Vadero Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Jakiś czas temu miałem okazję sobie 2 dni pojeździć aurisem hybrydowym i postanowiłem się podzielić wrażeniami Jak koń wygląda każdy widzi. Na pewno bardzo wystylizowany samochód, ale czy dobrze wystylizowany... Jak dla mnie nieładne auto. Na pewno ma praktyczny bagażnik, ale nie o tym, bo to ma każdy auris Ciekawe rzeczy z hybrydy: Joystick zamiast lewara od biegów: dodatkowy tryb B, ktory oznacza przełączenie auta w tryb hamowania silnikiem po puszczeniu gazu - pozwala to efektywniej ładować akumulatory. Ekran pokazujący jak jest dystrybuowana energia w ekranie radia. Śmieszne lampeczki poświetlające nogi a'la allegro tuning Zamiast obrotomierza coś nowego - wskazówka pokazuje czy obecnie sie ładują aku, czy jedziesz ekonomicznie czy nie Co o nim myslę? Prowadzi sie neutralnie i pewnie, hamulce dobre, wspomaganie kierownicy też ok. Dziwne uczucie jak chodzi klima a silnik nie pracuje Co do jazdy - nie ma źle, ale jest inaczej. Ostre wdepnięcie pedału gazu powoduje odpalenie jednoczesne silnika spalinowego (1.8) i elektryka - na odpalenie spalinówka potrzebuje chwili i jest pewne odczuwalne opóźnienie. Skrzynia biegów bezstopniowa, co potęguje dziwne wrażenia z jazdy Auto zbiera się żwawo i można sie tym sprawnie poruszać. Spalanie - no tutaj jest klucz do wszystkiego bo tylko dla oszczędności sie kupuje to auto. W korkach Katowic w szczycie pali 4.5 przy jeździe umiejętnie wykorzystującej pracę napędu hybrydowego (deptanie gazu w podloge raczej temu nie służy). Ale w jeździe autostradowej, płynnej - kiedy poruszamy sie prędkościami wyższymi niż miejskie (mój dojazd do pracy 33km - z czego 2/3 autostradą, a potem ruch miejski, ale płynny, bez korków drogami dwupasmowymi częściowo) - spalanie 6.5 hm... no to wtedy już mój passat diesel pali 6.3 - wiec nieopłacalne. Czyli moim zdaniem autko do typowo miejskiego użytkowania. Drogie... IMO dużo za drogie jak na to co oferuje. Dodatkowo z tymi niebieskimi diodami, raczej miałem wrażenie że siedzę w takim hipsterskim autku, którym fajnie pokazać sie pod dużą galerią handlową i przyszpanować nowoczesnością i jakimś ekoczymśtam. Ale na pewno warto się czymś takim przejechać i wyrobić sobie własne zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Ja jezdzilem yarisem hybrid ... i dla mnie to auto to pomylka. Skrzynia szarpie, napedy pracuja kazdy sobie, w srodku bardzo glosno, jak pracuje silnik. Masakra. Chyba toyota sie nie popisala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 podobno yars ma dużo niedociągnięć. w aurisie nie miałem takich zastrzeżeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Auto zbiera się żwawo i można sie tym sprawnie poruszać. Ja wiem że jestem spaczony ale 10,9 do "setki" to poziom 10 letniej Xsary 1.6 VTR (109KM) żony i określiłbym to raczej jako akceptowalne niż żwawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Ja wiem że jestem spaczony ale 10,9 do "setki" to poziom 10 letniej Xsary 1.6 VTR (109KM) żony i > określiłbym to raczej jako akceptowalne niż żwawe ty mi sekundy pokazuj a ja mowie jak to sie czuje jadąc autem. poza tym nie tylko o starcie od zera mówimy a także o przyspieszaniu z jakiejś tam prędkości - tutaj elektryk dużo daje, bo nie musi sie benzyna wkręcać długo zanim będzie moc, tylko się ją po prostu ma. Moim zdaniem jest całkiem nieźle. To nie jest auto do ścignia to ma być auto co mało pali i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > ty mi sekundy pokazuj a ja mowie jak to sie czuje jadąc autem. poza tym nie tylko o starcie od zera > mówimy a także o przyspieszaniu z jakiejś tam prędkości - tutaj elektryk dużo daje, bo nie > musi sie benzyna wkręcać długo zanim będzie moc, tylko się ją po prostu ma. > Moim zdaniem jest całkiem nieźle. To nie jest auto do ścignia to ma być auto co mało pali i tyle. ok, ale sam zatytułowałeś "subiektywny" dla mnie subiektywnie to poniżej 2,5 sekundy od 60 do 100 jest w sam raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > ok, ale sam zatytułowałeś "subiektywny" dla mnie subiektywnie to poniżej 2,5 sekundy od 60 do 100 > jest w sam raz A na którym biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > A na którym biegu? na 3cim na 4tym 3,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > na 3cim > na 4tym 3,1 W tego typu aucie to zbędne. Moją renówką 1.2 co ma do setki chyba z pół godziny, a od świateł do świateł jadę tyle co najszybsze ferrari. