Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Zauważyłem taką przypadłość mojego moto. Otóż po postoju, choćby całonocnym, ale im dłużej stoi tym gorzej. Odpalam sprzęt, daję mu chwilę na rozgrzewkę, wciskam klamkę sprzęgła i wrzucam I bieg....i łup - wchodzi cieżko, głośno, czasem nawet lekko moto do przodu się wyrwie. Ale już za chwilę, po kilku minutach pracy silnika, jedynka wchodzi mięciutko, cicho, bez szarpnięć. Twarde włączenie występuje tylko na zimnym silniku. To chyba nie jest normalne? Olej wymieniany jakieś 500-800km temu, ale przed wymianą było identycznie. Czy to problem ze sprzęgłem? Tarcze się kleją? A może tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 WYDAJE MI SIĘ, że przy mokrym sprzęgle to raczej normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > WYDAJE MI SIĘ, że przy mokrym sprzęgle to raczej normalne. masz tak u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 A u mnie odwrotnie jak postoi pod chmurką to pierwsze załączenie biegu jak w masełko później już łupie i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > masz tak u siebie? Szczerze mówiąc - nie zwróciłem uwagi. Wrzucenie jedynki zazwyczaj jest dość głośne (i nie wiem czy na zimny jest gorzej). Kolejne biegi - jeśli zmieniam ze sprzęgłem to robię to mocno nieumiejętnie i też najczęściej jest głośno Jeśli zmieniam bez sprzęgła - cicho i jak w masełko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Szczerze mówiąc - nie zwróciłem uwagi. > Wrzucenie jedynki zazwyczaj jest dość głośne (i nie wiem czy na zimny jest gorzej). > Kolejne biegi - jeśli zmieniam ze sprzęgłem to robię to mocno nieumiejętnie i też najczęściej jest > głośno Jeśli zmieniam bez sprzęgła - cicho i jak w masełko U mnie wszystkie zmieniają się cicho i miękko, jedynka wchodzi tak samo z wyjątkiem pierwszego zapięcia np. po nocy lub 8h parkowania pod pracą. Wkurza mnie to bo łupnięcie jest konkretne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > A u mnie odwrotnie jak postoi pod chmurką to pierwsze załączenie biegu jak w masełko później już > łupie i już o masz...to ja już wolę moją wersję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Rozklej sprzegło przed wrzuceniem i problem zniknie - na zgaszonym silniku wrzuć 1 wcisniej sprzeglo i przetocz kawałek az puszczą przekładki. Zbyt mocne sklejanie sie sprzegła to podobno zły olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Rozklej sprzegło przed wrzuceniem i problem zniknie - na zgaszonym silniku wrzuć 1 wcisniej > sprzeglo i przetocz kawałek az puszczą przekładki. > Zbyt mocne sklejanie sie sprzegła to podobno zły olej Olej Motul 5100....to chyba nie jest zły olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Zauważyłem taką przypadłość mojego moto. > Czy to problem ze sprzęgłem? Tarcze się kleją? A może tak ma być? Możesz zrobić próbę i przed odpaleniem moto włącz I bieg i troszkę go przetocz, by tarcze się ruszyły. Następnie odpalasz i jazda. Jeśli to coś pomoże, to możesz procedurę powtarzać, jeśli Ci się chce Jeśli zaś nie zauważysz różnicy, to TTTM, choć przy mokrym sprzęgle to nie wydaje mi się dziwne, moje moto też troszkę "drgnie" po postoju. Ale przyszedł mi do głowy jeszcze inny sposób na Twoją bolączkę: zanim wrzucisz jedynkę - musisz się zacząć odpychać nogami, by moto już się trochę toczyło... to powinno złagodzić objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Możesz zrobić próbę i przed odpaleniem moto włącz I bieg i troszkę go przetocz, by tarcze się > ruszyły. Następnie odpalasz i jazda. Jeśli to coś pomoże, to możesz procedurę powtarzać, jeśli > Ci się chce > Jeśli zaś nie zauważysz różnicy, to TTTM, choć przy mokrym sprzęgle to nie wydaje mi się dziwne, > moje moto też troszkę "drgnie" po postoju. > Ale przyszedł mi do głowy jeszcze inny sposób na Twoją