Skocz do zawartości

Przyczepy i przepisy..


Gość Krawiec

Rekomendowane odpowiedzi

Niech mi ktos odpowie jaki ladunek moge legalnie na B ciagnac autem ktore ma w dowodzie:

F1: 2050 kg

O1: 1800 kg

O2: 700 kg

F3: 3850 kg

Masa wlasna 1430 kg.

Chodzi mi o przyczepe z hamulcem najazdowym...

Co grozi za jazde z przyczepa lekka o dmc 750 bo takie sa w wypozyczalni, a co za przeladowanie przyczepy.

Zakladam jazde prywatna autem tez zarejestrowanym na osobe prywatna.

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mi ktos odpowie jaki ladunek moge legalnie na B ciagnac autem ktore ma w dowodzie:

> F1: 2050 kg

> O1: 1800 kg

> O2: 700 kg

> F3: 3850 kg

> Masa wlasna 1430 kg.

> Chodzi mi o przyczepe z hamulcem najazdowym...

> Co grozi za jazde z przyczepa lekka o dmc 750 bo takie sa w wypozyczalni, a co za przeladowanie

> przyczepy.

> Zakladam jazde prywatna autem tez zarejestrowanym na osobe prywatna.

> Krawiec

Lekka też może mieć najazdowy.

(A jeśli cięższa z najazdowym, to do 1430kg (DMC przyczepy nie większe niż MW pojazdu ciągnącego).

Reguła 1,33 cię nie dotyczy, bo to spełniasz z zapasem.)

Poprawka: Do 1541kg, bo to właśnie jest O1/1,33, czyli warunek dla przyczepy z hamulcem najazdowym.

No i powinno być RMC przyczepy nie wiekszę niż RMC auta, czyli dla przyczepy załadowanej do pełna należy dociążyć auto.

Za jazdę z lekką 750kg bez hamulca grozi ci MK i zostawienie przyczepki na poboczu.

Za przeładowanie także mandat i rozładowanie nadmiaru. Aczkolwiek lekkie przeładowanie ujdzie ci na sucho, przynajmniej wg zasad kontroli ITD...

Żuraw będzie miał inne zdanie... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli ja w dowodzie rejestracyjnym (wydanym w Irl) mam w polu

F.1 (GVW - gross vehicle weight) podana wartosc 0.

G (Mass in service) podana wartosc 0.

N1-N5 (Axles 1-5 kg) tez wszedzie podana wartosc 0.

Takze w dowodzie nie ma zadnych wartosc dotyczacych wagi.

Masa wlasna samochodu to 1478kg - mierzone na wadze.

To jakie przyczepy moge takim autem ciagnac w Polsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesli ja w dowodzie rejestracyjnym (wydanym w Irl) mam w polu

> F.1 (GVW - gross vehicle weight) podana wartosc 0.

> G (Mass in service) podana wartosc 0.

> N1-N5 (Axles 1-5 kg) tez wszedzie podana wartosc 0.

> Takze w dowodzie nie ma zadnych wartosc dotyczacych wagi.

> Masa wlasna samochodu to 1478kg - mierzone na wadze.

> To jakie przyczepy moge takim autem ciagnac w Polsce?

A F2? Masz wzór takiego dowodu?

U mnie waga przyczepy jest podawana dopiero gdy auto ma hak. Masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za jazdę z lekką 750kg bez hamulca grozi ci MK i zostawienie przyczepki na poboczu.

Otorz NIE ! W przypadku lekkiej do 750 kg nozesz przewozic 700 kg. Musisz wiec wiedziec ile wazy przyczepa lekka netto.

700 kg - waga przyczepy netto = ladunek

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesli ja w dowodzie rejestracyjnym (wydanym w Irl)

Nie interesuja Cie polskie przepisy, bo jestes w tym momencie na przepisach irlandzkich, to tak jak z gasnica w autach poza PL.

Generalnie to mozesz ciagnac przyczepe ktorej DMC nie przekracza 1478 kg.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A F2? Masz wzór takiego dowodu?

Nie ma F2.

Wzor jest tutaj

> U mnie waga przyczepy jest podawana dopiero gdy auto ma hak. Masz?

Haka nie mam, ale jakbym zalozyl to nic to w dowodzie nie zmieni. Do urzedu sie nic nie zglasza. Hak sobie moge zalozyc wlasnorecznie (nawet moze byc wlasnorecznie wykonany przezemnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otorz NIE ! W przypadku lekkiej do 750 kg nozesz przewozic 700 kg. Musisz wiec wiedziec ile wazy

> przyczepa lekka netto.

