viggen Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Co sądzicie o takim autku ? Mercedes W124 CE Dorastam bardzo powoli do zakupu pierwszego w życiu youngtimera Zbieranie prospektów powoli przestaje mi wystaczać i pora najwyższa na kolejny krok. Czy akurat ten model to dobry wybór ? Czy ktoś wie na co zwracać szczególną uwagę ? Silnik 2.0 jest dla mnie wystarczający ale czy to trwały silnik ? Będę wdzięczny za cenne podpowiedzi. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Nie bierz tego silnika, to auto po prostu nie jedzie... Skrzynia manual w tym aucie... Nie, wez automat Auto trzeba po prostu sprawdzic, jest pare newralgicznych punktow jak np. mocowania zawieszenie z przodu. Przegladnac, rozkodowac VIN, kupic i cieszyc sie jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 skoro chcesz youngtimera to może W114 coupe albo W123 coupe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Za te pieniądze ciężko znaleźć dobrego sedana W124, a co dopiero coupe. Na zdjęciach wygląda ładnie, szpetne są jedynie kierunkowskazy w błotnikach. Do tego jak wyżej: jeśli C124, to duży silnik + automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viggen Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > skoro chcesz youngtimera to może W114 coupe albo W123 coupe? Dopiero zaczynam (chyba ) przygodę z klasykami, więc boje się iść w jeszcze starsze od W124 roczniki. Poza tym w założonym budżecie nie ma szans na ładne W123.....nie wspominając o W114 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Lepiej już takiego Brabusa kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Ja mialem takie auto, C124 jednak w wersji 3.0 + automat - co potrzebujesz wiedziec? Nie kupuj 2.0, za słaby silnik, dodatkowo zwroc uwage, zeby mialo 4 elektryczne szyby, bo cale piekne tego samochodu wychodzi jak masz wszystkie otwarte. Cześci do niego sa za pół-darmo więc nie ma się co przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Jak się zgadza opis z rzeczywistością, to nie ma się do czego przyczepić. Cena IMO w porządku, nie zwieśniaczony, nie naprawiany drutem, posłuży lata. Silnik jeśli nie będzie gnębiony przez gazownika bez pomyślunku też jest fajny, szału nie będzie, do dostojnego przemieszczania się wystarczy, zawalidrogą nie będziesz, a do ścigania na światłach raczej go nie przeznaczysz Można napisać, że lepiej szukać ze skórą, automatem i najlepiej silniki 2.2, 2.8 i 3.2, ale wiem z doświadczenia, że to zaczyna być szukanie igły w stogu siana (choć lepiej pasowałby to zbiornik gnoju). Ja bym brał. Chyba, że za pół roku ktoś da Ci się przejechać E320 i potem już nie będziesz mógł w nocy spać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Jakiś czas temu szukałem sedana W124, ale i na wersję coupe patrzyłem przychylnym okiem. Z mojego rozeznania (jedynie w internecie) wynika, że warto szukać silników benzynowych z wtryskiem elektronicznym: wersje 200, 220, 280 oraz 320. To, co siedzi w egzemplarzu z Twojej aukcji, to tzw. "sedes" (kształt pokrywy filtra powietrza), po którym można poznać silniki z wtryskiem mechanicznym K-Jetronic. To nie są złe silniki, ale mają w PL opinię trudnogazowalnych. W rzeczywistości, jak się poczyta opinie na forum użytkowników, założenie LPG wymaga ogarniętego i dość skrupulatnego gazownika. Według mnie do tego modelu najfajniejsze będą silniki benzynowe: 220 (150KM) oraz 280 (190KM), bo 320 jest już zbyt paliwożerny. Warto szukać egzemplarza z 5-biegowym automatem oraz klimatyzacją. Najbardziej podobają mi się siedzenia z wersji Sportline, wcale nie