczony zmianą na lepsze. > Pozdrawiam. Czyli jednak sam tego nie odczuwam . Po ogladaniu spalania chwilowego tez wynika ze powinien mniej palic... taki maly swojski tuning made by FES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Tylko jeśli rzeczywiście coś się zmienia to pytanie brzmi dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > Tylko jeśli rzeczywiście coś się zmienia to pytanie brzmi dlaczego? KOlega adasch (link do postow w moim pierwszym) opisal subtelne roznice na biegu jalowym. Skro na jalowym sa roznice to pewnie podczas obciazenia/jazdy to tez sie zmienia - mam nadzieje ze na nasza korzyść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > KOlega adasch (link do postow w moim pierwszym) opisal subtelne roznice na biegu jalowym. > Skro na jalowym sa roznice to pewnie podczas obciazenia/jazdy to tez sie zmienia - mam nadzieje ze > na nasza korzyść No właśnie, ja się na tym w ogóle nie znam i zastanawia mnie czy nie niesie to za sobą jakichś negatywnych konsekwencji typu szybsze zużycie, czy możliwość zniszczenia jakichś elementów. Spalanie pomijam, bo jedynie na portfel może mieć ono wpływ. Chciałbym znać wszystkie za i przeciw, bo FES już czeka w gotowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > No właśnie, ja się na tym w ogóle nie znam i zastanawia mnie czy nie niesie to za sobą jakichś > negatywnych konsekwencji typu szybsze zużycie, czy możliwość zniszczenia jakichś elementów. > Spalanie pomijam, bo jedynie na portfel może mieć ono wpływ. > Chciałbym znać wszystkie za i przeciw, bo FES już czeka w gotowości Ciezko powiedziec....ale niepokojacych objawow nie widac na razie...sproboj....powiesz czy nasze mózgi pracuja normalnie czy tylko nam sie wydaje ze chodzi lepiej....w kazdej chwili mozesz wrocic na poprzednia klase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Jutro się tym zajmę i już jutro będzie pierwszy test, zobaczymy co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 > Jutro się tym zajmę i już jutro będzie pierwszy test, zobaczymy co z tego wyjdzie i jak tam testy? zauwazyles coś ciekawego? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > i jak tam testy? zauwazyles coś ciekawego? :-) Zmieniłem, pojeździłem i wnioski mam takie: - może sam sobie wmówiłem, ale mam wrażenie, że silnik rzeczywiście pracuje bardziej kulturalnie. - Jeżeli chodzi o dynamikę jazdy to dla mnie jest za wcześnie żeby coś powiedzieć, ale jedno jest pewne, na pewno nie jeździ gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 A jak ktoś ma zmieniony program czyli tzw. "czipa", to coś się zmieni, czy kompletnie się rozjedzie? W końcu na hamowni ustala się dawki pod konkretną moc/niutony i jeszcze wg właśnego życzenia co do reakcji na pedał gazu itd. Chętnie widziałbym wypowiedź CINKA w tym temacie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Na tym forum jakiś tekst sa wywody kolegi adasch. > Jak widac bez problemow przestawia w ECU klasy wtryskow zauwazajac poprawe w pracy silnika i > osiagach/spalani. > Czemu wiec inni nie moga tego wyprobowac? A moze juz ktos z Was to robil? Zmieniasz klasę wtryskiwaczy na 1, czyli na taką jaka była w latach 90-tych, wtryskiwacze te wytrzymywały do 1350 bar. I owszem, zmniejszy się spalanie, silnik będzie pracował nieco równiej, ale to przez to że na szynie CR będzie mniejsze cisnienie, bo jest to głównie ograniczenie tego ciśnienia. Co spowoduje mniejsze dawki paliwa na tej samej mapie. Zatem, spadnie moc maksymalna Takie coś IMO można zrobić sobie na miasto, jak komuś za dużo żłopie. Po co mi w mieście 160KM, jak mogę mieć np. 100 albo i mniej. Tyle teoria - trochę poczytałem w sieci na ten temat. Dlatego, nie ma w tym jakiejś magii, ale zwykła fizyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Zmieniasz klasę wtryskiwaczy na 1, czyli na taką jaka była w latach 90-tych, > wtryskiwacze te wytrzymywały do 1350 bar. I owszem, zmniejszy się spalanie, > silnik będzie pracował nieco równiej, ale to przez to że na szynie CR będzie > mniejsze cisnienie, bo jest to głównie ograniczenie tego ciśnienia. Co spowoduje > mniejsze dawki paliwa na tej samej mapie. Zatem, spadnie moc maksymalna > Takie coś IMO można zrobić sobie na miasto, jak komuś za dużo żłopie. Po co > mi w mieście 160KM, jak mogę mieć np. 100 albo i mniej. Tyle teoria - trochę > poczytałem w sieci na ten temat. Dlatego, nie ma w tym jakiejś magii, ale zwykła > fizyka No to zapytam sie z innej strony: JEzeli przy zmianie klasy na 1 jest nizsze cisnienie na pompie WC i szynie CR (co za tym idzie na wtryskiwaczach), to elementy te moga zyc dluzej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > No to zapytam sie z innej strony: > JEzeli przy zmianie klasy na 1 jest nizsze cisnienie na pompie WC