> 700 kg - waga przyczepy netto = ladunek

To jest to co twierdzi Żuraw.

A w rzeczywistości to Policja ma gdzieś czy jedziesz z pełną, czy pusta przyczepą.

Liczy się jej DMC. Koniec kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie interesuja Cie polskie przepisy, bo jestes w tym momencie na przepisach irlandzkich, to tak jak

> z gasnica w autach poza PL.

> Generalnie to mozesz ciagnac przyczepe ktorej DMC nie przekracza 1478 kg.

Bzdura. Obowiązuje go polski kodeks drogowy. I tych przepisów musi przestrzegać.

Tam też są informacje o przyczepach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma F2.

> Wzor jest tutaj

> Haka nie mam, ale jakbym zalozyl to nic to w dowodzie nie zmieni. Do urzedu sie nic nie zglasza.

> Hak sobie moge zalozyc wlasnorecznie (nawet moze byc wlasnorecznie wykonany przezemnie).

To w takim przypadku szukalbym w świadectwie dopuszczenia do ruchu (homologacja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w takim przypadku szukalbym w świadectwie dopuszczenia do ruchu (homologacja).

A gdzie taka homologacje mozna znalesc?

I jak znajde to mam to wozic ze soba w razie kontroli policyjnej w PL?

Bo akurat planuje byc tym autem w Polsce jeszcze chyba w tym roku, a jako ze mam sporo rzeczy poprzewozic, to chce zamontowac tam hak (w Polsce to zrobie) i porzyczyc przyczepke.

Tylko naprawde nie wiem co moge nim ciagnac.

Auto to Honda Civic 2.2 diesel 2009 rocznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie taka homologacje mozna znalesc?

> I jak znajde to mam to wozic ze soba w razie kontroli policyjnej w PL?

U mnie jest to na stronie ministerstwa transportu DK. I skoro nie masz info o przyczepie w DR, to wydrukowałbym homologację...

> Bo akurat planuje byc tym autem w Polsce jeszcze chyba w tym roku, a jako ze mam sporo rzeczy

> poprzewozic, to chce zamontowac tam hak (w Polsce to zrobie) i porzyczyc przyczepke.

> Tylko naprawde nie wiem co moge nim ciagnac.

> Auto to Honda Civic 2.2 diesel 2009 rocznik.

Dla 2.2 podają u mnie 1,5T z hamulcem, a 0,5T bez hamulca. IMO będziesz miał podobnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest to na stronie ministerstwa transportu DK. I skoro nie masz info o przyczepie w DR, to

> wydrukowałbym homologację...

> Dla 2.2 podają u mnie 1,5T z hamulcem, a 0,5T bez hamulca. IMO będziesz miał podobnie...

Będzie tak samo - w UE wydaje się tylko jedną homologację. Tzn. można samochody homologować w każdym z krajów osobno - ale po co, skoro wystarczy w jednym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w rzeczywistości to Policja ma gdzieś czy jedziesz z pełną, czy pusta przyczepą.

> Liczy się jej DMC. Koniec kropka.

W rzeczywistosci to moga kazdemu kto zna przepisy nadmuchac.

DMC liczy sie jedynie w przypadku ciezszych, czy jak im tam.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Obowiązuje go polski kodeks drogowy. I tych przepisów musi przestrzegać.

Jako Niemiec wjezdzajac do PL musze miec gasnice ?

> Tam też są informacje o przyczepach...

Zrozum, ze obowiazuja go przepisy irlandzkie, jezeli w IRL moze prawnie poruszac sie, to moze i w PL.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sugerujesz że może olać zasadę ruchu prawostronnego i jechać w zgodzie z przepisami w Irlandii?

No zawsze mozesz sprobowac, nie popadal bym tylko w extrema biglaugh.gif

Spytam wiec jak wyzej, czy jako obywatel Niemiec jestem zmuszony w PL do posiadania w pojezdzie gasnicy ?

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sugerujesz że może olać zasadę ruchu prawostronnego i jechać w zgodzie z przepisami w Irlandii?

Co innego PoRD - a tam masz zasadę ruchu prawostronnego i to jest do stosowania obowiązkowego przez wszystkich, którzy choćby i tranzytem z antypodów przejeżdżają przez nasz piękny kraj.

