Skocz do zawartości

Mercedes w124 Coupe - do oglądaczy (tak czy nie)


viggen

Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie o takim autku ?

Mercedes W124 CE

Dorastam bardzo powoli do zakupu pierwszego w życiu youngtimera zlosnik.gif Zbieranie prospektów powoli przestaje mi wystaczać i pora najwyższa na kolejny krok.

Czy akurat ten model to dobry wybór ? Czy ktoś wie na co zwracać szczególną uwagę ? Silnik 2.0 jest dla mnie wystarczający ale czy to trwały silnik ?

Będę wdzięczny za cenne podpowiedzi.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz tego silnika, to auto po prostu nie jedzie...

Skrzynia manual w tym aucie... Nie, wez automat ok.gif

Auto trzeba po prostu sprawdzic, jest pare newralgicznych punktow jak np. mocowania zawieszenie z przodu.

Przegladnac, rozkodowac VIN, kupic i cieszyc sie jazda ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro chcesz youngtimera to może W114 coupe albo W123 coupe?

Dopiero zaczynam (chyba wink.gif) przygodę z klasykami, więc boje się iść w jeszcze starsze od W124 roczniki. Poza tym w założonym budżecie nie ma szans na ładne W123.....nie wspominając o W114 frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem takie auto, C124 jednak w wersji 3.0 + automat - co potrzebujesz wiedziec?

Nie kupuj 2.0, za słaby silnik, dodatkowo zwroc uwage, zeby mialo 4 elektryczne szyby, bo cale piekne tego samochodu wychodzi jak masz wszystkie otwarte.

Cześci do niego sa za pół-darmo więc nie ma się co przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zgadza opis z rzeczywistością, to nie ma się do czego przyczepić. Cena IMO w porządku, nie zwieśniaczony, nie naprawiany drutem, posłuży lata.

Silnik jeśli nie będzie gnębiony przez gazownika bez pomyślunku też jest fajny, szału nie będzie, do dostojnego przemieszczania się wystarczy, zawalidrogą nie będziesz, a do ścigania na światłach raczej go nie przeznaczysz wink.gif

Można napisać, że lepiej szukać ze skórą, automatem i najlepiej silniki 2.2, 2.8 i 3.2, ale wiem z doświadczenia, że to zaczyna być szukanie igły w stogu siana (choć lepiej pasowałby to zbiornik gnoju).

Ja bym brał.

Chyba, że za pół roku ktoś da Ci się przejechać E320 i potem już nie będziesz mógł w nocy spać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu szukałem sedana W124, ale i na wersję coupe patrzyłem przychylnym okiem. Z mojego rozeznania (jedynie w internecie) wynika, że warto szukać silników benzynowych z wtryskiem elektronicznym: wersje 200, 220, 280 oraz 320. To, co siedzi w egzemplarzu z Twojej aukcji, to tzw. "sedes" (kształt pokrywy filtra powietrza), po którym można poznać silniki z wtryskiem mechanicznym K-Jetronic. To nie są złe silniki, ale mają w PL opinię trudnogazowalnych. W rzeczywistości, jak się poczyta opinie na forum użytkowników, założenie LPG wymaga ogarniętego i dość skrupulatnego gazownika.

Według mnie do tego modelu najfajniejsze będą silniki benzynowe: 220 (150KM) oraz 280 (190KM), bo 320 jest już zbyt paliwożerny.

Warto szukać egzemplarza z 5-biegowym automatem oraz klimatyzacją. Najbardziej podobają mi się siedzenia z wersji Sportline, wcale nie skórzane.

Pozdrowionka

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dopiero zaczynam (chyba ) przygodę z klasykami, więc boje się iść w jeszcze starsze od W124

> roczniki. Poza tym w założonym budżecie nie ma szans na ładne W123.....nie wspominając o W114

za ok 15-20kzł kupisz znośne 114ce, IMO o dziwo łatwiej o takie niż o 123 zlosnik.gif skoro nie kupujesz auta na co dzień, powinieneś brać pod uwagę przede wszystkim swoją satysfakcję. Moim skromnym zdaniem satysfakcja z posiadania nawet nie w pełni idealnej W114 jest znacznie większa. Takie auto jest prawdziwą odskocznią od smutnej codzienności zlosnik.gif Wszelkie inwestycje będą też bardziej cieszyć.

a 124 cóż... E500 ok reszta jest fajna owszem i trwała ale moim zdaniem ma dyskusyjną stylistykę i jak dla mnie to nie jest jeszcze klasyk, podobnie jak E30 czy E34

np ten wygląda na do ogranięcia

http://allegro.pl/mercedes-114-benz-i3518770808.html

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według mnie do tego modelu najfajniejsze będą silniki benzynowe: 220 (150KM) oraz 280 (190KM), bo

> 320 jest już zbyt paliwożerny.