bolączkę: zanim wrzucisz jedynkę - musisz > się zacząć odpychać nogami, by moto już się trochę toczyło... to powinno złagodzić objawy przy moim silniku to może się przełożyć na lepsze czasy przyspieszenia Dobra, sprawdzę przy okazji czy nie bedzie łupniecia po przeturlaniu moto przed rozruchem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > przy moim silniku to może się przełożyć na lepsze czasy przyspieszenia > Dobra, sprawdzę przy okazji czy nie bedzie łupniecia po przeturlaniu moto przed rozruchem.... Spróbuj rozkleić tarcze tak jak koledzy wyżej radzą, może pomoże Chociaż u mnie jedynka zawsze łupie przy wrzucaniu na postoju, często jest też szarpnięcie, przyzwyczaiłem się do tego Olej w silniku ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Zauważyłem taką przypadłość mojego moto. Otóż po postoju, choćby całonocnym, ale im dłużej stoi tym > gorzej. Odpalam sprzęt, daję mu chwilę na rozgrzewkę, wciskam klamkę sprzęgła i wrzucam I > bieg....i łup - wchodzi cieżko, głośno, czasem nawet lekko moto do przodu się wyrwie. Ale już > za chwilę, po kilku minutach pracy silnika, jedynka wchodzi mięciutko, cicho, bez szarpnięć. > Twarde włączenie występuje tylko na zimnym silniku. To chyba nie jest normalne? Olej > wymieniany jakieś 500-800km temu, ale przed wymianą było identycznie. Czy to problem ze > sprzęgłem? Tarcze się kleją? A może tak ma być? tez tak mam, urok mokrego sprzegla i starej maszynowni chcesz miec miekko, to se kup nowy metroseksualny motocykl, a nie na Zep'a narzekasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > tez tak mam, urok mokrego sprzegla i starej maszynowni > chcesz miec miekko, to se kup nowy metroseksualny motocykl, a nie na Zep'a narzekasz Ale ja nie narzekam ja tylko pytam, czy tak ma być....już wiem, że niestety tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Generalnie mam podobnie. Po nocnym postoju staram się zminimalizować ten objaw. Pomaga wciśnięcie sprzęgła całą dłonią i przytrzymanie go ze dwie sekundy, dodatkowo lekkie odepchnięcie się nogą w momencie włączania biegu. Wtedy bieg wchodzi bezszelestnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 A jak zgasisz silnik, moto postoi cala noc, odpalisz go i wrzucisz jedynke ale gdy moto sie przejedzie nawet 1cm od ostatniego wylaczenia to rowniez jedynka zle wchodzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Zauważyłem taką przypadłość mojego moto. Otóż po postoju, choćby całonocnym, ale im dłużej stoi tym > gorzej. Odpalam sprzęt, daję mu chwilę na rozgrzewkę, wciskam klamkę sprzęgła i wrzucam I > bieg....i łup - wchodzi cieżko, głośno, czasem nawet lekko moto do przodu się wyrwie. Ale już > za chwilę, po kilku minutach pracy silnika, jedynka wchodzi mięciutko, cicho, bez szarpnięć. > Twarde włączenie występuje tylko na zimnym silniku. To chyba nie jest normalne? Olej > wymieniany jakieś 500-800km temu, ale przed wymianą było identycznie. Czy to problem ze > sprzęgłem? Tarcze się kleją? A może tak ma być? za gęsty olej albo za słabo sprzęgło bierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > A jak zgasisz silnik, moto postoi cala noc, odpalisz go i wrzucisz jedynke ale gdy moto sie > przejedzie nawet 1cm od ostatniego wylaczenia to rowniez jedynka zle wchodzi?? Nie, wystarczy kawałek przejechać i już jedynka wchodzi bez hałasu i miękko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > za gęsty olej albo za słabo sprzęgło bierze Zgodny z zaleceniami. Instrukcja mówi o 10W40 i taki leję motula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Olej Motul 5100....to chyba nie jest zły olej Dla mnie Motul od ponad roku nie istnieje. Nie tylko dla mnie. Obecnie zalewam łorlenowym półsyntetykiem i jest lepiej niż było z Motulem. Przed orlenowym lałem olej kupiony w larsonie (nie pamiętam marki), ale że skasowali