Ale jest jeszcze coś takiego, jak Rozporządzenie w s.w.t.p i z.i.n.w. grinser006.gif które określa wymiary, wagi, naciski i przyczepki też, ale na początku stoi jak wół:

2. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 41).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mi ktos odpowie jaki ladunek moge legalnie na B ciagnac autem ktore ma w dowodzie:

> F1: 2050 kg

> O1: 1800 kg

> O2: 700 kg

> F3: 3850 kg

> Masa wlasna 1430 kg.

> Chodzi mi o przyczepe z hamulcem najazdowym...

Coś zakręcone te wartości. Wychodzi mi, że zgodnie z zasadą DMC przyczepy większe niż MW pojazdu to będzie to 1430kg

> Co grozi za jazde z przyczepa lekka o dmc 750 bo takie sa w wypozyczalni, a co za przeladowanie

> przyczepy.

> Zakladam jazde prywatna autem tez zarejestrowanym na osobe prywatna.

> Krawiec

opcja pierwsza to polecam przyjęcie taktyki kolegi Żurawia, czyli uparte twierdzenie, że można i poparte to dobrymi argumentami. Wszystko jest tak zagmatwane, że mało który policjant się zorientuje.

Opcja druga z przeładowaniem to w zasadzie zero problemów. No chyba, że nawywijasz i znajdziesz się w zainteresowaniu prokuratora czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co innego PoRD - a tam masz zasadę ruchu prawostronnego i to jest do stosowania obowiązkowego przez

> wszystkich, którzy choćby i tranzytem z antypodów przejeżdżają przez nasz piękny kraj.

> Ale jest jeszcze coś takiego, jak Rozporządzenie w s.w.t.p i z.i.n.w. które określa wymiary,

> wagi, naciski i przyczepki też, ale na początku stoi jak wół:

> 2. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

> powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej

> w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 41).

No i wlasnie tu sie u mnie moze zaczynac problem, bo przepisy irlandzkie raczej nie sa zgodne z wymogami zawartymi w konwencji wiedenskiej.

Co wiecej - Irlandia nigdy nie podpisala ani nie ratyfikowala tej konwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako Niemiec wjezdzajac do PL musze miec gasnice ?

> Zrozum, ze obowiazuja go przepisy irlandzkie, jezeli w IRL moze prawnie poruszac sie, to moze i w

> PL.

Cały czas mylisz sobie ustawę "Prawo o ruchu drogowymgowym" i rozporządzenie "o warunkach technicznych".

To dwa osobne dokumenty.

I o ile auta zarejestrowane za granicą nie muszą spełniać polskich warunków technicznych, to mimo wszystko muszą stosować się do ustawy o ruchu drogowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały czas mylisz sobie ustawę "Prawo o ruchu drogowymgowym" i rozporządzenie "o warunkach

> technicznych".

> To dwa osobne dokumenty.

> I o ile auta zarejestrowane za granicą nie muszą spełniać polskich warunków technicznych, to mimo

> wszystko muszą stosować się do ustawy o ruchu drogowym...

No i OK. Gdzie jest w PoRD wymóg dot. przykładowej gaśnicy? Nie ma, bo jest on w Rozporządzeniu tym samym, w którym są ujęte przyczepy wraz z ich wymiarami, wagami itp. i któremu nie podlegają auta zarejestrowane za granicą. Dlatego np. Twój wuj z Hameryki, o którego istnieniu jeszcze nie wiesz grinser006.gif może przypłynąć do PL wraz ze swoim bolidem, w którym kierunki masz czerwone, a STOP + kierunek to dopiero jest przedstawienie z cyklu "światło i dźwięk" i może nim legalnie śmigać po PL. Ale masz rację - powinien przestrzegać PoRD, bo to obowiązuje (prawie) wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No zawsze mozesz sprobowac, nie popadal bym tylko w extrema

> Spytam wiec jak wyzej, czy jako obywatel Niemiec jestem zmuszony w PL do posiadania w pojezdzie

> gasnicy ?

Obowiązuje prawo w Polsce. Konstytucja...

Ale skrócę ten wywód:

- warunki techniczne pojazdów wg regulacji kraju zarejestrowania pojazdu - czyli trójkąty, apteczki, światła itd.

- prawo o ruchu drogowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i wlasnie tu sie u mnie moze zaczynac problem, bo przepisy irlandzkie raczej nie sa zgodne z

> wymogami zawartymi w konwencji wiedenskiej.

> Co wiecej - Irlandia nigdy nie podpisala ani nie ratyfikowala tej konwencji.

Serio?! No to jak trafisz na upierdliwego policmajstra... grinser006.gif A konwencja Genewska z 1949?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serio?! No to jak trafisz na upierdliwego policmajstra...