skórzane. Pozdrowionka Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Dopiero zaczynam (chyba ) przygodę z klasykami, więc boje się iść w jeszcze starsze od W124 > roczniki. Poza tym w założonym budżecie nie ma szans na ładne W123.....nie wspominając o W114 za ok 15-20kzł kupisz znośne 114ce, IMO o dziwo łatwiej o takie niż o 123 skoro nie kupujesz auta na co dzień, powinieneś brać pod uwagę przede wszystkim swoją satysfakcję. Moim skromnym zdaniem satysfakcja z posiadania nawet nie w pełni idealnej W114 jest znacznie większa. Takie auto jest prawdziwą odskocznią od smutnej codzienności Wszelkie inwestycje będą też bardziej cieszyć. a 124 cóż... E500 ok reszta jest fajna owszem i trwała ale moim zdaniem ma dyskusyjną stylistykę i jak dla mnie to nie jest jeszcze klasyk, podobnie jak E30 czy E34 np ten wygląda na do ogranięcia http://allegro.pl/mercedes-114-benz-i3518770808.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Według mnie do tego modelu najfajniejsze będą silniki benzynowe: 220 (150KM) oraz 280 (190KM), bo > 320 jest już zbyt paliwożerny. 320 pali tyle samo co 280 i jest zdecydowanie najlepszym wyborem bo już jedzie, a 280 jedzie tak se (odczucie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > szpetne są jedynie kierunkowskazy w błotnikach. na Włochy niestety takie miały fabrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > 320 pali tyle samo co 280 i jest zdecydowanie najlepszym wyborem bo już jedzie, a 280 jedzie tak se (odczucie) OK, w porządku, nie neguję tego. Ale w moim konkretnym przypadku to W124 ma służyć mojemu teściowi. A on stawia ekonomię ponad osiągi. Dla niego idealnym silnikiem będzie klekot 200D lub co najwyżej 250D. I to wcale niekoniecznie z turbo. Ja go namawiam na benzynę, gdyż łatwiej znaleźć egzemplarze poniżej pół miliona kilometrów. A przy okazji benzyny można pokusić się o LPG (sekwencja do silników z elektronicznym sterowaniem wtrysku) i dzięki temu robi się taniej. Obiecałem sobie, że kiedyś kupię teściowi te w124, tak jak on kiedyś kupił mi Capri. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Co sądzicie o takim autku ? > Mercedes W124 CE > Dorastam bardzo powoli do zakupu pierwszego w życiu youngtimera Zbieranie prospektów powoli > przestaje mi wystaczać i pora najwyższa na kolejny krok. > Czy akurat ten model to dobry wybór ? Czy ktoś wie na co zwracać szczególną uwagę ? Silnik 2.0 jest > dla mnie wystarczający ale czy to trwały silnik ? > Będę wdzięczny za cenne podpowiedzi. > Pzdr Słaby silnik w połączeniu z ręczną skrzynią biegów do tego auta nie pasuje. Będzie ładne coupe z odgłosem męczącego się motoru, jadące kangurkami (przy zmianie biegów). Weź coś z V6 i automatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Słaby silnik w połączeniu z ręczną skrzynią biegów do tego auta nie pasuje. > Będzie ładne coupe z odgłosem męczącego się motoru, jadące kangurkami (przy zmianie biegów). > Weź coś z V6 i automatem aaaale w tym modelu nie ma V6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Weź coś z V6 i automatem Albo lepiej R6 z automatem. Duzo łatwiej znaleźć, duuuuuuuuuuuużo łatwiej........