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > W tego typu aucie to zbędne. > Moją renówką 1.2 co ma do setki chyba z pół godziny, a od świateł do świateł jadę tyle co > najszybsze ferrari. ja nie mówię, że to niezbędne, tylko że przyjemne. dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > ja nie mówię, że to niezbędne, tylko że przyjemne. dla mnie No kupuj ferrari Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > No kupuj ferrari ale po co? niepraktyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > ale po co? > niepraktyczne Ale przyjemne. Auris ma być mały, ekonomiczny i umożliwiać wjeżdżanie do podziemnego na akumulatorze, żeby nie smrodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Ale przyjemne. obecny dupowóz jest dla mnie wystarczająco przyjemny > Auris ma być mały, ekonomiczny i umożliwiać wjeżdżanie do podziemnego na akumulatorze, żeby nie > smrodzić. bla bla bla póki co wjeżdżanie do podziemnych jest zabronione dla LPG a nie dla zwykłych benzyn z wyśrubowanymi normami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Cos Ci sporo spalil. Moja srednia Priusem poprzedniej gen. z ostatniego wyjazdu wkacyjnego do Wloch po przejechaniu 4,5kkm to 5,3. Zdecydowana wiekszosc trasy to jazda autostradami i ekspresowkami oraz trochę lokalnych tras na miejscu. Z kolei ostatno na trasie ok 120km, z czego ok 1/3 to autostrada wyszlo wg komputera 4 (a wskazuje dosyc dokladnie), spokojna jazda, predkosci zgodne z dopuszczalnymi na danych odcinkach. Najwiecej spalil mi zima jadac do Austrii, ale byl doladowany i z boxem- 7 na całej trasie. Srednia z roku po ok.20kkm to 5,3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 To jaka roznica w cenie miedzy "twoj Diesel" a Ten hybrid? Dwa ile w PL kostuje litr benzynyna a ile Diesel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > obecny dupowóz jest dla mnie wystarczająco przyjemny > bla bla bla póki co wjeżdżanie do podziemnych jest zabronione dla LPG a nie dla zwykłych benzyn z > wyśrubowanymi normami Jak bym miał garaż w domu to wolał bym wjeżdżać na elektryku i taki auris by mi pasował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Jak bym miał garaż w domu to wolał bym wjeżdżać na elektryku i taki auris by mi pasował. jakby ciocia miała wąsy to bym jeździł ferrari Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > dodatkowy tryb B, ktory oznacza przełączenie auta w tryb hamowania silnikiem po puszczeniu gazu - > pozwala to efektywniej ładować akumulatory. Tryb B to hamowanie silnikiem. Przy zjedzie np. z góry hamując na D najpierw ładujesz akumulatory. Ale jak akumulatory naładowane są na 100%, to trzeba zacząć hamowac inaczej. Konwencjonalnie klockami też za bardzo nie można, bo zaraz ugotujesz płyn. I do tego jest tryb B... W tym trybie aku ładowane są mniej efektywnie niz w D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 a patrzyles jakie sa roznice cennikowe miedzy autami z automatyczna skrzynia i podobnym poziomem wyposazenia? benzyna diesel hybryda? ciekawy jestem jak to wyglada cenowo. Przypuszczam ze benzyna bedzie sporo tansza a diesel i hybryda w podobnych cenach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Dwa ile w PL kostuje litr benzynyna a ile Diesel? Tyle samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Cos Ci sporo spalil. Owszem, ale jak pewnie sam wiesz, jazda tym autem jest specyficzna i trzeba mieć wyrobiony pewien styl jazdy kompletnie inny niż ten którego sie człowiek uczy jeżdżąc np turbodieslem. No i druga strona medalu - są bardzo duże różnice w spalaniu (większe niż w zwykłm samochodzie) w zależności czy jedziesz dynamicznie dużo wyprzedzając czy zachowawczo. ja jadąc do roboty jeżdżę dynamicznie no i tutaj to wychodzi - ale co to byłby za test jakbym sobie wyjechał 15 minut wcześniej do pracy i jechał wolniej, mniej wyprzedzając i przyspieszając, kiedy ja tak na codzien po prostu nie jeżdżę jazda do roboty jak jazda do roboty - wyszło tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Tyle samo To niechmi ktos wytlumaczy, dlaczego ten hybrid jest , a diesel...???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz01 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > W tego typu aucie to zbędne. > Moją renówką 1.2 co ma do setki chyba z pół godziny, a od świateł do świateł jadę tyle co > najszybsze ferrari. Mam dokładnie te same odczucia w moim Clio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > To jaka roznica w cenie miedzy "twoj Diesel" a Ten hybrid? nie ma co porównywać bo passat to auto klasę wyżej, ale i tak jest sporo tanszy od takiego aurisa myślę, że predzej należy porównać jaka różnica między tak wypasionym aurisem a aurisem hybrid. Taka hybrydka tu masz cennik to około 100kpln. podobnie wypasiony auris to okolo 15kpln mniej. Z bajerów nawigacja jest niedroga i