320 pali tyle samo co 280 i jest zdecydowanie najlepszym wyborem bo już jedzie, a 280 jedzie tak se (odczucie) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 320 pali tyle samo co 280 i jest zdecydowanie najlepszym wyborem bo już jedzie, a 280 jedzie tak se (odczucie)

OK, w porządku, nie neguję tego. Ale w moim konkretnym przypadku to W124 ma służyć mojemu teściowi. A on stawia ekonomię ponad osiągi. Dla niego idealnym silnikiem będzie klekot 200D lub co najwyżej 250D. I to wcale niekoniecznie z turbo.

Ja go namawiam na benzynę, gdyż łatwiej znaleźć egzemplarze poniżej pół miliona kilometrów. A przy okazji benzyny można pokusić się o LPG (sekwencja do silników z elektronicznym sterowaniem wtrysku) i dzięki temu robi się taniej.

Obiecałem sobie, że kiedyś kupię teściowi te w124, tak jak on kiedyś kupił mi Capri. smile.gif

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sądzicie o takim autku ?

> Mercedes W124 CE

> Dorastam bardzo powoli do zakupu pierwszego w życiu youngtimera Zbieranie prospektów powoli

> przestaje mi wystaczać i pora najwyższa na kolejny krok.

> Czy akurat ten model to dobry wybór ? Czy ktoś wie na co zwracać szczególną uwagę ? Silnik 2.0 jest

> dla mnie wystarczający ale czy to trwały silnik ?

> Będę wdzięczny za cenne podpowiedzi.

> Pzdr

Słaby silnik w połączeniu z ręczną skrzynią biegów do tego auta nie pasuje.

Będzie ładne coupe z odgłosem męczącego się motoru, jadące kangurkami (przy zmianie biegów).

Weź coś z V6 i automatem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słaby silnik w połączeniu z ręczną skrzynią biegów do tego auta nie pasuje.

> Będzie ładne coupe z odgłosem męczącego się motoru, jadące kangurkami (przy zmianie biegów).

> Weź coś z V6 i automatem

aaaale w tym modelu nie ma V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mialem takie auto, C124 jednak w wersji 3.0 + automat - co potrzebujesz wiedziec?

> Nie kupuj 2.0, za słaby silnik, dodatkowo zwroc uwage, zeby mialo 4 elektryczne szyby, bo cale

> piekne tego samochodu wychodzi jak masz wszystkie otwarte.

> Cześci do niego sa za pół-darmo więc nie ma się co przejmować.

W pełni się zgadzam. A 4 elektryczne szybki postawił bym nawet jako warunek konieczny (poważnie). Miałem C123 z korbkami z tyłu i szczerze powiem dość znacznie psuło to satysfakcję. Cały urok to jazda z opuszczonymi szybkami, bez słupka, a kręcenie korbkami z tyłu raczej uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W pełni się zgadzam. A 4 elektryczne szybki postawił bym nawet jako warunek konieczny (poważnie).

> Miałem C123 z korbkami z tyłu i szczerze powiem dość znacznie psuło to satysfakcję. Cały urok

> to jazda z opuszczonymi szybkami, bez słupka, a kręcenie korbkami z tyłu raczej uciążliwe.

nie dam się zabić za to ale wydaje mi się że każde C124 ma elektrykę z tyłu, nawet jak z przodu ma korby (są takie wersje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twoja żona nie ma może siostry stanu wolnego?

Wiesz, to jest historia sprzed 10 lat. A fortuna kołem się toczy i teraz teścia nie byłoby stać na takie ekstrawagancje. A faktycznie, facet ma gest. Stąd to moje silne postanowienie, aby mu się w podobny sposób "zrewanżować".

A moja żonka jest jedynaczką, więc sorry......

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu szukałem sedana W124, ale i na wersję coupe patrzyłem przychylnym okiem. Z mojego

> rozeznania (jedynie w internecie) wynika, że warto szukać silników benzynowych z wtryskiem

> elektronicznym: wersje 200, 220, 280 oraz 320. To, co siedzi w egzemplarzu z Twojej aukcji, to

> tzw. "sedes" (kształt pokrywy filtra powietrza), po którym można poznać silniki z wtryskiem

> mechanicznym K-Jetronic. To nie są złe silniki, ale mają w PL opinię trudnogazowalnych. W

> rzeczywistości, jak się poczyta opinie na forum użytkowników, założenie LPG wymaga ogarniętego

> i dość skrupulatnego gazownika.

> Według mnie do tego modelu najfajniejsze będą silniki benzynowe: 220 (150KM) oraz 280 (190KM), bo

> 320 jest już zbyt paliwożerny.

> Warto szukać egzemplarza z 5-biegowym automatem oraz klimatyzacją. Najbardziej podobają mi się

> siedzenia z wersji Sportline, wcale nie skórzane.

> Pozdrowionka

> Bartek

da się zagazować , problem wsytepowałwtedy gdy ktoś skrecił mieszanke na uboga i pozniej sie dziwia ze silnik do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uszkodzona pompa paliwa tja.... juz ja widze tylko pompe paliwa , jak znam zycie to trzeba

> bedzie poł silnika wymienic...

> tak by wymienił i sprzedał za jeszcze wieksza kasę

to i tak nieważne, ważna jest buda i wnętrze, resztę sie da tanio ogarnąć - to zwykły silnik gaźnikowy - a 6 garków jest ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.