2000_mc Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Czy istnieje coś takiego na rynku, w sensownej cenie i bezpieczne. Coś typu plug & play bez ingerowania większego w auto. Z programatorem czas/temperatura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Czy istnieje coś takiego na rynku, w sensownej cenie i bezpieczne. > Coś typu plug & play bez ingerowania większego w auto. Z programatorem czas/temperatura. z programatorem to nie widziałem , z termostatem owszem a ogólnie to istnieje , poszukaj (choćby w juli mają takie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Czy istnieje coś takiego na rynku, w sensownej cenie i bezpieczne. > Coś typu plug & play bez ingerowania większego w auto. Z programatorem czas/temperatura. Plug&Play nie widziałem ale to jest bezpieczne. Niestety to same grzałki z wentylatorami. Można zamontować np. pod siedzeniem kierowcy i pasażera ale termostat trzeba dokupić dodatkowo. Montuje się je m.in. w szafach telekomunikacyjnych. Akurat kubatura podobna do wnętrza auta. Edit: są gotowce ale przepłacasz słooono. Jakiś tekst. Słowo-klucz: "ogrzewacz PTC". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Plug&Play nie widziałem ale to jest bezpieczne. ze 110 watami to szkoda zabawy , 500-1000W to minimum od czego warto zaczynać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > ze 110 watami to szkoda zabawy , 500-1000W to minimum od czego warto zaczynać Na dole są 500, 800W. Dwie zrobią robotę. Znalazłem i tańszy plug&play: Jakiś tekst. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Na dole są 500, 800W. Dwie zrobią robotę. > Znalazłem i tańszy plug&play: Jakiś tekst. nie doczytałem do końca a defa fajna jest i sprawdzona ja bardzo sobie chwalę suche webasto , tylko zegarek jakiś muszę dorobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Defa z programatorem spełni twoje wymagania a farelke do środka mozna wsadzic mała lub większa i wywalic na lato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Taki zestaw z Defy świetnie się u mnie sprawdzał zima, kiedy nie garażowałem auta. Programatora z Defy nie miałem ale wystarczy podłączyć zwykły mechaniczny albo elektroniczny pod gniazdko i gotowe. 1350W do Matiza było dobre, w Vendze też dawało radę (żadnego skrobania szyb) ale przydałoby się już coś mocniejszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Czy istnieje coś takiego na rynku, w sensownej cenie i bezpieczne. > Coś typu plug & play bez ingerowania większego w auto. Z programatorem czas/temperatura. Od 2-3 zim stosuje konwektor wkładany za oparcie przedniego fotela - właczony na połowe mocy - czyli 1000W. Rano przed myciem zębów wkładam wtyczke do kontaktu a przez wyjsciem z domu wypinam. Konwektor wyjmuje i wkładam do garazu. Wieczorem powtarzam caolączynnośc, czas ponizej 1 minuty dziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Jaka ingerencja to większa ? Jeśli przecięcie jednego węża nie sprawia Ci kłopotu, to polecam: http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-silnika-z-pompa-grzalka-silnika-i3551275996.html Używam w dwóch autach i bardzo sobie chwalę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2000_mc Napisano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2013 > Jaka ingerencja to większa ? Jeśli przecięcie jednego węża nie sprawia Ci kłopotu, to polecam: > http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-silnika-z-pompa-grzalka-silnika-i3551275996.html > Używam w dwóch autach i bardzo sobie chwalę To chyba jest strzał w dychę Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Jaka ingerencja to większa ? Jeśli przecięcie jednego węża nie sprawia Ci kłopotu, to polecam: > http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-silnika-z-pompa-grzalka-silnika-i3551275996.html > Używam w dwóch autach i bardzo sobie chwalę A nie wprowadza to dodatkowego oporu przeplywu cieczy chlodzacej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Jaka ingerencja to większa ? Jeśli przecięcie jednego węża nie sprawia Ci kłopotu, to polecam: > http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-silnika-z-pompa-grzalka-silnika-i3551275996.html > Używam w dwóch autach i bardzo sobie chwalę Nie zagłębiałem się w cały opis, bo zbyt dużo tego, ale chyba jeszcze przydał by się do tego jakiś pstryczek włączający wentylator wewnątrz samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > wygląda niexle ale coś czuje ze licznik energii el. ma co robić przy takiej pompce zeby zagrzac > nią auto pewnie musi pracować 30 - 60 min... słabo to widze w rachunkach za prąd. sprawdz jaka to mam moc i ile kosztuje kWh > jeśli starsze auto moze bym sie dał namowić ale jesli ktos ma nowe i planuje nim polatać 8,9,10 czy > więcej lat to polecam webasto 1.5litra paliwa na godzine to pewnie darmo nam do baku wpadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > jeśli starsze auto moze bym sie dał namowić ale jesli ktos ma nowe i planuje nim polatać 8,9,10 czy > więcej lat to polecam webasto a ile toto kosztuje ? może do patrola bym wepchnął . Bo mi się sqbaniec do żadnego garażu nie chce zmieścić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > a ile toto kosztuje ? > może do patrola bym wepchnął . Bo mi się sqbaniec do żadnego garażu nie chce zmieścić.. 