Kiedys trafilem.

- Dziendobry panie kierowco. Kontrola drogowa. Sierżant XXX, prawojazdy, dowod rejestracyjny i ubezpiecznie OC poprosze.

(....) za pare minut.

- Czy gasnica i trojkat jest?

- (Ja) Ide do bagaznika i zaczynam udawac ze szukam. Trojkat mam wiec pokazalem. I mowie ze gasnicy chyba nie ma.

- (Policjant) To w takim razie bedzie 50zl mandatu.

- (Ja) Ale przeciez w Irlandii gaśnica nie jest wymagana.

- (Policjant) Ale my jestesmy w Polsce i tutaj sie wozi gasnice.

- (Ja) Ale wg. konwencji Wied..... (tu mi zostalo przerwane).

- (Policjant) Pan sobie kupi gasnice, bo nastepnym razem bedzie mandat. Szerokiej drogi.

> A konwencja Genewska z 1949?

Owszem. Ta Irlandia podpisala.

Wiedenskiej nie podpisala, bo wbrew temu co sie wielu osobom wydaje, ta konwnecja nie tylko reguluje sprawy ruchu miedzynarodowego, ale zawiera przepisy i wymagania ktore kraje podpisujace i ratyfikujace konwencje mialy wprowadzic u siebie.

Jak wiesz w Irlandii nadal jest pelno przepisow ktore wogole nie sa zgodne z ta konwencja, wiec podpisac nie mogli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesli ja w dowodzie rejestracyjnym (wydanym w Irl) mam w polu

> F.1 (GVW - gross vehicle weight) podana wartosc 0.

> G (Mass in service) podana wartosc 0.

> N1-N5 (Axles 1-5 kg) tez wszedzie podana wartosc 0.

> Takze w dowodzie nie ma zadnych wartosc dotyczacych wagi.

> Masa wlasna samochodu to 1478kg - mierzone na wadze.

> To jakie przyczepy moge takim autem ciagnac w Polsce?

Wczoraj mialem swoje dokumenty w rece i na V5 mam gross vehicle 2400kg, trailer with break 1800kg

Tez w Pazdzierniku wybieram sie do Polski z jakims wiekszym zaczepem ale czekam na prawojazdy bo nie mieszcze sie na kategorii B tym razem a nie chce odstawiac "partyzantki" tym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i OK. Gdzie jest w PoRD wymóg dot. przykładowej gaśnicy? Nie ma, bo jest on w Rozporządzeniu tym

> samym, w którym są ujęte przyczepy wraz z ich wymiarami, wagami itp. i któremu nie podlegają

> auta zarejestrowane za granicą.

Ale w PoRD jest chociażby warunek:

"Art. 62.

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; "

Po prostu na początku za bardzo się zagalopowałeś z twierdzeniem o niestosowaniu się do polskich przepisów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu na początku za bardzo się zagalopowałeś z twierdzeniem o niestosowaniu się do polskich

> przepisów...

Mój drogi: obce auta nie podlegają wymogom Rozporządzenia i to podtrzymuję. Podtrzymuję również i to, że obce auta wraz z ich kierującymi mają przestrzegać zapisów PoRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały czas mylisz sobie ustawę "Prawo o ruchu drogowymgowym" i rozporządzenie "o warunkach technicznych".

Nie, nie myle, wystarczajaco dlugo to wykladam biglaugh.gif

> To dwa osobne dokumenty.

Nie dokumenty a przepisy ( choc kumam, ze chodzi o PJ i DR )

> I o ile auta zarejestrowane za granicą nie muszą spełniać polskich warunków technicznych,

No i on bedzie spelnial.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lekka też może mieć najazdowy.

> A jeśli cięższa z najazdowym, to do 1430kg (DMC przyczepy nie większe niż MW pojazdu ciągnącego).

> Reguła 1,33 cię nie dotyczy, bo to spełniasz z zapasem.

> Za jazdę z lekką 750kg bez hamulca grozi ci MK i zostawienie przyczepki na poboczu.

> Za przeładowanie także mandat i rozładowanie nadmiaru. Aczkolwiek lekkie przeładowanie ujdzie ci na

> sucho, przynajmniej wg zasad kontroli ITD...

> Żuraw będzie miał inne zdanie...

A zdziwisz się, bo odpowiedziałeś właściwie,. Z wyjątkiem zdania o 1,33, którego w ogóle nie powinno być. Reszta OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest to co twierdzi Żuraw.