mi sklep (blisko był) to się przesiadłem na orlen. Do kupienia niemalże na każdej stacji (oczywiście w odpowiednich barwach ) ps. Motul kleił mi sprzęgło, teraz jest dużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Dla mnie Motul od ponad roku nie istnieje. Nie tylko dla mnie. > Obecnie zalewam łorlenowym półsyntetykiem i jest lepiej niż było z Motulem. > Przed orlenowym lałem olej kupiony w larsonie (nie pamiętam marki), ale że skasowali mi sklep > (blisko był) to się przesiadłem na orlen. Do kupienia niemalże na każdej stacji (oczywiście w > odpowiednich barwach ) > ps. Motul kleił mi sprzęgło, teraz jest dużo lepiej. A widzisz...u mnie też to wygląda na klejenie sprzęgła. Następna wymiana na wiosnę więc mogę spróbować z innym olejem. Jak ten Orlen się dokładnie nazywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > A widzisz...u mnie też to wygląda na klejenie sprzęgła. Następna wymiana na wiosnę więc mogę > spróbować z innym olejem. Jak ten Orlen się dokładnie nazywa? Bodajże to właśnie leję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Bodajże to właśnie leję. Miałem to kupić, bo było na półce w sklepie, ale sprzedawca namawiał na motula, którego sprowadził dzień później. Następnym razem nie dam się przekonać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Miałem to kupić, bo było na półce w sklepie, ale sprzedawca namawiał na motula, którego sprowadził > dzień później. Następnym razem nie dam się przekonać He, he... Kolega jeszcze polecał mi siakiś olej z Shella. W TA bardzo dobrze się sprawdzał. Ale, że stacji Shell jest jakoś mniej niż Orlenów, to i zdecydowałem się na Orlen No i ten z Shell był chyba tyćko droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Nie, wystarczy kawałek przejechać i już jedynka wchodzi bez hałasu i miękko U mnie jedynka czasem wchodzi cicho i gladko innym razem ze strzalem. Nie ma znaczenia temperatura silnika. Natomiast zauwazylem, ze jak gdzies dojade, zgasze silnik i nie rusze moto chociazby na 1cm, to pozniej jedynka wchodzi cicho. Jesli przestawie moto to juz roznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Dla mnie Motul od ponad roku nie istnieje. Nie tylko dla mnie. > Obecnie zalewam łorlenowym półsyntetykiem i jest lepiej niż było z Motulem. > Przed orlenowym lałem olej kupiony w larsonie (nie pamiętam marki), ale że skasowali mi sklep > (blisko był) to się przesiadłem na orlen. Do kupienia niemalże na każdej stacji (oczywiście w > odpowiednich barwach ) > ps. Motul kleił mi sprzęgło, teraz jest dużo lepiej. Ja mam kupiony ze 2 lata temu ze starych zapasow i w starym opakowaniu. W sumie bedzie z 6 litrow, a ze przy wymianie wchodzi 2 to na troche mi wystarczy . Tym obecnym Motulom jakos nie ufam. Nawet maja inny kolor, kiedys 5100 byl zloty, a teraz jakis brazowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Dla mnie Motul od ponad roku nie istnieje. Nie tylko dla mnie. > Obecnie zalewam łorlenowym półsyntetykiem i jest lepiej niż było z Motulem. > Przed orlenowym lałem olej kupiony w larsonie (nie pamiętam marki), ale że skasowali mi sklep > (blisko był) to się przesiadłem na orlen. Do kupienia niemalże na każdej stacji (oczywiście w > odpowiednich barwach ) > ps. Motul kleił mi sprzęgło, teraz jest dużo lepiej. Na przyszly sezon planuje sie przesiasc na orlena wlasnie. Interesuje mnie 10W50, pelny syntetyk i na 100% oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > He, he... Kolega jeszcze polecał mi siakiś olej z Shella. W TA bardzo dobrze się sprawdzał. > Ale, że stacji Shell jest jakoś mniej niż Orlenów, to i zdecydowałem się na Orlen No i ten z > Shell był chyba tyćko droższy. ja też zalalem olejem Shell (niebieski polsyntetyk) i jest wyraźnie lepiej niż na motulu. Płaciłem 26zl za litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.