3.5-4 tys zl z montażem z podstawowym sterowaniem(zegar) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > a ile toto kosztuje ? > może do patrola bym wepchnął . Bo mi się sqbaniec do żadnego garażu nie chce zmieścić.. 2000 z używanym piecem z gwarancją Montaż we własnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Jaka ingerencja to większa ? Jeśli przecięcie jednego węża nie sprawia Ci kłopotu, to polecam: > http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-silnika-z-pompa-grzalka-silnika-i3551275996.html Widzę tu poważna ściemę w schemacie: Klik - bo za duży obrazek do wklejenia bezpośrednio Wynika z niego, że standardowa pompa płynu nie napędza obiegu przez silnik. A do czasu otwarcia termostatu dusi się bo nic nie może pompować co w przypadku pomp napędzanych rozrządem błyskawicznie doprowadziłoby do kapitalnego remontu silnika. Zatem ten schemat jest błędny, bo pompa musi napędzać płyn również w małym obiegu (czyli przed otwarciem termostatu = z pominięciem chłodnicy). A to oznacza, że ten wynalazek nie ma prawa pompować płynu przy zgaszonym silniku - bo pompa "fabryczna" uniemożliwia albo co najmniej drastycznie ogranicza przepływ płynu w układzie. Więc może nagrzać siebie i najbliższe otoczenie - ale na pewno nie płyn w znaczącej części nawet małego obiegu. Sprawdzałeś, czy to za nowości pompowało w ogóle wodę? A może to tylko nagrzewa poprzez wysiloną pracę pompy gdy ma zamknięty obieg? Pytanie ile jest w stanie popracować, zanim się zatrze i/lub wirnik się urwie/wyrobi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Widzę tu poważna ściemę w schemacie: > Klik - bo za duży obrazek do wklejenia bezpośrednio > Wynika z niego, że standardowa pompa płynu nie napędza obiegu przez silnik. A do czasu otwarcia > termostatu dusi się bo nic nie może pompować co w przypadku pomp napędzanych rozrządem > błyskawicznie doprowadziłoby do kapitalnego remontu silnika. > Zatem ten schemat jest błędny, bo pompa musi napędzać płyn również w małym obiegu (czyli przed > otwarciem termostatu = z pominięciem chłodnicy). A to oznacza, że ten wynalazek nie ma prawa > pompować płynu przy zgaszonym silniku - bo pompa "fabryczna" uniemożliwia albo co najmniej > drastycznie ogranicza przepływ płynu w układzie. Więc może nagrzać siebie i najbliższe > otoczenie - ale na pewno nie płyn w znaczącej części nawet małego obiegu. > Sprawdzałeś, czy to za nowości pompowało w ogóle wodę? A może to tylko nagrzewa poprzez wysiloną > pracę pompy gdy ma zamknięty obieg? Pytanie ile jest w stanie popracować, zanim się zatrze > i/lub wirnik się urwie/wyrobi? Standardowa pompa w ukladzie chlodzenia to pompa wirnikowa podczas postoju nie ogranicza przeplywu cieczy. Postojowe ogrzewanie tzw webasto działa na podobnej zasadzie tez ma swoja mala pompke cieczy chlodzacej ktora gania plyn chlodniczy w malym obiegu roznica jest w sposobie ogrzewania cieczy webasto spala paliwo tu mamy grzalke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Widzę tu poważna ściemę w schemacie: mam w 2 autach webasto i wszystko działa prawidłowo a jest wlaczone w obieg tak jak na rysunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Czy istnieje coś takiego na rynku, w sensownej cenie i bezpieczne. > Coś typu plug & play bez ingerowania większego w auto. Z programatorem czas/temperatura. Mam grzałkę silnika z Defa. Używałem cały zeszły sezon, ale teraz mam coś, co mi bardziej pasuje- odpalanie samochodu z pilota. Nie dość, że zima zagrzewa, to latem wciskam A/C przed zamknięciem auta i elegancko chłodzi. Zasięg w terenie zabudowanym do 300 metrów. U mnie działa na 100m. Świetna sprawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Mam grzałkę silnika z Defa. Używałem cały zeszły sezon, ale teraz mam coś, co mi bardziej pasuje- > odpalanie samochodu z pilota. Nie dość, że zima zagrzewa, to latem wciskam A/C przed > zamknięciem auta i elegancko chłodzi. Zasięg w terenie zabudowanym do 300 metrów. U mnie > działa na 100m. Świetna sprawa! Tyle, że możesz za to mandat zarobić, o ile odpalasz tak auto pod blokiem na publicznym parkingu, a nie na swoim prywatnym terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Tyle, że możesz za to mandat zarobić, o ile odpalasz tak auto pod blokiem na publicznym parkingu, a > nie na swoim prywatnym terenie. A w dieslu bez dogrzewacza to nie ma sensu. A jak z dogrzewaczem to lepiej sam dogrzewacz przerobić na ogrzewanie postojowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > mam w 2 autach webasto i wszystko działa prawidłowo a jest wlaczone w obieg tak jak na rysunku. I pompę wody masz podłączoną pod wylot z chłodnicy? I nie ma co pompować zanim termostat się nie otworzy? Co to za auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > I pompę wody masz podłączoną pod wylot z chłodnicy? I nie ma co pompować zanim termostat się nie > otworzy? > Co to za auto? expedition i ducato Jest tak jak na tym schemacie z allegro http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-silnika-z-pompa-grzalka-silnika-i3551275996.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.