> A w rzeczywistości to Policja ma gdzieś czy jedziesz z pełną, czy pusta przyczepą.

> Liczy się jej DMC. Koniec kropka.

Nie ma gdzieś. Będziesz twierdził, że ciągnąc pustą lawetę policja będzie brała pod uwagę jej DMC? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Obowiązuje go polski kodeks drogowy. I tych przepisów musi przestrzegać.

> Tam też są informacje o przyczepach...

Bzdura. Jeśli ciągniesz polskim samochodem polską lawetę z samochodem po terenie Węgier to nadal obowiązują cię przepisy kraju rejestracji. Jeśli przyjeżdżasz samochodem brytyjskim, który może jeździć z różnymi oponami na osi do Polski, to nie musisz ich zmieniać na takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co innego PoRD - a tam masz zasadę ruchu prawostronnego i to jest do stosowania obowiązkowego przez

> wszystkich, którzy choćby i tranzytem z antypodów przejeżdżają przez nasz piękny kraj.

> Ale jest jeszcze coś takiego, jak Rozporządzenie w s.w.t.p i z.i.n.w. które określa wymiary,

> wagi, naciski i przyczepki też, ale na początku stoi jak wół:

> 2. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

> powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej

> w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 41).

Brawo ten pan! claps.gif Dokładnie tak wygląda prawo, któremu również podlegamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedys trafilem.

> - Dziendobry panie kierowco. Kontrola drogowa. Sierżant XXX, prawojazdy, dowod rejestracyjny i

> ubezpiecznie OC poprosze.

> (....) za pare minut.

> - Czy gasnica i trojkat jest?

> - (Ja) Ide do bagaznika i zaczynam udawac ze szukam. Trojkat mam wiec pokazalem. I mowie ze gasnicy

> chyba nie ma.

> - (Policjant) To w takim razie bedzie 50zl mandatu.

> - (Ja) Ale przeciez w Irlandii gaśnica nie jest wymagana.

> - (Policjant) Ale my jestesmy w Polsce i tutaj sie wozi gasnice.

> - (Ja) Ale wg. konwencji Wied..... (tu mi zostalo przerwane).

> - (Policjant) Pan sobie kupi gasnice, bo nastepnym razem bedzie mandat. Szerokiej drogi.

Co pokazało jedynie to, że policjant nie wiedział w ogóle o czym mówisz. Potwierdza to moje zdanie i fakt, że policjanci bardzo by chcieli, ale nie zawsze wiedzą. I ci, co się zgadzają z każdym zdaniem policji nie rozumiejąc obowiązujących przepisów, jak na przykład K3, płacą mandaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w PoRD jest chociażby warunek:

> "Art. 62.

> 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

> 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t

> lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; "

> Po prostu na początku za bardzo się zagalopowałeś z twierdzeniem o niestosowaniu się do polskich

> przepisów...

Nie wierzę, po prostu nie wierzę icon_eek.gifhehe.gif K3 sam zacytował przepis, w którym jak byk stoi RMC, a sam zapierał się rękoma i nogami w sąsiednim wątku, że takiego zapisu nigdzie nie ma. Oj K3, coś choągiewka jesteś hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lekka też może mieć najazdowy.

> A jeśli cięższa z najazdowym, to do 1430kg (DMC przyczepy nie większe niż MW pojazdu ciągnącego).

chwila, skoro DMC przyczepy większa niż MW poj ciągnacego, to po co wpisywane są większe liczby w O1, skoro ograniczeiem była by masa własna hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wierzę, po prostu nie wierzę K3 sam zacytował przepis, w którym jak byk stoi RMC, a sam

> zapierał się rękoma i nogami w sąsiednim wątku, że takiego zapisu nigdzie nie ma. Oj K3, coś

> choągiewka jesteś

Żuraw facepalm%5B1%5D.gif

Nie pisałem, że nigdzie nie ma, tylko pisałem że MMC o którym mowa w rozporządzeniu o warunkach technicznych nie odnosi się do RMC.

To RMC o którym tu mowa pojawia się w ustawie, czyli całkiem innymi dokumencie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, dokładnie to będzie brała pod uwagę.

Jesteś w błędzie. Mówiłem ci już że miałem kontrolę policyjną, gdy maluchem odprowadzałem pustą lawetę i sprawa była nader jednoznaczna - oddanie dokumentów i jazda dalej. Więc nie jest tak, że zawsze jest brana DMC. Sam napisałeś, że RMC przyczepy ma być mniejsze RMC pojadu, a to że policjant chce sobie uprościć, to jest tylko jego zachcianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozesz przytoczyc ten zapis ?