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > aaaale w tym modelu nie ma V6 Jak zwał, tak zwał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ja mialem takie auto, C124 jednak w wersji 3.0 + automat - co potrzebujesz wiedziec? > Nie kupuj 2.0, za słaby silnik, dodatkowo zwroc uwage, zeby mialo 4 elektryczne szyby, bo cale > piekne tego samochodu wychodzi jak masz wszystkie otwarte. > Cześci do niego sa za pół-darmo więc nie ma się co przejmować. W pełni się zgadzam. A 4 elektryczne szybki postawił bym nawet jako warunek konieczny (poważnie). Miałem C123 z korbkami z tyłu i szczerze powiem dość znacznie psuło to satysfakcję. Cały urok to jazda z opuszczonymi szybkami, bez słupka, a kręcenie korbkami z tyłu raczej uciążliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > W pełni się zgadzam. A 4 elektryczne szybki postawił bym nawet jako warunek konieczny (poważnie). > Miałem C123 z korbkami z tyłu i szczerze powiem dość znacznie psuło to satysfakcję. Cały urok > to jazda z opuszczonymi szybkami, bez słupka, a kręcenie korbkami z tyłu raczej uciążliwe. nie dam się zabić za to ale wydaje mi się że każde C124 ma elektrykę z tyłu, nawet jak z przodu ma korby (są takie wersje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Obiecałem sobie, że kiedyś kupię teściowi te w124, tak jak on kiedyś kupił mi Capri. Twoja żona nie ma może siostry stanu wolnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > nie dam się zabić za to ale wydaje mi się że każde C124 ma elektrykę z tyłu, nawet jak z przodu ma > korby (są takie wersje Nie kazde, sa wersje z przednimi szybami otwieranymi elektrycznie a tylnymi na korbke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Twoja żona nie ma może siostry stanu wolnego? Wiesz, to jest historia sprzed 10 lat. A fortuna kołem się toczy i teraz teścia nie byłoby stać na takie ekstrawagancje. A faktycznie, facet ma gest. Stąd to moje silne postanowienie, aby mu się w podobny sposób "zrewanżować". A moja żonka jest jedynaczką, więc sorry...... Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > http://allegro.pl/mercedes-114-benz-i3518770808.html uszkodzona pompa paliwa tja.... juz ja widze tylko pompe paliwa , jak znam zycie to trzeba bedzie poł silnika wymienic... tak by wymienił i sprzedał za jeszcze wieksza kasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Jakiś czas temu szukałem sedana W124, ale i na wersję coupe patrzyłem przychylnym okiem. Z mojego > rozeznania (jedynie w internecie) wynika, że warto szukać silników benzynowych z wtryskiem > elektronicznym: wersje 200, 220, 280 oraz 320. To, co siedzi w egzemplarzu z Twojej aukcji, to > tzw. "sedes" (kształt pokrywy filtra powietrza), po którym można poznać silniki z wtryskiem > mechanicznym K-Jetronic. To nie są złe silniki, ale mają w PL opinię trudnogazowalnych. W > rzeczywistości, jak się poczyta opinie na forum użytkowników, założenie LPG wymaga ogarniętego > i dość skrupulatnego gazownika. > Według mnie do tego modelu najfajniejsze będą silniki benzynowe: 220 (150KM) oraz 280 (190KM), bo > 320 jest już zbyt paliwożerny. > Warto szukać egzemplarza z 5-biegowym automatem oraz klimatyzacją. Najbardziej podobają mi się > siedzenia z wersji Sportline, wcale nie skórzane. > Pozdrowionka > Bartek da się zagazować , problem wsytepowałwtedy gdy ktoś skrecił mieszanke na uboga i pozniej sie dziwia ze silnik do remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > uszkodzona pompa paliwa tja.... juz ja widze tylko pompe paliwa , jak znam zycie to trzeba > bedzie poł silnika wymienic... > tak by wymienił i sprzedał za jeszcze wieksza kasę to i tak nieważne, ważna jest buda i wnętrze, resztę sie da tanio ogarnąć - to zwykły silnik gaźnikowy - a 6 garków jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > to i tak nieważne, ważna jest buda i wnętrze, resztę sie da tanio ogarnąć - to zwykły silnik > gaźnikowy - a 6 garków jest da sie wstawic 2.0 D ? ze wzgl oszczednosciowych co jest nie tak z tym brabusem? ostatnio jak wrzucałem kosztował ok 24 tyz zł. teraz 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.