Skocz do zawartości

Silniki 1.5 dCi Renault


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej pytałem o benzynowe 1.2 teraz czas na diesla.

Jakie macie opinie na temat silników 1.5 dCi? Którą wersję (ilu konną) polecacie, a którą odradzacie. Co wymienialiście? Przy jakim przebiegu? Czy w tych silnikach jest koło dwu masowe?

Jakie uzyskaliście spalanie? W jakim aucie? Przy jakim stylu jazy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcześniej pytałem o benzynowe 1.2 teraz czas na diesla.

> Jakie macie opinie na temat silników 1.5 dCi? Którą wersję (ilu konną) polecacie, a którą

> odradzacie. Co wymienialiście? Przy jakim przebiegu? Czy w tych silnikach jest koło dwu

> masowe?

> Jakie uzyskaliście spalanie? W jakim aucie? Przy jakim stylu jazy?

Do 150kkm jakoś się trzymam potem zaczynaja lecieć rzeczy jak pisze kolega u góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam 1,5 dCi 106KM. Do Scenica jest trochę za cięzki ale nie jestem ostatni na drodze. Pali

> niewiele, jego kultura pracy jest moim zdaniem nieporównywalna do żadnego innego diesla. Przy

> 114kkm padła turbina.

Nie dziwię się. Żeby to jakoś jechało to ona ma co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam dwie megany. Pierwszą jeździ żonka. 86 koni, brak dwumasy, nalatane 200kkm. Brak awari. Spalanie na trasie 4,3, po mieście 5,5. Ja mam 100koni, brak dwumasy, nalatwne też 200kkm, brak awari, spalanie na trasie 4,5, w mieście do 6l. Odpukać robimy tylko części eksploatacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcześniej pytałem o benzynowe 1.2 teraz czas na diesla.

> Jakie macie opinie na temat silników 1.5 dCi? Którą wersję (ilu konną) polecacie, a którą

> odradzacie. Co wymienialiście? Przy jakim przebiegu? Czy w tych silnikach jest koło dwu

> masowe?

> Jakie uzyskaliście spalanie? W jakim aucie? Przy jakim stylu jazy?

mialem okazje jechac ostatnio jako pasazer w clio z 1,5 ropa

moc ni ewiem jak aitp itd

moge tylko powiedziec wrazenia pasazera:

jak zimny - telepie i klekoce

jak cieply chodzi rowno ale przy niskich obrotach przyprawia bude w dziwny nie do konca mily rezonas i nie powala ani dynamika ani elastycznoscia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie macie opinie na temat silników 1.5 dCi?

Mi mechas z ASO Renówki powiedzial krótko. Te z wtryskiem Boscha mozna spokojnie brać. Te z wtryskiem Denso to skarbonka. A sypią sie jak każdy inny diesel. Jednemu turbo walnie po 30 tyś a innemu po 300 tyś ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problematyczny diesel-wtryskiwacze, turbina, panewki korbowodowe

> Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy.

> Dużo lepsze jest 1.4hdi (PSA).

Gdzieś na forum internetowym wyczytałem, ze problem z panewkami dotyczy samochodów produkowanych przed 2008 rokiem. Po 2008 wprowadzili jakieś zmiany w magistrali olejowej, które to miały wyeliminować ten problem. Prawda to?

Generalnie jeśli kupowałbym auto z tym silnikiem, to będzie to auto zupełnie nowe lub po jazdach próbnych z silnikiem 75KM lub 90KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problematyczny diesel-wtryskiwacze, turbina, panewki korbowodowe

> Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy.

> Dużo lepsze jest 1.4hdi (PSA).

Rozumiem, że miałeś te wszystkie awarie skoro tak kategorycznie się wypowiadasz!

Bo jeśli nie, to taką opinię można o kant d... rozbić! Odnoszę wrażenie że nie o taką chodziło autorowi wątku. crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rodzinie thalia z najsłabsza wersja tego silnika

auto 2003 rocznik od nowości w rodzinie. Pali śmieszne ilości paliwa i jak na małą moc zbiera się całkiem przyzwoicie. z silnikiem żadnych awarii nie było a nalatane już pod 20000 km. czytam informacje o tym że silnik z dupy i na prawdę nie mam pojęcia skąd te opinie. no chyba, że ktoś kupił truchło- tutaj nic nie pomoże smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechałem ok.140kkm w clio. Przy ok. 60kkm padł zawór egr. I tyle z awarii. Mój miał 82KM nie miał dpf i dwumasy.

Spalanie średnio 4,5l/100km. Serwisowany od fabryki w aso i zero problemów. Dynamika wystarczająca w tym aucie. Porównywalna z 1,4 pB 98KM, bo mialem jednocześnie oba. Co do turbin, to owszem, padają ale (poza nielicznym wyjątkami) głównie klientom co pojęcia nie mają o eksploatacji takiego urządzenia.

Podsumowując: w trasy idealny, do miasta tylko na dłuższe odcinki, bo wolno się nagrzewa z uwagi na wysoką sprawność energetyczną. Sprzedałem tylko z uwagi na nieprzydatność eksploatacji na krótkich miejskich odcinkach 1-2km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> informacje o tym że silnik z dupy i na prawdę nie mam pojęcia skąd te opinie. no chyba, że

> ktoś kupił truchło- tutaj nic nie pomoże

Większość, to opinie ludzi co to "samochodow na F nie kupują" i powtarzają wyssane z palca bzdury. Nie twierdzę, że nie trafiały się wadliwe egzemplarze, ale z moich obserwacji wynika, że u pewnego niemieciego producenta było tych wpadek więcej. crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja, przyszły tesciu w clio phII(82)km kupionym od nowości na dystansie koło 140kkm i ekspolatowanym normalnie, więc sory nie zabłysłeś w niedzielne popołudnie grinser006.gif

Nawet te panewki i turbinę wymieniałem, a ja notabene odnoszę wrażenie, że nie wiesz nawet, jak te rzeczy wyglądają biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinę i panewki korbowodowe ok.gif x lat temu.

Reszta w Aso- ok.gif wtryskiwacze, nowy soft, uszczelniacz wału.

Gdzie ja napisałem o wymianie dwumasy no.gif

Ja zaczynam wątpić w sens odpowiedzi pismakom, traktującym MK jako pole do odreagowania nudów dnia codziennego 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 100KM/73kW rok produkcji 2004. sprawdzane w ASO po win, brak dwumasy

tak jest!

w 1,5 105 KM jest dwumas

w 1,5 101 KM i 105 KM dwumasa brak, ale jest VTG

nalatane mam na moim ok. 300 kkm. zdaje się oryginalne turbo (choć lekko się poci) i panewki.

no ale ja jestem wieśniak i leję do ON olej 2T, zaślepiłem EGR oraz zmieniam olej w silniku co 10 kkm.

badyl1982

układ smarowania zmienili w wersjach SCII Ph II, ale w silnikach 1,9 dCi bo tam znacznie częściej niż w 1,5 dCi lecą panewki.

1,5 dCi to ma/miał problemy z układem DELPHI, ale i to nie we wszystkich silnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.