i szynie CR (co za tym idzie na > wtryskiwaczach), to elementy te moga zyc dluzej? Na logikę - tak, ale moc spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Na logikę - tak, ale moc spadnie. Wydaje sie ze mocy wcale nie ubylo....jezdze juz tak kilka dni i jest dobrze....bardzo dobrze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Wydaje sie ze mocy wcale nie ubylo....jezdze juz tak kilka dni i jest dobrze....bardzo dobrze.... Ja mogę spróbować, ale trochę się boję - czy nie rozpieprzę map które Cinek_ zrobił na hamowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Ja mogę spróbować, ale trochę się boję - czy nie rozpieprzę map które Cinek_ > zrobił na hamowni Przecież Ty masz multijeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 > Przecież Ty masz multijeta No, tam są wtryskiwacze kodowane, to wiem. Na pewno da się zatem zmniejszyć ciśnienie na szynie programowo - wyjdzie na to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > Zmieniasz klasę wtryskiwaczy na 1, czyli na taką jaka była w latach 90-tych, > wtryskiwacze te wytrzymywały do 1350 bar. I owszem, zmniejszy się spalanie, > silnik będzie pracował nieco równiej, ale to przez to że na szynie CR będzie > mniejsze cisnienie, bo jest to głównie ograniczenie tego ciśnienia. Co spowoduje > mniejsze dawki paliwa na tej samej mapie. Zatem, spadnie moc maksymalna > Takie coś IMO można zrobić sobie na miasto, jak komuś za dużo żłopie. Po co > mi w mieście 160KM, jak mogę mieć np. 100 albo i mniej. Tyle teoria - trochę > poczytałem w sieci na ten temat. Dlatego, nie ma w tym jakiejś magii, ale zwykła > fizyka twinsen....a nie mylisz przypadkiem generacji wtryskiwaczy z ich klasa ? I generacja wtryskow rzeczywiscie miala niskie cisnienie, a nasze w STILO sa chyba 2 generacji....nie mylac oznaczen klas widocznych w FES/MES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 dołączam się do obserwacji. Ja mam klasę 3 wtryskiwaczy i małe spalanie o którym czasem piszą koledzy nigdy nie było osiągnięte w moim aucie. poniezje 5l nigdy nie było na kompie dla przykładu autostrada 100km/h to 5,6 l.100 zwykle 6 miasto 7+ z tempomatem na płaskim 100km/h spalanie chwilowe nie jest niższe niż 5 zmiana klasy na 2 i spalanie chwilowe to 3,9 4,2 z tempomatem na płaskim jeszze lepiej jest na klasie 1 ale cały bak dopiero wyjeżdżę na klasie 1 robiłem test prędkości i moje stilo po raz pierwszy rozpędziło się do znacznie wyższej prędkości niż dotychczas pomimo bagażnika dachowego, więc z pewnością mocy nie ubyło. będę jeszszcze testował. Pojadę dzisiaj do pezal (autoryzowana naprawa wtrysków bosch) i wyciągne od nich o co chodzi. Teoretycznie przy reeneracji i kalibracji powinni nadawać nową klasę - tyle teoria. niestety nie mam żadnego sftu aby obejrzeć parametry w mapie ecu jak zwykle to robię w subaru. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > niestety nie mam żadnego sftu aby obejrzeć parametry w mapie ecu jak zwykle to robię w subaru. W sofcie nic nie zobaczysz. Tam jest tylko IQ i duration dla niego. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zużyty wtrysk lub wtrysk innej klasy, który przy danym duration i ciśnieniu raila nie podaje takiego IQ jak powinno być. Co prawda na straży stoi jeszcze smoke map ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Puntem 1,2 8V też się da rozpędzić do 180, czy to oznacza, że moc jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 to tam nie ma 3 map pod każdą klasę? nie sądzę aby klasa modyfikowała procentowo wartości czasu wtrysku jaki jest w mapie. tak swoją drogą, MES nie pokazuje mi niestety korekt dawek na wtryskach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Jest jedna mapa czasu wtrysku. Na osiach ciśnienie i IQ (w EDC16 torque w Nm), w wartościach czas wtrysku w degCr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Czy ktoś może się zatem jednoznacznie wypowidzieć, czy taka zabawa jest możliwa w silnikach Multijet, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Da się zmienić więc zabawa jest możliwa Ogólnie klasa wtryskiwacza oznacza odchyłkę w precyzji od wzorca. Wpływa to na korekcje czasu wtrysku co oczywiście może jakoś wpłynąć na prace silnika. O ile krótszy czas otwarcia nie powinien nic złego zrobić (uboższa mieszanka w dieslu niczym nie grozi) o tyle dłuższy czas wtrysku może podnieść EGT gdyż EOI przeniesie się dalej za GMP. A przynajmniej tak wynika na "chłopski rozum" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Dokladnie odwrotnie jest. Za malo paliwa - ubogo - wyzsze egt, wiecej paliwa - bogato - nizsze egt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > Dokladnie odwrotnie jest. Za malo paliwa - ubogo - wyzsze egt, wiecej paliwa - bogato - nizsze egt. Nie