> Ja doszukalem sie odniesienia do DMC pojazdu

Dla ułatwienia:

s - samochód

p - przyczepa

z - zestaw

PoRD regulują MWs, DMCs, MWp, DMCp, DMCz czyli te paranetry, któe jednakowo obowiązują wszystkich posiadających prawo jazdy

MMC to Maksymalna Masa Całkowita, czyli wartością indywidualną konkretnego samochodu z konkretnym wyposażeniemm dla którego producent stwierdził, że więcej ten samochód pociągnąć nie może. Stąd Maksymalna. I nie jest tak, jak twierdzi K3, że to wartość dotyczącą przyczepy. Jest to wartość dotycząca danego pojazdu, dla którego został wystawiony dokument, a który to pojazd (model) przechodził badania homologacyjne. I rubryka O1 wcale nie musi odpowiadać rubryce F1 jeśli dobrze pamiętam jak podaje K3 - są to zupełnie inne wartości dotyczące zupełnie dwóch różnych rzeczy - MMC dotyczy pojazdu, rubryka F1 z DR przyczepy dotyczy przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak naladuje pol tony cementu do auta to moge dodatkowe pol tony wrzucic na przyczepe?

> Krawiec

Jeśli:

1. ładowność samochodu to umożliwia,

2. ładowność przyczepy jest wystarczająca,

3. DMC przyczepy < MW samochodu jest zachowane

4. RMC przyczepy < MMC dla pojazdu.

to tak, ponieważ nie zostały złamane żadne warunki.

Oczywiście policja po zatrzymaniu będzie sprawdzała czy DMC przyczepy jest mniejsza od DMC w rubryce O1 lub O2, co jest oczywistym błędem, bo w DR samochodu są podawane wartości MMC, które z DMC nie mają nic wspólnego. Żeby stwierdzić, że wszystko jest w porządku trzeba zważyć przyczepę i jeśli jej RMC < MMC to wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla ułatwienia:

> s - samochód

> p - przyczepa

> z - zestaw

> PoRD regulują MWs, DMCs, MWp, DMCp, DMCz czyli te paranetry, któe jednakowo obowiązują wszystkich

> posiadających prawo jazdy

> MMC to Maksymalna Masa Całkowita, czyli wartością indywidualną konkretnego samochodu z konkretnym

> wyposażeniemm dla którego producent stwierdził, że więcej ten samochód pociągnąć nie może.

> Stąd Maksymalna. I nie jest tak, jak twierdzi K3, że to wartość dotyczącą przyczepy. Jest to

> wartość dotycząca danego pojazdu, dla którego został wystawiony dokument, a który to pojazd

> (model) przechodził badania homologacyjne. I rubryka O1 wcale nie musi odpowiadać rubryce F1

> jeśli dobrze pamiętam jak podaje K3 - są to zupełnie inne wartości dotyczące zupełnie dwóch

> różnych rzeczy - MMC dotyczy pojazdu, rubryka F1 z DR przyczepy dotyczy przyczepy.

Nie chodzi o interpretację zapisów o warunek, który K3 przytoczył:

DMC przyczepy nie większe niż MW pojazdu ciągnącego

Pytam, bo ostatnio ciągnełem przyczepę o DMC 2000kg, autem o MW 1550. Tak się zastanawiałem czy poza brakiem uprawnień (tego kodu w PJ) naraziłbym się na mandat czy nie.

BTW. Doczytałeś/sprawdziłeś o tym kodzie w PJ dla masy zestawu >3,5t i <4,5t ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodzi o interpretację zapisów o warunek, który K3 przytoczył:

> DMC przyczepy nie większe niż MW pojazdu ciągnącego

> Pytam, bo ostatnio ciągnełem przyczepę o DMC 2000kg, autem o MW 1550. Tak się zastanawiałem czy

> poza brakiem uprawnień (tego kodu w PJ) naraziłbym się na mandat czy nie.

Tak, złamałeś PoRD, wg których DMCp<MWs

> BTW. Doczytałeś/sprawdziłeś o tym kodzie w PJ dla masy zestawu >3,5t i

Tak. Kod 96 obowiązuje kierowców posiadających kat.B ciągnących dowolną przyczepę, gdy masa zestawu przekracza 3,5t, czyli mieści się w zakresie 3500-4250kg. Nadal tylko nie wiem kto, w jaki sposób oraz gdzie w PJ ten zapis ma umieszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.