badyl1982 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Wcześniej pytałem o benzynowe 1.2 teraz czas na diesla. Jakie macie opinie na temat silników 1.5 dCi? Którą wersję (ilu konną) polecacie, a którą odradzacie. Co wymienialiście? Przy jakim przebiegu? Czy w tych silnikach jest koło dwu masowe? Jakie uzyskaliście spalanie? W jakim aucie? Przy jakim stylu jazy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Problematyczny diesel-wtryskiwacze, turbina, panewki korbowodowe Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy. Dużo lepsze jest 1.4hdi (PSA). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Problematyczny diesel-wtryskiwacze, turbina, panewki korbowodowe > Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy. > Dużo lepsze jest 1.4hdi (PSA). Silnikow 1.5 dci jest z piec albo i wiecej odmian, oprocz dwumasy roznia sie jeszcze wtryskami i turbina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Wcześniej pytałem o benzynowe 1.2 teraz czas na diesla. > Jakie macie opinie na temat silników 1.5 dCi? Którą wersję (ilu konną) polecacie, a którą > odradzacie. Co wymienialiście? Przy jakim przebiegu? Czy w tych silnikach jest koło dwu > masowe? > Jakie uzyskaliście spalanie? W jakim aucie? Przy jakim stylu jazy? Do 150kkm jakoś się trzymam potem zaczynaja lecieć rzeczy jak pisze kolega u góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Ja znam 3 -68/82/105hp i do nich się odniosłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Ja znam 3 -68/82/105hp i do nich się odniosłem. No to ja mam 85 KM a jest jeszcze sto-kilkanascie. Zasadniczo problemy zaleza od wersji oraz sposobu serwisowania, ale w okolicach 200 tys. moga zaczac sie klopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Mam 1,5 dCi 106KM. Do Scenica jest trochę za cięzki ale nie jestem ostatni na drodze. Pali niewiele, jego kultura pracy jest moim zdaniem nieporównywalna do żadnego innego diesla. Przy 114kkm padła turbina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Mam 1,5 dCi 106KM. Do Scenica jest trochę za cięzki ale nie jestem ostatni na drodze. Pali > niewiele, jego kultura pracy jest moim zdaniem nieporównywalna do żadnego innego diesla. Przy > 114kkm padła turbina. Nie dziwię się. Żeby to jakoś jechało to ona ma co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Ja posiadam dwie megany. Pierwszą jeździ żonka. 86 koni, brak dwumasy, nalatane 200kkm. Brak awari. Spalanie na trasie 4,3, po mieście 5,5. Ja mam 100koni, brak dwumasy, nalatwne też 200kkm, brak awari, spalanie na trasie 4,5, w mieście do 6l. Odpukać robimy tylko części eksploatacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Wcześniej pytałem o benzynowe 1.2 teraz czas na diesla. > Jakie macie opinie na temat silników 1.5 dCi? Którą wersję (ilu konną) polecacie, a którą > odradzacie. Co wymienialiście? Przy jakim przebiegu? Czy w tych silnikach jest koło dwu > masowe? > Jakie uzyskaliście spalanie? W jakim aucie? Przy jakim stylu jazy? mialem okazje jechac ostatnio jako pasazer w clio z 1,5 ropa moc ni ewiem jak aitp itd moge tylko powiedziec wrazenia pasazera: jak zimny - telepie i klekoce jak cieply chodzi rowno ale przy niskich obrotach przyprawia bude w dziwny nie do konca mily rezonas i nie powala ani dynamika ani elastycznoscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyyy77 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Jakie uzyskaliście spalanie? W jakim aucie? Przy jakim stylu jazy? 68KM Thalia, ok 75kkm brak usterek itp., od 4l spokojna ekonomiczna jazda trasa, w górę... nigdy nie wyszło więcej jak 7l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Jakie macie opinie na temat silników 1.5 dCi? Mi mechas z ASO Renówki powiedzial krótko. Te z wtryskiem Boscha mozna spokojnie brać. Te z wtryskiem Denso to skarbonka. A sypią sie jak każdy inny diesel. Jednemu turbo walnie po 30 tyś a innemu po 300 tyś , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Jeśli od nowego masz taki silnik i dbasz, zmiana oleju co 15 tys max - to spoko. Oszczędny i trwały. Zaniedbany, zajeżdżony to skarbonka bez dna - głownie wtryski i panewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 marny mechanik... Byly albo Delphi albo Siemens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Problematyczny diesel-wtryskiwacze, turbina, panewki korbowodowe > Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy. > Dużo lepsze jest 1.4hdi (PSA). Gdzieś na forum internetowym wyczytałem, ze problem z panewkami dotyczy samochodów produkowanych przed 2008 rokiem. Po 2008 wprowadzili jakieś zmiany w magistrali olejowej, które to miały wyeliminować ten problem. Prawda to? Generalnie jeśli kupowałbym auto z tym silnikiem, to będzie to auto zupełnie nowe lub po jazdach próbnych z silnikiem 75KM lub 90KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Problematyczny diesel-wtryskiwacze, turbina, panewki