dieslu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > tak swoją drogą, MES nie pokazuje mi niestety korekt dawek na wtryskach Bo korekcje widzisz dopiero w multijetach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Tak jest w benzynie Z tego co wiem dieslu jest odwrotnie. Popatrz sobie na AFR w dieslu w smoke map AFR rzędu 20 w stosunku to stechiometrycznego 14,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 dzisiaj pojeździłem obie na klasie 1 i jak nic auto dużo lepiej się zbiera w całym zakreie obrotów. Ciekawe, że tak dużo daje zmiana % dawki wstępnej do dawki głównej. Byłem wczoraj w pezal i rozmawiałem z tymi o regeneracji. O dziwo gość powiedział, że najważniejszy jest nr katalogowy a na klasę to właściwie nie ma znaczenia. Albo nie pojęcia albo nie chciał powiedzieć, jakbym był jakimś szpiegiem konkurencji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyrolam Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Z tego co rozmawiałem z gościem od CDI Mercedesa i to co zaobserwowałem u siebie. Z jego relacji to wtryski klasy 1 - komputer zwiększa dawkę - klasa najdokładniejsza W tryski klasy 2 - optymalne parametry - klasa średnia o przeciętnych parametrach wtryski klasy 3 - parametry takie ze ECU obcina dawkę - klasa z większym rozrzutem parametrów. Mam u siebie 3 klasę wtrysków bo takie udało mi się tanio kupić (z małym przebiegiem). Stare miałem w klasie 2 ale już lały między cyklami i auto żarło jak smok. Widze nawet róznicę między 2 a 3 klasą ustawioną w ECU. teraz to co ja zaobserwowałem u siebie w FES/MES Przy klasie 1 - Rośnie czas wtrysku wstępnego ale maleje wyliczona dawka Przy klasie 3 (bo takie mam) - Maleje czas wtrysku wstępnego ale rośnie wyliczona dawka paliwa. Efekt tego jest taki że przy moich wtryskach w klasie 3 auto na ustawionej 1 klasie pali WIĘCEJ. Dopiero ustawienie 3 klasy powoduje to że auto pali tyle ile powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > dzisiaj pojeździłem obie na klasie 1 i jak nic auto dużo lepiej się zbiera w całym zakreie obrotów. wczoraj zmieniłem klasę z 2 na 1 i żadnych rewelacji nie zauważyłem jeśli chodzi o dynamikę, może jakieś polepszenie jeśli chodzi o kulturę pracy na biegu jałowym, ale bardziej jestem skłonny uznać , że to placebo, gdyby ktoś mi zmienił i nie powiedział to chyba bym nie zauważył różnicy... jeśli chodzi o spalanie to za wcześnie, żeby stwierdzić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 A czy porównywał ktoś klasy w komputerze z rzeczywistymi klasami wtryskiwaczy, które są zamontowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > A czy porównywał ktoś klasy w komputerze z rzeczywistymi klasami wtryskiwaczy, które są > zamontowane? raczej nikt, przynajmniej nie ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 nie chce mi sie pokrywy sciagac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Ja zmieniłem przedwczoraj i jedyne co odczułem to poprawę kultury pracy silnika na jałowym i przy jeździe na niskich obrotach - chodzi bardziej miękko, jakby ciszej, równiej. Dynamika chyba bez zmian, spalanie chwilowe chyba niższe na tych samych odcinkach przy tempomacie, ale to wyjdzie przy kolejnym tankowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > nie chce mi sie pokrywy sciagac. To tak jak mi Ale będę zaślepiał EGR więc może wtedy zerknę. Od początku jak go mam nie zgadza mi się spalanie według kompa i realne o ok 1-1,1L. Podejrzewam, że może to być właśnie wina złych klas i komputerowi wydaje się, że leje x a leje x+y(korekcja). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > wczoraj zmieniłem klasę z 2 na 1 i żadnych rewelacji nie zauważyłem jeśli chodzi o dynamikę, może > jakieś polepszenie jeśli chodzi o kulturę pracy na biegu jałowym, ale bardziej jestem skłonny > uznać , że to placebo, gdyby ktoś mi zmienił i nie powiedział to chyba bym nie zauważył > różnicy... > jeśli chodzi o spalanie to za wcześnie, żeby stwierdzić.. no więc spalanie spadło o jakieś 0,5 L/100km wg komputera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 6 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > no więc spalanie spadło o jakieś 0,5 L/100km wg komputera wiec cos na rzeczy jest z tym ....maly indywidualny samodzielny eco-tuning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > wiec cos na rzeczy jest z tym ....maly indywidualny samodzielny eco-tuning pytanie tylko czy spalanie rzeczywiście zmalało, czy tylko komputer inaczej zlicza.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 6 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > pytanie tylko czy spalanie rzeczywiście zmalało, czy tylko komputer inaczej zlicza.... Ale komputer na podstawie czegos to wylicza..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.