mozna sobie ją samemu aktualizować - ale jest beznadziejna. nie rozumiem czemu taka toyota nie podpisze umowy z np tomtomem który robi dobre nawi i miałaby od razu gotową porządną nawigację, zamiast kombinować ze swoją i mieć byle co Aystem automatycznego parkowania - no powiedzmy że jest do niczego, ale śladu na zderzaku na szczeście nie było > Dwa ile w PL kostuje litr benzynyna a ile Diesel? porównywalne - np noPb 5.65pln On - 5.65 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > nie ma co porównywać bo passat to auto klasę wyżej, ale i tak jest sporo tanszy od takiego aurisa Nowy passat? ? > myślę, że predzej należy porównać jaka różnica między tak wypasionym aurisem a aurisem hybrid. Taka > hybrydka tu masz cennik to około 100kpln. > podobnie wypasiony auris to okolo 15kpln mniej. Czyli masz na 2,500l benzyny... Czyli jakies 30,000km > Z bajerów nawigacja jest niedroga i mozna sobie ją samemu aktualizować - ale jest beznadziejna. Sa dwie, jedna standardowa- mam w FJ -, jedynie do kameri live traffic update uzywam.... i druga -swietna- mam w Aurion... Widzocznie EU dostaje ta pierwsza nie > rozumiem czemu taka toyota nie podpisze umowy z np tomtomem który robi dobre nawi i miałaby od > razu gotową porządną nawigację, zamiast kombinować ze swoją i mieć byle co Dlatego sa dwie, w tej drugiej afaik garmin cos im pomagal > Aystem automatycznego parkowania - no powiedzmy że jest do niczego, ale śladu na zderzaku na > szczeście nie było Czujniki + kamera? > porównywalne - np noPb 5.65pln > On - 5.65 pln Auch, wychodzi mi $1.94876... U mnie bo jest $1.56 w niektore dni tygodnia, ale zazwyczaj ok $1.35-39 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Nowy passat? ? No oki po przeliczeniu wychodzi na to samo > Czyli masz na 2,500l benzyny... Czyli jakies 30,000km Cos kolo tego. Przy czym jak pisalem w pewnych warunkach mniej pali diesel. Wiec hybryda jest ok tylko do specyficznego typu uzytkowania. > Sa dwie, jedna standardowa- mam w FJ -, jedynie do kameri live traffic update uzywam.... i druga > -swietna- mam w Aurion... Widzocznie EU dostaje ta pierwsza > nie > Dlatego sa dwie, w tej drugiej afaik garmin cos im pomagal > Czujniki + kamera? Tak. Napsala wlacz R i pusc kierownice i wszystko. A nastepnie... centralnie wladowal sie w lagune za mna koperta nie ma co... > Auch, wychodzi mi $1.94876... U mnie bo jest $1.56 w niektore dni tygodnia, ale zazwyczaj ok > $1.35-39 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Ale hybrydy TOYOTY zajmują zawsze wysokie miejsca w rankingach niezawodności. Diesle chyba jednak nie gwarantują takiego samego poziomu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Aystem automatycznego parkowania - no powiedzmy że jest do niczego, ale śladu na zderzaku na > szczeście nie było Powiedzmy Odnośnie samego auta, to nie dla mnie.... jak ja jechałem to pokazywał średnie spalanie na poziomie 9,8 l/ 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > Ale hybrydy TOYOTY zajmują zawsze wysokie miejsca w rankingach niezawodności. Diesle chyba jednak > nie gwarantują takiego samego poziomu? Ciezko o czyms takim mowic. Owszem na naped hybrydowy toyka daje jakastam dluga gwarancje, wiec nie musisz sie o niego martwic. Reszta auta to zwykly auris. Diesel ma standardowa gwarancje, wiec wczesniej zaczniesz placic za naprawy sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > Ja jezdzilem yarisem hybrid ... i dla mnie to auto to pomylka. Skrzynia szarpie, napedy pracuja > kazdy sobie, w srodku bardzo glosno, jak pracuje silnik. Masakra. Chyba toyota sie nie > popisala. I roznica w cenie zakupy pewnie zwroci sie po...150 tkm:( wiec po co? dla 1-2 litrow w miescie mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > I roznica w cenie zakupy pewnie zwroci sie po...150 tkm:( wiec po co? dla 1-2 litrow w miescie mniej? Jest kilka atutów niegotówkowych. Można sobie np. pojechać do sklepu po piwko bez uruchamiania silnika benzynowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > Jest kilka atutów niegotówkowych. Można sobie np. pojechać do sklepu po piwko bez uruchamiania > silnika benzynowego. Pod warunkiem ze naladowales aku wczesniej i do sklepu masz blisko bo bateriistarcza na max 15min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > Pod warunkiem ze naladowales aku wczesniej i do sklepu masz blisko bo bateriistarcza na max 15min. Jak mogłeś się zorientować w promieniu 500m od domu mam jakieś 15 sklepów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Mam dokładnie te same odczucia w moim Clio zawsze można Cię wyprzedzić i władować się przed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.