korbowodowe > Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy. > Dużo lepsze jest 1.4hdi (PSA). Rozumiem, że miałeś te wszystkie awarie skoro tak kategorycznie się wypowiadasz! Bo jeśli nie, to taką opinię można o kant d... rozbić! Odnoszę wrażenie że nie o taką chodziło autorowi wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy90 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 w rodzinie thalia z najsłabsza wersja tego silnika auto 2003 rocznik od nowości w rodzinie. Pali śmieszne ilości paliwa i jak na małą moc zbiera się całkiem przyzwoicie. z silnikiem żadnych awarii nie było a nalatane już pod 20000 km. czytam informacje o tym że silnik z dupy i na prawdę nie mam pojęcia skąd te opinie. no chyba, że ktoś kupił truchło- tutaj nic nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Przyjechałem ok.140kkm w clio. Przy ok. 60kkm padł zawór egr. I tyle z awarii. Mój miał 82KM nie miał dpf i dwumasy. Spalanie średnio 4,5l/100km. Serwisowany od fabryki w aso i zero problemów. Dynamika wystarczająca w tym aucie. Porównywalna z 1,4 pB 98KM, bo mialem jednocześnie oba. Co do turbin, to owszem, padają ale (poza nielicznym wyjątkami) głównie klientom co pojęcia nie mają o eksploatacji takiego urządzenia. Podsumowując: w trasy idealny, do miasta tylko na dłuższe odcinki, bo wolno się nagrzewa z uwagi na wysoką sprawność energetyczną. Sprzedałem tylko z uwagi na nieprzydatność eksploatacji na krótkich miejskich odcinkach 1-2km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > informacje o tym że silnik z dupy i na prawdę nie mam pojęcia skąd te opinie. no chyba, że > ktoś kupił truchło- tutaj nic nie pomoże Większość, to opinie ludzi co to "samochodow na F nie kupują" i powtarzają wyssane z palca bzdury. Nie twierdzę, że nie trafiały się wadliwe egzemplarze, ale z moich obserwacji wynika, że u pewnego niemieciego producenta było tych wpadek więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Nie ja, przyszły tesciu w clio phII(82)km kupionym od nowości na dystansie koło 140kkm i ekspolatowanym normalnie, więc sory nie zabłysłeś w niedzielne popołudnie Nawet te panewki i turbinę wymieniałem, a ja notabene odnoszę wrażenie, że nie wiesz nawet, jak te rzeczy wyglądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyyy77 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Nie ja, przyszły tesciu w clio phII(82)km kupionym od nowości na dystansie koło 140kkm i > ekspolatowanym normalnie, A jak serwisowanym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwiatek Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 taaa jasne ja mam 82 KM i niemam dwumasy , a wiec musisz jeszcze duzo czytac i potem sie wypowiadac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 a ta dwumase tez sam wymieniales ?? bo zaczynam watpic w Twoja wiedze z kazdym Twoim postem na temat tego silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Turbinę i panewki korbowodowe x lat temu. Reszta w Aso- wtryskiwacze, nowy soft, uszczelniacz wału. Gdzie ja napisałem o wymianie dwumasy Ja zaczynam wątpić w sens odpowiedzi pismakom, traktującym MK jako pole do odreagowania nudów dnia codziennego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy. To dlaczego wprowadzasz ludzi w blad ?? wersje 105km mialy dwumase... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy. > To dlaczego wprowadzasz ludzi w blad ?? wersje 105km mialy dwumase... Daj spokój kolega zna wszystkie 3 silniki 1,5dci: > Ja znam 3 -68/82/105hp więc żeby na nich zjadł a Ty nie wiesz na pewno jak wygląda panewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Tylko 68konna wersja nie ma dwumasy. > To dlaczego wprowadzasz ludzi w blad ?? wersje 105km mialy dwumase... Ja mam 100KM/73kW rok produkcji 2004. sprawdzane w ASO po win, brak dwumasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 a co to ma do tego co napisalem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > Ja mam 100KM/73kW rok produkcji 2004. sprawdzane w ASO po win, brak dwumasy tak jest! w 1,5 105 KM jest dwumas w 1,5 101 KM i 105 KM dwumasa brak, ale jest VTG nalatane mam na moim ok. 300 kkm. zdaje się oryginalne turbo (choć lekko się poci) i panewki. no ale ja jestem wieśniak i leję do ON olej 2T, zaślepiłem EGR oraz zmieniam olej w silniku co 10 kkm. badyl1982 układ smarowania zmienili w wersjach SCII Ph II, ale w silnikach 1,9 dCi bo tam znacznie częściej niż w 1,5 dCi lecą panewki. 1,5 dCi to ma/miał problemy z układem DELPHI, ale i to nie we wszystkich silnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > tak jest! > w 1,5 105 KM jest dwumas > w 1,5 101 KM i 105 KM dwumasa brak, ale jest VTG a 110KM w kangoo? to ten sam silnik co 105KM tylko program inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 szczerze? nie wiem. logicznie byłoby, że TAK, ale niech ktoś potwierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.